Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2012, 08:53   #41
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ze hadden 'de muur' nooit mogen wegdoen. Ik begrijp niet dat zulke stommiteiten mogelijk zijn.
Big business = Wouter Vandenhaute = Woestijnvis primeert!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 09:04   #42
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Big business = Wouter Vandenhaute = Woestijnvis primeert!
En het zal niet het laatste zijn dat hij om zeep helpt.

Hij deed het al met Humo. Pikte de helft van hun personeel in. Hun nieuwe blad was echter geen succes. Dus werd het gestopt. En Humo is nu een schaduw van zichzelf; een vodje, overeind gehouden door enkele bloedrode prutsers. Balans is zoek. Kwaliteit is weg.

Hij deed het met De Ronde. Dat parcours trok op geen zak. Maar we weten intussen waar het om gaat. Dat werd in de pers duidelijk door die berichten ivm "feestdorpen" en "toeschouwers in de toekomst laten betalen". Geen wonder dat alvast 1/4e van de dagtoeristen afhaakte.

En nu gaat hij het doen op TV. Wacht maar af.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 09:15   #43
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
HBVL vandaag 07:39 Wielrennen

"Ik ben een hele grote fan van Tom Boonen", lacht de 11-jarige Tjorven Cleenewerck uit Kuurne, die na de zege van 'Tornado Tom' uitbundig vierde in een veld vlakbij de Oude Kwaremont.

"Ik vind dat hij fantastisch kan sprinten, in de sprint is hij bijna niet te kloppen. Maar ik vind dat hij vandaag veel te vroeg aanging. Hij had langer kunnen wachten, al had misschien Ballan dan nog kunnen terugkomen."

Tjorven beleefde de dag van zijn leven. "Ik heb Boonen maar liefst drie keer zien passeren op de Oude Kwaremont. Daarna heb ik op het grote scherm gezien hoe Boonen won. Ik was dolblij toen hij als eerste over de streep reed, maar dat zullen jullie wel gezien hebben. Ik was er gerust in dat hij Ballan en Pozzato zou kloppen. Het is jammer dat Fabian Cancellara moest opgeven, hij is een fantastische renner en zou het Boonen heel lastig gemaakt hebben. Boonen en Cancellara waren mijn favorieten voor de Ronde van Vlaanderen."

Over wie zijn favoriet voor Parijs - Roubaix is, hoeft hij niet lang na te denken. "Boonen gaat winnen, zeker weten. Ik vind het wel een beetje jammer dat ik hem nog nooit ontmoet heb, dat zou voor mij heel speciaal zijn. Ik heb zelfs nog geen handtekening van hem, maar mijn kamer hangt vol posters van Boonen, hij is mijn grote idool."

http://www.hbvl.be/sport/wielrennen/...an-boonen.aspx
Oud 2 april 2012, 09:19   #44
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
HBVL vandaag 07:39 Wielrennen

"Ik ben een hele grote fan van Tom Boonen", lacht de 11-jarige Tjorven Cleenewerck uit Kuurne, die na de zege van 'Tornado Tom' uitbundig vierde in een veld vlakbij de Oude Kwaremont.

"Ik vind dat hij fantastisch kan sprinten, in de sprint is hij bijna niet te kloppen. Maar ik vind dat hij vandaag veel te vroeg aanging. Hij had langer kunnen wachten, al had misschien Ballan dan nog kunnen terugkomen."

Tjorven beleefde de dag van zijn leven. "Ik heb Boonen maar liefst drie keer zien passeren op de Oude Kwaremont. Daarna heb ik op het grote scherm gezien hoe Boonen won. Ik was dolblij toen hij als eerste over de streep reed, maar dat zullen jullie wel gezien hebben. Ik was er gerust in dat hij Ballan en Pozzato zou kloppen. Het is jammer dat Fabian Cancellara moest opgeven, hij is een fantastische renner en zou het Boonen heel lastig gemaakt hebben. Boonen en Cancellara waren mijn favorieten voor de Ronde van Vlaanderen."

Over wie zijn favoriet voor Parijs - Roubaix is, hoeft hij niet lang na te denken. "Boonen gaat winnen, zeker weten. Ik vind het wel een beetje jammer dat ik hem nog nooit ontmoet heb, dat zou voor mij heel speciaal zijn. Ik heb zelfs nog geen handtekening van hem, maar mijn kamer hangt vol posters van Boonen, hij is mijn grote idool."

http://www.hbvl.be/sport/wielrennen/...an-boonen.aspx
Verdere commentaar overbodig zeker, belgicistjes???
Of gaan jullie nu nog trachten te bewijzen dat de schoonzus van de tante van de achternicht van die kleine zijn scoutsleider getrouwd was met de schoonbroer van de nicht van de buurman van iemand die ooit er eens aan gedacht heeft om op het VB te stemmen???

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 2 april 2012 om 09:36.
Oud 2 april 2012, 10:22   #45
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"De sport politiek misbruiken", zo noem ik deze foto.
Ga jij dan maar naar het vinkenzetten kijken, daar is volstrekt geen sprake van politiek misbruik van de sport.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 10:23   #46
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Tjorven Cleenewerck uit Kuurne
Leuke naam.
Oud 2 april 2012, 10:23   #47
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jongen toch. Schande spreken over een 10 jarig manneke met Vlaamse vlagjes in zijn hand na de overwinning van een Vlaming in Vlaanderens mooiste en gewoon zwijgen over het feit dat Di Rupo daar weer stond te blinken op het podium om de champagne te overhandigen. Kan je eigenlijk nog wat hypocrieter worden of denk je dat je nu het hoogtepunt hebt bereikt op dat vlak?
Het gaat hier niet om de foto, die overigens een prachtfoto is, slimmeke.

Wel hoe die foto weer voor een bepaalde politieke kar wordt gespannen door sommigen op dit forum.

Sport moet neutraal blijven.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 april 2012 om 10:26.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 10:29   #48
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet om de foto, die overigens een prachfoto is, slimmeke.

Wel hoe die foto weer voor een bepaalde politieke kar wordt gespannen door sommigen op dit forum.

Sport zal altijd voor één of andere politieke kar gespannen worden. Of dacht je dat men een competitie met landenteams bijvoorbeeld louter uit idealisme organiseert?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 10:29   #49
Mitgard
Banneling

Standaard

Over politiek misbruik gesproken, wat stond Di Rupo daar te geilen op die bezwete mannenlijven?
Oud 2 april 2012, 10:29   #50
kameleon
Minister

Standaard

Gelukkig voor deze kleine jongen kon zijn grote held dit jaar wel de kettingproblemen overwinnen toen Pozzato versnelde op de Paterberg.

Want in 2010 kon Boonen Cancellara makkelijk geklopt hebben, maar ja,...kwam die ketting toen ook weer opspelen op de muur.
http://www.gva.be/sport/wielrennen/a...rt-zetten.aspx
Oud 2 april 2012, 10:32   #51
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Sport zal altijd voor één of andere politieke kar gespannen worden. Of dacht je dat men een competitie met landenteams bijvoorbeeld louter uit idealisme organiseert?

Oud 2 april 2012, 10:52   #52
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

Yep

Citaat:
Oud 2 april 2012, 11:41   #53
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat hier niet om de foto, die overigens een prachtfoto is, slimmeke.

Hé je hebt mijn vraag beantwoord. Je kan inderdaad NOG hypocrieter. Ik hield het eigenlijk bijna niet voor mogelijk, maar je bent erin geslaagd. Proficiat daarvoor. En nu weer met de staart tussen de benen jezelf belachelijk gaan maken in een ander topic?

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=109
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 11:50   #54
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Yep

Als twee landen tegen mekaar voetballen, is het nogal wiedes dat er met vlaggen wordt gezwaaid. Voetbal is een teamsport waarin hier elk team een land vertegenwoordigt.

De Ronde van Vlaanderen is een individuele sport waarin men weliswaar ook met teams werkt maar dan teams door firma's gesponsord (en waar trouwens vaak ook mensen van verschillende nationaliteiten in zitten die in dienst rijden van hun kopman).

Zulk een sportief gebeuren moet men niet voor een politieke kar spannen. Dat is voor niks nodig.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 april 2012 om 11:52.
Oud 2 april 2012, 12:13   #55
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Zulk een sportief gebeuren moet men niet voor een politieke kar spannen. Dat is voor niks nodig.
't Is goed, ze zullen het nooit meer doen.
Oud 2 april 2012, 12:17   #56
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als twee landen tegen mekaar voetballen, is het nogal wiedes dat er met vlaggen wordt gezwaaid. Voetbal is een teamsport waarin hier elk team een land vertegenwoordigt.

De Ronde van Vlaanderen is een individuele sport waarin men weliswaar ook met teams werkt maar dan teams door firma's gesponsord (en waar trouwens vaak ook mensen van verschillende nationaliteiten in zitten die in dienst rijden van hun kopman).

Dus jij mag voetbal voor je politieke kar spannen, maar anderen mogen dat niet doen met wielrennen omwil van het teamsport/individuele aspect. Jij gaat dat toch wat meer moeten duiden hoor, want eigenlijk ruikt het hier naar een extreme vorm van acute hypocrisie.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 12:28   #57
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus jij mag voetbal voor je politieke kar spannen, maar anderen mogen dat niet doen met wielrennen omwil van het teamsport/individuele aspect. Jij gaat dat toch wat meer moeten duiden hoor, want eigenlijk ruikt het hier naar een extreme vorm van acute hypocrisie.
Ik herinner me nog goed hoe ooit een Belgische renner die behoorlijk goed bergop kon tijdens een Ronde van Frankrijk drie weken lang volledig ten dienste van zijn kopman reed. En de Belgische journalisten maar keer op keer zagen van 'maar allee, waarom ga je nu niet voor je eigen kansen?' Alsof die vraag geen nationalistische bijbedoelingen had...
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2012, 12:32   #58
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wanneer gaat ge nu eens een degelijk antwoord geven?

Ik ga hier mijn tijd niet meer verliezen. Keuvel nog maar wat an.

Een beetje doorzichtig en dikke volksverlakkerij!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 2 april 2012 om 12:32.
Oud 2 april 2012, 12:49   #59
Mitgard
Banneling

Standaard

'Individuele' sport, tennis.

Oud 2 april 2012, 13:14   #60
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik zie niet overal spoken, maar ik ben ook niet naïef. Het is merkwaardig dat deze foto nu in een mum van tijd een iconische betekenis krijgt toegedicht terwijl een foto van de winnende Tom Boonen toch beter de essentie vat van wat er is gebeurd.
Mens, wat ben jij verzuurd.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be