![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom was het in het begin van de menselijke geschiedenis niet ongepast dat
broer en zus met elkaar trouwden? God schiep Adam en Eva volmaakt en het lag i zijn voornemen besloten dat alle mensen van hen zouden afstammen. Het ligt voor de hand dat er, vooral in de eerste paar generaties, enkele huwelijken tussen naasten bloedverwanten zoals broer en zuster gesloten zouden worden. Ook na de zonde haar intrede had gedaan bestond er in de eerste generaties betrekkelijk weinig gevaar dat kinderen uitgesproken misvormingen zouden vertonen, omdat het mensdom veel dichter bij de volmaaktheid stond die Adam en Eva bezaten. Dit wordt bevestigd door de lange levensduur van de mensen destijds. Doch ongeveer 2500 jaar nadat Adam een zondaar was geworden, verbood God huwelijken tussen naaste bloedverwanten. Dit gebeurde om de nakomelingen te beschermen en het bracht de seksuele moraliteit voor het Gods volk op een hoger peil dan dat van de mensen die rondom hen woonden, die zich toen met allerlei verdorven praktijken bezighielden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is wat er nu aan de hand is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders moet je het wel even duidelijk uitleggen. Citaat:
Wat is het verschil tussen halfzuster en de stiefdochter van de vader? Is de halfzuster dan alleen maar de stiefdochter van de moeder? Wat een regels allemaal. De mensen nemen die ouwe bijbel veel te serieus. In andere religies hebben ze weer andere regels. Het enige verschil dat ik kan ontdekken (bij Google) is dat bij stiefzuster sprake is van een eerder huwelijk en dus bij halfzuster niet, dus dan is de vader gewoon vreemd gegaan en heeft zonder huwelijk een meisje verwekt. Laatst gewijzigd door harriechristus : 25 april 2012 om 15:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Terwijl bij een eerste huwelijk vaak onvolwassenheid van een van de partners wordt aangevoerd als de voornaamste bron van moeilijkheden zoekt men de oorzaak bij tweede en volgende huwelijken voornamelijk in het opvoeden van de kinderen. Voor de nieuwbakken ouder is het een hele taak de liefde en het respect te winnen van kinderen met wie hij of zij geen natuurlijke band heeft --- kinderen die de nieuwe ouder vaak als een indringer zien. De echte ouder moet leren liefde voor de nieuwe huwelijkspartner en de kinderen die ze mee brengen te tonen zonder zijn of haar eigen kinderen van zich te vervreemden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk en loop maar eens rond in de Joden buurt van Antwerpen , of beter Praat eens even met hun tarijke oost Europese schoonmaaksters . De inteelt laat er zeer ernstige sporen na . het aantal kinderen met zwaar lichamelijke handicap is er niet te tellen . en kijk maar op straat , de scheve voeten en orthopedische schoenen is niet te tellen . de lijkbleke joden die zeer ongezond eten en veel inteelt onderhouden , laat zijn sporen en risico's zeker na . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder maakt je er een allegaartje van, dus ik vraag me af of het jezelf wel duidelijk is. Want nu gooi je ook nog het huwelijk er tussen door. Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
of vader gewekt zijn. Of het nu een man of een vrouw is die opnieuw wilt trouwen want anders denk je weer dat maar alleen over moeders gaat. Een noodoplossing kan eveneens tot twijfelachtige resultaten leiden. Een gescheiden vrouw bijvoorbeeld zal misschien halsoverkop hertrouwen in de hoop haar kinderen een nieuwe vader te geven. Maar hoewel hertrouwen voordelen kan hebben,kunnen er ook problemen door ontstaan. Kinderen zijn soms onwillig een nieuwe vader te accepteren. Soms accepteren zij hem nooit. Een studie bracht aan het licht dat bijna twee derde van de vrouwen uit een gezin met een stiefouder voor hun negentiende uit huis was gegaan vergeleken met 50% van de vrouwen uit een ongeschonden gezin. Zelfs in succesvolle stiefgezinnen duurt het soms verscheidene jaren voordat een stiefvader door de kinderen wordt geaccepteerd. Maar ik ben geen stiefdochter maar wel een dochter van mijn moeder en mijn broers en zuster ook, dus ik zal minder problemen hebben om mijn moeder te accepteren dan kinderen die uit een ander huwelijk komen. Wat is er zo moeilijk aan dat er een verschil is tussen stiefdochter en een halfzuster. Dat mijn tweede vader mij niet zou geaccepteerd zou zijn dat zijn mijn zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blijkbaar krijg ik een black out als het over familie zaken gaat. Citaat:
Je bedoelt te zeggen dat je zelf je tweede vader niet heb geaccepteerd? Ik neem aan dat je daarmee zit. En ik kan me daar ook wel iets bij voorstellen. Laatst gewijzigd door harriechristus : 25 april 2012 om 21:50. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 25 april 2012 om 21:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
een halfzuster en een stiefdochter. Halfzuster wil zeggen, die dezelfde vader hebben maar een andere moeder hebben of dezelfde moeder hebben maar een andere vader hebben. Van een stiefdochter kunt je dit niet zeggen omdat ze een ander moeder hebben of vader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar volgens mij heb je het niet goed uitgelegd, want ook een half zuster heeft een eigen vader of moeder. Maar een stiefzuster is alleen maar verwant door een huwelijk van een van de ouders met een andere man of vrouw, zonder dat ze een vader of moeder gemeenschappelijk hebben. Nu zie ik overigens dat ik ook zelf moeite heb het duidelijk uit te leggen. Maar toen je zelf zei: Ik zou zeggen leg hij mij eens uit waarom een stiefdochter of een stiefzoon mijn bloedverwant zou kunnen zijn, toen begreep ik meteen wat je bedoelde. Dus het is een kwestie van duidelijk en eenvoudig uitleggen. Enfin: dom natuurlijk dat ik dat niet begreep en zo heb ik op mijn oude dag toch nog wat nieuws geleerd. Overigens: mijn atoomtheorie is ook heel eenvoudig, maar na 38 jaar begrijpen de mensen er nog steeds niks van. Waar ik dan hoogst verbaasd over ben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Stiefkinderen of stiefzuster erven niet van hun stiefouder tenzij er een testament opgemaakt wordt. Dan is er echter nog geen echte gelijkschakeling met de natuurlijke kinderen , omdat ze geen zgn.reserve hebben. Vandaar dat nieuwe samengestelde gezinnen die aan successieplanning denken, vaak willen dat alle kinderen gelijk behandeld worden inzake erfrecht. Ik als halfbroer heb daar geen problemen mee omdat ik een natuurlijk kind ben van mijn moeder, want ik heb een tijdje geleden een erfenis gekregen zonder dat mijn moeder een testament moest maken maar voor een stiefdochter zou ze een document moeten opstellen om te kunnen erven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
(En volgens mij staat ook nog eens elders in de Bijbel dat het OT geldig blijft. Jezus verwijst ook naar de wetten van Mozes) DE RKK en de meeste protestanten weten dat heel goed: de Willibrord is één band, de Statenbijbel en de King James ook. Laatst gewijzigd door filosoof : 26 april 2012 om 14:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ja, het is allemaal niet gemakkelijk om te berijpen, want je leest er zo
weinig over stiefdochter of halfzuster het enige wat ik vindt is altijd over het misbruik van minderjarige stiefdochter. Maar heb wel iets gevonden en dat wist ik niet dat de Belgische wet verbiedt om met een stiefdochter te trouwen. De Belgische rechter staat toe dat een man zijn stiefdochter trouwt. Dat stelde het Arbitragehof in Brussel deze week. Aanleiding was een huwelijk in de plaats Plombi?res . Het Openbare Ministerie wilde dat de rechter het huwelijk zou vernietigen. De Belgische wet verbiedt zo'n huwelijk. Maar het Arbitragehof vindt het verbod een schending van de grondwet en het Europees Verdrag voor de Rechten van de mens. Artikel 12 van het verdrag geeft burgers het recht op huwen. Ik vind het wel eigenaardig waarom het niet mag om met je stiefdochter te trouwen want het is niet je echte dochter dus ook geen bloedverwante, als het je echte dochter zou zijn vind ik het anders. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() VErgeet wat uw bijbel over die zaken vertelt.
Dat boekje is al een beetje achterhaald, en niet echt rechtsgeldig in onze beschaafde wereld. Informeer u liever bij de Belgische wetgever over deze kwestie. Of maak het u makkelijk, en trouw met iemand anders zijn zuster, en neen, niet die van uw broer.
![]() |
![]() |
#57 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In de rest van de beschaafde wereld niet, inderdaad. Maar wij leven hier in vlaanderen, dus in Tsjevië. Vraag het maar aan Koen Aurousseau. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar onze rechtsregels dateren nog uit het verleden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De zeven juryleden hebben unaniem beslist dat de Duitse bevoegdheden zich inderdaad gemoeid hebben met zijn privéleven en dat het incestverbod "gericht is ter bescherming van de moraal en de rechten van de medemens" en bijgevolg toegestaan was. Dat meldt de Duitse krant 'Der Spiegel'. Rare zin, waar je van alles en nog wat uit op kan maken. Dan hebben ze twee gehandicapte kinderen waarvan dan niet gezegd wordt of dat door die incest komt ja of nee. Maar door de man in het gevangenis te plaatsen voor 3 jaar is de ellende zeker alleen maar groter geworden of is zelfs de enige veroorzaker daarvan en dat broer en zus nu uit elkaar zijn (waarvan ook geen oorzaak wordt vermeld). Een triest geval: recht dat meer ellende veroorzaakt dan iets oplost. |
|
![]() |
![]() |