Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2012, 23:25   #41
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel wel
http://www.hln.be/hln/nl/38/Kinderen...psverlof.dhtml

nu gaan ze het ouderschapsverlof een maandje verlengen..
Dat is dan een extra uitgave van 300Miljoen euro per 100.000 kinderen geboren in Belgie

ale dirupo zoek maar weer nieuwe bezuinigingen
In Rusland krijgen de moeders 1,5 jaar moederschapsverlof + een geboortepremie van 240.000 B.Fr. !!! Ongelooflijk maar w�*�*r !
Het geboortecijfer stijgt daar momenteel met bijna 20 %...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 23:31   #42
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
En dat zou niet om fier op te zijn?
Gezien we't niet kunnen betalen is dat inderdaad niet iets om fier op te zijn. België leeft boven zijn stand.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 23:35   #43
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dus... Levenskwaliteit speelt geen rol, als de economie maar draait?
Het een kan niet zonder het ander. Er moet een evenwicht zijn. Dat evenwicht is in België aan't ontsporen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 23:54   #44
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Rusland krijgen de moeders 1,5 jaar moederschapsverlof + een geboortepremie van 240.000 B.Fr. !!! Ongelooflijk maar w�*�*r !
Ja, laat ons dat ook invoeren.

Elio zal daar ongetwijfeld voor te vinden zijn...
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 23:56   #45
Klarekijk
Banneling

Standaard

DE ENIGE UITWEG IS , Afschaffen die belasting op arbeid .

Het word betaalbaar voor de werkgever
De werknemer verdient meer . en dan weegt dat verlof minder zwaar door voor beiden .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 00:02   #46
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ik wil niet rasistisch uitpakken maar hoe zou dat nu zitten met de statistieken en de cijfers op de geboorteschaal ?

Waar worden er meest kinderen geboren in België ?
Bij de vrouwen die een baan hebben ? of bij de vrouwen die geen baan hebben en dus een paar maanden op deze manier met rust gelaten worden ?

Wordt een vrouw die op het puntje staat om uitgesloten te worden van een uitkering , door deze manier effe van de schrapping van haar uitkering onthouden .

Je kan bijna raden waar er nog meer kindjes zullen gemaakt worden .
Misschien zijn er bepaalde groepen aan het denken , hmmm kon ik maar twee keer per jaar bevallen
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 10:13   #47
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
In Rusland krijg je zelfs tot 1 jaar *betaald* moederschapsverlof.

Natuurlijk begrijp ik dat die extra maand gefinancieerd moet worden, maar ik sta er eigenlijk toch ook wel achter. Want geef toe, momenteel is het toch erg gesteld: als tweeverdiener heb je amper de mogelijkheid om je bengel te zien en wordt hij of zij direct in het kinderdagverblijf gedumpt.

En nee, ik heb geen kinderen, ik weet niet of ik er ooit wil of zal hebben, maar op deze manier werkt gewoon niet qua opvoeding, dat zie je ook aan de jeugd. Natuurlijk was dit vroeger anders, mede door de opkomst van het feminisme willen de vrouwen ook carriere (niet dat ik daar voor of tegen ben, iedereen maakt uit wat hij of zij wil), maar of je het leuk of niet vindt, voorplanting is nu eenmaal menselijk, en moet in de maatschappij zo goed mogelijk opgevangen worden.

Als alleenstaande vind ik het soms absurd voor wat we allemaal belastingen moeten afdragen (en als alleenstaande betaal je zelfs nog meer als koppel), maar dit is nu eens waar ik wel belastingen voor wil bijdragen ...
Hadden destijds de moeders eensgezind thuisgebleven zoals ze gewend waren, dan kostte het brood de dag van vandaag overal de helft van nu.

Uitgaven worden altijd gekoppeld aan het inkomen.
Hoe meer inkomen er is, hoe meer alles dus kost.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 12:55   #48
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
In Rusland krijg je zelfs tot 1 jaar *betaald* moederschapsverlof.

Natuurlijk begrijp ik dat die extra maand gefinancieerd moet worden, maar ik sta er eigenlijk toch ook wel achter. Want geef toe, momenteel is het toch erg gesteld: als tweeverdiener heb je amper de mogelijkheid om je bengel te zien en wordt hij of zij direct in het kinderdagverblijf gedumpt.

En nee, ik heb geen kinderen, ik weet niet of ik er ooit wil of zal hebben, maar op deze manier werkt gewoon niet qua opvoeding, dat zie je ook aan de jeugd. Natuurlijk was dit vroeger anders, mede door de opkomst van het feminisme willen de vrouwen ook carriere (niet dat ik daar voor of tegen ben, iedereen maakt uit wat hij of zij wil), maar of je het leuk of niet vindt, voorplanting is nu eenmaal menselijk, en moet in de maatschappij zo goed mogelijk opgevangen worden.

Als alleenstaande vind ik het soms absurd voor wat we allemaal belastingen moeten afdragen (en als alleenstaande betaal je zelfs nog meer als koppel), maar dit is nu eens waar ik wel belastingen voor wil bijdragen ...
nogmaals is het borstvoedingsverlof ingekort ? Want diegene die willen een jaartje thuisblijven kunnen dat:
1° zwangerschapsverlof 3maand
2° borstvoedingsverlof 3maand
3° ouderschapsverlof 6maand

waar is er bezuinigd in de socialze zekerheid om dit te compenseren
Dushebben ze nu de borstvoedingsverlof een maand kleiner gemaakt ? Want als een kind tot 6 maanden aan de borst hangt, zal hij nu tot 7 maand aan de borst hangen ?

en heeft men rekening gehouden met de verminderde inkomsten aan de SZ kant door die maatregel ? NEE
Dus is de SZ inkomstenverlies gecompenseerd ?

En heeft men rekening gehouden met de verminderde belastings inkomsten door die maatregel ? NEE
Dus is die belastingsinkomstenverlies gecompenseerd ???

Dus als we die maatregel eens objectief kijken, los van het feit dat die maatregel nu goed is, want in feite maakt het geen verschil bijna gezien de meeste proberen borstvoedingsverlof te nemen, dan kom je toch uit op een maatregel die iedereen 7 maand tot 1jaar en 1maand doet thuiszitten ipv die 3 maand waarover het gaat.

Weer op zijn Belgisch. Net zoals het brugpensioen een systeem is om een werkloze te qualificeren als een gepensioeneerde, is zo'n stelsel een vrouw die vrijwillig werkloos is om haar kind te verzorgen na de bevalling. Zeker in de faze van borstvoeding, en nog meer in de aansluitende faze van ouderschapsverlof.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 13:07   #49
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
nogmaals is het borstvoedingsverlof ingekort ? Want diegene die willen een jaartje thuisblijven kunnen dat:
1° zwangerschapsverlof 3maand
2° borstvoedingsverlof 3maand
3° ouderschapsverlof 6maand

waar is er bezuinigd in de socialze zekerheid om dit te compenseren
Dushebben ze nu de borstvoedingsverlof een maand kleiner gemaakt ? Want als een kind tot 6 maanden aan de borst hangt, zal hij nu tot 7 maand aan de borst hangen ?

en heeft men rekening gehouden met de verminderde inkomsten aan de SZ kant door die maatregel ? NEE
Dus is de SZ inkomstenverlies gecompenseerd ?

En heeft men rekening gehouden met de verminderde belastings inkomsten door die maatregel ? NEE
Dus is die belastingsinkomstenverlies gecompenseerd ???

Dus als we die maatregel eens objectief kijken, los van het feit dat die maatregel nu goed is, want in feite maakt het geen verschil bijna gezien de meeste proberen borstvoedingsverlof te nemen, dan kom je toch uit op een maatregel die iedereen 7 maand tot 1jaar en 1maand doet thuiszitten ipv die 3 maand waarover het gaat.

Weer op zijn Belgisch. Net zoals het brugpensioen een systeem is om een werkloze te qualificeren als een gepensioeneerde, is zo'n stelsel een vrouw die vrijwillig werkloos is om haar kind te verzorgen na de bevalling. Zeker in de faze van borstvoeding, en nog meer in de aansluitende faze van ouderschapsverlof.
Voordeel is evenwel dat onze bedrijven concurrentiëler zijn geworder en dat mag wel wat kosten!
Oud 24 maart 2012, 14:01   #50
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Inderdaad en wie volgt op dat die kweekmoeders ook hun kinderen een degelijke opvoeding geven ?
Oud 24 maart 2012, 19:17   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Inderdaad en wie volgt op dat die kweekmoeders ook hun kinderen een degelijke opvoeding geven ?
Waarom zouden die kinderen een minder goede opvoeding krijgen ???
Het ander "uiterste": in China is het 1-kind-gezin de norm, al enige jaren. NU krijgen die ouders ernstige problemen met hun verwende kinderen en pubers, veel meer dan normaal is.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 20:14   #52
Knabbelaar
Lokaal Raadslid

Knabbelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderwijs. Maar ik kan begrijpen dat iemand die dat klaarblijkelijk heeft moeten missen, daar niet op zou komen.
Knabbelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 20:40   #53
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
problemen met wiskunde: 1 maand steuntrekken of 1 maand werken is een verschil van 3000euro
Hoe kom je aan die 3000 euro?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 20:42   #54
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knabbelaar Bekijk bericht
Of een ouder zorgt voor het kind, of een onthaalmoeder zorgt voor het kind. Hoezo extra uitgaven? Het verschuift toch alleen maar?

Aankomen met "Het kost x euro!" is getuigen van niet verder kijken dan het oppervlakkige.

EDIT:
Het huishouden is een voltijdse taak. Alleen is een thuisblijvende ouder een economisch verlies, volgens de kortzichtige logica van sommigen althans.
Voila.
En als men wil dat beide ouders maximaal inzetbaar zijn voor de economie, moet men er voor zorgen dat werk en gezin combineerbaar blijft.
Oud 24 maart 2012, 20:44   #55
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Europa heeft nooit geeïst dat die vierde maand ook vergoed zou worden. Persoonlijk denk ik zelfs dat het net de bedoeling was het niet te vergoeden om kansarme gezinnen te ontmoedigen nog meer te kweken, en welgestelde gezinnen aan te moedigen.
Het zijn de meest welstellende gezinnen, die meest loon verliezen.
Oud 24 maart 2012, 20:51   #56
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Lees het volgende eens en probeer het te begrijpen:

'Nu al kunnen ouders, door allerlei verloven te combineren, tot 5 jaar betaald verlof nemen. Nergens in Europa hebben werknemers zo'n uitgebreide verlofrechten.'

Daarnaast hebben we ook nog de hoogste loonkosten, de hoogste belastingen... enz. enz.

En nog is het voor sommigen nog niet genoeg...

.
Hoe kom je aan die vijf jaar?
Is het tijdskrediet wegens medische bijstand daarin meegerekend?

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 maart 2012 om 20:56.
Oud 24 maart 2012, 20:53   #57
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Gezien we't niet kunnen betalen is dat inderdaad niet iets om fier op te zijn. België leeft boven zijn stand.
Onzin! We kunnen dit perfect betalen.
Besparen kan elders: geen steun meer aan vreemdelingen, geen subsidies meer aan bedrijven.
Noodzakelijke, goede maatregel.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 20:55   #58
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Onzin! We kunnen dit perfect betalen.
Besparen kan elders: geen steun meer aan vreemdelingen, geen subsidies meer aan bedrijven.
Noodzakelijke, goede maatregel.
Uiteraard kunnen we dat betalen.
Maar wil je cijfers plakken op de extra kost, en je voorgestelde besparingen, zodat we weten of we het kunnen betalen op de door jou voorgestelde manier.
Oud 24 maart 2012, 21:05   #59
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uiteraard kunnen we dat betalen.
Maar wil je cijfers plakken op de extra kost, en je voorgestelde besparingen, zodat we weten of we het kunnen betalen op de door jou voorgestelde manier.
Die manier is niet exclusief en arbitrair, er kunnen daar nog zaken aan toegevoegd worden. Ik geef slechts voorbeelden waar bespaard zou kunnen worden.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2012, 22:41   #60
fantoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Die manier is niet exclusief en arbitrair, er kunnen daar nog zaken aan toegevoegd worden. Ik geef slechts voorbeelden waar bespaard zou kunnen worden.
Je denkt waarschijnlijk aan de extreem hoge vergoedingen die aan de vakbonden betaald worden om de werkloosheidsuitkeringen uit te betalen.

En daar heb je 200% gelijk in.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be