Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2012, 22:10   #41
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Hoe is het eigenlijk mogelijk dat een aantal spelers de kans krijgen om één persoon in elkaar te slagen? Waar zaten de medespelers van het slachtoffer?

Citaat:
Bestuur VK Liedekerke in shock na zwaar geval van agressie tijdens voetbalmatch

woensdag 28 september 2011, 15u25
Auteur: Tijl Geyssens

LIEDEKERKE - Vorige zondag speelden de jeugdploegen U15 en U21 hun wedstrijd tegen FC Evere. In beide matchen deden er zich ernstige incidenten voor. Dit escaleerde zo dat op een bepaald moment de politie werd ingeschakeld. Stijn Durant, speler van VK Liedekerke, werd door meerdere spelers van Evere aangevallen en kreeg flink wat slagen te verwerken. Er wacht hem een lange revalidatieperiode.

De diagnose is zwaar. Boven- en onderkaak zijn gebroken en deze werden vastgezet met een ijzeren plaatje. De jonge voetballer mag gedurende 5 weken zijn mond niet openen. Eten en drinken is enkel mogelijk met behulp van een rietje en de speler is aangewezen op vloeibaar voedsel. Praten gaat heel moeilijk en sporten zal de eerste maanden niet kunnen.

'Ik hoef niet te zeggen dat VK Liedekerke in shock is en dat wij Stijn een spoedig herstel wensen', aldus Hans De Schrijver, sportief verantwoordelijke van VK Liedekerke. 'Ik wens te onderlijnen dat VK Liedekerke fairplay, respect en gedrag als prioriteit stelt. Onze spelers werden uitgedaagd en op een laffe manier aangevallen. Het is niet de eerste maal dat VK Liedekerke en andere Vlaams-Brabantse ploegen met geweld geconfronteerd worden en we moeten jammer genoeg vaststellen dat bepaalde jongerengroepen bij Brusselse ploegen zich (soms extreem zoals in dit geval) agressief gedragen.'

VK Liedekerke heeft klacht ingediend. De club verwacht dat de betrokken spelers van FC Evere zwaar zullen gesanctioneerd worden door de rechtbank, hun club en de KBVB.
Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/det..._term=1C2UI6QP
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 22:28   #42
bf62
Gouverneur

bf62's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Haren/Maccabi : gelezen. Dat is dus een complete wantoestand! In 2005. Dan nog! Dat kan niet.
Het bestuur van beide ploegen en de arbiter en de trainers hadden bij de eerste racistische scandering al de match moeten stilleggen en in overleg moeten gaan. Onmiddellijk.
1° om de match niet verder te zetten

2° via de micro afroepen dat wie nu nog scandeerde opgepakt zou worden en een verbod zou krijgen voor ...

Is Brussel een soort slagveld geworden waar onderhuidse zaken op de voetbaltribunes uitgevochten worden? Ik dacht van niet maar met dit voorbeeld Haren/Maccabi ...

Mij moeten ze betalen om naar Brussel te gaan. Ik woon er op 20km vandaan. Als het is om er de miserie gaan op te merken?

Het voetbalveld van Zaventem en de tribune gaat redelijk goed. Kijkenden van beide ploegen zitten onder elkaar, er is geen scheiding. Er is wel meer politiemacht aanwezig dan ik geweten heb toen OHL thuis speelde in de derde klasse. Dat valt op. Misschien is Zaventem nog niet echt Brussel. Dat kan.
Heb meer informatie gevonden:

Gele kaarten:

http://www.footbel.com/nl/clubs_spel...epassing_.html

Ploeg van de OP ==> Black Star

Een aantal reacties:

Citaat:
Als Nederlandstalige moeder van 3 voetballende zonen in het Brusselse, wil ik er graag op wijzen dat heel veel van die ploegen uit het Pajottenland bijna uitsluitend uit Franstaligen bestaan. Die uitspraak over communautaire problemen klopt dus niet. Het Vlaamse karakter is daar soms ook ver te zoeken...

Citaat:
Beste J.R., wie sprak hier over communautaire problemen ?? Ook bij KHO Huizingen zijn Franstalige spelers welkom. Concreet : op het wedstrijdblad van zaterdag (U13) waren 10 van de 14 spelers bij Black Star allochtonen. Ook de reactie van de KBVB als zou er geen toename zijn van agressie bij Brusselse ploegen neemt een loopje met de waarheid : lees er de wekelijkse verslagen van de zittingen van het Provinciaal Comité van Brabant en de schorsingen en boeten maar eens op na op footbel.com (rubriek Sportleven/Brabant).
Citaat:
Buiten het eerder agressief spel van de Brusselse clubs dat de spuigaten uitloopt zijn de problemen veel erger. Spelers die aangesloten zijn bij verschillende clubs, spelen met spelers uit een hogere leeftijdscategorie tot ronduit racistische uitlatingen tegen de 'boertjes uit Vlaanderen'.
Het wordt hoog tijd dat de Belgische voetbalbond de provincie Brabant splitst zodat er provinciale reeksen ontstaan met enkel en alleen ploegen uit Vlaams Brabant. Op deze wijze kunnen de Brusselse ploegen het onder elkaar uitvechten..
Bron: http://www.brusselnieuws.be/artikel/...russelse-clubs

Waarom schenkt onze media aan deze zaken zo weinig aandacht?
bf62 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2012, 23:01   #43
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Ze zouden inderdaad beter de competitie splitsen zodat men enkel tegen andere Vlaams-Brabantse ploegen moet spelen. Brusselse ploegen kunnen dan eventueel kiezen of ze zich hierbij aansluiten. Voor basketbalploegen is dit het huidige systeem en het lijkt te werken. Een aantal vrienden van mij heeft hun eigen ploegje opgericht, ze spelen nu in 2de Provinciale en er hebben zich voor zover ik weet nog nooit gewelddadige incidenten voorgedaan.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 13:41   #44
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ze zouden inderdaad beter de competitie splitsen zodat men enkel tegen andere Vlaams-Brabantse ploegen moet spelen.
In Vlaams Brabant zijn de voetbalploegen al verbrusseld:

Als Nederlandstalige moeder van 3 voetballende zonen in het Brusselse, wil ik er graag op wijzen dat heel veel van die ploegen uit het Pajottenland bijna uitsluitend uit Franstaligen bestaan. Die uitspraak over communautaire problemen klopt dus niet. Het Vlaamse karakter is daar soms ook ver te zoeken...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 14:34   #45
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik durf het niet zeggen.
Watje.
Omdat er meer kinderen van buitenlandse origine in zitten en omdat kinderen ALGEMEEN vandaag de dag ook geen enkele moraal meer meekrijgen, van geen enkel kanaal. Enigste wat ze zien en leren in die oh zo "beschaafde" wereld is een competitief gedrag, (vaakst zinloos)geweld, oorlog, conflicten en een groter wordende kloof tussen arm en rijk.

Als volwassenen al geen voorbeeld meer kunnen zijn wat verwacht je dan van kinderen?!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein

Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 15 april 2012 om 14:39.
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 19:07   #46
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
In Vlaams Brabant zijn de voetbalploegen al verbrusseld
Ik heb 'mijn' ploeg nog nooit tegen een verbrusselde ploeg zien spelen. Bijna de enigen met een Frans accent waren enkele van de scheidsrechters. Maar volwassen basketbalspelers zijn natuurlijk een pak ouder en van een ander slag dan die voetbalspelertjes. Hoe dan ook, het lijkt me logisch dat de competitie gewoon gesplitst wordt.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be