![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah, waar staat dat ik iets tegen moslims heb??
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je fullimeer tegen de "anderstaligen" volgt helemaal het discours van de harde lijn van FDW en is een verbloeming om te keren tegen de niet integreerde moslims. Dit is volledig de harde lijn van FDW. Die is in zijn discours niet zo anti-moslim als Wilders. Zelfs van Wilders ga nooit ergens één citaat kunnen vinden dat hij anti-islam is. Hij is ook niet anti-islam, net zo min als de harde lijn van FDW anti-islam is.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#43 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Vlamingen zijn zowat het meest voorspoedig, vrije en ontwikkeld volk ter wereld. Wanneer u door Vlaanderen reist dan gebeurt alles in het Nederlands, soms eentalig omdat er meer en meer jonge Vlamingen eentalig Nederlands zijn. Zelfs het Engels trekt dikwijls op niet veel. De mondialisering is een feit in alle landen ter wereld. Als uw Vlaams-Nationalisme als doel heeft ons ervan te isoleren, dan mag u die houden. Laatst gewijzigd door Antoon : 25 mei 2012 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Dat kun je dus NIET veranderen. Er is gewoon geen voldoende grote Nederlands sprekende
bevolkingsgroep voor. Dacht je dat ik mijn zoon (geboren en getogen in Frankrijk) Nederlands heb geleerd? O, ik heb er wel even aan gedacht hoor. Maar toen kreeg hij de kans om Engels en Spaans te leren spreken op zéér jonge leeftijd. Tegen het Nederlands heb ik toen gewoon byebye gezegd. Want wat zou die taal hem hebben gebracht? |
![]() |
![]() |
#48 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#49 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#51 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als ik mag vragen : woon je definitief in frankrijk ? Zo ja, dan begrijp ik je keuze ten volle, omdat dat nederlands dan voor je zoon enkel balast zou zijn. Maar als het bv een tijdelijke situatie is (bv voor je job of zo) dan begrijp ik het keuzemotief minder. Reden dat ik die vraag stel : ik ken mensen die voor hun job in de textielsector een zestal jaar naar de states zijn gaan werken. Wel, die zijn terug naar hier gekomen omdat ze beseften dat hun kids, toen 10 en bijna 12 in sneltreinvaart amerikaan aan het worden waren. Het was toen terugkeren, of nooit meer. Enkele van hun collega's in vergelijkbare situatie hebben die keuze beginnen uitstellen, en zijn er (voorspelbaar) gebleven. Hun kinderen vertikken het om aan pakweg 16 of 18 nog de moeite te doen om die vreemde taal te leren die hun oudjes 's avonds tegen elkaar gebruiken af en toe. Een generatie is genoeg, om van taalregime te veranderen. |
|
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Akkoord. Dat men zijn kind geen Nederlands aanleert als men van plan is de rest van zijn leven in een ander land door te brengen, tot daar aan toe, maar de redenering die daarvoor wordt aangehaald getuigt van zielige zelfminachting. Bah.
|
![]() |
![]() |
#53 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een Franstalige in Wallonië, die door werk/hobby quasi nooit in contact komt met een Nederlandstalige, die zal, als hij ooit een begin van basis Nederlands geleerd zou hebben op school, dit zeer vlug vergeten. (zoals trouwens ook onze jonge Vlamingen heden ten dage; en spijtig genoeg). Maar inderdaad: een Franstalige die al een eindje in Vlaanderen woont; of zeker in Vlaanderen werkt; dat is wat anders ! En meest schrijnende van al nog is het volgende: een Franstalige die een overheidsfunctie heeft tov Vlamingen. Van premier tot gewone ambtenaar op een federale dienst van een federaal ministerie waar hij/zij ook Vlamingen moet ontvangen in het actuele B. tot verkeersagent in Brussel ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#55 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
tussen Esperanto, Engels, Duits en Nederlands... Het zal u misschien verrassen maar Frans is dikwijls nuttig als "brugtaal" en zelfs ook Nederlands... (in diverse buitenlanden ontmoet je dikwijls mensen die familie en kennissen hebben die geemigreerd zijn naar nederlandstalige streken...) Mits wat gegoogel vind je bovendien fora van niet-nederlandstaligen die ijverig doende zijn om Nederlands te leren. Het is misschien nogal kras maar studenten geschiedenis in Japan leren Nederlands om hun eigen geschiedenis te studeren.. Wist je overiugens dat in Zuid Afrika het Nederlands ook als geschreven taal in het arabische alfabet/arabische schrijfwijze bestond ? Nederlands is misschien voor Esperanto de kleinste wereldtaal (gesproken in alle continenten)
![]() |
#56 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op de markt aan het Midi station koop je je fijne charcuterie best in het Vlaams - de vleeswarenkramen komen allemaal uit het pajottenland... Ik maakte één taalincident mee : engelstalige toeristen zochten een busverbinding vanuit het Noordstation naar de buurt van hun hotel nabij de luchthaven. De bediende van de MIVB aan de infobalie was uitsluitend franstalig... bij mijn weten zijn dergelijke infostands in alle grotere europese steden minstens tweetalig lokale taal/engels. In de zomer in Madrid werken er zelfs studenten die je in diverse talen kan aanspreken (Spanje is dan ook een meertalig land..)
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Jaja de vlaamse navelstaarderij is legendarisch onder de bruxellois. |
|
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een Quick 5 keer naar achteren geschoven worden?? Wat moet ik me daarbij voorstellen? |
|
![]() |
![]() |
#60 |
|
![]() Brusselse hooghartigheid?