![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u links of rechts? | |||
Links |
![]() ![]() ![]() |
13 | 44,83% |
Rechts |
![]() ![]() ![]() |
16 | 55,17% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heb ik dat verkeerd dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() Geen van beiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zit rechts?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En dat instituutje, is dat pro-Poetin? Want ik kan mij herinneren dat hij zulke retoriek hier en daar voerde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben bv. voorstander van minder restrictieve wapenwetgeving. Dat lijkt me eerder rechts. Voor die ene keer dat rechts eens voor meer persoonlijke vrijheid staat. Gun ze dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat komt me over als een bekrompen ideologie vanuit een simplistische 'individualistische' visie op de mens. Op het eerste zicht is het een goede filosofie voor machthebbers om aan te leren aan het volk in de hoop extreem ongelijke verdelingen van macht en rijkdom goed te praten, maar het is geen stabiele filosofie. Ze zal tot een dictatuur verworden in de praktijk en een tegenreaktie oproepen.
Mijn mening hé. Bestaat dat ergens op een werkzame wijze in de praktijk. Ik dacht van niet. Dat hoeft ons niet te verwonderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 | |
Partijlid
Locatie: Verliet Politics.be wegens de abominabele kwaliteit van dit forum.
|
![]() Citaat:
De enige nuttige opdeling is die van vooruitgang en stagnatie. Historisch gezien hebben links en rechts zich ook zo geprofileerd: progressieven versus conservatieven. Laatst gewijzigd door Lunokhod : 1 juni 2012 om 07:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben rechts(handig)
![]()
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik ben rechts-links.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Banneling
|
![]() Er bestaan alleen linkse en rechtse handen .
Linkse of rechtse deuren en scharnieren . Maar links of rechtse politiek en denkwerk is een valse utopie en niet te omvatten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Minister
|
![]() Consequent links. Marxistisch-Leninistisch, om te specifiëren.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou het niet weten, omdat de concepten van links en rechts door elkeen verschillend worden ingevuld.
Ik ben een liberaal. Maar ook dat woord is politiek misbruikt, want dat komt meestal overeen met staatskapitalisme of corporatisme. Ik moet niet speciaal hebben van grote bedrijven met banden met de staat. Ik ben tegen geweld en voor individuele vrijheid. Ik ben tegen gedwongen solidariteit. Ik ben tegen het opsluiten van mensen in afgebakende territoria die men "naties" noemt. Ik ben tegen elke vorm van opgelegde idolatrie van wat dan ook. Maar ik ben ook geen anarchist. Ik ben voor een verkeersreglement ![]() Ik beschouw de staat als een noodzakelijk kwaad dat zo min mogelijk macht moet hebben, maar toch voldoende om als nachtwakerstaat te functioneren. Ik ben maar lauw voor een 50% representatieve democratie (maar verkies dat natuurlijk boven elke vorm van dictatuur). Mijn ideaal is een 95% directe democratie. Enkel maar die (dwingende) wetten kunnen aan mensen opgelegd worden als ze een volksreferendum van 95% overleven, en zijn dan enkel maar geldig voor een paar jaar, na dewelke ze moeten vernieuwd worden. Maar plaats mij in een ander systeem en ik zoek daar ook wel mijn meest voordelige niche. Ben ik links of rechts ? |
![]() |
![]() |