![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Sedert eind de jaren 80 is het dodencijfer voortdurend dalend, dit heeft jammer genoeg niks te maken met verkeersbeleid maar wel met het steeds veiliger worden van de wagens. Duitsland had vorig jaar een recordjaar, met het laagste aantal doden op de weg in 25 jaar, terwijl er in de laatste 20 jaar fundamenteel niks veranderd is aan de verkeerswetgeving. Ik kan me trouwens alleen maar aansluiten bij de mening dat de regering falikant gefaald heeft bij het uittekenen van het nieuwe verkeersbeleid. Flitspalen, mobiele camera's, extra personeel op de parketten, superboetes, aanpassing van de boetecategorien...Zolang het geld opbrengt mag het, maar structurele maatregelen(uitgebreidere rijlessen, betere infrastructuur, verkeersopvoeding op school)? Ho maar, die kosten geld en dat kan nu eenmaal niet, honderden doden of niet. Dat speelt gene rol. Symptoombestrijding. Niet meer en niet minder.
![]() |
![]() |
#44 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen enkele flitspaal flitst onder de 135 dacht ik. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#46 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kapitaalkrachtigen die zich superboeten kunnen veroorloven hebben ook het recht niet anderen in gevaar te brengen. Meer pakkans en een rijbewijs met strafpunten, daar is natuurlijk politieke moed voor nodig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#50 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij liep glunderend naar de journalisten toe aan de overkant van een kruispunt. Diagonaal dan nog wel en feestelijk zijn voeten vegend aan de zebrapaden. Ik hoop dat ze hem een superboete aansmeren, hoewel die betaald hij toch met zijn VISAkaart zeker. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Europees Commissaris
|
![]() In de 7de dag waren robert +voorhamme en Filip De winter het helemaal met elkaar eens : als buitenlandse chauffeur andere teksten op verkeersborden wensen dan 1 talig nederlandse rijden ze in een verkeerd land. Een verenigd Europa = meer vrachtwagens op de baan = meer
mensen achter het stuur waarvoor Nederlands, Hongaars, Lets, Estisch, Letzenburgisch, Pools, Sloveens, Slovaaks....... chinees is. Geef Europa minstens op dit gebied een 2de algemene taal : Esperanto Ik ga een boekje maken ten behove van de veelgeplaagde beroepschauffeur die zich tussen Vilnius en Cadiz, Tussen Glasgow en Piraeus moet verplaatsen met uitdrukkingen die hij dikwijls nodig heeft in zijn Moedertaal, met een vertaling in het Esperanto. Bovendien ga ik mijn best doen telkens proper in slechts 2 talen nl. de natuurlijke taal + Esperanto te verspreiden bij restauranthouders van "routiers", magazijniers laders & lossers van vrachtwagens, douaniers, haven "chef" markeurs e.d. en ook de nodige europese en nationale instanties van wegvervoer, industrie, verkeersveiligheidsinstituten ed. omdat ook verkeers en touristische aanduidingen in gans Europa dergelijke 2talige aanduidingen zouden bekomen. Want inderdaad : elke verkeersdode is er een te veel. Bovendien is het niet te becijferen hoeveel materiële schade er ontstaat doordat mensen bij de simpele operaties van het laden en/lossen van vrachtwagens elkaar niet begrijpen of een chauffeur de instructies van een douanier niet begrijpt enz... Er is niemand die de technische taal in al deze officiële en gebruikelijke EU talen kan kennen... We moeten realist en praktisch zijn.
![]() |
#52 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We kunnen inderdaad een hoop zware overtredingen aanhalen die gewoon belachelijk zijn. Daar heb ik het bij andere gelegenheden al uitvoerig over gehad. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zou beter zijn als het pakken van snelheidsovertreders uitbesteed werd aan de privésector. Ik ben ervan overtuigd dat wanneer een bedrijf de helft van de boete krijgt en de overheid de andere helft er snel camera's zullen gezet worden op plaatsen met veel overtredingen.
Daarnaast kunnen ook scholen of gemeentebesturen op eigen initiatief camera's plaatsen. Daarnaast zal de techniek bij die privébedrijven ook veel beter zijn. Niet elke dag een agent die een filmrolletje in de camera moet gaan steken. Neen: digitale beelden die worden doorgestuurd naar een centrale computer waar na enkele muisklikken de boete wordt geprint. Een boete die behalve met boetezegeltjes wellicht met nog vele andere betaalopties betaald kan worden (bvb afbetaling). Wedden dat dan de pakkans verhoogd! En de inkomsten van de overheid. En de bedrijven zullen er zeker geen woekerwinsten op maken als er vrije concurrentie is.
![]() |
#55 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#56 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Allé nu serieus: - Ik vind de superboetes echt overdreven. Ze zijn voor sommige mensen echt onbetaalbaar en het is inderdaad zo dat ge echt me enorm veel schrik rondrijdt en eelden tijd op uwen snelheidsmeter en naar de borden zit te zien. - Er moet echt dringend een nieuwe mentaliteit gekweekt worden onder de mensen. 1) Mensen die nooit met de fiets rijden, die kijken ni eens om voor zo'n "stom" fietserke. (eigen ervaring) 2) Ge kunt evengoe u eigen kind omver rijen bij te hoge snelheid é. Iedereen heeft dus zijn eigen verantwoordelijkheid. 3) Zatte en stonede mensen moeten ook gewaarschuwd worden door ... 4) Mensen die ni kunne rijden (of onvoldoende goed) moeten van de weg. Sorry, maar sommige zijn echt een gevaar. 5) Ik vind dat mensen ook zelf een beetje in staat moeten zijn moeten voelen wat kan en niet kan. 's Nachts met open hemel tegen 150 over de autostrade scheuren moet kunne als er zogoed als niemand anders rijdt. Maar met mist moet jezelf beseffen dat je geen 120 meer kan/mag rijden. - De overheid moet een vinjet invoeren om al dat magazijntransport en transport dat evengoed door Duitsland kan weg te houden (en kom nu ni af met dat gezever dat die truckchauffeurs in onze economie investeren é). - alternatieven voor sneller woon-werkverkeer. - ... Btw: ik kzen nog maar 17, dus autorijden zit er nog niet in. Ik ben wel een bekwaam fietser. |
|
![]() |
![]() |