![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Willem wel oppassen dan als ge worsten draait he...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Vreemdeling
|
![]() Vrouwen in een koekjes fabriek moeten toch een hoofddoek aandoen?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
De koekjesfabriek verhuist.
Regenbuien schrobben straten, spoelen land en steden nat. 't Vuil en stof der democraten heeft zijn laatste kans gehad. Tot de misten weer verdwijnen, uit het Dietse vergezicht. Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Minister
|
![]() En het leuke aan dit alles is dat deze vrouw waar het om gaat indertijd ook al een proces heeft aangespannen tegen de burgemeester van Beringen omdat ze niet met hare doek op de kop op de pasfoto mocht staan; en nu heeft ze haar slag wééral thuisgehaald; dit is allemaal pure provocatie tegenover de autochtonen
![]() ![]()
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Vreemdeling
|
![]() Het lijkt mij dat er hier toch een beetje te laks wordt omgesprongen met het uitdelen van mijn geldelijke bijdrage aan de staat.
Het gerecht heeft waarschijnlijk gewoon haar werk gedaan, en de bestaande wetten laten naleven. Maar het dragen van een hoofddoek lijkt mij geen geldige reden om een job te weigeren. Of toch wel? Stel dat je werkloos bent, en men biedt je een job aan om aan het strand rond te lopen als wandelend reclamebord, in een uniform(pje) dat je niet wil dragen. Je schaamt je misschien over je lichaam, of hebt vrees voor volksmassa's, of iets anders waardoor je je slecht zou voelen. Je kan die job dan onmogelijk aannemen, met als gevolg dat je je werkloosheidsuitkering verliest. Dan zijn er 2 mogelijkheden; je jaagt ons rechtssysteem op kosten en klaagt dit 'onrecht' aan, of je legt je neer bij de gang van zaken in onze samenleving, en zoekt zelf actief naar ander werk waar je je wel goed bij voelt. Er moeten volgens mij genoeg ander jobs zijn waar het mogelijk is wel een hoofddoek te dragen, dus mogelijkheid 2 is volgens mij de enige juiste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#49 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heren, ik heb toevallig het diploma preventieadviseur niveau III en de wet is in dergelijke zaken vrij duidelijk, er bestaat zoiets als een machinerichtlijn enz... Als daar staat geen loszitende kleding, of beschermingsmiddelen noodzakkelijk of wat dan ook, dan ben je verplicht je daar aan te houden. Als die madam iets tegenkomt, waarbij kan bewezen worden dat die hoofddoek de oorzaak is, bv, verminderd zicht, of vast komen te zitten, ... of om hygienische redenen, ... dan kan dien baas het gaan uitleggen bij de arbeidsrechtbank. Bovendien staat in der arbeidswet ook dat de werknemer ondergeschikt is aan de werkgever, de eerste heeft dus te gehoorzamen aan de tweede. Met andere woorden als ik in mijn arbeidsregelement zet dat het dragen van hoofddoeken verboden is uit veiligheidsredenen, of omdat het personeel een uniform moet dragen, of esthetische redenen, (verkoop, enz... ) dan heeft die werknemer hem daar aan te schikken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar kan ik mij laten dopen, ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Als een boer niet op zondag zijn tarwe wil dorsen krijgt hij dan ook een schade vergoeding ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nog gelijkaardig nieuws:
Vandaag las ik in Metro (blz. 17) het volgende: "Islamitische trucker wil geen bier vervoeren Nashville: Een islamitische vrachtwagenchauffeur in de VS heeft zijn ex-baas voor de rechter gedaagd heeft omdat hij werd ontslagen nadat hij weigerde bier te vervoeren. Hij beschuldigt hem van religieuze discriminatie. De man werkte nog maar een paar maanden voor het transportbedrijf Hunt Transport Services toen hij in juni vorig jaar een lading auto-onderdelen naar St. Louis moest brengen. Op de terugweg moest hij een lading Budweiser-bier oppikken. De trucker vond echter dat dat indruiste tegen zijn geloof en weigerde de opdracht. Hij kreeg een andere lading in de plaats, maar werd daarna ontslagen."[/b] En ook vandaag, in Het Laatste Nieuws (regio Gent, streeknieuws) : dat Mohamed L. in de Blaisantvest te Gent met zijn wagen overkop ging en hij bij een ademtest positief bevonden werd... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#58 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Een volbloed nazi ! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
trouwens hoofddoeken verbieden? dan ook de hippe bandana's die momenteel in demode zijn?
![]() |
![]() |
#60 |
Minister-President
|
![]() Moet dan nu echt een doek zijn of mag dat ook een mutsje of een pet zijn?
In andere woorden, wat staat er daar over in de Koran? |
![]() |
![]() |