Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2004, 13:23   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaaslandLuc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Inderdaad. Volgens mij is de CD&V nog nooit zo centrum geweest als nu. Het "Vlaams kartel" was niet meer of niet minder dan een strategische zet om enkele kiezers van het Vlaams Blok weg te snoepen. Veel meer moet je daar volgens mij niet achter zoeken... De N-VA is op die manier wel netjes buitenspel gezet...
Nu even een doordenkertje.
Welke partij zal hier de volgende verkiezingen voordeel uit halen?
Yep !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:24   #42
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Inderdaad. Volgens mij is de CD&V nog nooit zo centrum geweest als nu. Het "Vlaams kartel" was niet meer of niet minder dan een strategische zet om enkele kiezers van het Vlaams Blok weg te snoepen. Veel meer moet je daar volgens mij niet achter zoeken... De N-VA is op die manier wel netjes buitenspel gezet...
Wellicht alle partijen behalve CD&V en N-VA... Dus jammer genoeg óók het Vlaams Blok (als dat tegen die tijd nog geen verboden organisatie is natuurlijk).
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:28   #43
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid

MaaslandLuc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wellicht alle partijen behalve CD&V en N-VA... Dus jammer genoeg óók het Vlaams Blok (als dat tegen die tijd nog geen verboden organisatie is natuurlijk).
Een partij die de mening van 1000.000 Vlamingen verdedigd kan je niet zo maar weg toveren, niet politiek, niet juridisch. Gelukkig maar.
Als ik morgen m'n naam verander blijf ik toch dezelfde persoon.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:30   #44
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Een partij die de mening van 1000.000 Vlamingen verdedigd kan je niet zo maar weg toveren, niet politiek, niet juridisch. Gelukkig maar.
Die 1.000.000 zou ik toch maar met een korrel zout nemen hoor. Vergeet niet dat een groot deel daarvan de "foertstemmers" zijn. Bovendien worden er nog altijd 3.000.000 vertegenwoordigd door de traditionele partijen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:49   #45
MaaslandLuc
Lokaal Raadslid

MaaslandLuc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Die 1.000.000 zou ik toch maar met een korrel zout nemen hoor. Vergeet niet dat een groot deel daarvan de "foertstemmers" zijn. Bovendien worden er nog altijd 3.000.000 vertegenwoordigd door de traditionele partijen.
Ik wil hier niet ingaan op de term foertstemmers. Dit gegeven is volgens mij niet bewezen. Mensen die geen boodschap meer hebben aan politiek of politiekers zouden m.i. net zo goed op de SP.a kunnen stemmen. Die geven tenminste nog iets 'gratis'.
Tot de zon ook hier zal schijnen, en ons land weer straalt in 't licht.
MaaslandLuc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:52   #46
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo23
Natuurlijk zegt Di Rupo nee. Hij vertegenwoordigt een groot deel van de Waalse kiezers en hij moet hun belangen verdedigen. Terecht speelt hij het spel hard. De Vlamingen zouden het toch ook zo willen moesten de kaarten anders liggen? En trouwens als de Vlamingen een stevige JA zeggen in het belang van de Vlaming, dan heeft Di Rupo toch het recht om een stevige NEE te zeggen in het belang van de Walen. Of mag Di Rupo de belangen van Wallonie niet meer verdedigen misschien?
Ik vraag me af waarom de Vlaming een bijna panische angst heeft van Di Rupo. Ik zie nog geen hoorntjes op zijn hoofd, een lange staart of bokkepoten en hij heeft nog geen drietand in de hand.
Di Rupo moet de belangen van de Walen verdedigen.
De Vlaamse politici zullen onder druk van het VB de Vlaamse belangen verdedigen.
Aldus zal er een einde komen aan de transfers en aan België. Want België overleeft geen democratie.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 15:14   #47
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Vlamingen, Walen, Vlamingen, Walen,...

Is dat werkelijk alles wat ze kennen?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 15:35   #48
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Nee. Ze kunnen ook VL op de muren schrijven. Zomaar, "pour faire joli". 8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 15:41   #49
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:

allemaal "whisful thinking" rafke !

het Vlaams Blok is niet te stoppen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 15:43   #50
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik wil hier niet ingaan op de term foertstemmers. Dit gegeven is volgens mij niet bewezen. Mensen die geen boodschap meer hebben aan politiek of politiekers zouden m.i. net zo goed op de SP.a kunnen stemmen. Die geven tenminste nog iets 'gratis'.
GRATIS BESTAAT NIET DE KIEZERS HEBBEN HET DOOR
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 21:56   #51
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

wij kennen enminste 2 dingen. Jullie kennen alleen maar 'belgen, belgen, belgen' 8)

ah ja, en koning, vorst, monarch, majesteit, sire

oké, jullie hebben een grotere woordenschat .
Oud 26 juni 2004, 00:08   #52
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Citaat:

allemaal "whisful thinking" rafke !
inderdaad, hij si de kip-zonder-kop-stemmers vergeten hé Ancapa...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 01:14   #53
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Nu moest het blok de 5 �* 10 % blancostemmen (de echte foertstemmers) er nog bijkrijgen, dan zitten ze al aan 1.200.000.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 09:55   #54
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

natuurlijk mag di pipo de belangen van het waalse volk verdedigen,maar wat is dat anders dan het eigen volk eerst,iets waarvoor het blok veroordeeld werd,nu di pipo ook nog veroordelen?
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 10:27   #55
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joske
natuurlijk mag di pipo de belangen van het waalse volk verdedigen,maar wat is dat anders dan het eigen volk eerst,iets waarvoor het blok veroordeeld werd,nu di pipo ook nog veroordelen?
easy , de rupo heeft nog nooit binnen zijn eigen bevolking onderscheid gaan maken naar afkomst toe dat laat hij gaarne aan de racisten van het blok over
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 11:25   #56
Jo23
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Natuurlijk zegt Di Rupo nee. Hij vertegenwoordigt een groot deel van de Waalse kiezers en hij moet hun belangen verdedigen. Terecht speelt hij het spel hard. De Vlamingen zouden het toch ook zo willen moesten de kaarten anders liggen? En trouwens als de Vlamingen een stevige JA zeggen in het belang van de Vlaming, dan heeft Di Rupo toch het recht om een stevige NEE te zeggen in het belang van de Walen. Of mag Di Rupo de belangen van Wallonie niet meer verdedigen misschien?
Ik vraag me af waarom de Vlaming een bijna panische angst heeft van Di Rupo. Ik zie nog geen hoorntjes op zijn hoofd, een lange staart of bokkepoten en hij heeft nog geen drietand in de hand.
De Vlaamse politici zullen onder druk van het VB de Vlaamse belangen verdedigen.
Aldus zal er een einde komen aan de transfers en aan België. Want België overleeft geen democratie.
En is dat iets om fier op te zijn dat België geen democratie overleeft? Naar mijn mening kan de onafhankelijkheid van Vlaanderen niet verwezenlijkt worden op democratische wijze. Er is immers een 2/3 meerderheid nodig in het federaal parlement en hoe graag je het ook wilt, die 2/3 meerderheid is niet haalbaar. Het Vlaams Blok weet dit ook wel en blijft de onafhankelijkheid uitschreeuwen. Wilt dit dan niet zeggen dat ze ondemocratische middelen wensen te gebruiken om hun doel te bereiken? Hebben de andere partijen dan niet gelijk door te stellen dat het Vlaams Blok geen democratische partij is?
Jo23 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 11:27   #57
Jo23
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Je kunt perfect de belangen verdedigen van een volk of van een persoon zonder anderen uit te sluiten.
Oud 26 juni 2004, 12:38   #58
België04
Schepen

België04's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
.
Het VB werd niet veroordeeld voor "eigen volk eerst", wel voor racisme.
België04 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 13:03   #59
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
En is dat iets om fier op te zijn dat België geen democratie overleeft? Naar mijn mening kan de onafhankelijkheid van Vlaanderen niet verwezenlijkt worden op democratische wijze. Er is immers een 2/3 meerderheid nodig in het federaal parlement en hoe graag je het ook wilt, die 2/3 meerderheid is niet haalbaar. Het Vlaams Blok weet dit ook wel en blijft de onafhankelijkheid uitschreeuwen. Wilt dit dan niet zeggen dat ze ondemocratische middelen wensen te gebruiken om hun doel te bereiken? Hebben de andere partijen dan niet gelijk door te stellen dat het Vlaams Blok geen democratische partij is?
Dat in België democratie niet mogelijk is, omdat de Frantaligen de Vlaamse meerderheid niet aanvaarden is natuurlijk niets om fier over te zijn. Dus: Weg ermee!
En vergeet niet dat België zelf op een ondemocratische manier is tot stand gekomen, en dan nog met buitenlandse Franse hulp.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2004, 14:09   #60
Jo23
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat in België democratie niet mogelijk is, omdat de Frantaligen de Vlaamse meerderheid niet aanvaarden is natuurlijk niets om fier over te zijn. Dus: Weg ermee!
En vergeet niet dat België zelf op een ondemocratische manier is tot stand gekomen, en dan nog met buitenlandse Franse hulp.
Aanvaarden de franstaligen de Vlaamse meerderheid niet? Is dat niet te simplistisch om te zeggen? Kunt u me dat eens duidelijk aantonen? Franstaligen moeten hun belangen verdedigen en ze zullen dit ook wel doen op een democratische manier. Indien ze dit niet op een democratische manier doen staat het u vrij om een klacht in te dienen bij Europa. Zij houden toezicht dat de democratie gerespecteerd wordt. Het is zo gemakkelijk om de schuld altijd op de franstaligen te steken. Want als ik het Vlaams Blok volg zijn de franstaligen bijna van alles de fout.

Samen met het tot standkomen van België is ook Vlaanderen tot stand gebracht. Onze grens met Nederland, Nederlands Limburg dat niet aan Vlaanderen toegekend werd, net als Frans Vlaanderen. Deze grenzen werden dus ook bepaald bij de oprichting van België. Moeten we bij de onafhankelijkheid van Vlaanderen deze gebieden terugeisen? Of gaan we de "schande" van 1830, zoals sommigen het noemen, wel respecteren als het gaat om de Vlaamse grenzen? Of zoals u het zegt, is ook Vlaanderen op ondemocratische manier tot standgekomen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be