Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2012, 10:25   #41
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Inderdaad Klarekijk. Volgens mij is het effektief niet mogelijk vanuit die hoek een fottokke te pakken in een tunnel.
Ja , Jij bent wel diegene die hem gebruikt ! slim hé
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2012, 19:17   #42
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Politie kan nog niks bewijzen maar ik neem aan dat de kinderen dit niet verzinnen.
Dat zou dan een tragisch menselijke fout zijn als dit het geval zou zijn.
Ook de CD blijkt niet de oorzaak te zijn.
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120316_186
Wat is dan de oorzaak is blijft een echt raadsel. Toch moet er een oorzaak zijn van het uit de koers raken van de bus. Een tot nu toe onbekende oorzaak op technisch gebied, een invloed van buitenaf?
Ik vrees dat het rapport eindigt met de zin "oorzaak onbekend".
Oud 17 maart 2012, 02:34   #43
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Politie kan nog niks bewijzen maar ik neem aan dat de kinderen dit niet verzinnen.
Dat zou dan een tragisch menselijke fout zijn als dit het geval zou zijn.
Ook genoeg in "wegmisbruikers" getoond als je met zoiets bezig bent aandacht van de weg is.
Tja wat is daarop te zeggen... Er waren toch mensen genoeg om een schuifje in de radio te plaatsen
Als ik vertrek ergens schuif ik de CD vooraf in en als onderweg gewisseld moet worden doet de bijrijder dat maar.
Geef steenvast antwoord als ze mij vragen: Geen tijd, ben aant rijen, doe zelf maar.
Lijkt mij zeer bizar dat kinderen zouden hebben kunnen opmerken dat de chaufeur een CD in de lade plaatste . heb je het niveau van de bus als eens bekeken , hoe hoog de pasagiers zitten en hoe laag de chaufeur zit . de meeste kinderen die het overleeft hebben zullen zeker niet vooraangezeten hebben . het enige wat zou kunnen opgemerkt zijn is kwa geluid , een muziek die starte , maar dat bevestigt niet of dat die CD al in de lade zat of niet en evenmin wie de CD speler bediende .
Oud 17 maart 2012, 02:47   #44
Klarekijk
Banneling

Standaard

Er zijn heel rare gesprekken en insinuaties in ander topic's .

Ik durf niets te denken in welke richting ook , maar het ongeval lijkt mij zeer zeer opvallend . wanneer de bus ook maar een beetje schuin tegen die hoek was aangereden stond de winkelhaak van 90° als een hoek in het front van de bus . Nu is het heel front zo recht als een echte frontale aanrijding .( let maar op de nummerplaat en frontpaneel ) en de bus staat geheel op het voetpad mooi langs de zijmuur van de inham en dan perfect frontaal tegen die groene muur . Mocht je het er om doen zou je al verdomt goed moeten kunnen rijden om presies in zo'n positie op die plaats te crachen .

Als de bus schuin tegen de groene muur aanrijd kan het front onmogelijk zo recht ingebeukt zijn , en kan ook de bus niet zo mooi tegen de zijgevel staan . Een dergelijk zware dubbelasser kan niet zon zijdelingse wip maken over de borduur zonder sporen na te laten .

Een bus van 18 m lang in een nis van 50 meter zo mooi lans de zijmuur laten rijden , dan moet het op zijn minst zichtbaar zijn waar hij de borduursteen is overgereden om op het voetpat verder te rijden tot tegen de hoek .

Persoonlijk vond ik dat bij een dergelijk zwaar ongeval de bus wel heel heel snel is weggetakelt en de tunnel heel snel is vrijgemaakt en opengestelt voor het verkeer .

Ik zou denken dat er een veel intensiever en presiezer onderzoek naar de oorzaak zou nodig zijn .

Om dat senario in een zuiver ongeval te simuleren , zijn er niet één maar 7 toevallen nodig .

Hier zijn nog heel veel vragen op te lossen , en de vraag is of de ware toedracht zal medegedeelt worden aan het publiek.

Oud 17 maart 2012, 10:41   #45
Klarekijk
Banneling

Standaard

Men weet op dit ogenblik nog niet wie er achter het stuur zat van de bus ?
waarom mogen we dat niet weten ?

Hoe hard de impact ook moge zijn , ik kan moeilijk aannemen dat men dat niet heeft kunnen duidelijk maken bij het bergen van de lichamen .

Is er iets te verbergen ?
Oud 17 maart 2012, 11:14   #46
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Men weet op dit ogenblik nog niet wie er achter het stuur zat van de bus ?
waarom mogen we dat niet weten ?

Hoe hard de impact ook moge zijn , ik kan moeilijk aannemen dat men dat niet heeft kunnen duidelijk maken bij het bergen van de lichamen .

Is er iets te verbergen ?
Tja zal wel moeilijk identificeren zijn geweest. Als ge zo tegen een muur rijdt hoe ziet slachtoffer eruit? Er waren ook kinderen die moeilijk te herkennen waren blijkbaar.
Miss wil men eerst het onderzoek afwachten tot er zekerheid is. De kranten hebben al genoeg verhaaltjes rondgestuurd o.a dat vd CD, zouden kinderen gezegd hebben. Bleek achteraf toch niet zo te zijn dat kinderen daar over iets zeiden. Beter eerst zekerheid.
Oud 17 maart 2012, 11:22   #47
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja , Jij bent wel diegene die hem gebruikt ! slim hé
Van ontwerptekeningen heb je precies ook geen brood gegeten zie ik.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 11:52   #48
stropke
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Van ontwerptekeningen heb je precies ook geen brood gegeten zie ik.
Is een ontwerptekenig wel kloppend?

Geen bocht in te zien.lijkt een rechte weg.
En nu deze dan:

http://www.bndestem.nl/dossiers/busd...busongeval.ece
Klik op de foto voor een vergroting. Je ziet dat de weg een licht bocht heeft dus als bus van links terugschiet idd in rechte lijn frontaal op de muur, niet op de hoek zoals deze simulatie laat denken.

Oud 17 maart 2012, 12:03   #49
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Geen bocht in te zien.lijkt een rechte weg.
En nu deze dan:

http://www.bndestem.nl/dossiers/busd...busongeval.ece
Klik op de foto voor een vergroting. Je ziet dat de weg een licht bocht heeft dus als bus van links terugschiet idd in rechte lijn frontaal op de muur, niet op de hoek zoals deze simulatie laat denken.

Sorry maar je moet echt geen ingenieur zijn om te concluderen indien de aanrijding vanuit die schuine hoek is gebeurt zoals op deze simulatie dan had het front van de bus en de nummerplaat er heel anders uit gezien .

We hebben jammergenoeg al tientallen foto's gezien van vb aanrijding met een hoek - boom of verlichtingspaal , dan is het front echt wel een V vorm hoor .
Oud 17 maart 2012, 12:18   #50
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Lijkt mij zeer bizar dat kinderen zouden hebben kunnen opmerken dat de chaufeur een CD in de lade plaatste . heb je het niveau van de bus als eens bekeken , hoe hoog de pasagiers zitten en hoe laag de chaufeur zit . de meeste kinderen die het overleeft hebben zullen zeker niet vooraangezeten hebben . het enige wat zou kunnen opgemerkt zijn is kwa geluid , een muziek die starte , maar dat bevestigt niet of dat die CD al in de lade zat of niet en evenmin wie de CD speler bediende .
Ze zaten met een stuk of 50 in die bus. En ongeveer de heft is dood. Gezien de toestand van de bus ( heel de voorkant verpletterd ) neem ik aan dat iedereen die van voor zat dood is. Dus de enigen die dat zouden kunnen zien hebben zijn dood...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 12:33   #51
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ze zaten met een stuk of 50 in die bus. En ongeveer de heft is dood. Gezien de toestand van de bus ( heel de voorkant verpletterd ) neem ik aan dat iedereen die van voor zat dood is. Dus de enigen die dat zouden kunnen zien hebben zijn dood...
Voila , en ze zitten dan ook nog eens ruim een meter hoger dan de bestuurder , en het zijn kindjes die al tussen de zetelruggen of door de middengang moeten hangen te gluren .
Oud 17 maart 2012, 12:47   #52
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn heel rare gesprekken en insinuaties in ander topic's .

Ik durf niets te denken in welke richting ook , maar het ongeval lijkt mij zeer zeer opvallend . wanneer de bus ook maar een beetje schuin tegen die hoek was aangereden stond de winkelhaak van 90° als een hoek in het front van de bus . Nu is het heel front zo recht als een echte frontale aanrijding .( let maar op de nummerplaat en frontpaneel ) en de bus staat geheel op het voetpad mooi langs de zijmuur van de inham en dan perfect frontaal tegen die groene muur . Mocht je het er om doen zou je al verdomt goed moeten kunnen rijden om presies in zo'n positie op die plaats te crachen .

Als de bus schuin tegen de groene muur aanrijd kan het front onmogelijk zo recht ingebeukt zijn , en kan ook de bus niet zo mooi tegen de zijgevel staan . Een dergelijk zware dubbelasser kan niet zon zijdelingse wip maken over de borduur zonder sporen na te laten .

Een bus van 18 m lang in een nis van 50 meter zo mooi lans de zijmuur laten rijden , dan moet het op zijn minst zichtbaar zijn waar hij de borduursteen is overgereden om op het voetpat verder te rijden tot tegen de hoek .

Persoonlijk vond ik dat bij een dergelijk zwaar ongeval de bus wel heel heel snel is weggetakelt en de tunnel heel snel is vrijgemaakt en opengestelt voor het verkeer .

Ik zou denken dat er een veel intensiever en presiezer onderzoek naar de oorzaak zou nodig zijn .

Om dat senario in een zuiver ongeval te simuleren , zijn er niet één maar 7 toevallen nodig .

Hier zijn nog heel veel vragen op te lossen , en de vraag is of de ware toedracht zal medegedeelt worden aan het publiek.

E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 13:27   #53
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En voila, we zijn vertrokken voor een paar decennia van "inside job" theorieën.
Ik stel alleen vast dat er heel vaak bij ongevallen zeer veel duidelijkheid en veel vragen worden gesteld , en dat er hier veel mist hangt .
Oud 17 maart 2012, 13:30   #54
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat men ook moge beweren van deze zeer veilige tunnel . Ik vind een dergelijk betonnen inkeping in een tunnelwand met een frontale hoek
van 90 ° helemaal niet zo veilig , zeker niet in de deze rijrichting . Mocht die uitvoer of pechstrook eindigen met een vloeiende inloop ipv een scherpe hoek van 90 ° dan kon een dergelijk frontale impacht nooit hebben plaats gevonden . dan was een aanrijding met de tunnelwand amper een schamp en schaaf aanrijding waarvan de impact stukken lager zou zijn .

Zelfs bij een schaafaanrijding van een tunnelwand en het kantelen van die bus zou nooit een dergelijk impact hebben gehad .
Maak daar eens een tekening van als je wilt.
Ik doe mijn best maar ik begrijp dit ongeval niet.
In de tunnel is er een soort stoep met verhoogde rand.
Om de wand van de tunnel te raken moet de bus over die rand gereden zijn.
In normaal omstandigheden word je van een stoeprand weg gekaatst he.
Dus als je die rand raakt.
Heb dat zelf al ondervonden.

NA de "botsing" met de tunnelwand bleef de bus recht door rijden...
Ook eigenaardig niet?
Er zou dus geen "actie<>reactie" geweest zijn anders zou de bus naar links
zijn uitgeweken.

Laatst gewijzigd door Tejokus : 17 maart 2012 om 13:40.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 13:48   #55
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht

Ook eigenaardig niet?
zijn uitgeweken.
Hopelijk begrijpt je:

"Ik vind een dergelijk betonnen inkeping in een tunnelwand met een frontale hoek van 90 ° helemaal niet zo veilig , zeker niet in de deze rijrichting ."
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 14:03   #56
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht

Ook eigenaardig niet?
zijn uitgeweken.
INDERDAAD , het enige wat zou kunnen , denk is is een rechter klapband of een klapband ten gevolge van een aanrijding met de stoeprand , en dat kan de bus geheel naar rechts doen uitwijken . maar er zijn heel wat toevaligheden nodig in de combinantie om dan zo perfect evenwijdig met de wand van de inham te belanden en dan aan die snelheid mooi frontaal tegen de groene haakse wand aan te rijden .

Je moet ook eens rekening houden met de lengte van de bus en de kort lengte van de inham . die is kleiner dan 3 buslentes .

Ik ben verlegen om zo te denken, maar zonder specifiek naar die plaats te sturen is het zeer uitzonderlijk om op die manier daar te crachen .

de vraag is heeft de bus de tunnelwand ( halverwege de inham) al geraakt of waar is hij over de stoep gegaan . heel raar om zo recht juist haaks in die kort inham in dat hoekje terecht te komen.
Oud 17 maart 2012, 14:04   #57
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Hopelijk begrijpt je:

"Ik vind een dergelijk betonnen inkeping in een tunnelwand met een frontale hoek van 90 ° helemaal niet zo veilig , zeker niet in de deze rijrichting ."
Ben ik het helemaal mee eens.
Maar ik vroeg een tekening aan Klarekijk.
Ik wil zijn oplossing eens zien he fantoom.

Een "gat" in de zijwand van de tunnel blijft een gat...
Volgens mij blijf je een hoek hebben wat je ook doet.
Oud 17 maart 2012, 14:14   #58
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
INDERDAAD , het enige wat zou kunnen , denk is is een rechter klapband of een klapband ten gevolge van een aanrijding met de stoeprand , en dat kan de bus geheel naar rechts doen uitwijken . maar er zijn heel wat toevaligheden nodig in de combinantie om dan zo perfect evenwijdig met de wand van de inham te belanden en dan aan die snelheid mooi frontaal tegen de groene haakse wand aan te rijden .

Je moet ook eens rekening houden met de lengte van de bus en de kort lengte van de inham . die is kleiner dan 3 buslentes .

Ik ben verlegen om zo te denken, maar zonder specifiek naar die plaats te sturen is het zeer uitzonderlijk om op die manier daar te crachen .

de vraag is heeft de bus de tunnelwand ( halverwege de inham) al geraakt of waar is hij over de stoep gegaan . heel raar om zo recht juist haaks in die kort inham in dat hoekje terecht te komen.
Voil�*, dat lijkt me een plausibele uitleg.

Bus raakt rand >> band springt.
De band zit wel nog rond zijn velg > zie foto's in media.

Vraagje blijft > Waarom wijkt die bus af? Hoe komt het dat de bus die rand raakt?
Wat ging hieraan vooraf?
================================================== ======
Het verhaal over die DVD.
Kinderen zouden dit vertelt hebben.
En de Zwitserse autoriteiten ontkennen dit.
Welke journalist of wie dan ook die dit meldt in de media, is zo gek om zo'n verhaal te verzinnen?
================================================== ======

Laatst gewijzigd door Tejokus : 17 maart 2012 om 14:24.
Oud 17 maart 2012, 15:16   #59
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Onderstaande reconstructie is volkomen uit de duim gezogen.
Schandalig dat het journaille bij een verzonnen scenario de beelden produceert.
Citaat:

Hier is een foto van de situatie na de crash. De bus staat van voor tot achter tegen de wand. Hoe kan dat?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Zojuist [vrijdag 17.00 uur / Piero] hoorde ik in de nieuwslezing dat de crash op videobeelden is vastgelegd en dat valt op te maken dat de bus niet eerst tegen de linkerwand is gebotst. Waarom de bus plotseling van zijn baan afweek is niet duidelijk (zeg gewoon niet bekend). Verder heeft géén van de geïnterviewde overlevenden gezien dat iemand kort voor het ongeluk naar de chauffeurs is gelopen met een CD.

Is dat alles wat ze hebben gezegd. Speelde er muziek in de bus? Voelden de inzittenden niet dat er een flinke ruk aan het stuur werd gegeven? Heeft de tweede chauffeur niet geschreeuwd tegen zijn collega?

Van belang lijkt mij verder wat precies de positie was van de tweede chauffeur in de bus. Zat deze tijdens de crash in zijn stoel of was hij zijn collega aan het stuur te hulp geschoten? Dat moet bij het bergen van de lichamen zijn gebleken.

Ook moet het mogelijk zijn uit een analyse van de videobeelden nauwkeurig de snelheid van de bus te berekenen. Desnoods met behulp van een digitale simulatie.

Het is begrijpelijk dat men geen voedsel wil geven aan speculaties. Die waren er desondanks al genoeg. Twee zijn er nu uit de wereld geholpen. Veel logische vragen moeten nog beantwoord worden.
Overigens ben ik van mening dat de technische aspecten hier niet thuishoren. Ga daarvoor naar Mobiliteit & verkeersveiligheid.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 15:22   #60
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Onderstaande reconstructie is volkomen uit de duim gezogen.
Schandalig dat het journaille bij een verzonnen scenario de beelden produceert.

Correct.

Een hogere ambtenaar van de Zwitserse politie verklaarde dat er op die plek
in de tunnel al verschillende ongelukken zijn gebeurd...
Ze hebben dus niets geleerd via&van die ongelukken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be