Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 april 2012, 16:44   #41
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Waarom zouden wij de Fransen meer moeten steunen dan pakweg de Amerikanen?

Nog geen antwoord gekregen op die vraag.
Als ik zelf moet kiezen geef ik liever geld aan de amerikanen dan aan de Fransen. Wij steken al genoeg geld via dexia, BNP, Electrabel,... aan die pipo's.
Oud 19 april 2012, 16:46   #42
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Proficiat.

Kan je nu eens onderbouwen dat De Mirage presteerde praktisch evengoed als de F16.

Want daarover ging het.

Mijn vliegervaring - en die beslaat een kleine 10 types gevechtsvliegtuigen waaronder de Mirage III, de Mirage V en de F16 - leert me anders.
Uw zogenaamde 'vliegervaring' roept bij mij ernstige twijfels op.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2012 om 16:48.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 16:53   #43
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Als ik zelf moet kiezen geef ik liever geld aan de amerikanen dan aan de Fransen. Wij steken al genoeg geld via dexia, BNP, Electrabel,... aan die pipo's.
Als ik moet, dan eigenlijk ik ook.
Oud 19 april 2012, 16:55   #44
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een onzinnig antwoord. We moeten af van de Amerikanen. Die brengen alleen maar onheil over de wereld. Ons eigen boontjes moeten we doppen. En daarom : een Europees leger.

Mirage Rafale:
-Omni-Role toestel
-beproeft in Afghanistan en Libië
-aerodynamisch Stealth ontwerp
-grote wapenlading
-tech-transfer (met toekomsige upgrades)
-goede prestaties qua mogelijkheden, vliegbereik, wendbaarheid,...
-verkrijgbaar in 1-zits (Rafale-C) en 2-zits (Rafale-B) modellen
-technologisch vooruistrevend en topkwaliteit.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2012 om 16:57.
Oud 19 april 2012, 16:58   #45
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wat een onzinnig antwoord. We moeten af van de Amerikanen.

En waarom dan wel?

Citaat:
Die brengen alleen maar onheil over de wereld.
Ha zo... en mogen we ook vernemen welk onheil dat dan wel mag zijn?

A propos: de Fransen, brengen die dan veel heil over de wereld?

Citaat:
On eigen boontjes moeten we doppen. En daarom : een Europees leger.
Nauwelijks 11 woordjes en al zo'n contradictie...
Oud 19 april 2012, 17:04   #46
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En waarom dan wel?

Ha zo... en mogen we ook vernemen welk onheil dat dan wel mag zijn?

A propos: de Fransen, brengen die dan veel heil over de wereld?

Nauwelijks 11 woordjes en al zo'n contradictie...
'Onze', slimme, betekent hier 'Europese'. Hoe oud bent u eigenlijk? Al lang op pensioen zeker?
Oud 19 april 2012, 17:08   #47
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Onze', slimme, betekent hier 'Europese'.
Twee tot nu toe onbeantwoorde vragen dan:
- waarom zouden wij de Fransen eerder moeten steunen dan de Amerikanen?
- waarom zou "onze" moeten betekenen dat de Mirage beter is voor ons dan een Amerikaans toestel?

Citaat:
Hoe oud bent u eigenlijk? Al lang op pensioen zeker?
Schelden is echt niet nodig, ik ben ervan overtuigd dat u het ook zonder kan.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 19 april 2012 om 17:16.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 17:15   #48
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Twee tot nu toe onbeantwoorde vragen dan:
- waarom zouden wij de Fransen eerder moeten steunen dan de Amerikanen?- waarom zou "onze" moeten betekenen dat de Mirage beter is voor ons dan een Amerikaans toestel?

Scheldig is echt niet nodig, ik ben ervan overtuigd dat u het ook zonder kan.
Omdat we Europeanen zijn. Voor mij hoeven het niet 'de Fransen' te zijn, wel de Europeanen. Die moeten we nu steunen. En al diegenen die nu anti-europees denken, zijn bangerikken of hebben elders belangen. En daar zijn we niet mee gediend.

'Scheldig' is een woord dat ik niet ken.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 19 april 2012 om 17:17.
Oud 19 april 2012, 17:16   #49
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Scheldig' is een woord dat ik niet ken.
Schelden daarentegen...
Oud 19 april 2012, 17:18   #50
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Schelden daarentegen...
Het is maar wat men 'schelden' noemt. Sommigen zijn nogal vlug op hun teentje getrapt. Zou het zo niet zijn?
Oud 19 april 2012, 17:52   #51
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Over de vervanging van de F16 kunnen we simpel en kort zijn: wat we ook aankopen, er is geen geld voor...
Willen we een soortgelijke grootte van jagercapaciteit behouden, dan moeten we voor jaren ver al het budget van defensie opsouperen aan die nieuwe jagers. Totaal onmogelijk.
En dan hebben we het nog niet over de godetia die bijna uit elkaar aan het vallen is, de nood aan nieuwe panservoertuigen, nodige renovatie aan de fregatten etc
Inderdaad....

We staan op de grens van het tijdperk van het bemande jachtvliegtuig..de toekomst is aan een samenwerking tussen een beperkt aantal bemande jagers en half-intelligente drones (de "zwerm").Nu op je eentje investeren in vele tientallen nieuwe jagers is echt te zot om los te lopen tenzij je dat kunt verdelen over meerdere landen in gemeenschappelijk gebruik.
De tijd van het "opkopen van militaire spullen" en dan het merendeel ervan laten wegroesten in "depots" is echt wel weg.Wat gekocht wordt zal GEBRUIKT worden...

De vraag om samen te werken in bepaalde competentievelden,om samen bepaalde militaire spullen aan te kopen,mogelijk binnenkort ook om van elkaar te huren of te leasen zal alleen maar groeien....het wordt een soort militaire kopie van het bedrijfsleven waar men ook goed kijkt wat men zelf persé wil doen,en wat men uitbesteedt...

.

Er zou inderdaad eens een ferme update,of een vervanger- voor het steunschip Godetia mogen komen.De fregatten geven de Marinecomponent dan wel een lange arm,maar een schip als de Godetia geeft de Marinecomponent uithoudingsvermogen!

Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2012 om 17:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 18:20   #52
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Inderdaad....

We staan op de grens van het tijdperk van het bemande jachtvliegtuig..de toekomst is aan een samenwerking tussen een beperkt aantal bemande jagers en half-intelligente drones (de "zwerm").Nu op je eentje investeren in vele tientallen nieuwe jagers is echt te zot om los te lopen tenzij je dat kunt verdelen over meerdere landen in gemeenschappelijk gebruik.
De tijd van het "opkopen van militaire spullen" en dan het merendeel ervan laten wegroesten in "depots" is echt wel weg.Wat gekocht wordt zal GEBRUIKT worden...

De vraag om samen te werken in bepaalde competentievelden,om samen bepaalde militaire spullen aan te kopen,mogelijk binnenkort ook om van elkaar te huren of te leasen zal alleen maar groeien....het wordt een soort militaire kopie van het bedrijfsleven waar men ook goed kijkt wat men zelf persé wil doen,en wat men uitbesteedt...

.

Er zou inderdaad eens een ferme update,of een vervanger- voor het steunschip Godetia mogen komen.De fregatten geven de Marinecomponent dan wel een lange arm,maar een schip als de Godetia geeft de Marinecomponent uithoudingsvermogen!
We hebben de Godetia (en/of een opvolger) echt niet meer nodig. Hr. M. S. Zuiderkruis en de Rotterdam en Johan de Witt zouden we kunnen gebruiken als we intensiever met de Nederlandse marine konden samenwerken (ik geloof zelfs dat dit nu al het geval is).

Ik ken echter niet veel van straaljagers, dus daar hou ik me buiten.

Laatst gewijzigd door Schelfie : 19 april 2012 om 18:20.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 18:41   #53
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mij niet.

Je mag natuurlijk altijd met de jouwe pronken.

Maar wanneer je hogerop de Mirage V en de F16 als bijna gelijkwaardig beschouwd, dan vrees ik écht dat je niet weet waarover je spreekt.

Een motor rechtstreeks afgeleid van deze van de Messchersmitt 262. Knappe technologie....in 1944.

Een brandstofverbuik zo astronomisch hoog dat 'onze' Mirages vanaf midden België zelfs niet aan het ijzeren gordijn geraakten. (Daarom ook werd een aantal verplaatst van Florennes naar Bierset).

Geen radar, wat zeg ik totaal geen wapensysteem, een totaal uitgeklede versie zodat je - bij wijze van spreken maar niet veel overdreven - wat chewing gum op de vooruit moest plakken als miksysteem.

Een ongevallenratio waarbij deze van de widow maker, de Starfighter F104G waar ik van eind jaren 60 tot begin jaren 80 veel gelukkige jaren op heb gevlogen, ver achterbleef.

Nog vragen?

O ja, ik heb ongeveer 35 types van militaire vliegtuigen gevlogen, operationeel, testvluchten en evaluatievluchten van transportvliegtuigen over helicopters en jetvliegtuigen maar mijn core business lag in jets, vanaf de F84F over de F104G tot de F16 over een periode van 25 jaar.

Nu wacht ik vol ongeduld op jouw ervaringen ter zake.
Oud 19 april 2012, 18:45   #54
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
We staan op de grens van het tijdperk van het bemande jachtvliegtuig..de toekomst is aan een samenwerking tussen een beperkt aantal bemande jagers en half-intelligente drones (de "zwerm").
Dat dacht ik ook maar ik vrees dat het voor overmorgen zal zijn.

De technologie is nog zo duur en vooral de benodigde bandbreedte voor de verbindingen via de satellieten zo hoog dat je eens moet proberen uit te vissen hoeveel van de huidige drones de USA terzelfdertijd in de lucht kan sturen.
Oud 19 april 2012, 19:46   #55
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We hebben de Godetia (en/of een opvolger) echt niet meer nodig. Hr. M. S. Zuiderkruis en de Rotterdam en Johan de Witt zouden we kunnen gebruiken als we intensiever met de Nederlandse marine konden samenwerken (ik geloof zelfs dat dit nu al het geval is).

De Zuiderkruis is uit de vaart genomen en wordt vervangen door de grotere en modernere Karel Doorman, die momenteel wordt gebouwd.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 19:55   #56
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
De Zuiderkruis is uit de vaart genomen en wordt vervangen door de grotere en modernere Karel Doorman, die momenteel wordt gebouwd.
Ik wist dat de Karel Doorman in aanbouw was, maar ik dacht dat ze de Zuiderkruis zouden behouden tot het schip klaar was?
Oud 19 april 2012, 20:45   #57
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Bij mij niet.

Je mag natuurlijk altijd met de jouwe pronken.

Maar wanneer je hogerop de Mirage V en de F16 als bijna gelijkwaardig beschouwd, dan vrees ik écht dat je niet weet waarover je spreekt.

Een motor rechtstreeks afgeleid van deze van de Messchersmitt 262. Knappe technologie....in 1944.

Een brandstofverbuik zo astronomisch hoog dat 'onze' Mirages vanaf midden België zelfs niet aan het ijzeren gordijn geraakten. (Daarom ook werd een aantal verplaatst van Florennes naar Bierset).

Geen radar, wat zeg ik totaal geen wapensysteem, een totaal uitgeklede versie zodat je - bij wijze van spreken maar niet veel overdreven - wat chewing gum op de vooruit moest plakken als miksysteem.

Een ongevallenratio waarbij deze van de widow maker, de Starfighter F104G waar ik van eind jaren 60 tot begin jaren 80 veel gelukkige jaren op heb gevlogen, ver achterbleef.

Nog vragen?

O ja, ik heb ongeveer 35 types van militaire vliegtuigen gevlogen, operationeel, testvluchten en evaluatievluchten van transportvliegtuigen over helicopters en jetvliegtuigen maar mijn core business lag in jets, vanaf de F84F over de F104G tot de F16 over een periode van 25 jaar.

Nu wacht ik vol ongeduld op jouw ervaringen ter zake.
Klopt. Laat je vooral niet van de wijs brengen door Het Oosten. Ik ben beroepspiloot geweest en heb geen militaire ervaring, maar wel nét voldoende kennis om te weten dat je het bij het rechte eind hebt.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:47   #58
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Misschien samen met de Nederlanders overgaan tot de aankoop van de Gripen NG? (beste prijs/kwaliteitsverhouding, compatibel met de huidige voorraad A2A missiles en een goeie industriële offset)
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:50   #59
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Misschien wel...maar vergeet niet dat de Godetia eigenlijk bedoeld is als ondersteuningsschip voor een "flottielje" mijnenjagers...

Als dit verder een basis-opdracht is van de Belgische marine-component,dan is geen behoefte aan een bijna dubbel zo groot type schepen die bedoeld zijn voor gans andere opdrachten (troepen aan land helpen,als drijvend hoofdkwartier van een grote-,desnoods offensieve-, operatie dienen,.......).

Laatst gewijzigd door kelt : 19 april 2012 om 20:51.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 april 2012, 20:54   #60
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M.a.w., wat jij beweert is eigenlijk: JeeBee is een leugenaar. Wat wéét jij eigenlijk over hem om dat zomaar voorop te stellen? En wie of wat ben jij eigenlijk inzake kennis van gevechtsvliegtuigen? Als je in die materie even "objectief" bent als inzake geschiedenis, dan weten we dat we hetgeen je hier uit jouw toetsenbord klopt niet met een korrel, maar met een hele zak zout moeten nemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be