![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien eens een beetje duiden waar het precies over gaat en waar je je informatie haalde. Krantenartikel? Persbericht? Je duim?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Minister
|
![]() Citaat:
SP.a wil juist voor mensen bij verstand de huidige regeling volledig handhaven (persoonlijke keuze) maar wil voor minderjarigen en gedementerenden - die momenteel geen toegang hebben tot euthanasie - een regeling invoeren, waarbij familieleden ook een rol hebben. Het is CD&V bij monde van Beke die daarop reageerde dat hij het systeem voor allen gelijk wil en dat hij dus ook dat wil aanpassen voor meerderjarige niet dementerenden. Hij wil voor alle euthansie gevallen - waar de tsjeven principieel tegen zijn - medezeggenschap voor en familie en dokters (caritas calotica) Laatst gewijzigd door Wiley E Coyote : 6 mei 2012 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er kan op je paspoort aangegeven worden in welke gevallen je wel euthanasie wil en zelfs wanneer je het wil. Als ze alles kunnen met je paspoort, kunnen ze ook jou verklaring bij vol vermogen er in opnemen, dat kan bv. als je op de jaren van verstand gekomen bent, voor de ene vanaf 18 en voor de andere wat later, voor sommigen nooit. ![]() Laatst gewijzigd door subocaj : 6 mei 2012 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Je kan ermee lachen, maar dat is eigenlijk een zeer interessant concept in de ethiek. Welke rechten heeft een zombie?
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() In de praktijk is er eigenlijk niet veel verschil tussen euthanasie en palliatieve zorg-
het is de politiek die hier een diep-menselijke zaak nl. het einde van het leven als laatste frontlijn tussen ideologieën en religies opklopt. Het is doorgaans voor vele mensen een geweldige geruststelling dat "het einde" niet noodzakelijk een lange pijnlijke doodstrijd moet zijn. Het regelen van een mogelijke euthanasie kan dikwijls bijdragen tot gemoedsrust en een "zachte dood" zonder dat daar euthanasie aan te pas moet komen. Misbruiken & misdaden komen helaas voor : maar dat wil niet zeggen dat men de mogelijkheid van levensbeëindiging als een vorm van vrijbrief moet zien om dementen, kinderen en bejaarden voor financieël gewin "af te maken".
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
of trollen, kabouters, elfen en .. robots (in de zin van bewuste intelligente wezens). De lectuur van het werk van Isaac Asimov kan hier verhelderend zijn...
Tempo toleras sed vero aperas Laatst gewijzigd door roger verhiest : 6 mei 2012 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() Één van mijn favoriete schrijvers.
![]() |
#52 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Nog volop te vinden in "kringloopwinkels" beëindigde net het laatste deel van de foundation reeks - de "prequel" de biografie van Hari Seldon.
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zombies zijn feitelijk nog steeds mensen tot op zekere hoogte. Andere ondoden zoals de skeletale wezens voortgebracht door necromancers zijn hersenloze slaven. ![]() Dan is er natuurlijk ook nog de lich, die wel volledig bij bewustzijn is. ![]() Maar die zou dan waarschijnlijk als machtige onsterfelijke magiër opgesloten worden. En het ultieme kwaadaardig wezen, de dracolich, is nog gevaarlijker, maar mogelijk ook een bedreigde diersoort: ![]() Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 6 mei 2012 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ja dat is de SPA manier van bezuinigen, als je 6000 zwakbegaafden op die manier opruimt kun je budget vrijmaken en wachtrijen verkorten ? Dus zoals altijd al voorspeld in mijn boek; KILL YOURSELF SAVE THE PLANET
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Als alle zwakbegaafden uit de weg zijn, wie gaan ze dan voor gouverneur, minister of parijleider nomineren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie dat hier weer vollop genuanceerd wordt...
Ikzelf vind het een zeer moeilijke kwestie. Als je dat verhaal van die baby hoort die bijna een jaar een doodsstrijd geleverd heeft die toch niet te winnen viel, dan stel ik mij daar toch vragen bij. Waarom die kleine zo onnodig laten afzien en waarom die ouders mee door de hel laten gaan? Dat is toch nergens voor nodig? In dat specifieke geval ben ik dus 100% pro euthanasie. Ik zou het niet aankunnen om mijn dochter zo te zien lijden als je weet dat het toch hopeloos is. Het probleem met wetgeving daaromtrent is natuurlijk dat de mens altijd zal proberen om de wetgeving te misbruiken. Dat is altijd zo en dat zal met euthanasie niet anders zijn. Vandaar dat het ook zo een moeilijke zaak is. Inspraak van de behandelende arts is alvast van primordiaal belang.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is onze 'hyper-geneeskunde' onder de mom van alles doen voor het mensenleven, doen sommige (en ja dat is heel populair bij de mensen, van je kunt toch iets doen Mr de dokters, anders moeten we naar een andere die het gaat doen ) inderdaad het onmogelijke, maar vooral het nutteloze |
|
![]() |
![]() |