Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2012, 16:23   #41
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
?
Vanwaar die lachwekkende vraag ?
Oud 29 juni 2012, 16:26   #42
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Vanwaar die lachwekkende vraag ?
Omdat jij meer praat over de islam, dan vele moslims.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 16:29   #43
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Tja, niet iedereen geniet van de stank van urine en uitwerpselen en de hopen afval en marginaliteit en criminaliteit die die types met zich meebrengen. Ik snap niet dat ze in de Brusselse treinstations daar nog zo tolerant tegenover opstellen.
Zoals ik hierboven al zei: ik snap dat wel: het is in Brussel politiek correct om mensen het recht te geven als een vuilbak willen leven en daardoor gans de buurt naar de knoppen te doen. Excuseer. Gans de stad. Want moslims die in Brussel hun heimat gevonden hebben zijn maar gelukkig als brussel een vuilbak is.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 16:29   #44
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat jij meer praat over de islam, dan vele moslims.
Ze zeggen het toch zelf.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Bronteksten van de islam? Welke Mo of Ay modaal leest dat? http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=24
Citaat:
ex-moslims: Onze teksten zijn gebaseerd op islamitische brongeschriften die voor moslims leidinggevend zijn. Ons startpunt is de vaststelling dat de meeste moslims niets weten over de onprettige kanten van de Islam in het algemeen en die van haar stichter Mohammed in het bijzonder.
http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html
Waarom ik op dit forum ben is enkel en alleen maar om de nare waarheid over de islam en 'profeet' mohammed te vertellen. En waarom denk je dat ik dat doe ? Waarom richten ex-moslims websites op ?
http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html
Denk je dat islam 'vrede' betekent ? Deze kindjes maken ze dat wijs.
http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=86

Laatst gewijzigd door smiley : 29 juni 2012 om 16:38.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 18:46   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Neen! Laten we beginnen met enkel integere mensen zich te laten vestigen rond het zuidstation. Dan zijn er geen politie en veiligheidsagenten nodig.
2

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 18:49   #46
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Iedereen heeft recht op onderdak, voeding en kleding. In Cuba, dat nochtans veel armer is dan België, zijn er geen daklozen. In België wel. Hoe komt dat?

Op de daklozen timmeren zal deze vraag niet beantwoorden.
Zijn er dan immigranten in Cuba? gezinsverenigers? Importhuwelijken met neven en nichten en 27 achterkleinkinderen?

En ik maar denken dat ze daar met z'n allen gingen emigreren als ze maar konden. Maar niemand houd je tegen om naar ginder te emigreren hoor; mèt medename van je nicht, je neef, je broeders en zusters en moeder en vader en grootmoeder en grootvader en de rest van het dorp.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 29 juni 2012 om 18:50.
Oud 29 juni 2012, 18:57   #47
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zijn er dan immigranten in Cuba? gezinsverenigers? Importhuwelijken met neven en nichten en 27 achterkleinkinderen?

En ik maar denken dat ze daar met z'n allen gingen emigreren als ze maar konden. Maar niemand houd je tegen om naar ginder te emigreren hoor; mèt medename van je nicht, je neef, je broeders en zusters en moeder en vader en grootmoeder en grootvader en de rest van het dorp.
Dat is een van de fatale eigenschappen van de westese mens: wij zijn veel te goedgelovig. Nu ja, we worden ook met man en macht gehersenspoeld om te geloven dat het allemaal peis en en vree is, en allemaal wel goed komt. Erger nog: dat er momenteel geen vuiltje aan de lucht is met dat zootje. Sinds de oorlog hebben we onszelf een schuldgevoel ingepompt dat alles wat we tegen andersgezinden zeggen racistisch on verderfelijk is. Geen wonder dat er misbruik van wordt gemaakt. Er zijn grenzen aan alles hé. En wat ik in Brussel zie is over de grens.
Oud 29 juni 2012, 19:27   #48
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is een van de fatale eigenschappen van de westese mens: wij zijn veel te goedgelovig. Nu ja, we worden ook met man en macht gehersenspoeld om te geloven dat het allemaal peis en en vree is, en allemaal wel goed komt. Erger nog: dat er momenteel geen vuiltje aan de lucht is met dat zootje. Sinds de oorlog hebben we onszelf een schuldgevoel ingepompt dat alles wat we tegen andersgezinden zeggen racistisch on verderfelijk is. Geen wonder dat er misbruik van wordt gemaakt. Er zijn grenzen aan alles hé. En wat ik in Brussel zie is over de grens.
ik heb allang geen schuldgevoel meer. Ik heb in feite nooit meegedaan met die zelfbevuiling waar de linksen zo mee uitpakken. Ik braak erop.

Oud 29 juni 2012, 20:34   #49
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat jij een vredelievende moslim was.
Hier nog een voorbeeld van 'vredelievende'' moslims.

American Muslims Stone Christians in Dearborn, Michigan.

http://www.radicalislam.org/news/ame...rborn-michigan
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 21:36   #50
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oeioeioei, meneer de kleinburger vindt het niet prettig van geconfronteerd te worden met armen. Om het comfort van de kleinburger te verhogen, gaan we die armen dus wegjagen met brutaal geweld...
Waar praat ik het wansmakelijke gedrag van zulke agenten goed of heb ik ook maar iets gezegd over "wegjagen"?

Uiteraard vind ik het niet prettig om geconfronteerd te worden met armoede. Armoede is gewoon niet prettig.

Laatst gewijzigd door lombas : 29 juni 2012 om 21:36.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:07   #51
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft recht op onderdak, voeding en kleding. In Cuba, dat nochtans veel armer is dan België, zijn er geen daklozen. In België wel. Hoe komt dat?

Als je in Cuba overlast veroorzaakt ga je in de bak. En van tijd tot tijd halen ze die bak eens leeg, zetten de bewoners op een boot naar de USA, en dan gaan die in Miami wonen. Dat is ondertussen de gevaarlijkste stad van de USA geworden.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2012, 22:09   #52
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:

Moest men al de buitenlandse daklozen het land uitzetten, zou er al VEEL minder overlast zijn. Op timmeren hoeft dan niet.
Oud 29 juni 2012, 22:10   #53
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
De kleinburgers Marie & smiley verdienen zelfs geen oorvijg. Hen moeten we in een heropvoedingskamp steken waarin zij gedwongen worden gedurende twee jaar als dakloze te leven, blootgesteld aan dagelijkse politiebrutaliteiten. Daarna volgt een examen. Als de revolutionaire commissie vaststelt dat ze zich niet verbeterd hebben, moeten ze opnieuw twee jaar als dakloze gaan leven, enzovoort.
Belachelijke zever. Kleuterpraat.
Oud 29 juni 2012, 22:13   #54
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Dat is ondertussen de gevaarlijkste stad van de USA geworden.
Volgens de statistieken zou dat toch Detroit zijn...?
Oud 29 juni 2012, 22:15   #55
Aligator
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Tja, niet iedereen geniet van de stank van urine en uitwerpselen en de hopen afval en marginaliteit en criminaliteit die die types met zich meebrengen. Ik snap niet dat ze in de Brusselse treinstations daar nog zo tolerant tegenover opstellen.
Ja, als het aan mij lag werden die mensen gewoon uit de stations verwijderd, de straat op. En d�*�*r moet de politie hen dan maar controleren. Wie geen verblijfsvergunning heeft, word naar de grens gereden, en buitengezet.
Oud 30 juni 2012, 00:21   #56
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Het praatje over immigratie gaat niet op, want ongeacht migratiestromen heeft Cuba nog steeds meer inwoners in België. Toch slaagt Cuba erin die allen te kleden, te voeden en een onderdak te geven, zodat er geen daklozen zijn. België dat meer rijkdom heeft, slaagt daar niet in omdat het geld eerder wordt uitgegeven aan het koningshuis, aan toplonen van CEO's of aan zinloze 4x4's i.p.v. de noden van de bevolking te lenigen.

Ook de suggestie om naar Cuba te migreren, is zinloos: ik ben niet dakloos, hé. Ik besef terdege dat ik - voorlopig althans, want in landen als Griekenland is de middenklasse zeer snel uitgeroeid - aan de goede kant van de barrière leef in onze samenleving. Dat belet me niet van de waarheid onder ogen te zien.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 00:22   #57
KAHRAMAN Yücel
Schepen

Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard Ook integere mensen worden slachtoffer van agenten waar integriteit ontbreekt.

Citaat:
Neen! Laten we beginnen met enkel integere mensen zich te laten vestigen rond het zuidstation. Dan zijn er geen politie en veiligheidsagenten nodig.
Neem Khaled Battafala, jurist, jeugdwerker en twintiger. Hij bezoekt op 28 augustus 2009 zijn ouders in Elsene. Als hij in de buurt komt, ziet hij een ambulance en enkele verplegers die een vrouw reanimeren. Hij staat bij Nordine, die de verplegers even ervoor heeft gevraagd of ze de vrouw, die naakt is, niet wat kunnen bedekken. Kennelijk hebben de verplegers daarop de politie opgeroepen. Even later verschijnt die ten tonele en valt het tweetal aan.

Of neem Marianne Maeckelbergh. Ze werkt als antropologe aan de Universiteit van Leiden en onderzoekt onder meer wereldwijde sociale bewegingen. Daarom komt ze op 1 oktober 2010 naar een manifestatie in Brussel van het No Bordernetwerk, dat strijdt tegen uitsluiting van migranten. De politie arresteert haar terwijl ze foto’s neemt. Maeckelbergh: ‘Veertien uur lang werd ik onderworpen aan hun macht en willekeur. Ik werd twee keer in het gezicht geslagen met de open hand, terwijl een andere agent me van achter heel hard aan mijn haar trok. Later werd ik door een agent tegen mijn linkerdij geschopt en in mijn gezicht gespuwd, terwijl hij me meermaals vuile hoer noemde. Daarna werd ik vastgeketend aan een radiator en voortdurend bedreigd. De politiechef (kantoor Hectoliterstraat) zag het vanuit zijn kantoor allemaal gebeuren en reageerde niet. Ook niet toen een andere gearresteerde meermaals werd geschopt en geslagen door drie agenten, tot hij op de grond lag te schreeuwen en zich helemaal in een knoop had gedraaid – zijn hand was vastgeketend – in een poging de slagen te ontwijken.’ Maeckelbergh heeft de stellige indruk dat het geweld niet uitzonderlijk is, omdat het voor niemand verborgen werd.

Op 6 december 2011 wordt de Angolees José Eduardo Simba (29 jaar) op zijn werk afgeranseld. De man loopt stage als boekhouder bij MuziekPublique in het theater Molière, hartje Brussel. Aangezien het theater in de zone ligt waar de manifestaties tegen de herverkiezing van Joseph Kabila plaatsvinden, gaat José over de middag even kijken. De politie maant hem aan ofwel deel te nemen aan de manifestatie, ofwel weg te gaan. José gaat weer werken. Als hij later veel lawaai hoort, kijkt hij toch even vanuit de poort van het theater. ‘Suivez-nous, fouteur de merde’, roept een agent hem toe. José loopt het theater in, roepend: ‘Ze volgen mij.’ Zonder huiszoekingsbevel volgen de agenten hem diep het theater in. Ze isoleren hem in de backstage van het theater en jagen er iedereen weg. José ligt op de grond, drie agenten slaan hem.

Zo wordt Nordine Saïdi op 16 augustus 2009 opgepakt terwijl hij pamfletten uitdeelt op de markt van Anderlecht. Hij wil klanten en verkopers erop wijzen dat producten uit Israël worden aangeboden en dat Israël de internationale rechtsregels overtreedt. Na zes uur komt hij vrij zonder proces-verbaal. Op het politiekantoor krijgt hij het volgende te horen: ‘Bougnoul, als het je hier niet aanstaat, ga dan in je eigen land schijten. Doe iets rond je buik en laat je ontploffen in je eigen land.’ Marc Condijts, adjunct van de commissaris in Anderlecht is een van de betrokkenen. Later dienen ook collega’s klacht in tegen Condijts, voor homofobe opmerkingen en verbaal en fysiek geweld. Condijts is ook bij het gerecht bekend vanwege vele klachten: de laatste, voor slagen en verwondingen, dateert van oktober 2011.

De politiemensen die wij spraken, ontkennen de problemen niet. Er is het getuigenis van agent Saïd maar ook commissaris Pierre Collignon van Molenbeek veegt de problemen niet onder de mat.

Dat gezegd zijnde: ja, er zijn dagelijkse geweldfeiten bij de politie. Die zijn het gevolg van twee problemen. Het eerste is verkeerde selectie: mensen die eigenlijk bij de politie komen om “Arabieren te kraken” en toch door de selectie geraken.

Diane Reynders van het Comité P wijst erop dat de cijfers waarover het comité beschikt niet betrouwbaar zijn omdat nogal wat politiezones hun gegevens over klachten en veroordelingen niet nauwgezet doorsturen.

De grootste problemen zijn dat andere agenten niet reageren op geweld en dat het parket er niet alles aan doet om ervoor te zorgen dat de politie in haar rol blijft

http://www.mo.be/artikel/zeg-dat-je-...-ik-sla-harder
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 11:37   #58
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Het praatje over immigratie gaat niet op, want ongeacht migratiestromen heeft Cuba nog steeds meer inwoners in België. Toch slaagt Cuba erin die allen te kleden, te voeden en een onderdak te geven, zodat er geen daklozen zijn. België dat meer rijkdom heeft, slaagt daar niet in omdat het geld eerder wordt uitgegeven aan het koningshuis, aan toplonen van CEO's of aan zinloze 4x4's i.p.v. de noden van de bevolking te lenigen.
Ik zal niet ontkennen dat je kan vragen stellen bij sommige toplonen en dergelijk. Maar probeer ook eens te beseffen dat er mijns inziens reeds miljarden belastingen worden geïnt die op een meer doeltreffende manier moeten worden gebruikt door vadertje staat. Het heeft geen zin om duizende liters extra brandstof en olie in je wagen te stoppen als de motor uit elkaar hangt. Misschien volstaat het om zonder die extra liters eerder een paar schroeven vast te draaien en je haalt als eerste de meet. Helaas moet er 1/ ingezien worden dat de schroeven moeten aangedraaid worden en 2/ het ook daadwerkelijk doen. Neen, sossen en slippendragers verkiezen een centje (euh vele centjes) mee te pikken van de extra liters in plaats van het probleem aan te pakken.

Laatst gewijzigd door kwantum : 30 juni 2012 om 11:38.
Oud 30 juni 2012, 12:54   #59
Nihilibili
Burger

Nihilibili's schermafbeelding

Standaard

Dergelijke zaken verwonderen me niet, mensen in zwakke posities zijn makkelijker te manipuleren/misbruiken.

Over mijn contacten met politie en justitie kan ik eigenlijk geen slecht woord zeggen, zelfs eigenlijk nooit onvriendelijk bejegend geweest. Veel hangt natuurlijk af van jezelf, je voorkomen, hoe je je opstelt.

Als je iemand bent die een hekel heeft aan alles wat politie en justitie aangaat en je daar naar gedraagt dan kun je wel verwachten dat je tevens onvriendelijk - en bij momenten misschien onheus - behandeld zal worden. Let wel, ik maak geen vergelijking met deze specifieke casus van het vermeend mishandelen van daklozen.

Als ik mensen hoor klagen over het optreden van politie ... ben ik altijd nogal skeptisch, vooral ik in al die keren nog nooit één keer ben afgeblaft of zelfs maar onvriendelijk bejegend. Maar politiemensen, en zelfs rechters ... zijn ook maar mensen. Als je er deftig uitziet, (beleefd) mondig bent dan zal het gros jou ook met respect behandelen. Er zitten natuurlijk uitzonderingen tussen, die geilen op de macht die aan hun positie kleeft en die macht dan ook bijwijlen misbruiken, dat is helaas onvermijdelijk, en vind je terug in alle beroepen waar maar de minste macht aan vastkleeft. De meeste mensen zijn geestelijk heel kleine mensen, geef sommigen een badge opgekleeft op hun kostuum (hoe onbenullig de betekenis of functie ook soms moge wezen), en men voelt zich al heel wat ...

En zelfs in de hogere positites gaat het er soms 'al te menselijk' aan toe. Zo zag ik ooit een schlemielig persoontje voor de strafrechter staan die van dag 1 nooit kansen had gekregen in zijn leven en eigenlijk een echte sukkel was. Hij stond terecht omdat hij wat spullen had gestolen bij een grote winkelketen. Sjofel, niet al te intelligent en nog minder mondig als hij daar stond was de rechter keihard voor hem, de sukkel kreeg de ene sneer na de andere naar zich toegeworpen en kreeg een waslijst aan voorwaarden opgelegd, nog voor het vonnis.

Daarna stond een deftig geklede, goed opgeleide en beleefde mondige jongeman voor dezelfde rechter, voor een misdrijf die nochtans een stuk meer kon tellen dan zijn voorganger. Met deze jongeman voerde de rechter een uitgebreide en haast vriendelijke conversatie. Waarom? De rechter zag in de persoon die voor hem stond herkenningspunten, terwijl hij dit met de vorige beklaagde totaal niet had en er geen enkele binding was. Menselijk, al te menselijk ...

Laatst gewijzigd door Nihilibili : 30 juni 2012 om 12:57.
Nihilibili is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2012, 13:11   #60
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Kan natuurlijk ook zijn dat die eerste persoon al de twaalfde keer voor die rechter stond.

Alhoewel de feiten die de agenten pleegden niet toelaatbaar zijn, begrijp ik dus weldegelijk hun frustratie. Een hond blijft ook niet achter hetzelfde been lopen als hij telkens hij het been vastheeft dit terug moet afgeven.
Agenten zijn ook maar mensen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be