Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 mei 2012, 21:40   #41
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
En hebben ze je raad opgevolgd in Fukushima ? Word er werk van gemaakt ?
Aangezien er geen reden voor is, nee dus. Wel is er extra onderstutting van de SFP voorzien om de buitenmuren te kunnen slopen. En er wordt een dakconstructie boven de SFP gezet met een nieuwe rolbrug om de brandstofstaven uit het bad te halen en naar de "common pool" te kunnen overbrengen. De staven zijn na één jaar ondertussen al zo flink afgekoeld dat geforceerde luchtkoeling ook voldoende zou zijn om de staven niet te heet te laten worden, maar dan wordt het stralingsniveau rond de SFP wel erg hoog.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 21:44   #42
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat ze daar serieus aan de slag zijn. Maar ik ben wantrouwig. Onheilsprofeten geloof ik niet zomaar, maar mensen die mij zeggen dat het zo een vaart niet loopt evenmin.
Heb je er al eens over nagedacht wat er gebeurt als in België de Baraque Friture uitbarst?

Citaat:
Er is nu éénmaal heel veel geld mee gemoeid, en dan worden er dikwijls de idiootste dingen gedaan.
Zoals windmolens bouwen bijvoorbeeld.
Oud 8 mei 2012, 21:48   #43
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
maar neen. Voer gewoon over gans de wereld de één mens één kind politiek van china. Iedereen die één kind heeft gekregen wordt gesteriliseerd. In twee generaties tijd zijn een hoop problemen in de wereld opgelost: overbevolking, watertekort, voedseltekort, voetafdruk, uitstoot co2, afvalprobleem, ...
Waarom zitten wij hier in België eigenlijk te lullen dat we meer migranten moeten invoeren om onze pensioenen betaalbaar te maken?
Oud 8 mei 2012, 22:13   #44
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Heb je er al eens over nagedacht wat er gebeurt als in België de Baraque Friture uitbarst?

Zoals windmolens bouwen bijvoorbeeld.
http://www.flickr.com/photos/telele/2163611057/
Ontploffende frietketel ? Gevaarlijke brandwonden.
Fukushima is toch een beetje erger hoor !
En wat die windmolens betreft , heb je daar misschien een slag van gekregen ?
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2012, 22:17   #45
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Aangezien er geen reden voor is, nee dus. Wel is er extra onderstutting van de SFP voorzien om de buitenmuren te kunnen slopen. En er wordt een dakconstructie boven de SFP gezet met een nieuwe rolbrug om de brandstofstaven uit het bad te halen en naar de "common pool" te kunnen overbrengen. De staven zijn na één jaar ondertussen al zo flink afgekoeld dat geforceerde luchtkoeling ook voldoende zou zijn om de staven niet te heet te laten worden, maar dan wordt het stralingsniveau rond de SFP wel erg hoog.
Ah, dan ist goed , nu ben ik opgelucht. Laat ik daar eens op vakantie gaan dan, is wel interressant, zo rampgebied bezoeken. Plezant.
Een extra onderstuttingske, een dakske, een rolbrug, de afgekoelde staafjes ergens anders afkappen, en klaar is kees. Wat kan het leven toch simpel zijn. En gevaar is er natuurlijk nog amper.
Oud 9 mei 2012, 06:22   #46
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ah, dan ist goed , nu ben ik opgelucht. Laat ik daar eens op vakantie gaan dan, is wel interressant, zo rampgebied bezoeken. Plezant.
Een extra onderstuttingske, een dakske, een rolbrug, de afgekoelde staafjes ergens anders afkappen, en klaar is kees. Wat kan het leven toch simpel zijn. En gevaar is er natuurlijk nog amper.
Awel, ge kunt zo'n ramptoeristje gaan spelen in Tjernobyl. Ge weet wel, die ontplofte trioemf van de Sovjet Kernindustrie. Een simpele geigerteller en een stofmaskerke van €0.10 en ge komt er wel door zonder kleerscheuren. Minder straling oplopende dan 1 poolvlucht naar het verre oosten.

Die Japanse staafkes ergens anders afkappen. Awel, de opwerkingsfabriek in het Franse Le Hague of een soortgelijke fabriek in het Britse Windscale pakken dat met plezier aan. Ook de Russen hebben nog zo'n recyclagefabriek die wat overcapaciteit heeft. Nu nog even wachten op de Chinezen, die met nog minder kosten opereren, en een milieurampje wel even op zijn communistisch oplossen.

België heeft zijn opwerkingsfabriek al even gesloten... op aanraden van Frankrijk, want hun fabriek deed het sneller, properder en goedkoper.

Ik heb vorig jaar al aangeboden persoonlijk metingen gaan uit te voeren in Fukushima. Met mijn eigen beschermingskledij. Alleen de fondsen ontbreken. Helaas heeft geen enkele van de greenpissers een beetje van dat verderfelijke slijk der aarde overgeschreven. Gewoon een retourtje Japan. De rest zorg ik zelf wel voor.
Allé, wat een buitenkansje. 1 van die verrekte kernenergiefans laten kreperen aan zijn eigen vetzakkerij, en dat in ruil voor iets wat toch slecht is.
Oud 9 mei 2012, 07:07   #47
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Geen gevaar dus...Cool !...
Euh...En als er een nieuwe aardbeving en/of tsunami is ? Wat dan ?
Wat als er een meteoor inslaat?
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 07:22   #48
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 07:28   #49
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ja dat fossiel diertje is nog bezig met netiquette bij te schaven denk ik. Ik dacht ocharme die heeft nog maar 300 posts, moet nog veel leren. Beginnen met leren lezen, dan proberen te begrijpen, en dan reageren, ondetussen nog eens nadenken over uw woorden, en dan pas schrijven. Maar enfin, toegegeven zo diepzinnig doe ik het ook niet altijd.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2012, 21:00   #50
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij beseft dus echt niet dat de Baraque Fraiture een uitloper is van de Vulkaan-Eifel, en dat die elk moment opnieuw terug actief kan worden? Na 10.000 jaar rust kan het best tot een super-uitbarsting komen! 10.000 jaar is overigens de natuurlijke periode van de vulkanische activiteit in de Eifel, het kan dus elk moment gebeuren. Maak je maar al klaar voor de katastrofe

Citaat:
Helemaal niet, we kennen de gevaren en die zijn onder controle.
Citaat:
Bij elke toer van de wieken draait mijn maag rond als ik denk aan het geld dat ik moet ophoesten voor elke toer.
Oud 9 mei 2012, 21:12   #51
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ma fonne toch, als windmolenontwerper en prominent voorstander van kerncentrales moet ik toegeven dat ik die wonderen van aerodynamisch ontwerp best wel interessante structuren vind, waar ik eerder volledig in extase kom van alle knowhow die opgestapeld zit in die molens die erin slagen om zomaar eventjes 40-50% van de windenergie om te vormen naar bruikbare energie; beeld u in dat je de thermodynamische fossiele energie ook met 50% efficientie op die manier omzet naar bruikbare energie...
Oud 9 mei 2012, 22:13   #52
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ma fonne toch, als windmolenontwerper en prominent voorstander van kerncentrales moet ik toegeven dat ik die wonderen van aerodynamisch ontwerp best wel interessante structuren vind, waar ik eerder volledig in extase kom van alle knowhow die opgestapeld zit in die molens die erin slagen om zomaar eventjes 40-50% van de windenergie om te vormen naar bruikbare energie; beeld u in dat je de thermodynamische fossiele energie ook met 50% efficientie op die manier omzet naar bruikbare energie...
Zolang je er zelf voor betaalt mag je natuurlijk in extase zijn.

Moderne gascentrales halen overigens zonder problemen efficiënties van 50 �* 55% bij de omzetting.

Laatst gewijzigd door fonne : 9 mei 2012 om 22:13.
Oud 9 mei 2012, 22:16   #53
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zolang je er zelf voor betaalt mag je natuurlijk in extase zijn.

Moderne gascentrales halen overigens zonder problemen efficiënties van 50 �* 55% bij de omzetting.
ja stegs doen dat,maar het is wel een geccombineerde cyclus, w en ze worden zelfs minder efficient door de windmolens, dat is dan de groene 'vergetelheid' windmolens zijn niet meer dan manieren om gascentrales 20% efficienter te maken

windmolens doen dat in één keer<;

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 mei 2012 om 22:17.
Oud 9 mei 2012, 22:40   #54
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Jij beseft dus echt niet dat de Baraque Fraiture een uitloper is van de Vulkaan-Eifel, en dat die elk moment opnieuw terug actief kan worden? Na 10.000 jaar rust kan het best tot een super-uitbarsting komen! 10.000 jaar is overigens de natuurlijke periode van de vulkanische activiteit in de Eifel, het kan dus elk moment gebeuren. Maak je maar al klaar voor de katastrofe

Helemaal niet, we kennen de gevaren en die zijn onder controle.

Bij elke toer van de wieken draait mijn maag rond als ik denk aan het geld dat ik moet ophoesten voor elke toer.
Je moet geen nattuurrampen vergelijken met hetgeen waar de mens alleen verantwoordelijk voor is. Barst een vulkaan uit, dan heb je pech gehad, net zoals wanneer een meteoor inslaat ergens. Dat kan inderdaad gelijk wanneer gebeuren.
Maar kerncentrales bouwen in risicovolle gebieden zoals die van Fukushima, dat is achter moeilijkheden vragen. Dom, zeer dom...Crimineel dom zelfs.
Oud 10 mei 2012, 06:50   #55
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Je moet geen natuurrampen vergelijken met hetgeen waar de mens alleen verantwoordelijk voor is. Barst een vulkaan uit, dan heb je pech gehad, net zoals wanneer een meteoor inslaat ergens. Dat kan inderdaad gelijk wanneer gebeuren.
Dus, uiteindelijk was het gewoon pech dat er verschillende kerncentrales getroffen zijn door die combinatie van 2 natuurrampen. Beiden erger dan de voorgaande ergste rampen in dat gebied.

Citaat:
Maar kerncentrales bouwen in risicovolle gebieden zoals die van Fukushima, dat is achter moeilijkheden vragen. Dom, zeer dom...Crimineel dom zelfs.
Vind U, waar hadden de Japanners dan hun electriciteitscentrales moeten zetten, en van welk type beschikbaar op't moment van 't bouwen van die centrales?
Of hadden ze die electriciteit maar niet moeten hebben, die electriciteit die de Japanners gebruikten om een gazillioen Toyota Corolla's te bouwen?

Uiteindelijk is de enige "domheid" de late reactie op het koelingsprobleem wat onstaan is door de gecombineerde natuurrampen. Tot daar hebben zelfs de verouderde reactoren hun designcriteria in pracht voldaan. Zelfs beter dan.
Oud 10 mei 2012, 10:16   #56
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet geen nattuurrampen vergelijken met hetgeen waar de mens alleen verantwoordelijk voor is. Barst een vulkaan uit, dan heb je pech gehad, net zoals wanneer een meteoor inslaat ergens. Dat kan inderdaad gelijk wanneer gebeuren.
Ook als die natuurrampen zelf 1000 keer meer slachtoffers maken dan die kerncentrales ?

Is dat niet een beetje zoals vloeken dat uw autoradio uw duim gekwetst heeft bij de frontale botsing die U tetraplegisch heeft gemaakt en uw gezinsleden gedood heeft en dat je daarom geen autoradio's meer zou mogen inbouwen ? Dat een autoradio inbouwen die bij frontale botsing uw duim kwetst, krimineel is, maar dat die frontale botsing zelf "pure pech" is ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 mei 2012 om 10:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2012, 10:23   #57
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom ? ze hebben daar toch elk jaar een paar aardbevingen ? dus die centrale was en is daarop berekend.

Wat niet berekend was is gewoon het WORST case scenario. Laten we zeggen gewoon eens nadenken als alles die je al ooit gezien hebt 8 op richter, bvb nog 1tje erger wordt... Dan heb je 9 oprichter. Hoe overleeft die centrale dat, wat is er kapot, en hoe vang je dat op. IN feite was gewoon de backup slecht. Het backupplan te licht. De tsunami voorspelling te licht etc
Oud 10 mei 2012, 15:04   #58
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er steden bouwen waar mensen wonen die door tsunamis zomaar weggespoeld worden lijkt mij persoonlijk nog veel crimineler dan er kerncentrales zetten die al bij al weinig reële schade hebben aangericht. De tsunami kostte wel 25.000 mensen het leven, en maakte miljoenen daklozen. Maar geen kat die er van wakkerligt! Morgen wonen er gewoon terug mensen langs de kuststrook.

Is het verantwoord dat verschillende miljoenen mensen wonen in een vulkanisch gebied dat elk ogenblik terug actief kan worden?
Oud 17 juli 2012, 22:59   #59
D.J.G.
Burger

D.J.G.'s schermafbeelding

Standaard

PS: (Ik was een tijdje weg.)
Als iemand van jullie iets fascinerends wil teweten komen over hoe de Globale Nucleaire uitstap kan, wel lees dan eens de blog in aanmpaak, 4 posts only:

www.TheHumanitarianEvolution.blogspot.com Het gaat om materiaal, geld, normen en waarden .. of beter gezegd, er zal geld zijn
D.J.G. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2012, 00:01   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Tihange lekt ook al een jaar of 5, of is het 10? Een klein beetje maar wel doorlopend. Gelijk een kraantje dat blijft druppelen.
Ach zo een klein lekje daar hebben ze allemaal geen probleem mee.

Fukuschima was van een andere orde. Op de vertoonde beelden eerder deze week zie je een koepel van een reactor 500 meter hoog vliegen. In de herhaling zag je het al niet meer. 't was al aangepast.
De aardbeving is ontstaan waar geen breuklijn was. Geologisch onmogelijk. Maar ja..boem en het spel vliegt de lucht in. Waarschijnlijk een ondergrondse explosie door een meltdown maar soit...nee zeg dat niet.
Het laatste rapport van onderzoek zegt duidelijk dat er zware menselijke fouten waren in het bestuur en in de regering. Lees; ieder telde zijn steekpenningen en was er zeker van dat er niks kon mislopen. Weten zij veel allemaal trouwens. 't zijn die steekpenningen die tellen. Dat is het enige zekere in het leven.

Het ganse gebied tot in Tokio is besmet, tot en met de visserij tot aan de Amerikaanse grens, die vissen liggen nu in de Makro en de Colruyt en noem maar op te wachten op ons...getest en gedaan ...ja door wie? Vandaag gevangen...s'avonds op de veiling en s'morgens in de winkelrekken...getest mijn oor.
Het vergiftigde gebied noemen ze nu natuurgebied. De definitie van natuur is in de 21 eeuw duidelijk anders geworden dan in de 20 eeuw, toen was natuur synoniem aan gezond gebied. Nu is zwaar vervuild industrie gebied ook natuurgebied. Goed nieuws dus voor wie zwaar vervuilde grond wenst aan te kopen...dat is natuurgebied. Geen vervuilde grond. Als Ovam nog eens van zijn neus maakt dat uw grond moet gezuiverd worden gaan ze er nogal van langs krijgen.

Hoge iq is een zothuis van verstandelijke gehandicapten geworden blijkbaar.

Laatst gewijzigd door Mambo : 18 juli 2012 om 00:04.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be