Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2012, 17:57   #41
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dan hoor je de procureur zo zeggen tegen de jury:

hij minimaliseert de feiten, ziet zijn eigen fouten niet in, ik eis de maximumstraf.
Wie de oppermacht van het gerecht durft tegenspreken word dubbel gestraft.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2012, 20:21   #42
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
OK, ik heb er eens over nagedacht. Stel, ik zeg wel stel :
Ik kom met mijn zatte KL. door een verlaten steegje,val van zattigheid omver en ledig efkes mijn maag, 't mag wel niet, 't is niet proper,enz. maar 't is overmacht. Ik geraak toch thuis en geniet van een zalige rust.
Eén van de volgende dagen word ik gearresteerd want ze hebben mijn DNA in dat steegje gevonden op het lichaam van iemand die daar neergestoken is, toevallig natuurlijk precies op de plaats waar ik dat deponeersel heb gedeponeerd. De flikken gelukkig want ze moeten niet meer verder zoeken....Ikke een hoop miserie want hoe kan ik bewijzen dat ik er niks mee te maken had...ik herinner me niks meer en niemand heeft de dader gezien, de echte, en ik heb niemand die mij een alibi kan geven.....
Onwaarschijnlijk ? Misschien. Denkbaar ? Zeker.
Ben ik nu in de bres gesprongen voor pedofielen ?
Jouw verhaal lijkt héél veel op dat v.e. Franse Film ("Pour une femme" ?), gesteund op waar gebeurde feiten.
Het laatste deel v.d. film is ongehoord sp�*nnend, eigenlijk om stapelzot te worden !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 11:39   #43
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jouw verhaal lijkt héél veel op dat v.e. Franse Film ("Pour une femme" ?), gesteund op waar gebeurde feiten.
Het laatste deel v.d. film is ongehoord sp�*nnend, eigenlijk om stapelzot te worden !!!
Toeme, heb me dus van beroep vergist ? Had filmscenarioschrijver moeten worden ? Of ik was toen zo zat dat ik dat in Frankrijk heb gedaan zonder te weten, kan ook natuurlijk. Waar kan ik mijn auteursrechten ophalen ?
Oud 2 juli 2012, 12:17   #44
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan hoor je de procureur zo zeggen tegen de jury:

hij minimaliseert de feiten, ziet zijn eigen fouten niet in, ik eis de maximumstraf.
Hij toont geen enkele emotie behalve wanneer het hemzelf betreft. Hij betoont geen enkele vorm van spijt tegenover de burgerlijke partijen...ik eis de maximumstraf!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 12:24   #45
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Hij toont geen enkele emotie behalve wanneer het hemzelf betreft. Hij betoont geen enkele vorm van spijt tegenover de burgerlijke partijen...ik eis de maximumstraf!
Je hebt opgelet.

Alleen is/was het zo dat er bij mij geen burgerlijke partijen waren.
Oud 2 juli 2012, 12:38   #46
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt opgelet.

Alleen is/was het zo dat er bij mij geen burgerlijke partijen waren.
En welke hoeveelheden verhandelde je ?
Bracht het een beetje op, tegenover de levenservaring die je ervoor kreeg?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 13:49   #47
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat is fascistisch gezeik.
Ook ik ben diezelfde mening toegedaan.

Een extreem gevaarlijke ontwikkeling. Dus wat dat DNA-databaseje (in mijn ogen een grote test-case) in Nederland aangaat: Nee ! Alvast niet in mijn naam.

Enkel het DNA van zware criminelen registreren is de boodschap.

Meer : Reclaim Your DNA.ORG

DNA Policy Initiave - The dangers of growing DNA databases

...

But many in the human rights community disagree. For example, the European Court of Human Rights unanimously ruled in 2008 that the United Kingdom’s policy of keeping arrestees’ genetic samples after their release — the very practice that Walsh (and by implication Obama) endorses — violates a right respecting private and family life codified by the European Convention on Human Rights. At the time of the decision, the U.K. database included more than 4.5 million DNA profiles — more than 5% of its population. One-fifth of these profiles were taken from people without a criminal record.

The court’s reasoning was fairly straightforward: When a person has not been convicted, genetic profiles may contain so much personal information — ancestry, familial relationships, etc. — that governments should not be allowed to hold and analyze them indefinitely

...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 2 juli 2012 om 13:51.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2012, 13:55   #48
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

HIER
Oud 2 juli 2012, 15:30   #49
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En welke hoeveelheden verhandelde je ?
Bracht het een beetje op, tegenover de levenservaring die je ervoor kreeg?

.
Er is te weinig tijd om daarover in detail te gaan.

Trouwens, als ik het moest doen dan begin je weer over fantasie en dergelijke.

In het kort, tijdverlies dus.

En alles is nog bijlange niet verjaard zodus de tijd is er nog niet geheel en al rijp voor.
Oud 2 juli 2012, 15:32   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
...

Enkel het DNA van zware criminelen registreren is de boodschap.

...[/sub]
Want die hebben geen recht op privacy?
Oud 3 juli 2012, 13:17   #51
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Want die hebben geen recht op privacy?
Met een enkelbandje hebben die sowieso al niet veel privacy, dus er kan eventueel over gepraat worden.
HIER
Oud 3 juli 2012, 13:44   #52
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Met een enkelbandje hebben die sowieso al niet veel privacy, dus er kan eventueel over gepraat worden.
Uw enkelbandje zijt ge kwijt nadat uw straf is uitgezeten.
Uw DNA profiel slingert dan nog rond in de warboel van onze justitie.
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 14:44   #53
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
En wie weet wat " men " er mee gaat aanvangen ? Hoe dit tegen u gebruikt kan worden ? ZELFS als je géén misdadiger bent, maar enkel een andersdenkende als het regime aan de macht.
Oud 3 juli 2012, 15:22   #54
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
En wie weet wat " men " er mee gaat aanvangen ? Hoe dit tegen u gebruikt kan worden ? ZELFS als je géén misdadiger bent, maar enkel een andersdenkende als het regime aan de macht.
Kan men dat dan uit uw DNA opmaken ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2012, 15:56   #55
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kan men dat dan uit uw DNA opmaken ?
Ik weet niet alles wat men met DNA kan aanvangen. En wat men er in de toekomst zal mee kunnen aanvangen.
Ik weet enkel dat je de overheid niet té veel macht moet geven.
Oud 3 juli 2012, 18:58   #56
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet alles wat men met DNA kan aanvangen. En wat men er in de toekomst zal mee kunnen aanvangen.
Ik weet enkel dat je de overheid niet té veel macht moet geven.
Beste Aligator,

welke macht geef je de overheid door je DNA te kennen te geven?
Kan iemand mij dit zeggen? Op welke manier kan men door de overheid gediscrimineerd worden indien men de 'code' van je DNA kent?
Ik wacht op de antwoorden, want die moeten er toch zijn als je ziet hoeveel er tegen zijn.

Mijn opinie hierover:

De overheid kan je op geen enkele manier benadelen op vlak van je DNA, enkel wanneer blijkt dat je DNA matcht met deze van een of andere misdadiger die vervolgd wordt, met andere woorden: wanneer je de misdadiger zelf bent.

Verder kan men niemand discrimineren omdat de DNA verteld dat iemand enkele duizenden jaren geleden uit de Balkan komt. Of omdat hij een verre afstammeling is van Djengis Kahn.

De mensen, die zijn wat te snel bang. Vooral over dingen waar ze niet veel van af weten.
Oud 4 juli 2012, 21:40   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Mooi gezegd !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2012, 23:39   #58
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Beste Aligator,

welke macht geef je de overheid door je DNA te kennen te geven?
Kan iemand mij dit zeggen? Op welke manier kan men door de overheid gediscrimineerd worden indien men de 'code' van je DNA kent?
Ik wacht op de antwoorden, want die moeten er toch zijn als je ziet hoeveel er tegen zijn.

Mijn opinie hierover:

De overheid kan je op geen enkele manier benadelen op vlak van je DNA, enkel wanneer blijkt dat je DNA matcht met deze van een of andere misdadiger die vervolgd wordt, met andere woorden: wanneer je de misdadiger zelf bent.

Verder kan men niemand discrimineren omdat de DNA verteld dat iemand enkele duizenden jaren geleden uit de Balkan komt. Of omdat hij een verre afstammeling is van Djengis Kahn.

De mensen, die zijn wat te snel bang. Vooral over dingen waar ze niet veel van af weten.
Ik geloof dat je er zelf niet al te veel van af weet.
http://tweakers.net/nieuws/56951/gro...-database.html
Tiens tiens, waarom zouden zelfs de flikken zélf niet in zo een databank willen zitten hé ?
http://tweakers.net/nieuws/63927/bri...erkrijgen.html
Maar daarna doen ze dit !
http://tweakers.net/nieuws/59196/vee...et-de-wet.html
En hier de conclusie, de overheid heeft te véél informatie over de mensen.
Anderzijds, als je alle nationale inwoners in een DNA databank hebt zitten, wat doe je met alle mensen op doorreis, toeristen, zakenmannen, en andere reizigers ? Van iedereen DNA afnemen ?
Maar gelukkig zijn de Britten aan het bijdraaien, er is nog hoop :http://tweakers.net/nieuws/67572/ver...sregister.html

Citaat:
De eerste wet die de nieuwe regering van het Verenigd Koninkrijk zal uitvaardigen betreft de afschaffing van de nieuwe identiteitskaarten en de bijbehorende omstreden database. Ook de nieuwe generatie biometrische paspoorten is geschrapt.

De id-kaarten en het register moeten het veld ruimen vanwege bezuinigingen en onvoldoende draagkracht bij de nieuwe regering. "Deze wet is de eerste stap van vele die deze regering neemt om de controle van de staat op eerzame burgers te verminderen. Als we snel goedkeuring van het parlement krijgen, streven we ernaar de opdringerige identiteitskaarten binnen honderd dagen met pensioen te sturen", maakte home secretary Theresa May bekend. Intussen noemde vicepremier Nick Clegg het identiteitssysteem 'verspillend, bureaucratisch en een voorbeeld van alles wat slecht was aan de overheden van de afgelopen jaren'.

De nieuwe generatie biometrische paspoorten, waarin elektronische vingerafdrukken zijn opgenomen, is eveneens geschrapt. Ook het instellen van een commissielid dat erop moet toezien dat zich geen privacyblunders bij de nationale database voordoen, wordt terruggedraaid. Er zijn al 15.000 identiteitskaarten verstrekt aan burgers, die daar 30 pond voor hebben betaald. De identiteitskaarten worden nu binnen een maand nadat de wet wordt aangenomen onbruikbaar, zonder dat de houders een vergoeding krijgen. De voormalige home secretary en initiator van het systeem, David Blunkett, overweegt de staat aan te klagen omdat hij zijn geld voor de kaart niet vergoed krijgt.

Een van de vier contracten waar de Britse overheid nu onderuit moet, is dat met IBM. IBM zou het systeem leveren voor de opslag en vergelijking van biometrische gegevens, zoals vingerafdrukken in paspoorten en id-kaarten. Privacygroeperingen in Groot-Brittannië verwelkomen de beslissing volgens de Guardian. "We hopen dat we de nieuwe regering er ook toe kunnen bewegen andere mass surveillance-systemen de das om te doen", zegt Phil Booth, coordinator van NO2ID.
Inplaats van iedereen overal te registreren, zou je je beter eens vragen stellen over de registratie-geilheid van de overheid, want dit zijn toch echt wel Stasi-praktijken.
En " als je niks te verbergen hebt is er toch niks op tegen " is geen goed argument om jan en alleman zijn privacy te grabbel te gooien aan een administratief monster zonder gezicht of naam.
Hier kan je je kennis betreffende mass surveillance systemen wat opkrikken, je hebt het blijkbaar hard nodig...
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_surveillance

Laatst gewijzigd door Aligator : 5 juli 2012 om 00:03.
Oud 5 juli 2012, 08:33   #59
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Inplaats van iedereen overal te registreren, zou je je beter eens vragen stellen over de registratie-geilheid van de overheid, want dit zijn toch echt wel Stasi-praktijken.
En " als je niks te verbergen hebt is er toch niks op tegen " is geen goed argument om jan en alleman zijn privacy te grabbel te gooien aan een administratief monster zonder gezicht of naam.
Hier kan je je kennis betreffende mass surveillance systemen wat opkrikken, je hebt het blijkbaar hard nodig...
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_surveillance
Ik vind dat wel een goede reden; niet om zoals jij bralt "te grabbel te gooien", maar wel ten dienste stellen van een systeem dat verondersteld wordt gasten als Dutroux en Janssens niet nodeloos lang te laten rondzwerven.

Wat voor een onnozelheid is het om de wetenschappelijke vooruitgang niet aan te wenden om criminaliteit in te dijken.

Zo meteen ga je nog pleiten om de nummerplaten van onze auto's af te schaffen, want daarmee kan de politie zien dat je deze namiddag naar de Vlaamse kust gereden bent, en niet naar de Ardennen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2012, 10:04   #60
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind dat wel een goede reden; niet om zoals jij bralt "te grabbel te gooien", maar wel ten dienste stellen van een systeem dat verondersteld wordt gasten als Dutroux en Janssens niet nodeloos lang te laten rondzwerven.

Wat voor een onnozelheid is het om de wetenschappelijke vooruitgang niet aan te wenden om criminaliteit in te dijken.

Zo meteen ga je nog pleiten om de nummerplaten van onze auto's af te schaffen, want daarmee kan de politie zien dat je deze namiddag naar de Vlaamse kust gereden bent, en niet naar de Ardennen.

.
Sorry maar je bent aan het trollen nu.
Zoals de staat en Europa nu werkt, heb ik geen enkele reden om de overheid te vertrouwen.

Maatregels om enkele monsters te kunnen vatten, generaliseren voor iedere burger is te zot om los te lopen.

Laatst gewijzigd door giserke : 5 juli 2012 om 10:05.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be