Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2004, 22:22   #41
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

[quote="Pietje"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Dat je het niet eens ben het VB, weet ik wel (ik kende vroeger nagenoeg elke Brusselse jood, daar ik nog bij hen heb gewerkt)
Dan zul je om al die verscheidene redenen mij dan niet kennen 8)
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:24   #42
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Dat je het niet eens ben het VB, weet ik wel (ik kende vroeger nagenoeg elke Brusselse jood, daar ik nog bij hen heb gewerkt)
8) Absoluut geen probleem met veroordeling van AEL (zeer slechte leidraad voor de allochtonen) 8) . Al denk ik wel, dat slechts een minderheid (die daarom nog wel groot genoeg zal zijn) van de allochtonen "jahjah-gezind" zal zijn. Vwalla, back on topic again 8)
Dat 'minderheidsargument' is toch wel erg irritant.
Het is slechts een minderheid! En daarmee moeten we het doen en nu naar bed en gerust inslapen.

Komaan zeg! De SS en de Gestapo waren ook maar een minderheid!
- om nu eens jouw stijl van argumentatie te gebruiken -
Ik zat er wel bij , dat "die minderheid" nog groot genoeg was . (als ge "quote, quote dan alles )

Wat de "SS en Gestapo" betreft, kan ik duidelijk zijn : Vlaanderen was zo "zwart" als de schouw
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:24   #43
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groot Bakkes
Ik vind het zeer erg wat de joodse gemeenschap dezer dagen te verduren krijgt. Doch is het ook wel goed, omdat het geweld van Marrokaanse jongeren jegens andere culturen nu eindelijk eens in de pers komt!
Hoeveel Belgische/Vlaamse jongeren moesten er nog in elkaar getimmerd worden omdat ze blank zijn vooraleer de heren politici er iets aan gaan doen???

Jaja, Groot Bakkes, en dan hebt ge t ook ver gehad...

U bent er blijkbaar van overtuigd dat onze politici dom zijn... Ik kan u met enige zekerheid zeggen dat dat NIET zo is!!!
Wat ga je eraan doen, aan die criminaliteit?? (Vreemdelingen buiten zette is geen optie, dat is immers een andere discussie...)
Meer politie op straat? Klopt, inderdaad! Maar je kan nooit ervoor zorgen dat er OVERAL politie staat (onbetaalbaar)! En zolang dat niet het geval is zullen criminelen steeds de plaatsen opzoeken waar er GEEN politie is...

Meer blauw op straat lost het probleem zowieso maar een klein beetje op...

Wat had jij nog in je gedachten?
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 22:56   #44
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus

Dat 'minderheidsargument' is toch wel erg irritant.
Het is slechts een minderheid! En daarmee moeten we het doen en nu naar bed en gerust inslapen.

Komaan zeg! De SS en de Gestapo waren ook maar een minderheid!
- om nu eens jouw stijl van argumentatie te gebruiken -
Ik zat er wel bij , dat "die minderheid" nog groot genoeg was . (als ge "quote, quote dan alles )

Wat de "SS en Gestapo" betreft, kan ik duidelijk zijn : Vlaanderen was zo "zwart" als de schouw
even nog wat:
tijdens WO II werden volgende joden gedeporteerd
Frankrijk: 1/4 van de bevolking
België : 2/4
Nederland:3/4

en Frankrijk had zelfs de racistische wetten van de Nazi's overgenomen tijdens de Vichy regering.

De echte jodenvervolgers (SS-type) uit België zijn mijn inziens veroordeeld geweest. De adminstratieve medewerkers niet... maar collabo's wel. Ik keur geen enkele goed, maar bepaalde zijn er van tussenuit gevallenook omdat ze de "administratieve" orders gevolgd hebben, zelfs al waren die "befehlen" onwettelijk in België...

Voor de rest lees het boek van M. Steinberg dat in september verschijnt. Hij zal daar niemand verschonen.
en terug on-topic in de titel? ga het kamerdebat niet voor een derde keer posten
Oud 2 juli 2004, 23:01   #45
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote="tabufferkwa"]
Citaat:
Dan zul je om al die verscheidene redenen mij dan niet kennen 8)
Waarschijnlijk niet, want die tijd is al een poos achter mij 8) (ik werkte vroeger bij een juwelier)
Oud 2 juli 2004, 23:09   #46
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Waarschijnlijk niet, want die tijd is al een poos achter mij 8) (ik werkte vroeger bij een juwelier)
Hé, herlees! want dat heeft er dus niets mee te maken
Oud 2 juli 2004, 23:10   #47
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Een joodse man van veertig werd zwaar in elkaar geslagen toen hij een Antwerpse synagoge uitkwam. Om 19.50 uur verliet de man even de Shabad-Lubavitch synagoge aan de Brialmontlei in de Stationsbuurt. Hij wilde iets gaan halen in zijn wagen die aan de overkant van de straat geparkeerd stond en kreeg zware slagen op de schedel. Volgens getuigen was de dader een man van Oostblok origine. Hij vluchtte weg in de richting van de Pelikaanstraat achter het Centraal Station, maar kon ondanks een speractie niet gevat worden. De joodse man lag bij aankomst van de politie bewusteloos op straat, zwaar bloedend aan het hoofd. Hij werd zwaargewond maar niet in levensgevaar naar het Sint-Vincentiusziekenhuis gevoerd.

Dit zware incident is in Antwerpen al het vijfde in amper acht dagen. Op donderdag 24 juni werd een 16-jarige joodse student in de rug gestoken door een groep Noord-Afrikaanse jongeren.

De afranseling vond plaats ondanks de sterk verhoogde veiligheidsmaatregelen rond synagogen, die door premier Verhofstadt werden aangekondigd.

Men kan er niet omheen dat het antisemietische geweld steeds maar ergere vormen begint aan te nemen. Men spreekt hier over een man van OostEuropese afkomst maar volgens mij bronnen n.v.d.r een gesprek met een Joodse winkelier zou het naar hetschijnt gaan om een Albanese moslim. Volgens mij is het nutteloos om van de Joodse wijk een versterkte burcht te maken. Men moet de oorzaken en de voedingsbodem voor dit geweld wegnemen en dat is volgens mij de sluiting van de haatwebsite van de Arabische Europese Liga, het oppakken van zijn criminele leiders Azzuz en Jahjah en het verbieden van deze organisaties wegens het overtreden van de anti-racismewet van 1981 en het oproepen tot geweld tegen minderheden. Enkel zo zal ook de allochtone jeugd behoed worden voor de gevaren van het fundamentalisme. Abou Jahjah eruit en terug naar Libanon !!!!!

VERBOD OP AEL

NU!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kunnen we geen petitie doen? Of een Aktiecomité?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 23:20   #48
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
De ideologieën van zowel VNV als VB zijn identiek. Ik daag je trouwens uit om bij de "top" vh blok, de "voorouders" hun "levenswandel" (vooral tijdens WOII) na te gaan. De oorlog is dan misschien gedaan, maar de ideeën zijn gebleven. De kinderen, en kleinkinderen vd SS-collaborateurs zijn in het zelfde sfeertje opgevoed.
Daar begint de leugenmolen weer te draaien. Eerlijk gezegd denk ik dat u nog nooit iets over het VNV en de ideologie van die eenheidspartij heeft gelezen.

En hoeveel kinderen van collaborateurs zijn bij het Vlaams Blok betrokken? Filip Dewinter misschien?
Dillen alleszins 8) (en Lode Claes, zijne oude compagnon de route, ook).
Wat jouw "leugenmolen" betreft , heb je de tegenslag dat mijn ouders erg geleden hebben tijdens de bezetting, niet zozeer door de duitsers, veel meer door hun "aanhang" hier. Ik werd dus heel goed ingelicht, en de vlaamsnationale collaboratie blijven ontkennen, zal niet baten.
Oud 2 juli 2004, 23:25   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dillen alleszins 8)
Dillen, zoon van een collaborateur? Wel, wel, wel...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2004, 23:27   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat jouw "leugenmolen" betreft , heb je de tegenslag dat mijn ouders erg geleden hebben tijdens de bezetting, niet zozeer door de duitsers, veel meer door hun "aanhang" hier. Ik werd dus heel goed ingelicht, en de vlaamsnationale collaboratie blijven ontkennen, zal niet baten.
Ik zie dat u heel goed is ingelicht: u weet nog niet eens over welke collaborateurs het eigenlijk gaat. Ik ontken trouwens niet de Vlaamse collaboratie (maar er was eveneens Belgische en Waalse), maar wel wat u ervan maakt in relatie tot het Vlaams Blok. Dat houdt geen enkele steek, en is eerder aan uw verbeelding ontsproten dan aan de werkelijkheid.
Oud 2 juli 2004, 23:28   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(en Lode Claes, zijne oude compagnon de route, ook).
Lode Claes was tijdens de oorlog schepen van Grootbrussel, en dat was ook het enige wat men hem na de oorlog ten laste heeft kunnen leggen. Slechts daarvoor werd hij veroordeeld.
Oud 2 juli 2004, 23:33   #52
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daar begint de leugenmolen weer te draaien. Eerlijk gezegd denk ik dat u nog nooit iets over het VNV en de ideologie van die eenheidspartij heeft gelezen.

En hoeveel kinderen van collaborateurs zijn bij het Vlaams Blok betrokken? Filip Dewinter misschien?
Hé Pietje, maak een nieuwe topic op, of misschien bestaat die al? Maar het gaat hier over het AEL en voor de rest wacht tot september. Er zijn toch geen verkiezingen meer tot dan.
Oud 2 juli 2004, 23:38   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Hé Pietje, maak een nieuwe topic op, of misschien bestaat die al? Maar het gaat hier over het AEL en voor de rest wacht tot september. Er zijn toch geen verkiezingen meer tot dan.
Sorry, het loopt hier wat door mekaar . Dat komt door die recuperatie pogingen van de joodse gemeenschap door het blok eh .
8)
Oud 2 juli 2004, 23:42   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat komt door die recuperatie pogingen van de joodse gemeenschap door het blok eh .
8)
Iedereen mag publiciteit maken. Blijkbaar verwijt men het Vlaams Blok iets dat men heimelijk ook wil doen. Andere partijen hebben wel jaren lang uitgepakt met hun "knuffelmigrant" die stemmen bij de allochtonen moest recupereren. Maar o wee als het Vlaams Blok de hand naar de joden reikt. O wee, dat mag dan niet. En zeker niet wanneer dan nog eens blijkt dat bepaalde joden die hand aanvaarden...
Oud 2 juli 2004, 23:45   #55
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

waar werkte Jahjah eigenlijk toen hij zijn nationaliteit "verworf"?
Oud 2 juli 2004, 23:45   #56
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat komt door die recuperatie pogingen van de joodse gemeenschap door het blok eh .
8)
Iedereen mag publiciteit maken. Blijkbaar verwijt men het Vlaams Blok iets dat men heimelijk ook wil doen. Andere partijen hebben wel jaren lang uitgepakt met hun "knuffelmigrant" die stemmen bij de allochtonen moest recupereren. Maar o wee als het Vlaams Blok de hand naar de joden reikt. O wee, dat mag dan niet. En zeker niet wanneer dan nog eens blijkt dat bepaalde joden die hand aanvaarden...
Ik vind wel, dat ze rijkelijk laat "die hand", naar de joodse gemeenschap uitsteken. T'is gewoon een strategische zet, meer niet .
Oud 2 juli 2004, 23:46   #57
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Shit, den draad kwijt
Oud 2 juli 2004, 23:47   #58
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik vind wel, dat ze rijkelijk laat "die hand", naar de joodse gemeenschap uitsteken. T'is gewoon een strategische zet, meer niet .
Pietje, ga eens lezen wat er gisteren in het parlement gezegd is en door wie. De link heb je en acrobat is gratis om het te openen. De SPa was daar zeer zwijgzaam...
Oud 2 juli 2004, 23:50   #59
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Shit, den draad kwijt
t is niks. Hier is ie terug
http://www.dekamer.be/doc/PCRI/pdf%5C51%5Cip076.pdf
vanaf pagina 21 en vooral:
Citaat:
Dat brengt mij tot het derde punt. Wat is vandaag
de stand van zaken inzake de vervolging van
dergelijke misdrijven door de rechtbanken en de
parketten? Welnu, op basis van de nieuwe
werkwijze, die sinds vorig jaar door de wet van 25
februari 2003 is totstandgekomen, is er een aantal
zaken hangend bij Justitie, meer bepaald in
Antwerpen en in Brussel. In Brussel zijn er vorig
jaar, in 2003, 61 opsporings- en
informatieonderzoeken gestart inzake racisme en
antisemitisme, en ook 1 gerechtelijk onderzoek. In
Antwerpen worden twee mensen die
doodsbedreigingen hebben geuit op het internet,
binnenkort voor de correctionele rechtbank
gebracht. Die zaken zijn al doorverwezen naar de
correctionele rechtbank en zullen binnenkort
uiteraard behandeld worden. Bovendien kan ik u
melden dat in Antwerpen intussen ook een
opsporingsonderzoek bezig is in verband met de
uitspraken van de verantwoordelijken van de AEL,
een opsporingsonderzoek, dat nog steeds lopend
is en waarvan ik hoop dat het zo snel mogelijk kan
worden afgesloten, omdat het onder meer stoelt
op uitspraken die algemeen bekend zijn en die
afgedrukt zijn. Ik denk overigens dat dit
onderzoeksonderzoek snel zal kunnen worden
afgerond.

Er zijn dus in totaal 61 lopende opsporings- en
informatieonderzoeken inzake racisme en
antisemitisme. Er is 1 zaak in Antwerpen
doorverwezen – rechtstreeks naar de
correctionele rechtbank – en er is 1
opsporingsonderzoek tegen de AEL dat nog loopt.
Oud 3 juli 2004, 07:32   #60
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Strategie komt altijd op het juiste moment. Niets houdt de andere partijen tegen ook dezelfde zaken te doen...

Geef gewoon toe: het Vlaams Blok heeft eens te meer een meesterlijke zet gedaan en de frustratie daarover druipt weer van menig linkiewinkie.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be