Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2012, 12:34   #41
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dus een Waal die weigert vlaams te spreken is een extremist en een Waal die zijn best doet om vlaams te spreken en domme kloot ?
Nu probeer je je denigrerende mening over Vlamingen te verdoezelen door mij een mening in de schoenen te schuiven die niet de mijne is.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 1 april 2012 om 12:35.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 12:48   #42
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus een Waal die weigert vlaams te spreken is een extremist
Dit is wat er gebeurd als mensen weigeren talen te leren:
http://en.wikipedia.org/wiki/P%C3%A9crot_rail_crash
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 13:02   #43
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Bent u ook op die Ambassade geweest misschien ?
waarom moeten we op die ambassade geweest zijn om te stellen dat gelijk waar ter wereld, elke belg in de belgische ambassade moet terechtkunnen in zijn eigen taal?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 20:33   #44
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bent u ook op die Ambassade geweest misschien ?
Naast de kwestie.Of ik daar kom of niet gaat u geen reet aan.
GZV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2012, 23:10   #45
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik begrijp hieruit dat jij van nature slaafs bent, maar sommigen onder ons willen een rechtvaardige samenleving. Gelukkig begrijpen meer en meer Vlamingen dit. Jou mening hieromtrent is gelukkig onbelangrijk.
Slaafs? Neen, gewoon blij dat ik viertalig ben en me dus niet om de haverklap als een bang vlaams boerke bedreigd moet voelen
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 07:57   #46
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Daar kan ik op zeggen: Waarom is de vlaming zo dom Frans te spreken ?

Het is zo breed als het lang is, als ik naar Duitsland ga weet ik dat ik met Frans of Nederlands niet aan mijn trekken kom.
Omdat hij al 182 jaar gedrild wordt om dat te doen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 08:10   #47
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Omdat hij al 182 jaar gedrild wordt om dat te doen.
Kan iemand me één land vertellen waar men op de ambassade de taal van de landgenoten niet spreekt?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 2 april 2012 om 08:15.
Oud 2 april 2012, 08:43   #48
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Tevens is het bijna jaarlijkse kost dat er een nieuwsbericht is dat er weinig mensen slagen voor het diplomatiek examen. Vooral omdat de nederlandstaligen quasi perfect Frans moeten kunnen en de franstaligen quasi perfect Nederland.

Ik vind dit dus nogal moeilijk te geloven, maar moest dit echt waar zijn, kun je misschien beter buitenlandse zaken contacteren (in Belgie, welteverstaan).
Ik ken de ambassade daar niet - maar verhalen over belgische ambassades waar men geen nederlands spreekt, hoor ik heel regelmatig, van overal ter wereld. Het kunnen natuurlijk allemaal fakes zijn - dat, ofwel zijn die taalvereisten toch niet zo streng voor de franstaligen...
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 08:51   #49
sepper
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik ken de ambassade daar niet - maar verhalen over belgische ambassades waar men geen nederlands spreekt, hoor ik heel regelmatig, van overal ter wereld. Het kunnen natuurlijk allemaal fakes zijn - dat, ofwel zijn die taalvereisten toch niet zo streng voor de franstaligen...
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar ik weet wel dat er ongeveer 2,5% van de kandidaten slaagt voor dat examen, en dan vooral nederlandstaligen omdat franstaligen een redelijk slechte kennis hebben van het Nederlands.
Ik weet natuurlijk ook niet hoe die examens 20 jaar geleden waren, misschien dat toen kennis van het Nederlands niet vereist was...
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 10:04   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door promilleken Bekijk bericht
grapjas, ik woon al 3 jaar in colombia en ik ben de taal hier machtig
gevaarlijk land, als ik in brussel rondloop dat is pas gevaarlijk
zolang men in de steden blijft en niet naar de bossen waar geen kat woont
en de gevaarlijke buurten niet gaat opzoeken is hier niks mis
ze lopen hier 20 jaar voorop tegenover belgie, hier smijten ze nog corrupte ministers in den bak ipv ze nog een postje te geven en een bonus

verder is de ambassade belgische grond, en zou men daar ook vlaams moeten spreken, maar ja een postjespakker heeft geen intresse om zijn job daar te doen he als die enkel maar frans spreekt wat kan die daar de hele dag doen buiten zijn loon ontvangen ?

stel je bent op reis (gelijk welk land) je moet maar in de problemen komen of je pasport kwijtspelen, hoe gaan ze je helpen in de ambassade als ze uw taal niet spreken denk je ?
Je kan altijd beroep doen op de Nederlandse ambassade om te help te bieden bij taalproblemen. Op het TAK zou ik niet rekenen als het dringend is, deze hebben geen vertegenwoordiging in Columbia.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 10:09   #51
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Je kan altijd beroep doen op de Nederlandse ambassade om te help te bieden bij taalproblemen. Op het TAK zou ik niet rekenen als het dringend is, deze hebben geen vertegenwoordiging in Columbia.
waarom moeten 60% van de belgen beroep doen op de Nederlandse ambassades in het buitenland? Vindt U dat normaal? We betalen nochtans weldegelijk 60% (of meer) van de kosten van de belgische ambassades.
Oud 2 april 2012, 10:12   #52
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
De plaatselijke taal van een Belgische ambassade waar ook,moet Nederlands en frans zijn.
Op de ambassades moeten ze ook de taal en de gebruiken van het land in kwestie machtig zijn. Anders heeft een ambassade geen zin.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 2 april 2012, 10:15   #53
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Een wereldwijd (tenminste Latijns Amerikaans voor zover ik kan vaststellen) probleem in de Belgische ambassades. Gelukkig ken ik Spaans, dan kan je wat beter tegen de discriminatie tegen Vlamingen die Nederlands willen spreken op de ambassades. Je kan je niet voorstellen hoe een franstalige me uitkafferde in Lima de laatste keer terwijl ik op geen enkel moment onbeleefd gewest was. In Bolivia ben ik dat in 10 jaar niet tegen gekomen...nee dat moet door landgenoten gebeuren.

Geen wonder ook dat de meeste buitenlanders die ik tegenkom superverbaasd zijn als ik hen zeg dat België geen franstalig land is, maar een land met een Franstalige minderheid. Ze denken bijna steeds het omgekeerde...een Franstalig land met een 'rascistische' Vlaamse minderheid die niet solidair wil zijn met de armen.

Qua public relations kan Vlaanderen niet veel slechter eigenlijk.

Mooie post Johan.

Vooral leerzaam voor al die Vlamingen die nog heel vrolijk denken dat Vlaanderen een positief imago heeft buiten Vlaanderen.

Maar ook een illustratie dat de gewilde banen op zo'n ambassade vooral zijn bedoeld om 'friends & family' te belonen/faciliteren. Leerzaam dus voor mensen die nog de illusie hebben dat goedbetaalde overheids-werknemers in Belgie op een bepaalde positie zitten omdat ze bepaalde capaciteiten zouden hebben.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 april 2012 om 10:16.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 10:17   #54
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door promilleken Bekijk bericht
en dan ook enkel franstalig,

al enkele weken probeer ik de belgische ambassade te contacteren in colombia
via telefoon of email ik krijg altijd iemand aan de lijn in het frans of een franse email in mijn inbox dat ze mij niet verstaan als ik in het nederlands schrijf

nu wat kan ik hier tegen doen, wat in geval van nood kan ik tijdens mijn verblijf in colombia niemand contacteren van de ambassade ?
vandaag was de maat vol heb ik voor de laatste keer contact willen maken maar tervergeefs

verder kreeg ik 1 persoon aan de lijn de zeer gebrekkig nederlands praat
maar praten dat is ook alles ze heeft niks maar ook niks verstaan van wat ik vroeg

wat in godsnaam moet ik nu doen en waar kan ik klacht neerleggen ?
Ophouden met zeuren?
Oud 2 april 2012, 10:25   #55
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
waarom moeten 60% van de belgen beroep doen op de Nederlandse ambassades in het buitenland? Vindt U dat normaal? We betalen nochtans weldegelijk 60% (of meer) van de kosten van de belgische ambassades.
Het gaat hier specifiek om Colombia. Als je als Belg in nood bent in Colombia dan kan je trouwens ook contact opnemen met het noodnummer van Buitenlandse Zaken.

Als je in Colombia als Belg vertoeft dan weet je op voorhand dat de Belgische diplomatie heeft gewaarschuwd voor dit land. Je wordt trouwens ten stelligste aangeraden voor het afreizen naar Colombia contact op te nemen met de Belgische ambassade aldaar.

Oud 2 april 2012, 10:26   #56
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom moet een Vlaming in een Nederlandse ambassade terecht als er een Belgische is om in zijn eigen moedertaal geholpen te worden? Of wil je nu een pleidooi houden voor een Groot-Nederland??
Je kunt weten hoe arrogant het franco-belgo-blauw gespuis over de vlaming denkt!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 10:27   #57
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Waarom moet een Vlaming in een Nederlandse ambassade terecht als er een Belgische is om in zijn eigen moedertaal geholpen te worden? Of wil je nu een pleidooi houden voor een Groot-Nederland??
Je kunt weten hoe arrogant het franco-belgo-blauw gespuis over de vlaming denkt!!!
Als je in het buitenland de ambassade moet contacteren kan je beter je principes een beetje ondergeschikt maken aan het praktische. Zeker als je buiten de EU gaat in landen waarvoor de diplomatie waarschuwt.

Ik snap wel dat jij als Limburger een groot voorstander zijn op om onze kosten een Vlaams huis in elke uithoek van de wereld wil om je Limburgland te promoten maar niet iedereen vindt deze kosten verantwoord.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 2 april 2012 om 10:29.
Oud 2 april 2012, 10:43   #58
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Als je in het buitenland de ambassade moet contacteren kan je beter je principes een beetje ondergeschikt maken aan het praktische. Zeker als je buiten de EU gaat in landen waarvoor de diplomatie waarschuwt.

Ik snap wel dat jij als Limburger een groot voorstander zijn op om onze kosten een Vlaams huis in elke uithoek van de wereld wil om je Limburgland te promoten maar niet iedereen vindt deze kosten verantwoord.
Ik hoef geen Vlaams huis, maar een Belgische ambassade waar ik in het Nederlands kan geholpen worden. Dat is gewoon mijn recht. Dat jullie in je hoogheidswaanzin alleen maar Frans als voertaal in een Belgische ambassade nodig vinden, zegt meer over jullie verdorven en arrogante geest dan wat anders.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 2 april 2012, 10:50   #59
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik hoef geen Vlaams huis, maar een Belgische ambassade waar ik in het Nederlands kan geholpen worden. Dat is gewoon mijn recht. Dat jullie in je hoogheidswaanzin alleen maar Frans als voertaal in een Belgische ambassade nodig vinden, zegt meer over jullie verdorven en arrogante geest dan wat anders.
Ik ga nog een stapje verder.
Ik hoef geen Belgische ambassade.

Ik zou heel goed genoegen kunnen nemen met een Nederlandstalige vertegenwoordiging in de vreemde. Voor NL-Belgen, Nederlanders en Surinamers. Alles netjes in één gebouw.

Scheelt nog in de kosten ook.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 2 april 2012 om 10:52.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 10:59   #60
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik ga nog een stapje verder.
Ik hoef geen Belgische ambassade.

Ik zou heel goed genoegen kunnen nemen met een Nederlandstalige vertegenwoordiging in de vreemde. Voor NL-Belgen, Nederlanders en Surinamers. Alles netjes in één gebouw.

Scheelt nog in de kosten ook.
Neem dan er ook gewoon de consequentie van Groot-Nederland bij!

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be