![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120316_186 Wat is dan de oorzaak is blijft een echt raadsel. Toch moet er een oorzaak zijn van het uit de koers raken van de bus. Een tot nu toe onbekende oorzaak op technisch gebied, een invloed van buitenaf? Ik vrees dat het rapport eindigt met de zin "oorzaak onbekend".
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() Er zijn heel rare gesprekken en insinuaties in ander topic's .
Ik durf niets te denken in welke richting ook , maar het ongeval lijkt mij zeer zeer opvallend . wanneer de bus ook maar een beetje schuin tegen die hoek was aangereden stond de winkelhaak van 90° als een hoek in het front van de bus . Nu is het heel front zo recht als een echte frontale aanrijding .( let maar op de nummerplaat en frontpaneel ) en de bus staat geheel op het voetpad mooi langs de zijmuur van de inham en dan perfect frontaal tegen die groene muur . Mocht je het er om doen zou je al verdomt goed moeten kunnen rijden om presies in zo'n positie op die plaats te crachen . Als de bus schuin tegen de groene muur aanrijd kan het front onmogelijk zo recht ingebeukt zijn , en kan ook de bus niet zo mooi tegen de zijgevel staan . Een dergelijk zware dubbelasser kan niet zon zijdelingse wip maken over de borduur zonder sporen na te laten . Een bus van 18 m lang in een nis van 50 meter zo mooi lans de zijmuur laten rijden , dan moet het op zijn minst zichtbaar zijn waar hij de borduursteen is overgereden om op het voetpat verder te rijden tot tegen de hoek . Persoonlijk vond ik dat bij een dergelijk zwaar ongeval de bus wel heel heel snel is weggetakelt en de tunnel heel snel is vrijgemaakt en opengestelt voor het verkeer . Ik zou denken dat er een veel intensiever en presiezer onderzoek naar de oorzaak zou nodig zijn . Om dat senario in een zuiver ongeval te simuleren , zijn er niet één maar 7 toevallen nodig . Hier zijn nog heel veel vragen op te lossen , en de vraag is of de ware toedracht zal medegedeelt worden aan het publiek. __________________ |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() Men weet op dit ogenblik nog niet wie er achter het stuur zat van de bus ?
waarom mogen we dat niet weten ? Hoe hard de impact ook moge zijn , ik kan moeilijk aannemen dat men dat niet heeft kunnen duidelijk maken bij het bergen van de lichamen . Is er iets te verbergen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Miss wil men eerst het onderzoek afwachten tot er zekerheid is. De kranten hebben al genoeg verhaaltjes rondgestuurd o.a dat vd CD, zouden kinderen gezegd hebben. Bleek achteraf toch niet zo te zijn dat kinderen daar over iets zeiden. Beter eerst zekerheid. ![]()
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Geen bocht in te zien.lijkt een rechte weg. En nu deze dan: http://www.bndestem.nl/dossiers/busd...busongeval.ece Klik op de foto voor een vergroting. Je ziet dat de weg een licht bocht heeft dus als bus van links terugschiet idd in rechte lijn frontaal op de muur, niet op de hoek zoals deze simulatie laat denken.
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We hebben jammergenoeg al tientallen foto's gezien van vb aanrijding met een hoek - boom of verlichtingspaal , dan is het front echt wel een V vorm hoor . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Voila , en ze zitten dan ook nog eens ruim een meter hoger dan de bestuurder , en het zijn kindjes die al tussen de zetelruggen of door de middengang moeten hangen te gluren .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik doe mijn best maar ik begrijp dit ongeval niet. In de tunnel is er een soort stoep met verhoogde rand. Om de wand van de tunnel te raken moet de bus over die rand gereden zijn. In normaal omstandigheden word je van een stoeprand weg gekaatst he. Dus als je die rand raakt. Heb dat zelf al ondervonden. ![]() NA de "botsing" met de tunnelwand bleef de bus recht door rijden... Ook eigenaardig niet? Er zou dus geen "actie<>reactie" geweest zijn anders zou de bus naar links zijn uitgeweken. Laatst gewijzigd door Tejokus : 17 maart 2012 om 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Ik vind een dergelijk betonnen inkeping in een tunnelwand met een frontale hoek van 90 ° helemaal niet zo veilig , zeker niet in de deze rijrichting ." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet ook eens rekening houden met de lengte van de bus en de kort lengte van de inham . die is kleiner dan 3 buslentes . Ik ben verlegen om zo te denken, maar zonder specifiek naar die plaats te sturen is het zeer uitzonderlijk om op die manier daar te crachen . de vraag is heeft de bus de tunnelwand ( halverwege de inham) al geraakt of waar is hij over de stoep gegaan . heel raar om zo recht juist haaks in die kort inham in dat hoekje terecht te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar ik vroeg een tekening aan Klarekijk. Ik wil zijn oplossing eens zien he fantoom. Een "gat" in de zijwand van de tunnel blijft een gat... Volgens mij blijf je een hoek hebben wat je ook doet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bus raakt rand >> band springt. De band zit wel nog rond zijn velg > zie foto's in media. Vraagje blijft > Waarom wijkt die bus af? Hoe komt het dat de bus die rand raakt? Wat ging hieraan vooraf? ================================================== ====== Het verhaal over die DVD. Kinderen zouden dit vertelt hebben. En de Zwitserse autoriteiten ontkennen dit. Welke journalist of wie dan ook die dit meldt in de media, is zo gek om zo'n verhaal te verzinnen? ================================================== ====== Laatst gewijzigd door Tejokus : 17 maart 2012 om 14:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onderstaande reconstructie is volkomen uit de duim gezogen.
Schandalig dat het journaille bij een verzonnen scenario de beelden produceert. Hier is een foto van de situatie na de crash. De bus staat van voor tot achter tegen de wand. Hoe kan dat? ![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Een hogere ambtenaar van de Zwitserse politie verklaarde dat er op die plek in de tunnel al verschillende ongelukken zijn gebeurd... Ze hebben dus niets geleerd via&van die ongelukken? |
|
![]() |
![]() |