Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

Discussietools
Oud 27 juni 2012, 12:15   #41
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Deze vrouw is niet de enige reporter.

Het verhaal deed mij sterk denken aan wat er met Lara Logan gebeurde

http://en.wikipedia.org/wiki/Lara_Lo...sexual_assault

Blijkbaar zijn westerse blondines daar fair game.
Liederik is offline  
Oud 27 juni 2012, 12:48   #42
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Oorlog is altijd, altijd, altijd vrijspel geven aan verkrachters, kindermoordenaars, rovers, machtsgeile gewapende imbecielen die met hun grofheid bot kunnen vieren over anderen.
Dat is wat 'profeet' mohammed dan ook heeft gedaan. Oorlog voeren (niet verdedigen maar aanvallen), roven, plunderen, verkrachten, slavendrijverij, genocide... (jihad) Belachelijk niet dat sommigen vandaag de dag de islam trachten te verkopen als 'religie' van de vrede (maar er niet bij zeggen of niet weten dat vrede=islamstaat met sharia)

Citaat:
...Wanneer de niet-moslims toegeven aan bekering of onderwerping, dan kan de missie (da’wa) op vredige wijze worden voortgezet. Als zij dit niet doen, zijn moslims verplicht om oorlog tegen hen te voeren. Om vrede te kunnen bereiken is het nodig, volgens de islam, dat niet-moslims zich onderwerpen aan de uitnodiging van de islam – óf door bekering, óf door het accepteren van de status van religieuze minderheid (dhimmi) en het betalen van de individuele belasting, jizya. Wereldvrede, het finale stadium van de missie, wordt alleen bereikt door de bekering of onderwerping van de hele mensheid aan de islam..
Bassan Tibi

Islam met zwaard verspreid
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuw...randeren.dhtml
Citaat:
Was Islam spread by the sword?

.. it was spread by strength and the sword in the case of those who stubbornly resisted, until they had no choice and had to submit to the new reality.

http://islamqa.info/en/ref/5441
Gelukkig voor Europa hebben onze voorouders de overal binnenvallende moslimhorden destijds weten te stoppen. Het islamitische beest van weleer verslagen en het een koekje van eigen deeg gegeven. Als je vandaag de dag geen moslimlegers meer massaal niet-moslimlanden ziet binnenvallen in een pôging er hun soort van 'vrede' te brengen dan komt dat omdat zij daar militair niet meer toe in staat zijn dus richten zij zich tot andere middelen om hun doel, de islamitische soort van 'vrede', dankzij de oliedollars, (die zij ook aan het westen te danken hebben), alsnog te bereiken.

Europa vandaag

Laatst gewijzigd door smiley : 27 juni 2012 om 12:56.
smiley is offline  
Oud 27 juni 2012, 20:08   #43
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wautd Bekijk bericht
In een land waar zowat 90% van de vrouwen besneden worden verbaast me dat nieuws helaas niet. In sommige culturen wordt de vrouw nog steeds als inferieur gezien.
En als bezit of loslopend wild.
Egypte ?
Waar naar toe ?
Derk de Tweede is offline  
Oud 27 juni 2012, 20:47   #44
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Deze vrouw is niet de enige reporter.

Het verhaal deed mij sterk denken aan wat er met Lara Logan gebeurde

http://en.wikipedia.org/wiki/Lara_Lo...sexual_assault

Blijkbaar zijn westerse blondines daar fair game.
Inderdaad maar niet alleen blondines.

Zeer eigenaardig maar toen ik enkele weken geleden dit artikel over wat er met LLogan gebeurde postte in een Amerikaans forum, merkte iemand op dat zij het nergens over "moslims" had. Ik had nl. de mogelijke fout gemaakt door te zeggen dat zij door moslims gemolesteerd werd. Ik argumenteerde dat zij dat waarschijnlijk zelf niet beweerde vanwege een politieke correctheid.

Maar laten we even kijken: in Egypte zijn er zowat 10% niet-moslims. Als je daarbij dan nog redelijkerwijze mag aannemen dat die andersdenkenden meestal vervolgd worden, zie ik die niet protesteren op dat plein. Conclusie is er misschien max. de helft van die 10%, dus 5% niet-moslims op dat plein.

Ben ik dan zo mis in mijn veronderstelling als ik zeg dat ze door moslims aangepakt is op dat Tahir plein ? Ben ik enkel daarom reeds een racist ?
DeProf_eet is offline  
Oud 27 juni 2012, 20:55   #45
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Feest vieren op het Tahir plein. Daar moesten ook journalisten bij zijn.
Zoals zij (toch niet blond)

Mona Eltahawy brak haar linkerarm en rechterhand bij de aanval. 'Ik kon gewoon niet meer tellen hoeveel handen probeerden in mijn broek te komen', schreef zij.
Opnieuw journaliste aangerand op Tahrirplein
Mahalingam is offline  
Oud 27 juni 2012, 21:23   #46
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De 22-jarige Natasha Smith beschrijft in detail hoe een "groep beesten" haar volledig uitkleedde en naar haar borsten grabbelde. Erger nog, met hun vingers wrongen ze zich "een weg naar binnen". Uiteindelijk kon ze via een medische post toch aan de gruwel ontsnappen. "Het enige wat ik zag, waren vuile grijnzen", aldus Natasha op haar blog. "Ik werd heen en weer geslingerd, als een vers stuk vlees voor uitgehongerde leeuwen. Om nog te zwijgen van het gejoel, dat almaar dreigender werd."

Gered dankzij boerka
Een vriend slaagde er uiteindelijk toch in tot bij haar te raken en haar in een dokterstent te sleuren. Daar schoten lokale vrouwen haar te hulp, met herenkleren en een boerka http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenl...rirplein.dhtml
De vrouwen ginder zijn dus alleen nog maar 'veilig' in Boerka. Er scheelt duidelijk iets met die beesten. Er scheelt duidelijk iets met de islam die hen zo heeft gemaakt want geef toe, een vrouw die een boerka, niqaab of hoofddoek dient te dragen om met rust te worden gelaten dat is niet normaal.
Oud 27 juni 2012, 21:50   #47
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Verbeeld je maar niks over die beschermende werking van de boerka in die streken. Ik las:
Citaat:
More than 60 per cent of the respondents -- including females -- suggested that scantily clad women were most at risk. But the study concluded that the majority of the victims of harassment were modestly dressed women wearing the hijab. Contrary to expectations, the male perpetrators made little distinction between women wearing a veil and those who were not. "We found that a veil does not protect women as we thought," says Abu Al Komsan. "More than 75 per cent of women in Egypt are veiled but are still harassed. And 9 per cent wear the niqab -- the complete face cover -- so they are fully covered."
How does the Burqa Protect Women? Sexual Assault in Egypt
Mahalingam is offline  
Oud 27 juni 2012, 22:59   #48
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Er is toch duidelijk iets in het hoofd van een moslim, wat hem ongeschikt maakt om in een normale opên maatschappij te functionneren.
Tegen de hooligans werd ondertussen efficiënt ingegrepen.
Waarom doet men ook zoiets niet met doorgedraaide moslims?
Een eerste stap(je) zou zijn dat men een islamiet leert hoe men zich gedraagt als er een vrouw/meisje in het straatbeeld verschijnt.
Daarbij moet men rekening houden dat ze steun vinden in de voorschriften van de islam om dit gedrag goed te praten.
Anselmo is offline  
Oud 27 juni 2012, 23:06   #49
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Jammer dat het gebeurt. Cynische grappen hierover zijn wel misplaatst. Ja, we hebben met een inferieure cultuur van wilden te maken, maar het blijft zeer ernstige materie.
Vooral als die wilden naar hier komen...
Aligator is offline  
Oud 27 juni 2012, 23:09   #50
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Vooral als die wilden naar hier komen...
Multiculturalisme is zeker een slechte zaak volgens mij.
Weyland is offline  
Oud 27 juni 2012, 23:11   #51
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Niets is ooit zwart-wit.

Ik had toch de indruk dat die mensen zèlf 'verandering' wilden, heeft 't 'westen' hun verkiezingen gemanipuleerd, vervalst?
Er zitten daar 10 of 15 % goede mensen tussen, die een democratisch bewind wensen, en de rest dat zijn fanatieke islamisten of meelopers zonder enige opvoeding of cultuur, sexueel gefrustreerde wildemannen wiens knoppen doorslagen als er het minste of geringste vrouwmens in de buurt komt, zélfs gesluierd.
Aligator is offline  
Oud 27 juni 2012, 23:13   #52
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zitten daar 10 of 15 % goede mensen tussen, die een democratisch bewind wensen, en de rest dat zijn fanatieke islamisten of meelopers zonder enige opvoeding of cultuur, sexueel gefrustreerde wildemannen wiens knoppen doorslagen als er het minste of geringste vrouwmens in de buurt komt, zélfs gesluierd.
Ik weet 't.

Daarom is scholing, educatie, deftige opvoeding zo belangrijk, maar niet mogelijk onder islamitisch bewind.
SDX is offline  
Oud 27 juni 2012, 23:14   #53
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Ik wil je hier wel wat over geven maar 't is in't Russisch. Voorlopig een vertaald politiek grapje dat in Rusland vrij populair was toen:

"Welk land erkende als eerste de onafhankelijkheid van Kosovo?

-Afghanistan".

De VS hebben in Afghanistan als bijdoel een oude en beproefde tactiek beoefenen, eentje die zij van de Britten hebben overgenomen. Bespelen van de drugtoevoer.
Iets wat zij vrij succesvol hebben gedaan met de Iran-Contra-affaire (jeweetwel, toen er een vliegtuig vol met eersteklas sos van de CIA betrapt was), wilden zij nu verderdoen.
Met heroine. Zij verdienen er wat geld aan, en de heroine kan zo Rusland en Oekraine en andere staten worden binnengesmokkeld. De heroine maakt daar ontelbare slachtoffers. Je vergiftigt zo traag een hele generatie, waarbij het land langzaam maar zeker in verval geraakt. Denk aan Britten en China en opium.

Het lijkt mij, en enkele andere analysten, niet onwaarschijnlijk dat Kosovo als een van de doelen had om een heroineportaal te worden om het goedje in Europa binnen te werken. Er zijn aanwijzingen (de forummer Nestor Burma linkte mij ooit een boek in het Frans erover, ik zal navragen indien nodig) dat de zeer snel ontstane Albanese mafia in Europa niet geheel zonder hulp ontstond.

Alleen faalde het omdat wij hier een iets te goed drugbeleid hebben, en niet genoeg armoede. Mensen gaan niet zomaar uit wanhoop hero gaan spuiten.
In Frankrijk vind je hero aan 15 euro de gram tegenwoordig.
Aligator is offline  
Oud 28 juni 2012, 19:45   #54
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Ze heeft dat zelf gezocht door daar ook te zitten rondlopen in de decadente westerse "kledij", of voor wat die 2 lapjes stof moeten voor door gaan.

Egypte is een islamitisch land, waar kuisheidsregels gelden voor respectabele vrouwen. Ze heeft er zich gedragen & gekleed zoals een hoer, ze is ook zo behandeld geweest.
Oud 28 juni 2012, 20:32   #55
Lof der Zotheid

Lof der Zotheid's schermafbeelding

Standaard

Ja, voor die gasten is dat toch de Arabische lente. Nu mogen ze dat officieel.
Lof der Zotheid is offline  
Oud 1 juli 2012, 07:30   #56
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

http://www.lemonde.fr/afrique/articl...7334_3212.html

De verkrachtingen van vrouwen in Egypte nemen toe.
In Cairo op het Tahrirplein gebeurt het volgens een haast vast scenario: een vrouw, al of niet gesluierd wordt plots ingesloten, en vervolgens in groep verkracht.
De vernietiging van haar persoon kan makkelijk een uur duren, terwijl steeds meer mannen proberen op te dringen om haar te betasten en te verkrachten.
De meeste slachtoffers weigeren achteraf te getuigen. Een Egyptische vrouw beschrijft hoe de manne zich als beesten op haar gooiden. Ze beschrijft het gevoel als een vuilzak heen en weer gegooid te worden door de mannen.
Een van de rapporten stelt dat de verkrachtingen georganiseerd zijn om de vrouwen weg te houden uit het publieke leven. Maar zelfs dat is niet mogelijk tenzij in een klimaat van tolerantie tegenover sexuele verkrachting.
Geen enkel onderzoek is tot nu toe geopend.

Laatst gewijzigd door Conscience : 1 juli 2012 om 07:32.
Conscience is offline  
Oud 1 juli 2012, 08:10   #57
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Ze heeft dat zelf gezocht door daar ook te zitten rondlopen in de decadente westerse "kledij", of voor wat die 2 lapjes stof moeten voor door gaan.

Egypte is een islamitisch land, waar kuisheidsregels gelden voor respectabele vrouwen. Ze heeft er zich gedragen & gekleed zoals een hoer, ze is ook zo behandeld geweest.
Ook Egyptische vrouwen worden aangerand en behandeld als vulgaire spermabakken door beestachtige geilaards. NIET enkel schaars geklede ( in monokini misschien, en met een roze string ? ) vrouwelijke journalisten uit het westen.
Wie zijn die verkrachters ? Handelen ze in opdracht, om vrouwen weg te jagen van de openbare weg & het publieke leven, of zijn het gewoon gevoelloze beestmensen die vrouwen enkel als een vleesklomp beschouwen, waarin men zich kan masturberen ?
Aligator is offline  
Oud 1 juli 2012, 08:15   #58
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook Egyptische vrouwen worden aangerand en behandeld als vulgaire spermabakken door beestachtige geilaards. NIET enkel schaars geklede ( in monokini misschien, en met een roze string ? ) vrouwelijke journalisten uit het westen.
Wie zijn die verkrachters ? Handelen ze in opdracht, om vrouwen weg te jagen van de openbare weg & het publieke leven, of zijn het gewoon gevoelloze beestmensen die vrouwen enkel als een vleesklomp beschouwen, waarin men zich kan masturberen ?
De vrouwen in kwestie zijn degene die de revolutie tegen Moebarak hebben vergist met een revolutie tegen de waarden & normen van Egypte, en hierbij dus denken dat de besluiering niet meer zou hoeven.

De arabische lente is er eentje tegen de corrupte politiek, niet tegen Islam!
Oud 1 juli 2012, 08:19   #59
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
http://www.lemonde.fr/afrique/articl...7334_3212.html

De verkrachtingen van vrouwen in Egypte nemen toe.
In Cairo op het Tahrirplein gebeurt het volgens een haast vast scenario: een vrouw, al of niet gesluierd wordt plots ingesloten, en vervolgens in groep verkracht.
De vernietiging van haar persoon kan makkelijk een uur duren, terwijl steeds meer mannen proberen op te dringen om haar te betasten en te verkrachten.
De meeste slachtoffers weigeren achteraf te getuigen. Een Egyptische vrouw beschrijft hoe de manne zich als beesten op haar gooiden. Ze beschrijft het gevoel als een vuilzak heen en weer gegooid te worden door de mannen.
Een van de rapporten stelt dat de verkrachtingen georganiseerd zijn om de vrouwen weg te houden uit het publieke leven. Maar zelfs dat is niet mogelijk tenzij in een klimaat van tolerantie tegenover sexuele verkrachting.
Geen enkel onderzoek is tot nu toe geopend.
Dat is een fabeltje van het westen, bedoeld voor interne westerse consumptie, gebaseerd op verkeerde fundamentele veronderstellingen over de "lentes" in het midden-oosten, en veralgemenings-zucht. Ik zeg niet dat het daar allen peis & vree is op dat plein, maar als vrouw-seule in grote steden, bv. Brussel, is het dat ook niet.

Het heeft maanden geduurd voor men over de atrociteiten van de libische "rebellen" begon te melden om dezelfde reden (onwetendheid, ongeloof, en verkeerde veronderstellingen)

Laatst gewijzigd door Raven : 1 juli 2012 om 08:24.
Raven is offline  
Oud 1 juli 2012, 08:22   #60
Francientje
Minister

Standaard

Welnee. Voor zover ik weet heeft Egypte dus een serieus probleem. Teveel jonge mannen
die niet aan een vrouw kunnen geraken omdat daar véél geld voor nodig is.
Het ene leidT tot het andere.
Francientje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be