Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2012, 13:43   #41
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Omdat hij zijn best doet om dit zoveel mogelijk te verbergen..op papier en in de praktijk..
Ik probeer ook mijn Belgische natinaliteit te verbergen... ik voel me ook geen Belg, want ik ben ggen huisnegerige Flamouche de service... mag ik mijn nationaliteit behouden van u?
Oud 13 juni 2012, 13:43   #42
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Men had hem al lang kunnen opsluiten wegens aanzetten tot geweld, maar verzaakte dat te doen. Nee, nieuw (onnodige) wetten introduceren, terwijl de oude wetten al liet uitgevoerd worden, politici die beslissen wie opgesloten wordt - het stinkt.

Dat die man in een gevangenis thuishoort is overduidelijk. Maar hem op deze manier erin krijgen is nog veel gevarlijker voor onze samenleving dan die loser en zijn drie aanhangers... het doet mij denken aan dat gedicht van een priester over de regime van Hitler 'Eerst kwamen ze voor de communisten, maar ik zei toen niks, omdat ik geen communist was'... eerst was het racisten, nu radicale moslims, straks ben ik het en daarna zijt gij aan de beurt.
De methoden om voor één keer eens een veroordeelde écht in de petoet te kunnen zetten zijn op zijn minst pijnlijk...

Wat uw Hitler stelling betreft...had men die beierse 'clown' in 1923 levenslang gegeven ipv een halfzachte 13 maanden dan.....
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 13:48   #43
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hij is geboren van Marokkaanse inwijkelingen en heeft de Marokkaanse nationaliteit.
Kreeg er op zijn 18de de Belgische erbij met als gevolg dat hij nu de dubbele nationaliteit heeft.
Dus die man moet opdraaien voor wat zijn ouders deden toen hij nog niet kon praten? Straf die loser toch voor zijn eigen daden - dat is niet moelijk, alleen justitie in ons land is een mislukte grap - doe daar iets aan.

Citaat:
Als meneer hier wilt integreren en werken is dat geen probleem. Blijft hij Marokkaanse staatsburger maar met de Belgische paspoort als toetje om van onze deugden te mogen genieten, om daarna ook nog onnozel te gaan doen en provoceren, rellen veroorzaken en bovendien steeds weer hervallen, dan neemt men gewoon die Belgische pas terug af.
Wie hier geboren wordt en opgroeied is een Belg, sorry dat is gewoon zo.

Citaat:
Hij wordt niet staatsloos, want hij is nog steeds een Marokkaanse burger
Rien a voir.

Citaat:
Zo rijm ik dat met deze 'nieuwe belg' die hopelijk zo snel mogelijk geen belg meer mag zijn en zich in zijn eigen land moet gaan verantwoorden voor de criminele feiten gerelateerd aan drugs.
Tja, 'zijn' land, waar hij een paar keer op smokkelreis geweest is, schijnt...

Citaat:
Duidelijk genoeg voor u?
Duidelijkheid was nooit een probleem, logisch en rationeel daarentegen...
Oud 13 juni 2012, 13:53   #44
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
De methoden om voor één keer eens een veroordeelde écht in de petoet te kunnen zetten zijn op zijn minst pijnlijk...
Dus, ipv het probleem structureel aan te pakken gaan we politici fascistische machten geven om mensen die hen niet aanstaan op te sluiten? Neen dank u, daar pas ik voor. Sluit die man op, maar op een fatsoenlijke manier...

Citaat:
Wat uw Hitler stelling betreft...had men die beierse 'clown' in 1923 levenslang gegeven ipv een halfzachte 13 maanden dan.....
Mij hoort ge niet pleiten tegen strenge straffen voor wie geweld gebruikt of oproept tot geweld...
Oud 13 juni 2012, 14:01   #45
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Aanzetten tot is ver voorbij de vrije meningsuiting...
Aanzetten tot haat niet, aanzetten tot geweld wel.

Ik hoop bijvoorbeeld dat Woeter Becque eeuwig in de hel vebrand voor wat hij Vlaanderen aangedaan heeft, en moest hij morgen terminale kanker krijgen zou ik misschen op zijn VBs een coupke champagne drinken... maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om iemand op te hitsen om hem neer te steken, laat staan er zelf aan beginnen...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 13 juni 2012 om 14:02.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 14:12   #46
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

De vraag is: wat moeten flaminganten en wallinganten met de Belgische nationaliteit? Kunnen we die niet meteen afpakken om hen te helpen?
Oud 13 juni 2012, 14:15   #47
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
De vraag is: wat moeten flaminganten en wallinganten met de Belgische nationaliteit? Kunnen we die niet meteen afpakken om hen te helpen?
En voor wie twijfelde, zo zal het dus eindigen...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 13 juni 2012 om 14:20.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 14:22   #48
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij heeft meestal geen gelijk - zeer zeker; maar ofwel moeten die straffen altijd uitgevoerd worden, ofwel nooit - een politieker daarover laten beslissen is manifest nefast. Het is eigenlijk de definitie van fascisme: wetten selectief toepassen op mensen die men niet moet hebben...
Advocaat: "Belkacem vandaag vrij"
Het is nog altijd de rechter die daarover beslist.
Oud 13 juni 2012, 14:25   #49
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad. Ziedaar de gevolgen van de beperking van de vrije meningsuiting door mondsnoerwetten: het afglijden naar een totalitair bestel. Men kent het verschil niet meer tussen woord en daad.
Ziehier de essentie waarom elke mening vrij mag geuit worden.
Yves heeft dus gelijk (zonder sarcasme) maar hij had al vele jaren eerder moeten reageren....
Oud 13 juni 2012, 14:26   #50
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ondanks alle pogingen van onze fascistische minister van justitie, nb... dat ze in haar schandalige en ondemocratische opzet mislukt is (ze is une vraie Belge, ten slotte) pleit haar geen zins vrij, m.i.
Oud 13 juni 2012, 14:32   #51
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus die man moet opdraaien voor wat zijn ouders deden toen hij nog niet kon praten? Straf die loser toch voor zijn eigen daden - dat is niet moelijk, alleen justitie in ons land is een mislukte grap - doe daar iets aan.
Integendeel, hij kon zijn ouders bedanken om hem een toekomst te gunnen in een ontwikkeld, voorspoedig en vrij land. Maar hij heeft het verbrod.

Citaat:
Wie hier geboren wordt en opgroeied is een Belg, sorry dat is gewoon zo.
Sinds wanneer?

Citaat:
Rien a voir.
Inderdaad. Het is gewoon een meevaller voor hem.

Citaat:
Tja, 'zijn' land, waar hij een paar keer op smokkelreis geweest is, schijnt...
't Is niet omdat hij weinig naar zijn land terugkeert dat hij geen Marokkaan meer is hé, hij heeft de Marokkaanse nationaliteit.
Bovendien is het totaal geen argument om te zeggen dat hij er enkel drugs ging smokkelen, had maar beter een normale job gezocht. Hetzelfde geldt trouwens voor zijn gastland België.

Citaat:
Duidelijkheid was nooit een probleem, logisch en rationeel daarentegen...
Voor u misschien niet, maar het is heel gewoon. Uwen uitleg daarentegen, daar gaat hij het niet mee halen, zo vrees ik. Afijn, vrezen is een geladen woord in dit geval, we zijn er alleen maar blij om.
Oud 13 juni 2012, 14:33   #52
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Bovendien zei dien advocaat dat gisteren.

Die is even sterk in het voorspellen als de weerman.
Oud 13 juni 2012, 14:34   #53
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"we"? Welke "we"? Die vertegenwoordigers van een illegale staat met de naam "België"?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 14:38   #54
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ziehier de essentie waarom elke mening vrij mag geuit worden.
Yves heeft dus gelijk (zonder sarcasme) maar hij had al vele jaren eerder moeten reageren....
... en het ook opnemen voor bvb Vlaams Blokkers en hun rechten... dat was wat minder hypocriet geweest...
Oud 13 juni 2012, 14:41   #55
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Aanzetten tot haat niet, aanzetten tot geweld wel.Ik hoop bijvoorbeeld dat Woeter Becque eeuwig in de hel vebrand voor wat hij Vlaanderen aangedaan heeft, en moest hij morgen terminale kanker krijgen zou ik misschen op zijn VBs een coupke champagne drinken... maar ik zou het nooit in mijn hoofd halen om iemand op te hitsen om hem neer te steken, laat staan er zelf aan beginnen...

Bewust provocerende leugens verkopen rond het incident met die 'geestelijk gestoorde' bekeerlinge is aanzetten tot geweld (in islamitische middens in molenbeek is dat zo)

Ik ben het wel met je eens dat de structurele juridische opkuis voorrang heeft op een individu..en dat notabene net die politici verantwoordelijk voor de strafopschorting onder de 3 jaar nu pluimen in hun gat willen steken met dit geval..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 14:43   #56
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
"we"? Welke "we"? Die vertegenwoordigers van een illegale staat met de naam "België"?
Als u uw nationaliteit illegaal vindt, waarom wil u er dan geen afstand van doen? Ik wil er u graag bij helpen, indien nodig.
Oud 13 juni 2012, 14:44   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als u uw nationaliteit illegaal vindt, waarom wil u er dan geen afstand van doen? Ik wil er u graag bij helpen, indien nodig.
Het is uw eigen logica die alles van de Belgische staat illegaal maakt.

Ik wil er graag afstand van doen, maar uiteraard niet in het luchtledige terechtkomen. Dat is nogal logisch.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2012, 14:46   #58
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bewust provocerende leugens verkopen rond het incident met die 'geestelijk gestoorde' bekeerlinge is aanzetten tot geweld (in islamitische middens in molenbeek is dat zo)
Liegen strafbaar maken, dan gaat er niemand overblijven om bewaker te spelen...

Citaat:
Ik ben het wel met je eens dat de structurele juridische opkuis voorrang heeft op een individu..en dat notabene net die politici verantwoordelijk voor de strafopschorting onder de 3 jaar nu pluimen in hun gat willen steken met dit geval..
Dat maakt Truttebooms handelen des te aanstootgevender - jarenlang wordt justitie niet hervormd, en dan nu afkomen met zulke nonsens.. ah ja want echt haar job doen als minister is te veel werk blijkbaar... en wordt ovendien geblokeert door de islammo- en boevenpartijtjes, PS, cdh en de sp.asten (waarvan onze sharia4belgium loserke nog lid van geweest is)...
Oud 13 juni 2012, 14:46   #59
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik vind dat men dan ook van "Belgische Belgen" (of hoe moet ge die bende illegalen noemen?) de nationaliteit moet afpakken wanneer ze haat verspreiden.

ps: Belgen zijn per definitie illegaal aangezien ze staatsburgers zijn van een illegale staat, met een illegale grondwet.

Zeg zeurpiet, tap eens uit een ander vaatje...
Hoe zit het ondertussen met de Vlaamse grondwet? Of is die, wegens overbodig door de Europese, weer op de lange baan geschoven?
Oud 13 juni 2012, 14:47   #60
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondanks alle pogingen van onze fascistische minister van justitie, nb... dat ze in haar schandalige en ondemocratische opzet mislukt is (ze is une vraie Belge, ten slotte) pleit haar geen zins vrij, m.i.
Wat en zever. Dan gelooft U die bakke praatjes van Yves Desmet!!!
De minister van justitie moet de rechtelijke procedure volgen als iedereen.
Het is niet Annemie Turtelboom die mij angst aanjaagt maar wel Yves Desmet met zijn ongefundeerde uitlatingen. Straks maakt die van die clown nog een martelaar van het vrije woord. Kan het nog ironischer?
Belkacem dinsdag voor de raadkamer
Fouad Belkacem (30) verschijnt dinsdag voor de raadkamer in Antwerpen. Die moet beslissen of hij al dan niet verder blijft aangehouden. Dat meldt het Antwerpse parket vrijdag.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be