![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vind je dat plezant, zo de N-VA proberen te pakken op onrealistische en idiote "dat hadden ze moeten doen"-praat?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Minister-President
|
![]() De Wever, is dat niet het vriendje van Le Pen? Ik herinner me zo een fotootje, zo, zou Danneels zeggen.
![]()
![]() |
#43 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar voor u is hij een etterbuil omdat hij de macht van uw francofone vrienden probeert af te zwakken ten voordele van de meerderheid van het land, zijnde de Vlamingen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister-President
|
![]() Gezien ik niet bij de gesprekken aanwezig was lijkt het vrij moeilijk voor mij om te bepalen wat hij effectief gezegd heeft en wat aan hem toegeschreven wordt of foutief wordt geïnterpreteerd. Op zich vind ik het bedenkelijk wat Flahaut doet maar ik stoor me vooral aan de tendens die de Franstalige politiekers weeral in de hand werken. De oh zo stoute facistische Vlamingen die de heilige Franstaligen hun voorrechten niet gunnen. Ik zal niet stellen dat de Vlamingen heilig zijn of dat alle reglementeringen correct zijn maar ik kan hun uitspraken wel overdreven en tendensieus noemen. Hoe denk je dat ze zelf zouden reageren moest zelfs 1 prominente Vlaamse politieker zulke uitspraken doen. Hmm...was het niet Leterme die stelde dat blijkbaar veel Franstaligen ofwel niet wensten ofwel niet in staat waren het NL te leren? Was toch veel commotie rond toen meen ik me te herinneren. Op zich komt dit perfect uit voor de N-VA, te vroeg voor Federale in 2014 (hoewel ik vermoed dat dit nog wel zal aangehaald worden) maar kan in hun voordeel werken voor de lokale verkiezingen. Waarbij ik wel aangeef dat ik de verkiezingen liever over lokale elementen zie gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bwa, Hollande en Merah (seriemoordenaar) zijn goede vriendjes. Le pen is tenminste geen seriemoordenaar en op de foto is van enige affiniteit tussen BDW en le Pen geen sprake: Le pen kijkt een heel andere kant op. Toevallig door een VB'er geschoten (om later door belgicisten gebruikt te kunnen worden)
![]() |
![]() |
#47 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Als het parlement de vertegenwoordiging wil blijven van alle Belgen kan dat niet meer met een openlijke Vlaminghater als voorzitter van dat parlement. Flahaut, als kamervoorzitter de hoogste politieker van het land, weerspiegelt met zijn functie en zijn uitspraken perfect de macht in dit land. De huidige regering vertegenwoordigt niet eens een meerderheid in Vlaanderen, dat toch 60 % van de Belgische burgers telt en nog een stuk meer van de financiering. De vernedering moest compleet zijn met ook het hoogste ambt toe te kennen aan Franstalige PS met compleet onrespectabele houding tegenover de meerderheid van zijn parlementsleden. Als het Belgisch parlement nog enige democratische ethiek wil overhouden, kan hier enkel een ontslag van Flahaut op volgen. In een normale democratie zou ook geëist worden dat als de regering geen meerderheid heeft in de grootste van de twee deelstaten dan de kamervoorzitter automatisch van die onderdrukte deelstaat zou komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Soit, eigenlijk is de theatershow al veel vroeger begonnen hoor, maar dan is de echte commedia del arte voor het grote publiek begonnen. Alles daarvoor was een beetje gerommel in de marge.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik sta op de foto met een paar bekende mensen, maar ik ben er geen vriend van hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ben evenzeer tegen het cordon omtrend het VB. N-VA heeft zeker goede punten, maar ik had liever iets gezien ipv wat aan de kant staan brullen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bdw was de eerste formateur en daarna de verduidelijker. Dus hij heeft zeker kansen gehad. Dus je kan maar beter stoppen met iemand anders te beschuldingen als leugenaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de reacties van Gwyndion en Pol zo lees lukt Bart De Wever er in om haat te zaaien. Niemand kan letterlijk citeren waar hij juist problemen mee heeft met de uitspraken van Flahaut. Toch wordt hij aan het kruis genageld.
Nu dat onze media soms aan zielige berichtgeving doen waar meer aandacht wordt gegeven aan de commotie dan aan de boodschap is een feit. Dit forum zou echter wel de ambitie mogen hebben om dit niveau te overstijgen. Daarom hier een link naar het rapport: http://www.assemblee-nationale.fr/13...info/i4360.pdf Je kan als snel zoeken naar fasc**. Dan blijkt dat het enkel de Franse politiekers zijn die deze woorden hebben gebruikt. Nu de citaten van Flahaut: Pour M. André Flahaut, président de la Chambre des représentants, ancien ministre de la Défense, « tout l’appareil de l’État est flamandisé, ce qui est le résultat d’une stratégie concertée mise en oeuvre sous l’égide d’un parti dominant ». ... M. André Flahaut indiquait pour sa part �* la mission que la nonnomination des trois bourgmestres était constitutive d’un « déni de démocratie » révélateur de la volonté de la Flandre de « faire prévaloir sa supériorité démographique », tout comme l’était, d’ailleurs, le refus de la Flandre de ratifier la convention-cadre du Conseil de l’Europe sur la protection des minorités nationales. ... Au-del�* de ces facteurs proprement économiques, nombre de responsables wallons estiment que les déboires de la Wallonie résultent en partie d’un « abandon » de la région par l’État belge, contrôlé par les Flamands. M. André Flahaut a ainsi affirmé �* la mission que « les mécanismes nationaux ont été biaisés en faveur de la Flandre » : pendant des décennies, la construction des compromis entre la Wallonie et la Flandre est passée par le financement d’infrastructures ou le soutien �* l’implantation d’industries en Flandre, grâce �* la richesse wallonne ; pendant que l’État subventionnait chichement les derniers bassins houillers wallons, il soutenait massivement l’extraction en Campine. ... MM. Herman De Croo et André Flahaut se sont rejoints pour indiquer �* la mission que la N-VA est tout �* fait consciente de l’enjeu d’octobre 2012 quant �* son ancrage local. Ils diffèrent, en revanche, sur ses perspectives �* un horizon plus lointain. Pour M. Flahaut, la N-VA sera présente longtemps dans le paysage politique si elle passe avec succès le test électoral de 2012 ; c’est pourquoi les partis de la coalition sont d’accord pour « barrer la route » �* la N-VA, en constituant des cartels locaux. Pour autant, M. Flahaut estime que les cibles �* long terme de la N-VA sont l’ancrage local et l’ancrage régional : pour lui, la N-VA ne sera jamais réellement intéressée par des responsabilités au niveau fédéral. Pour M. De Croo, même si elle réalise de bons scores en octobre 2012, la N-VA ne durera qu’une �* deux législatures, car « Bart De Wever est habile et charismatique, mais il a surtout surfé sur la faiblesse du gouvernement Leterme ». ... Tout au plus M. André Flahaut a-t-il estimé qu’une période de stabilité d’une dizaine d’années était désormais ouverte, bien que cette décennie soit ponctuée de scrutins. Une dizaine d’années, c’est le laps de temps donné �* la Wallonie par l’accord institutionnel pour redresser son économie avant de voir le mécanisme de solidarité entamer sa décroissance programmée. ... L’avenir de la Belgique ne dépend cependant pas que de la Wallonie. Des facteurs proprement communautaires continueront �* orienter la vie politique. La périphérie de Bruxelles, par exemple, pourrait rester source de tensions, comme le suggère M. Verherstraeten. Celui-ci estime, en effet, que s’il est heureux que le dossier de BHV ait enfin été réglé (« c’est un problème du XIXe siècle qui n’avait pas été résolu au XXe siècle »), il serait illusoire de croire que la scission de l’arrondissement électoral supprimera le processus de « francisation » des communes périphériques, au-del�* même du périmètre des seules communes �* facilités. M. André Flahaut s’est dit certain que les revendications flamandes continueraient. Selon M. Paul Buysse, « la Belgique est une holding et le sera encore plus ». Jusqu’�* quel point ? Car s’il est une conséquence de la crise dont il est difficile de mesurer l’impact, c’est bien le fait que le tabou de la scission a été définitivement levé. ... Lors de son premier déplacement �* Bruxelles, en juillet 2011, la mission a également pu entendre M. Francis Delpérée, sénateur, confier un certain désarroi et affirmer : « il y a encore cinq ans, je ne pouvais pas concevoir une Belgique séparée » ; M. Philippe Busquin, ancien ministre, ancien commissaire européen chargé de la recherche scientifique, jugeait quant �* lui que cette extrémité n’était « pas pensable il y seulement deux ans ». Ces propos, il est vrai, étaient tenus le lendemain du jour où la N-VA avait rejeté la « note de base » de M. Di Rupo, créant un choc dans l’opinion et le monde politique. Ce contexte explique aussi que M. Charles Picqué ait affirmé que « le rejet de la note de M. Di Rupo est une nouvelle étape dans le démantèlement de la Belgique ». La note a finalement vécu au-del�* de son rejet par la N-VA, mais, si la perspective d’un « démantèlement » s’est éloignée, celle d’un « distanciement » semble devoir s’imposer, selon le mot de M. Flahaut.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar het heeft de Vlaamse kiezer toch niet tegen gehouden om te zorgen voor commentaren als 'dit is een landslide', op de avond van 13 juni 2010. Overigens bedankt om mij in de gelegenheid te stellen dit nog eens in de verf te kunnen zetten.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en ik vind dat ik uitstekend bediend ben door de partij en door de partijvoorzitter van mijn voorkeur.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
maar wat belet jou om een partijafdeling van jouw voorkeur op te richten in jouw kieskring ?
|
![]() |
![]() |