![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() luc broes
Als u geen menseneter bent zoals u zelf schrijft was het totaal verkeerd VDB aan te vallen, nu dat hij eens de Vlamingen door dik en dun verdedigde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het probleem ligt natuurlijk dieper. De transfers zijn maar een gedeelte van de "solidaritetisbijdrage" van de vlaming aan de overheid. Hetgeen men kotsbeu is, is dat de modale vlaming 2/3 van zijn verdiensten moet afgeven aan de staat/sociale zekerheid (en dit dan nog zonder duidelijke toekomstperspektieven). Het terugdringen van de transfers zouden het probleem al eens stuk draaglijker maken. Maar er is nog veel meer (onefficente werking overheidsdiensten, te softe opvang asielzoekers/migranten...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
en luc broes: studie wordt zelfs door vlaams blok overgenomen. alleen kloppen die het nog wa op halen nog ergens 5 miljard extra die niemand officieel kan aantonen blijkbaar, om zo aan hun 11miljard te komen. pas op ik vind dat er duidelijke afspraken moeten zijn waar dat geld naartoe gaat en dat als we mee betalen voor bepaalde zaken, ook inspraak mogen hebben. zoals ergens anders gezegd(wel ander thema) als ik het behangpapier van mijn buur moet betalen wil ik wel kiezen of tbloemekes of wolkskes moeten zijn.
![]() |
![]() |
#44 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() James,
Ik denk inderdaad dat ik minder belastingen moet betalen als de transfers verminderen. Hoe kan het anders? We zijn dus beide voor duidelijke afspraken. Maar voor mijn part mogen ze zelf kiezen of ze bloemkes of wolkskes willen op het behangpapier. Maar alleen als het papier aan vervanging toe is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat niet op dat een gelijke behandeling in Wallonië het driedubbele kost van een behandeling in Vlaanderen. Solidariteit moet van twee kanten komen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het terugdringen van de transfers is een middel om dit laatste terug draagbaar te maken. Als men de transfers met 50.000bef per vlaming verminderd, dan hoop ik toch dat men met deze 50.000bef geen zottigheden gaat doen (alhoewel de kans er altijd in zit) doch gewoonweg deze gaat gebruiken voor belastingsvermindering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |