Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2004, 09:34   #41
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
Ik denk dat het niet zo'n slecht idee is om in een hogeschool dat als optie aan te bieden en dat ze dat meer moeten doen. Ik denk dat daar in zo'n opleiding minder snel fundamentalisten uit groeien en dat het bijdraagt tot wederzijds respect.
De vraag blijft of men onder de gelovige moslims (want daar zullen de leraren uitkomen) wel vertrouwen schenkt aan die opleiding. Daar het overgrote aantal de imams in het buitenland werd opgeleid, zullen die mogelijke kandidaten ook naar die instellingen verwijzen. Ik denk trouwens dat een aantal imams ook les geven om aldus hun mager loontje van imam wat aan te dikken.
Mager loontje als iman? Zij verdienen hetzelfde als priesters, uitbetaald door de FOD justitie. Ik heb eens gehoord dat het loon van een bedienaar van de eredienst om en bij de 2000€ netto bedraagt, zo magertjes vind ik dat nu ook niet.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 09:36   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Mager loontje als iman? Zij verdienen hetzelfde als priesters, uitbetaald door de FOD justitie. Ik heb eens gehoord dat het loon van een bedienaar van de eredienst om en bij de 2000€ netto bedraagt, zo magertjes vind ik dat nu ook niet.
Dat klopt niet. Imams alsook de protestantse en orthodoxe priesters ontvangen een loon dat berekend wordt op het aantal gelovigen dat in hun "parochie" is ingeschreven. Dit is een groot verschil met de katholieke priesters die een vast loon ontvangen, iets wat trouwens al door de orthodoxen werd aangeklaagd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 09:38   #43
athena
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Dat klopt niet. Imams alsook de protestantse en orthodoxe priesters ontvangen een loon dat berekend wordt op het aantal gelovigen dat in hun "parochie" is ingeschreven. Dit is een groot verschil met de katholieke priesters die een vast loon ontvangen, iets wat trouwens al door de orthodoxen werd aangeklaagd.
Een iman in bv. Borgerhout of St. Jans Molenbeek moet dan toch goed de kost verdienen me dunkt.
athena is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 09:41   #44
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een iman in bv. Borgerhout of St. Jans Molenbeek moet dan toch goed de kost verdienen me dunkt.
Hangt van de grootste van de moskee af natuurlijk, maar over het algemeen zal die wel een mooi salaris ontvangen. Vergeten we trouwens ook niet dat in de meeste moskeeën er godsdienstles wordt aangeboden en dat de meesten dit als veel beter achten dan de lessen in het gemeenschapsonderwijs. Een groot deel van de moslims gaat immers naar katholieke scholen... waar ze geen islamonderricht hebben. Dat moeten ze dan wel in de moskee ontvangen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 11:27   #45
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Belofstadt zou veel beter 267.365 jobs zoeken en 2.578 bedrijven redden ...
in plaats van zich daarmee bezig te houden of is er geen minister van onderwijs meer ?

Marleen is toch ook niet werkloos geworden intussen
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 11:37   #46
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

'k hem nochtans een bord gezien met daarop de tekst : Marleen zoekt werk...
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 11:39   #47
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Misschien bedoelde Verhofstadt wel dat men meer racisme in de praktijk moet brengen op school... ?

't is maar ge moet die altijd andersom proberen te begrijpen he. als Verhofstadt zegt dat hij 200.000 plaatsen gaat bijmaken dan bedoelde hij eigenlijk 200.000 plaatsen aan de dop bijmaken...

Allez de cijfers gaan toch eerder in die richting
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 11:52   #48
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Belofstadt zou veel beter 267.365 jobs zoeken en 2.578 bedrijven redden ...
in plaats van zich daarmee bezig te houden of is er geen minister van onderwijs meer ?

Marleen is toch ook niet werkloos geworden intussen
verhofstadt is premier van dit land en reageert op gebeurtenissen die belgie, vlaanderen, antwerpen een slecht imago geven, zowel in binnen als buitenland. als hij er dan al niet meer mag op reageren...

hij doet trouwens een voorstel tot oplossing, problemen aan de basis aan pakken. en ik denk niet dat er iemand tegen het aanpakken van racisme is?

zoals al gezegd is racisme inderdaad een mes dat aan 2 kanten snijdt.

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be