Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2004, 14:45   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

correctie : meestal.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 14:46   #42
bigpolleke
Vreemdeling

bigpolleke's schermafbeelding

Standaard

De Piano is dat geen voorvechter van het VB? hij maakt er toch altijd maar reklaam voor en met al zijn SS geschriften, kan dat toch moeilijk iemand zijn, die bij een andere partij aanvaard is.
Oud 24 juni 2004, 14:51   #43
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik denk dat zelfs moest iemand hier een artikel posten over 'zure regen' de piano er dadelijk een verwijzing naar het nazisme met liefst een link naar het Vlaams Blok natuurlijk, kan bij verzinnen....

Maar voor diegenen die hier pas zijn : in het begin denkt ge waaaaaw die kent der wat van... maar dat gaat vlug over... dan denkt ge .. zucht... is hij daar weer met zijnen ouwen brol...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 14:52   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
uit de GvA:
23/06 Assisen Tongeren: 30, 28 en 25 jaar cel voor roofmoord

De Tongerse assisenjury heeft Mohamed Oumarir (23), Mustafa Ait Mehdi (23) en Zacharia Stitou (24), allen uit Houthalen-Helchteren, woensdagnamiddag wegens roofmoord op René Trippaers (66) veroordeeld tot respectievelijk 30, 28 en 25 jaar opsluiting.

De feiten speelden zich af in de nacht van 11 op 12 december 2000. Het echtpaar Trippaers-Paesen werd in hun woning in Houthalen-Helchteren met geweld beroofd van geld, juwelen, hun Cadillac en een jacht- en seinwapen. René Trippaers kreeg bij de homejacking verscheidene slagen toegediend en stierf tengevolge van een geweerschot en de slagen met een bijl die hij op zijn hoofd kreeg toegediend.

Bij de bepaling van de strafmaat werd rekening gehouden met de kansarme jeugd en het milieu van Oumarir, Ait Mehdi en Stitou, het "extreem en nodeloos geweld ten aanzien van weerloze slachtoffers", hun gevaarlijke ingesteldheid en totaal gebrek aan normbesef.

Stitou kreeg de lichtste straf van de drie omdat hij volgens het Hof als enige van de drie aan het onderzoek meewerkte en blijk gaf van schuldinzicht. Stitou is ook begonnen is met het vergoeden van de burgerlijke partij.

Omdat er voor incidenten werd gevreesd, werden extra politiemanschappen ingezet om een oogje in het zeil te houden in en rond het gerechtsgebouw.
-einde artikel-
Waarom werd er hier voor incidenten gevreesd? Ik zie toch ook niet dat pedofielen in Aarlen incidenten zouden uitlokken. Bij andere veroordelingen schijnt dat dus wel mogelijk. Nu zullen de rechters, zoals gewoonlijk, misschien ook extra moeten beschermd worden. Iets at in Brussel al gemeengoed geworden is: "wij weten waar je vrouw werkt", "wij weten waar je kinderen naar school gaan" zijn normale uitdrukkingen bij sommige veroordelingen

Voor zo'n gevallen volstaat enkel effectieve levenslange opsluiting, of een spuitje natuurlijk...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 14:53   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
uit de GvA:

Omdat er voor incidenten werd gevreesd, werden extra politiemanschappen ingezet om een oogje in het zeil te houden in en rond het gerechtsgebouw.
-einde artikel-
Waarom werd er hier voor incidenten gevreesd? Ik zie toch ook niet dat pedofielen in Aarlen incidenten zouden uitlokken. Bij andere veroordelingen schijnt dat dus wel mogelijk. Nu zullen de rechters, zoals gewoonlijk, misschien ook extra moeten beschermd worden. Iets at in Brussel al gemeengoed geworden is: "wij weten waar je vrouw werkt", "wij weten waar je kinderen naar school gaan" zijn normale uitdrukkingen bij sommige veroordelingen
Eenvoudige verklaring. Je hebt dit bericht uit de rechts-conservatieve krant de GvA geplukt.

Wist je dat op de persen van Uitgeverij De Vlijt, de eigenaar van de GvA, tijdens de bezetting de SS-man uitgaf, dat was het orgaan van de Algemeene SS-Vlaanderen.

Ook twee voormalige hoofdredacteurs van de GvA zoals Paul Belien (echtgenoot van A. Colen) en Volksvertegenwoordiger Guido Tastenhoye zitten nu bij het Vlaams Blok.

Mijn advies: Zoek volgende keer naar een objectievere berichtgeving.

Nu wordt het nog schoner , ... de GVA een rechts conservatieve krant, allé Piano jong, ik val bekanst van mijne stoel van 't lachen, !
Oud 24 juni 2004, 14:55   #46
Eugene
Gouverneur

Standaard

Als notoir voorstander van de doodstraf lijkt die mij hier op haar plaats. Wij gaan tenonder aan onze tolerantie naar moordenaars en ander parasitair gespuis toe!!! En diegenen die denken te moeten protesteren, tja sorry hoor maar dan is het wat mij betreft simpel....'terug naar hunne zandbak' hoor!!! Voor mij heeft tolerantie ook haar grenzen.
Oud 24 juni 2004, 14:58   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Piano, ik weet niet wat je snuift,slikt of spuit, maar tegen je paranoïa werkt het echt niet.

Het eerste bericht ging over 3 roofmoordenaars, waarvan er één een trekje menselijkheid toond.En de straf die ze gekregen hebben.
Dit samen met de vrees voor incidenten. Waarvan in het verleden al genoeg is gebleken.

De toon van het artikel is vrij neutraal , en heeft totaal niks met het blok, nazisme, nationalisme of racisme te maken.

Niks te zanniken over objectiviteit van kranten. Een krant is zo objectief als je zelf wil, en heeft niks meer te maken met de ideologie van enkelen van de oprichters.Als je echt onobjective verslaggeving wil, de morgen, humo of blik zijn dan aanraders.
Kom je me nu vertellen dat jouw mening over de berichtgeving 'objectief' te noemen is, na al wat ik van je heb gelezen op dit forum?

Ps Knuppel: rustig blijven straks stijgt Uwe suiker weer te hoog

Gaat ge nu ook suiker patienten beginnen schofferen, hou uw dan maar vast hé maat, ... want dan zijde nog nie aan de nieuw patatten zulle !
Oud 24 juni 2004, 15:01   #48
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
In de Standaard stond dit reeds. De veroordeling zal er morgen wel instaan en dan kunnen wij zien wat ze over extra politie schrijven.
In ieder geval klopt de rest van het verhaal al.
Deze berichtgeving is al duidelijk minder tendentieus. De namen van de daders worden niet voluit geschreven, er wordt niet gerept over aanstaande rellen enz....

Ah de namen van dat krapuul moeten bescherm worden, niemand mag dus weten dat het weer maar eens over nieuwe belgen gaat.

Maar als ze kaartjes aan die nieuwe belgen hun tenen moeten hangen omdat ze ergens overhoop geschoten zijn tijdens hun "werkzaamheden" dan mogen hun namen er weer wel op zeker ?
Oud 24 juni 2004, 15:03   #49
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:

Kom je me nu vertellen dat jouw mening over de berichtgeving 'objectief' te noemen is, na al wat ik van je heb gelezen op dit forum?

Ps Knuppel: rustig blijven straks stijgt Uwe suiker weer te hoog

Gaat ge nu ook suiker patienten beginnen schofferen, hou uw dan maar vast hé maat, ... want dan zijde nog nie aan de nieuw patatten zulle !
Piano is zelfs in staat patatten te schofferen
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 15:04   #50
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

...
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 15:05   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Als notoir voorstander van de doodstraf lijkt die mij hier op haar plaats. Wij gaan tenonder aan onze tolerantie naar moordenaars en ander parasitair gespuis toe!!! En diegenen die denken te moeten protesteren, tja sorry hoor maar dan is het wat mij betreft simpel....'terug naar hunne zandbak' hoor!!! Voor mij heeft tolerantie ook haar grenzen.

Precies, en doodmartelen hoeft niet, (alhoewel het soms wel eens nie slecht zou zijn, ... ) maar gewoon hen uit hun leiden verlossen, ...
Oud 24 juni 2004, 15:19   #52
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

men zou beter ook de familie's van criminele vreemdelingen het land uitzetten.
hun kinderen, broers, zussen en ouders.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 15:25   #53
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
Hier ben ik dan weer sterk tegen want een broer of zuster of eender welk familielid kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor criminele feiten van een persoon.
Oud 24 juni 2004, 15:33   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hier ben ik dan weer sterk tegen want een broer of zuster of eender welk familielid kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor criminele feiten van een persoon.

Das ook waar, da ze de begrafeniskosten al moeten betalen is op zich al erg genoeg.
Oud 24 juni 2004, 15:43   #55
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
uit de GvA:

De Tongerse assisenjury heeft Mohamed Oumarir (23), Mustafa Ait Mehdi (23) en Zacharia Stitou (24), allen uit Houthalen-Helchteren, woensdagnamiddag wegens roofmoord op René Trippaers (66) veroordeeld tot respectievelijk 30, 28 en 25 jaar opsluiting.

De feiten speelden zich af in de nacht van 11 op 12 december 2000. Het echtpaar Trippaers-Paesen werd in hun woning in Houthalen-Helchteren met geweld beroofd van geld, juwelen, hun Cadillac en een jacht- en seinwapen. René Trippaers kreeg bij de homejacking verscheidene slagen toegediend en stierf tengevolge van een geweerschot en de slagen met een bijl die hij op zijn hoofd kreeg toegediend.

Bij de bepaling van de strafmaat werd rekening gehouden met de kansarme jeugd en het milieu van Oumarir, Ait Mehdi en Stitou, het "extreem en nodeloos geweld ten aanzien van weerloze slachtoffers", hun gevaarlijke ingesteldheid en totaal gebrek aan normbesef.

Stitou kreeg de lichtste straf van de drie omdat hij volgens het Hof als enige van de drie aan het onderzoek meewerkte en blijk gaf van schuldinzicht. Stitou is ook begonnen is met het vergoeden van de burgerlijke partij.

-einde artikel-
Die vreemdelingen zijn met de dag een zwaarder probleem aan het worden. Daar moet wat aan gedaan worden.
Oud 24 juni 2004, 16:06   #56
Luddo
Minister

Standaard

Ik ken een koppel die leraar waren in de middelbare school van de Meulenberg. Allebei zijn ze op ziekteverlof moeten gaan wegens geweetwel. Net zoals de mensen die de verschrikkingen van de oorlog hebben meegemaakt praten ze heel weinig over hun wedervaren in die fameuze school!
Oud 24 juni 2004, 17:29   #57
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Citaat:
Maar 80% is hier wel gekomen omdat 1 familielid hier woonde en gezinshereniging moest gebeuren van de PC's
Oud 25 juni 2004, 09:18   #58
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
uit de GvA:

-einde artikel-
Eenvoudige verklaring. Je hebt dit bericht uit de rechts-conservatieve krant de GvA geplukt.

Wist je dat op de persen van Uitgeverij De Vlijt, de eigenaar van de GvA, tijdens de bezetting de SS-man uitgaf, dat was het orgaan van de Algemeene SS-Vlaanderen.

Ook twee voormalige hoofdredacteurs van de GvA zoals Paul Belien (echtgenoot van A. Colen) en Volksvertegenwoordiger Guido Tastenhoye zitten nu bij het Vlaams Blok.

Mijn advies: Zoek volgende keer naar een objectievere berichtgeving.
Iedereen die er een andere mening op nahoudt dan 'Piano' is een fascist en een Hitler-adept én lid geweest van de SS.
Weet jij wat men normaal met mensen als jij doet?
Veroordelen wegens laster en eerroof, of, bij gebrek aan toerekeningsvatbaarheid, in een zothuis steken.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 15:43   #59
Diplomatius
Minister

Diplomatius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa Bekijk bericht
uit de GvA:

-einde artikel-
Al is deze post twee jaar oud: hierover kan ik uit eerste bron wel wat vertellen: de zogenaamde 'incidenten' zijn er niet geweest, maar de verschillende 'getuigen' die hun verhaal moesten komen doen waren nu éénmaal niet de grootste lieverdjes die je je kan inbeelden. (En hebben het eigenlijk ook wel wat verpest voor de beklaagden...) Verder was het m.i. een beetje een zet van het parket om even toch een negatiever beeld te schetsen van de beklaagden.
Diplomatius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2007, 15:54   #60
xanax
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Nou, citeer dan maar uit 'De Morgen'. Geen krant die zoveel verzwijgt of in de verf zet al naargelang het in haar rooie kraam te pas komt.
Dat is helemaal waar....
xanax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be