Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juni 2004, 13:13   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Willem wel oppassen dan als ge worsten draait he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 13:20   #42
Beef
Vreemdeling

Beef's schermafbeelding

Standaard

Vrouwen in een koekjes fabriek moeten toch een hoofddoek aandoen?
Beef is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 13:22   #43
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid

MaaslandLuc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beef
Die vrouwen worden binnenkort allemaal ontslagen.
De koekjesfabriek verhuist.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 13:29   #44
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

En het leuke aan dit alles is dat deze vrouw waar het om gaat indertijd ook al een proces heeft aangespannen tegen de burgemeester van Beringen omdat ze niet met hare doek op de kop op de pasfoto mocht staan; en nu heeft ze haar slag wééral thuisgehaald; dit is allemaal pure provocatie tegenover de autochtonen
Oud 24 juni 2004, 13:33   #45
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
De vraag is vooral: stoort die hoofddoek de vrouw in haar werk, of stoort die hoofddoek die werkgever
Nee de vraag is: wat primeert, de veiligheid op het werk of de regels van een godsdienst
Oud 24 juni 2004, 14:02   #46
Druïde
Vreemdeling

Druïde's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt mij dat er hier toch een beetje te laks wordt omgesprongen met het uitdelen van mijn geldelijke bijdrage aan de staat.

Het gerecht heeft waarschijnlijk gewoon haar werk gedaan, en de bestaande wetten laten naleven.
Maar het dragen van een hoofddoek lijkt mij geen geldige reden om een job te weigeren.
Of toch wel? Stel dat je werkloos bent, en men biedt je een job aan om aan het strand rond te lopen als wandelend reclamebord, in een uniform(pje) dat je niet wil dragen. Je schaamt je misschien over je lichaam, of hebt vrees voor volksmassa's, of iets anders waardoor je je slecht zou voelen.
Je kan die job dan onmogelijk aannemen, met als gevolg dat je je werkloosheidsuitkering verliest.
Dan zijn er 2 mogelijkheden; je jaagt ons rechtssysteem op kosten en klaagt dit 'onrecht' aan, of je legt je neer bij de gang van zaken in onze samenleving, en zoekt zelf actief naar ander werk waar je je wel goed bij voelt.
Er moeten volgens mij genoeg ander jobs zijn waar het mogelijk is wel een hoofddoek te dragen, dus mogelijkheid 2 is volgens mij de enige juiste.
Druïde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 14:11   #47
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Citaat:
De vraag is vooral: stoort die hoofddoek de vrouw in haar werk, of stoort die hoofddoek die werkgever
Nee de vraag is: wat primeert, de veiligheid op het werk of de regels van een godsdienst
daar scoor je wel een punt !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 14:51   #48
Eugene
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene

Tuurlijk is er vrijheid van geloof, maar wanneer die wordt ge(mis)bruikt om werk te weigeren dan gaat het voor mij te ver. En neen...voor dat je misschien begint...ik ben gene VB-er, in 2002 eruit gestapt maar dat wil niet zeggen dat ik nu PC wil/moet of zal zijn he...dat NOOIT, ik zal altijd zeggen wat ik wil en wat volgens mij moet gezegd worden, ook als het sommigen, van welke strekking dan ook, al dan niet bevalt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eugene
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.
Op basis van je onderschrift moet je bijna moslim zijn...
Hehe Filosoof, ik bestrijd géén enkele Godsdienst, ik vind Godsdienst nl een strikt persoonlijke zaak. Ik heb het dus héél moeilijk met mensen die naar hier komen, wel van onze sociale zekerheid willen genieten, maar als ze moeten gaan kijken naar werk hun Godsdienstige overtuiging misbruiken om te blijven parasiteren, want dat is het dan wel geworden he. Ik heb al gezegd dat ik sommige zaken kan tolereren, bvb werken in een varkensslachterij mag een Moslim van mij weigeren...maar weigeren om te kunnen profiteren gaat mij gewoon véél te ver en is nefast voor onze samenleving, ik vind het dus straf dat vnl links denkende mensen alles wensen te tolereren...op voorwaarde dat de profiteurs maar Moslims zijn....en tegelijkertijd alles belachelijk liggen te maken wanneer een Christen eens iets vraagt....onbegrijpelijk hoor .
Oud 24 juni 2004, 15:14   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
tja hoever mag je daar in gaan. er zijn uiteraard wel voorschriften voor fabrieken en dergelijke. alleen vraag ik me af in welke mate die hoofddoek die vrouw zou storen bij het werken. zolang ze hem nie vastnaait aan tgeen da ze bezig is zal da allemaal wel meevallen zeker?
ik vind het bovendien nogal zwak dat de werknemer de proef niet laten doen heeft en gekeken heeft in hoeverre die hoofddoek de vrouw stoort.

Heren, ik heb toevallig het diploma preventieadviseur niveau III en de wet is in dergelijke zaken vrij duidelijk, er bestaat zoiets als een machinerichtlijn enz...

Als daar staat geen loszitende kleding, of beschermingsmiddelen noodzakkelijk of wat dan ook, dan ben je verplicht je daar aan te houden.

Als die madam iets tegenkomt, waarbij kan bewezen worden dat die hoofddoek de oorzaak is, bv, verminderd zicht, of vast komen te zitten, ... of om hygienische redenen, ... dan kan dien baas het gaan uitleggen bij de arbeidsrechtbank.

Bovendien staat in der arbeidswet ook dat de werknemer ondergeschikt is aan de werkgever, de eerste heeft dus te gehoorzamen aan de tweede.

Met andere woorden als ik in mijn arbeidsregelement zet dat het dragen van hoofddoeken verboden is uit veiligheidsredenen, of omdat het personeel een uniform moet dragen, of esthetische redenen, (verkoop, enz... ) dan heeft die werknemer hem daar aan te schikken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 15:15   #50
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik zet seffens mijne pispot op mijne kop en ga mij terstond aanbieden bij den RVa omdat ik van mijne werkgever mijn geloof niet meer in alle vrijheid mag uitoefen.

Ik aanbid namelijk mijne pispot. Na elke vulling moet ik die omgekeerd op mijne kop zetten. Want zeik komt recht van God volgens mijn geloofbezeikenis.
En mijne lul is zijne profeet. Als die spreekt dan moet ik luisteren.

Verdomme voor de rest van mijn leven nie meer moeten werken omdat ik wegens mijn geloof altijd naar de zeik moet stinken en met ne psipot op mijne kop moet rondlopen......
Waarom zou ik dat niet mogen ?

Waar kan ik mij laten dopen, ?
Oud 24 juni 2004, 18:20   #51
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pablex
het is toch een feit dat die vrouw haar hoofddoek niet mag afdoen volgens haar geloof?
er is geen sprake van misbruik
Kan ze die uitkering dan niet gewoon bij Allah halen ?

Als een boer niet op zondag zijn tarwe wil dorsen krijgt hij dan ook een schade vergoeding ?
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2004, 18:24   #52
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elmaci
Ik dacht dat dragen van hoofddoeken in een Hadith van profeet Muhammet sav stond.
Ach ik had op televisie gezien dat sommige moslims het vol overtuiging uit een of andere onduidelijke koranvers haalde.
Oud 24 juni 2004, 18:33   #53
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beef
Gewoon een papieren mutsje of een haarnetje of zo. Zo dat er geen haren in levensmiddelen kunnen komen.
Oud 24 juni 2004, 22:06   #54
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eugene
Hoe fanatieker men iets bestrijdt hoe meer men gaat lijken op dat wat men bestrijdt.
Zeg filo, op basis van dat onderschrift zou jij bijna Vlaams Blokker zijn.
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 11:57   #55
Dinosaurus
Provinciaal Statenlid

Dinosaurus's schermafbeelding

Standaard

Nog gelijkaardig nieuws:
Vandaag las ik in Metro (blz. 17) het volgende:

"Islamitische trucker wil geen bier vervoeren
Nashville: Een islamitische vrachtwagenchauffeur in de VS heeft zijn ex-baas voor de rechter gedaagd heeft omdat hij werd ontslagen nadat hij weigerde bier te vervoeren. Hij beschuldigt hem van religieuze discriminatie. De man werkte nog maar een paar maanden voor het transportbedrijf Hunt Transport Services toen hij in juni vorig jaar een lading auto-onderdelen naar St. Louis moest brengen. Op de terugweg moest hij een lading Budweiser-bier oppikken. De trucker vond echter dat dat indruiste tegen zijn geloof en weigerde de opdracht. Hij kreeg een andere lading in de plaats, maar werd daarna ontslagen."[/
b]

En ook vandaag, in Het Laatste Nieuws (regio Gent, streeknieuws) :
dat Mohamed L. in de Blaisantvest te Gent met zijn wagen overkop ging en hij bij een ademtest positief bevonden werd...
Dinosaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 11:59   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dinosaurus
Nog gelijkaardig nieuws:
Vandaag las ik in Metro (blz. 17) het volgende:

"Islamitische trucker wil geen bier vervoeren
Nashville: Een islamitische vrachtwagenchauffeur in de VS heeft zijn ex-baas voor de rechter gedaagd heeft omdat hij werd ontslagen nadat hij weigerde bier te vervoeren. Hij beschuldigt hem van religieuze discriminatie. De man werkte nog maar een paar maanden voor het transportbedrijf Hunt Transport Services toen hij in juni vorig jaar een lading auto-onderdelen naar St. Louis moest brengen. Op de terugweg moest hij een lading Budweiser-bier oppikken. De trucker vond echter dat dat indruiste tegen zijn geloof en weigerde de opdracht. Hij kreeg een andere lading in de plaats, maar werd daarna ontslagen."[/
b]

En ook vandaag, in Het Laatste Nieuws (regio Gent, streeknieuws) :
dat Mohamed L. in de Blaisantvest te Gent met zijn wagen overkop ging en hij bij een ademtest positief bevonden werd...
Oud 25 juni 2004, 12:19   #57
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja hoever mag je daar in gaan. er zijn uiteraard wel voorschriften voor fabrieken en dergelijke. alleen vraag ik me af in welke mate die hoofddoek die vrouw zou storen bij het werken. zolang ze hem nie vastnaait aan tgeen da ze bezig is zal da allemaal wel meevallen zeker?
ik vind het bovendien nogal zwak dat de werknemer de proef niet laten doen heeft en gekeken heeft in hoeverre die hoofddoek de vrouw stoort.
De werknemer, noch de werkgever, hebben aan de veiligheidsvoorschriften meestal de ballen te zeggen. Ach ja, wacht: het is natuurlijk een bedoelde discriminerende maatregel die slinks door het Blok in de Arab-codes is verzeild geraakt !
Oud 25 juni 2004, 12:28   #58
Spolpoel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rainman
Citaat:
Zeg filo, op basis van dat onderschrift zou jij bijna Vlaams Blokker zijn.
Bijna? Wat een understatement ...
Een volbloed nazi !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 12:30   #59
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Citaat:
De werknemer, noch de werkgever, hebben aan de veiligheidsvoorschriften meestal de ballen te zeggen. Ach ja, wacht: het is natuurlijk een bedoelde discriminerende maatregel die slinks door het Blok in de Arab-codes is verzeild geraakt !
mja tis nochtans simpel. als in die regels staat dat die hoofdoek verboden vanwege is dan kan die werkgever daar niks aan doen. als da der nie in staat, dan heeft die werknemer daar niks aan te zeggen. en is dat nu eenmaal discriminerend.

trouwens hoofddoeken verbieden? dan ook de hippe bandana's die momenteel in demode zijn?

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 12:33   #60
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Moet dan nu echt een doek zijn of mag dat ook een mutsje of een pet zijn?
In andere woorden, wat staat er daar over in de Koran?
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be