![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() als we nu eens collectief weigerden belastingen betaalden aan clojo's die geen deftige wet in mekaar kunnen klutsen.
Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 april 2012 om 06:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ziet ernaar uit dat die wet "gerepareerd" zal moeten worden...zoals menige wet in dit Koninkrijk.De eerste horde,eigenlijk een simpel gegeven "de leveranciers verhogen hun prijzen terwijl de politiekers beweerden dat dit niet kon",en zie,dat prutswetje struikelt al .Advokaten van de energieleveranciers hebben ongetwijfeld al hun strijd-toga aan
![]() Ik begrijp overigens niet wat onze volksvertegenwoordigers allemaal uitrichten, dat dergelijk gewauwel daar KAN passeren. Laatst gewijzigd door kelt : 7 april 2012 om 08:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aansprakelijkheid v.d. Belgische staat ????????????????????????? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() het is en blijft een klungelaar en een eeuuuhhh iemand die de waarheid niet vertelt
daar is gelukkig iedereen het over eens Laatst gewijzigd door born2bewild : 7 april 2012 om 09:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() ik heb het nogal gezegd, als het op competentie en ethiek aankomt gaat mijn stem naar electrabel en niet naar den baard
weliswaar met de wasknijper op de neus |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch raar dat ik hier nergens een post lees over Lampiris de enige (kleine) leverancier die de uitzondering maakt en niet verhoogd met de rest van de bende.
Leverancier Lampiris is vanuit zetel Luik (ook St-Truiden), leveren (nog) amper 6 % voor de Be-markt. Gelukkig ben ik sinds begin 2009 daar geland, dit was mijn derde wissel totnutoe en deze keer blijkbaar de goede. ![]() Want de vorige grotere spelers (Nuon, Luminus) lokten maar met éénjarige gunstige formules en het jaar erna waart ge de klos. Lampiris was in 2008 al de goedkoopste op de gasmarkt volgens berekening Vreg.be. Nu is ze zowat bij de top 3 (enkel prijs): http://www.vreg.be/doe-de-v-test Voor electriciteit ben ik bij Ecopower. In hbvl.be zal wel iets staan denk ik... neen toch niet direct, enkel in de live krant. Lampiris is trouwens ook uit de Febeg gestapt, ze weten waarom: Citaat:
http://www.hbvl.be/nieuws/economie/a...frankrijk.aspx
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 april 2012 om 11:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik begrijp ook niet waarom er nog zo veel mensen Electrabel als leverancier hebben... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen staat het toch vrij zijn contract op te zeggen en de vrije markt af te schuimen. btw, ondertussen online toch 1 "positief zinnetje " gevonden Citaat:
![]() |
![]() |
#51 |
Burgemeester
|
![]() Dus door den baard hebben we sneller een prijsverhoging gekregen. Hij had beter zijn mond gehouden dan aan populisme a la Stevaert! Maar aan de werkelijke oorzaak van de hoge energieprijs doen ze niks!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ze zullen eens in hun eigen vet gaan snijden, dat ziet ge van hier |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De essentie van het gasprijsverhaal is dat dit, in dit Koninkrijk, nog tot eind dit jaar gekoppeld is aan de aardolieprijzen....
Sedert de jaren tachtig vorige eeuw reeds is daar eigenlijk geen technische- en economisch te verantwoorden reden meer toe (het grote merendeel van het aardgas dat in West-Europa aangeleverd wordt is al lang geen restproduktje meer van de aardoliewinning)..maar er zijn zo van die landen waar besef van sommige zaken wat trager gaat... ![]() Moesten de aardolieprijzen een continue dalende trend vertoond hebben sindsdien,dan zouden de energiebedrijven waarschijnlijk zelf wel de aardgasprijzen losgekoppeld hebben. noot: de leegloop bij Electrabel en Luminus,wat de privé-verbruikers betreft,gaat ondertussen gewoon verder(er zijn steeds meer mensen die voor zichzelf leren reageren)...ik verwacht eigenlijk binnen het jaar serieuze sociale problemen bij de "customer solution" afdelingen van deze twee bedrijven.. Dat is wat de burger zelf kan doen met de gegeven middelen,niet wachten tot de clowns in Brussel weer eens een niet-bestaande maatregel opschrijven en dan doen alsof ze verontwaardigd zijn dat ze uitgelachen worden. Laatst gewijzigd door kelt : 7 april 2012 om 13:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zéér tevreden. Om te starten moest ik hetzelfde maandelijks bedrag betalen als bij Electrabel. Na 5 maanden kreeg ik een mooie cheque met terugbetaling van het teveel betaalde bedrag. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Burgemeester
|
![]() Elke vorm van overheidsingrijpen heeft ongewilde en vaak negatieve gevolgen. Voorbeeld, de koppeling van de prijs van gas met die van aardolie, het monopolie van de Franse energiebedrijven in België etc. Dit heeft allemaal niets meer te maken met een vrije markteconomie. Vrije markteconomie is iets waar onze regering ook blijkbaar niet voor staat. Nu dit de kiezers nog duidelijk maken!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Het word tijd dat WIJZELF eens op die ++ CEO'S HUN MUIL SLAAN ++wat een bende gemene DIEVEN zijn me dat daar aan de top ++ SMEERLAPPEN ++
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Johan Vandelanotte heeft zijn fout overigens impliciet al toegegeven door aan te geven dat er een reparatie-wet moet komen om zijn flater recht te zetten. En daarmee begeeft hij zich helemaal op juridisch glad ijs, want een herinterpretatie van een wet opleggen die in tegenstelling is met adviezen die door de CREG op papier gezet zijn op basis van de voorgestelde wet zal niet gemakkelijk overleven, zeker niet op Europees niveau. Het zijn niet de producenten die de wet verkeerd geïnterpreteerd hebben, dat is een juridische fictie die VDL absoluut niet kan volhouden.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat je in de eerste plaats Johan Vandelanotte eens op zijn smoel moet slaan. Die man kan niet eens een wet opstellen, en dat is dan professor aan de rechtsfaculteit van de UG!
![]() |
![]() |