![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Minister-President
|
![]() Als ik zelf moet kiezen geef ik liever geld aan de amerikanen dan aan de Fransen. Wij steken al genoeg geld via dexia, BNP, Electrabel,... aan die pipo's.
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2012 om 16:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik moet, dan eigenlijk ik ook.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mirage Rafale: -Omni-Role toestel -beproeft in Afghanistan en Libië -aerodynamisch Stealth ontwerp -grote wapenlading -tech-transfer (met toekomsige upgrades) -goede prestaties qua mogelijkheden, vliegbereik, wendbaarheid,... -verkrijgbaar in 1-zits (Rafale-C) en 2-zits (Rafale-B) modellen -technologisch vooruistrevend en topkwaliteit. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2012 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En waarom dan wel? Citaat:
A propos: de Fransen, brengen die dan veel heil over de wereld? Citaat:
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Onze', slimme, betekent hier 'Europese'. Hoe oud bent u eigenlijk? Al lang op pensioen zeker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Twee tot nu toe onbeantwoorde vragen dan:
- waarom zouden wij de Fransen eerder moeten steunen dan de Amerikanen? - waarom zou "onze" moeten betekenen dat de Mirage beter is voor ons dan een Amerikaans toestel? Citaat:
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 19 april 2012 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Scheldig' is een woord dat ik niet ken. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2012 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schelden daarentegen...
![]()
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We staan op de grens van het tijdperk van het bemande jachtvliegtuig..de toekomst is aan een samenwerking tussen een beperkt aantal bemande jagers en half-intelligente drones (de "zwerm").Nu op je eentje investeren in vele tientallen nieuwe jagers is echt te zot om los te lopen tenzij je dat kunt verdelen over meerdere landen in gemeenschappelijk gebruik. De tijd van het "opkopen van militaire spullen" en dan het merendeel ervan laten wegroesten in "depots" is echt wel weg.Wat gekocht wordt zal GEBRUIKT worden... De vraag om samen te werken in bepaalde competentievelden,om samen bepaalde militaire spullen aan te kopen,mogelijk binnenkort ook om van elkaar te huren of te leasen zal alleen maar groeien....het wordt een soort militaire kopie van het bedrijfsleven waar men ook goed kijkt wat men zelf persé wil doen,en wat men uitbesteedt... . Er zou inderdaad eens een ferme update,of een vervanger- voor het steunschip Godetia mogen komen.De fregatten geven de Marinecomponent dan wel een lange arm,maar een schip als de Godetia geeft de Marinecomponent uithoudingsvermogen! Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2012 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ken echter niet veel van straaljagers, dus daar hou ik me buiten.
Al is de Vlaming nog zo fel, de Waal die krijgt zijn goesting wel. Laatst gewijzigd door Schelfie : 19 april 2012 om 18:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Je mag natuurlijk altijd met de jouwe pronken. Maar wanneer je hogerop de Mirage V en de F16 als bijna gelijkwaardig beschouwd, dan vrees ik écht dat je niet weet waarover je spreekt. Een motor rechtstreeks afgeleid van deze van de Messchersmitt 262. Knappe technologie....in 1944. Een brandstofverbuik zo astronomisch hoog dat 'onze' Mirages vanaf midden België zelfs niet aan het ijzeren gordijn geraakten. (Daarom ook werd een aantal verplaatst van Florennes naar Bierset). Geen radar, wat zeg ik totaal geen wapensysteem, een totaal uitgeklede versie zodat je - bij wijze van spreken maar niet veel overdreven - wat chewing gum op de vooruit moest plakken als miksysteem. Een ongevallenratio waarbij deze van de widow maker, de Starfighter F104G waar ik van eind jaren 60 tot begin jaren 80 veel gelukkige jaren op heb gevlogen, ver achterbleef. Nog vragen? O ja, ik heb ongeveer 35 types van militaire vliegtuigen gevlogen, operationeel, testvluchten en evaluatievluchten van transportvliegtuigen over helicopters en jetvliegtuigen maar mijn core business lag in jets, vanaf de F84F over de F104G tot de F16 over een periode van 25 jaar. Nu wacht ik vol ongeduld op jouw ervaringen ter zake.
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De technologie is nog zo duur en vooral de benodigde bandbreedte voor de verbindingen via de satellieten zo hoog dat je eens moet proberen uit te vissen hoeveel van de huidige drones de USA terzelfdertijd in de lucht kan sturen.
![]() |
![]() |
#55 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 |
Minister-President
|
![]() Ik wist dat de Karel Doorman in aanbouw was, maar ik dacht dat ze de Zuiderkruis zouden behouden tot het schip klaar was?
![]() |
#57 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Gouverneur
|
![]() Misschien samen met de Nederlanders overgaan tot de aankoop van de Gripen NG? (beste prijs/kwaliteitsverhouding, compatibel met de huidige voorraad A2A missiles en een goeie industriële offset)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dit verder een basis-opdracht is van de Belgische marine-component,dan is geen behoefte aan een bijna dubbel zo groot type schepen die bedoeld zijn voor gans andere opdrachten (troepen aan land helpen,als drijvend hoofdkwartier van een grote-,desnoods offensieve-, operatie dienen,.......). Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2012 om 20:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |