Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2012, 20:37   #41
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Dat begrijp ik in uw geval Jack. We vervangen gewerkt door aanwezig geweest zijn.
Komaan Guido... zijn stelling is toch juist ? Een boutade zoals "35 jaar gewerkt ==> 1500 euro pensioen" dat is toch te simpel en totaal onrealistisch ? Het systeem barst nu al uit zijn voegen, en dat terwijl er honderdduizenden mensen zijn die veel minder dan 1500 euro krijgen. Een loopbaan van 35 jaar als een volle loopbaan beschouwen is het hele systeem gewoon opblazen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2012, 23:48   #42
Klarekijk
Banneling

Standaard

Als een werknemer ineens geen belastingen meer betaalt, en bruto minder verdient, en de aandeelhouders betalen daartegenover meer, weliswaar op een groter bruto inkomen, dan heeft de werknemer ineens geen recht meer op pensioen? Draagt die dan ineens minder bij voor de pensioenen, terwijl die nog net dezelfde taak doet en zijn gerealiseerde opbrengst ergens anders belast wordt?

Het moge duidelijk zijn dat betaalde belastingen absoluut geen juiste maatstaf zijn voor hoeveel pensioen iemand moet krijgen.

Wat raaskalk jij nu allemaal door elkaar .

als je een systeem wof een idee wil door elkaar halen , dan noem jij enkel nadelen of afschaffingen op en het idee is de grond in geboord .

Ben jij in staat het geheel te bekijken .

Als je belasting op arbeid afschaft en vervangt door belasting op consumptie , en dat in combinantie met en basisinkomen dan bestaat pensioen niet meer in de huidige vorm , dan heb je een basisinkomen . en wat je er bovenop samen spaart is Uw zaak .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 00:00   #43
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Komaan Guido... zijn stelling is toch juist ? Een boutade zoals "35 jaar gewerkt ==> 1500 euro pensioen" dat is toch te simpel en totaal onrealistisch ? Het systeem barst nu al uit zijn voegen, en dat terwijl er honderdduizenden mensen zijn die veel minder dan 1500 euro krijgen. Een loopbaan van 35 jaar als een volle loopbaan beschouwen is het hele systeem gewoon opblazen.
Heb jij al eens een gemiddelde loopbaan berekening gemaakt , ik bedoel alle mensen samen , gesteld die de leeftijd van 65 hebben bereikt , hoeveel er 35 jaar gewerkt hebben , daar zal heel wat kaf tussen zitten hoor .

En in mijn idee , zal dus lang niet iedereen 1500 krijgen .

Daarenboven schiet je het idee af of het een wetsvoorstel is .

Ik heb het over een systeem , om op een eenvoudige transparante manier een pensioen naargelang individuele bijdrage te berekenen .

Maakt een begroting en degelijke berekening uit dat dit onhaalbaar is , wijzig dan het bedrag , de actieve looptijd of de percentage .

Zijn jullie eigenlijk wel in staat een discutie te voeren en bij het onderwerp te blijven of het idee ergens achter te zien .

Een eenvoudig voorstel krijgt in belgië altijd de wind van voor en bakken kritiek .

Een belg is in mijn ogen een DOM wicht . omdat het enkel tevreden is met een zeer ingewikkeld systeem waar ze zelf niet aan uit kunnen dat zo mooi is uitgelegt dat het op hun lijf geschreven is , en uitijndelijk worden ze in alle blindheid dik in hun kloten genepen , en dan klagen ze daar maar over , zolang ze maar niet hoeven te beseffen wie er in hun ballen nijpt .

Het huidige systeem kost in verhouding tot het nut en de uitbetaling veel te veel aan exploitatie . maar ja , zo hou je een paar duizend amtenaarkes in ee, bureaustoelleke hé , dan zijn die ook content .
Oud 22 maart 2012, 00:42   #44
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Als een werknemer ineens geen belastingen meer betaalt, en bruto minder verdient, en de aandeelhouders betalen daartegenover meer, weliswaar op een groter bruto inkomen, dan heeft de werknemer ineens geen recht meer op pensioen? Draagt die dan ineens minder bij voor de pensioenen, terwijl die nog net dezelfde taak doet en zijn gerealiseerde opbrengst ergens anders belast wordt?

Het moge duidelijk zijn dat betaalde belastingen absoluut geen juiste maatstaf zijn voor hoeveel pensioen iemand moet krijgen.

Wat raaskalk jij nu allemaal door elkaar .

als je een systeem wof een idee wil door elkaar halen , dan noem jij enkel nadelen of afschaffingen op en het idee is de grond in geboord .

Ben jij in staat het geheel te bekijken .

Als je belasting op arbeid afschaft en vervangt door belasting op consumptie , en dat in combinantie met en basisinkomen dan bestaat pensioen niet meer in de huidige vorm , dan heb je een basisinkomen . en wat je er bovenop samen spaart is Uw zaak .
Raaskallen?

Ik haal een zeer belangrijk argument aan tegen een grootte van het pensioen op basis van de grootte van betaalde belastingen. Ik toon namelijk aan dat mensen een zeer verschillend bedrag aan belastingen kunnen betalen terwijl ze rechtstreeks of onrechtstreeks voor evenveel belastinginkomsten zorgen. Hoe ga je bepalen wie voor welke inkomsten gezorgd heeft als dat niet samenhangt met hoeveel belastingen jijzelf als individu betaalt? Het instellen van een 'eerlijke beloning', of wat anderen in deze discussie eerlijk vinden, zou een enorme toename in het aantal ambtenaren behoeven, als we er dan al uit geraken hoe het te berekenen.

Het enige eerlijke systeem is er één waarbij iedereen voor evenredige bijdrages van eenzelfde pensioen kan genieten, zoals die ook van dezelfde wegen weg kan genieten voor evenredige bijdrages. Wie beter werkt, wordt daar in de professionele periode voor beloond en klaar. Geen veroordelingen voor de rest van het leven. Alle onproductieven evenveel. Grote besparingen op de administratie.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 00:48   #45
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Raaskallen?

Ik haal een zeer belangrijk argument aan tegen een grootte van het pensioen op basis van de grootte van betaalde belastingen. Ik toon namelijk aan dat mensen een zeer verschillend bedrag aan belastingen kunnen betalen terwijl ze rechtstreeks of onrechtstreeks voor evenveel belastinginkomsten zorgen. Hoe ga je bepalen wie voor welke inkomsten gezorgd heeft als dat niet samenhangt met hoeveel belastingen jijzelf als individu betaalt? Het instellen van een 'eerlijke beloning', of wat anderen in deze discussie eerlijk vinden, zou een enorme toename in het aantal ambtenaren behoeven, als we er dan al uit geraken hoe het te berekenen.

Het enige eerlijke systeem is er één waarbij iedereen voor evenredige bijdrages van eenzelfde pensioen kan genieten, zoals die ook van dezelfde wegen weg kan genieten voor evenredige bijdrages. Wie beter werkt, wordt daar in de professionele periode voor beloond en klaar. Geen veroordelingen voor de rest van het leven. Alle onproductieven evenveel. Grote besparingen op de administratie.
En wie zegt dat er een evenredigheid zit in verhouding met je belasting tot je pensioenbijdrage ?
Oud 22 maart 2012, 02:38   #46
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En wie zegt dat er een evenredigheid zit in verhouding met je belasting tot je pensioenbijdrage ?
Ik ben het niet die dat belachelijke voorstel doet, he, en jij ook niet. Mijn kritiek was niet op jou gericht. Ik dacht dat dat in mijn bericht wel duidelijk was:

"...

Lasten op arbeid afschaffen. Nog zo'n doordenker voor zij die pensioenen willen op basis van betaalde belastingen:

Laatst gewijzigd door Robinus V : 22 maart 2012 om 02:40.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be