Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2012, 11:24   #41
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
bidden...
1 van mijn basketters, 12 jaar, komt al een heel jaar niet basketten, hij had last van zijn knieën bij het bidden...
Oud 15 maart 2012, 11:24   #42
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als je niet durft om je kinderen los te laten, gaan die kinderen kans hebben om later sociale problemen te hebben. Je kan ze namelijk niet eeuwig beschermen en je kinderen gaan altijd verwachten dat ze beschermd worden, ofwel door jou ofwel door iemand anders. en die bescherming is er nu eenmaal niet altijd.
Correct argument. Maar of sneeuwklassen daarbij horen? Het enige dat ik als problematisch zie is dat ze dan niet zouden "kunnen meedoen met hun peers". Als dat eenmalig is zie ik geen blijvende lidtekens.
Oud 15 maart 2012, 11:29   #43
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze kunnen opgroeien als vrije geesten zonder indoctrinaties ben ik al blij...

Het is ook niet direct een populaire islamitische sport geloof ik...
haha! iemand valt hier even door de mand!
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 11:34   #44
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
noem eens een niet-risicosport?
De ene sport is risicovoller dan de andere: vergelijk bv bungeejumpen met zwemmen.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 11:34   #45
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
noem eens een niet-risicosport?
Kaarten
Oud 15 maart 2012, 11:35   #46
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Correct argument. Maar of sneeuwklassen daarbij horen? Het enige dat ik als problematisch zie is dat ze dan niet zouden "kunnen meedoen met hun peers". Als dat eenmalig is zie ik geen blijvende lidtekens.
Kijk, het is gewoonweg niet leuk om heel de klas te zien vertrekken en als enige met een paar andere kinderen te moeten achterblijven. Ook een probleem voor de school blijkbaar. Ik herinner me nog de medelevende blikken van de juffen.

In feite vind ik dat men zulke dingen ofwel moet verplichten (mèt mogelijkheden tot afbetaling van de reis of korting voor de "armen") ofwel tijdens de schoolverloven moet uitvoeren.

het is natuurlijk ook wel zo dat ondertussen veel meer mensen mèt kinderen op verlof gaan en skireizen aan veel democratischer prijzen kunnen worden gemaakt. Maar toch lijkt het me een unieke mogelijkheid.
Mijn beide kinderen kwamen ontzettend enthousiast terug van die schoolreis.
Oud 15 maart 2012, 11:37   #47
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
De ene sport is risicovoller dan de andere: vergelijk bv bungeejumpen met zwemmen.
idd, bij zwemmers zijn er véél meer blessures dan bij bungeejumpers, maar moet je daarom zwemmen verbieden???
Oud 15 maart 2012, 11:37   #48
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
als je niet durft om je kinderen los te laten, gaan die kinderen kans hebben om later sociale problemen te hebben. Je kan ze namelijk niet eeuwig beschermen en je kinderen gaan altijd verwachten dat ze beschermd worden, ofwel door jou ofwel door iemand anders. en die bescherming is er nu eenmaal niet altijd.
Wat een gezeik. Ik hoef deze commentaar niet te pikken omdat ik sneeuwklassen niet noodzakelijk vind voor de ontplooiing van mijn kinderen.
Het is normaal dat 11-12 jarigen verwachten dat hun ouders de beste keuzes voor hen maken. Ik zie nog geen overbescherming daarin... of moet ik hen zélf alle keuzes in 't leven laten maken op die leeftijd?!
Oud 15 maart 2012, 11:38   #49
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Kaarten
aja? ik heb toch al eens mijn hand pijn gedaan als ik op tafel klopte zulle
Oud 15 maart 2012, 11:39   #50
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
idd, bij zwemmers zijn er véél meer blessures dan bij bungeejumpers, maar moet je daarom zwemmen verbieden???
Bron? Misschien zijn er gewoon logischerwijze meer zwemmers dan bungeejumpers. Ik kan niemand die keuze kwalijk nemen, hoor...
Oud 15 maart 2012, 11:40   #51
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een gezeik. Ik hoef deze commentaar niet te pikken omdat ik sneeuwklassen niet noodzakelijk vind voor de ontplooiing van mijn kinderen.
Het is normaal dat 11-12 jarigen verwachten dat hun ouders de beste keuzes voor hen maken. Ik zie nog geen overbescherming daarin... of moet ik hen zélf alle keuzes in 't leven laten maken op die leeftijd?!
wie spreekt over "noodzakelijk"? Een ascetisch leven heeft natuurlijk ook zijn voordelen.

de TV is ook niet noodzakelijk, net zomin als GSM en internet of PC.
Het is evenmin noodzakelijk om jaarlijks de verplichte heimweereis naar "de familie" te maken.
Oud 15 maart 2012, 11:40   #52
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Kijk, het is gewoonweg niet leuk om heel de klas te zien vertrekken en als enige met een paar andere kinderen te moeten achterblijven. Ook een probleem voor de school blijkbaar. Ik herinner me nog de medelevende blikken van de juffen.

In feite vind ik dat men zulke dingen ofwel moet verplichten (mèt mogelijkheden tot afbetaling van de reis of korting voor de "armen") ofwel tijdens de schoolverloven moet uitvoeren.

het is natuurlijk ook wel zo dat ondertussen veel meer mensen mèt kinderen op verlof gaan en skireizen aan veel democratischer prijzen kunnen worden gemaakt. Maar toch lijkt het me een unieke mogelijkheid.
Mijn beide kinderen kwamen ontzettend enthousiast terug van die schoolreis.
Wees jij maar blij dat je een mama had.
Oud 15 maart 2012, 11:40   #53
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
sneeuwklassen zijn niet noodzakelijk dat is een feit, maar hopenlijk verwar je bescherming niet met afschermen van (onze) de westerse cultuur...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 15 maart 2012 om 11:41.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 11:41   #54
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Kaarten
meestal in een café = risico op alcoholverslaving
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 11:43   #55
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bron? Misschien zijn er gewoon logischerwijze meer zwemmers dan bungeejumpers. Ik kan niemand die keuze kwalijk nemen, hoor...

daar ga je toch niet over discussiëren, hoop ik? welke blessures kunnen bunjeejumpers hebben? een verrekking bij het afduwen mss, dat kan.
maar zwemmers daarentegen gebruiken bijna al hun spieren, die kunnen dus meer blessures hebben.
Oud 15 maart 2012, 11:46   #56
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

daar ga je toch niet over discussiëren, hoop ik? welke blessures kunnen bunjeejumpers hebben? een verrekking bij het afduwen mss, dat kan.
maar zwemmers daarentegen gebruiken bijna al hun spieren, die kunnen dus meer blessures hebben.
ja, zwemmers hebben de onhebbelijke gewoonte om tegen de muur van het zwembad aan te botsen ook hé.
Oud 15 maart 2012, 11:47   #57
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Wees jij maar blij dat je een mama had.
Is dat het stopwoordje dat jij gebruikt bij je kinderen als ze weer eens niet meemogen omdat ze geen halal-voer krijgen?
Oud 15 maart 2012, 11:51   #58
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TaAlveriFikateuR Bekijk bericht
Naar aanleiding van het tragisch busongeval, durf ik me toch een kritsiche bedenking maken. De kinderen en onderwijzend personeel waren op terugweg van sneeuwklassen.
Wat is eigenlijk de educatieve meerwaarde van dergelijke reizen? Hoeft dat allemaal? Soms heb ik de indruk dat scholen het enkel organiseren omdat het leuk is om met uit te pakken. Het klinkt natuurlijk mooi als je kan zeggen dat je met je 6e jaars naar Zwitserland geweest bent.
In het hoger onderwijs is het nog erger gesteld. Daar heerst de leuze "hoe verder hoe beter". Marokko, ja zelfs India behoren daar tot de mogelijkheden.
Persoonlijk vind ik dit er ferm over. Beseffen de inrichtende machten en de directies wel dat dit een enorme hap uit het gezinsbudget neemt?
Nee, ik kan daar weinig educatieve meerwaarde in vinden.
Sneeuwklassen zijn echt wel leuk meestal. En een weekje met school op stap gaan is educatief gezien ook iets waard. Die kinderen leren stilaan om in gemeenschap te leven met andere mensen dan hun ouders. " Groot worden " noemt men dat, en de school heeft daar wel een rol te spelen volgens mij.
Het is niet omdat er nu een - weliswaar vreselijk - ongeluk gebeurd is dat men alle schoolreizen moet afschaffen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 11:57   #59
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zulke zaken worden toch ook langs alle kanten gecontroleerd? De chauffeur in dit ongeval zat drie kwartier achter het stuur.
Geen enkele reis kan 100 % risicoloos zijn, zelfs niet als je naar één of ander pretpark op 50 km afstand zou rijden.
Dit busongeluk is een afschuwelijk gebeuren, maar het is het eerste ongeluk niet. En spijtig genoeg waarschijnlijk evenmin het laatste.
Het enige dat men kan doen is de schade zoveel mogelijk beperken door regels en controles allerhande. Maar meer niet.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2012, 11:59   #60
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
meestal in een café = risico op alcoholverslaving
Het is tijd dat we alle cafés in een radius van 5km rond scholen sluiten zodat ze deze levensgevaarlijk sport niet meer kunnen beoefenen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be