Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2012, 18:25   #41
perzie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anatomehelena Bekijk bericht
Zie: http://www.nieuwsblad.be/article/det...paign=regio-nb

Nemen de ouders hier de juiste beslissing?
Hoe ga je daar als ouder mee om?
Wat is de volgende stap: transseksualiteit?
Gestoord en marginaal.
perzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 18:37   #42
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door perzie Bekijk bericht
Gestoord en marginaal.
Hmm...
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 19:06   #43
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Hmm...
Snap je nu mijn soms ongenuanceerde visie op religies?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 19:06   #44
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gestoord en marginaal.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2012, 19:07   #45
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Dat snapt Koenraad allang, hoor.
Oud 6 juli 2012, 19:10   #46
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zelfde zooi, ander smoesje.
Oud 6 juli 2012, 19:12   #47
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Maar bon, waar kan ik ons Persje situeren?

Edit: Moslima dus. Ik twijfelde gezien bepaalde dubbelzinnige berichten.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 6 juli 2012 om 19:13.
Oud 6 juli 2012, 19:15   #48
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gestoord en marginaal.
Jij verdient het echt om eens hard aangepakt te worden.
Oud 6 juli 2012, 19:23   #49
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfde zooi, ander smoesje.
Hoe bedoel je? (kwestie geen misverstanden)
Oud 6 juli 2012, 19:28   #50
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe bedoel je? (kwestie geen misverstanden)
Dat jouw intolerantie niet veel verschilt van haar intolerantie, als we de knipogende emoticon niet meerekenen.
Oud 6 juli 2012, 19:35   #51
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat jouw intolerantie niet veel verschilt van haar intolerantie, als we de knipogende emoticon niet meerekenen.
Ja, kom gast. Ik heb een sterke interesse in religie en spiritualiteit. Dat weet je, denk ik. Als je mijn ontzag voor mensen die religie gaan gebruiken als vehikel voor hun bekrompenheid gelijk gaat stellen aan zulk gedoe zijn wij uitgepraat.
En dat zou spijtig zijn.
Oud 6 juli 2012, 19:40   #52
Восход-1
Banneling

Standaard

Ik vind het heel spijtig dat haat vaak onder het mom van religie komt en afkeuren ervan als religiehaat. Ik vind het ook spijtig dat getheologiseer en Spielerei gebruikt wordt om dat eerste te rechtvaardigen.
Oud 6 juli 2012, 19:43   #53
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja, kom gast. Ik heb een sterke interesse in religie en spiritualiteit. Dat weet je, denk ik. Als je mijn ontzag voor mensen die religie gaan gebruiken als vehikel voor hun bekrompenheid gelijk gaat stellen aan zulk gedoe zijn wij uitgepraat.
En dat zou spijtig zijn.
"als we de knipogende emoticon niet meerekenen."

Ook de reden dat ik het in zo'n onnozel zinnetje goot.
Oud 7 juli 2012, 10:07   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk het wel.
Door je als jongen of meisje te gedragen doe je niemand kwaad.
Gogo dus.

Citaat:
Dat lijkt me meer iets om uit te stellen tot het geen kind meer is.
Hoewel sommige opties dan reeds uitgesloten zijn wegens hormonale werkingen.
Anderzijds zijn er wel meer vrouwen met snor en diepe stem en harige benen.
Dat moeten ze er dan maar bijnemen als ze desondanks zich anders dan hun 'echte' geslacht willen gedragen.

Vrouwen hebben het in die zin makkelijker.
Die kunnen ze op elk moment 'vermannelijken' en weer terug als ze willen.
Oud 7 juli 2012, 17:06   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die ouders nemen de verkeerde beslissing.

Ik beklaag dit kind: Senna. Senna blijft voorlopig een penis hebben ipv een vagina. Over hormonen zullen we maar zwijgen, die zijn niet zo zichtbaar.
Zij Senna (hij Senne) zal op tijd en stond de ouders hierop afrekenen. En dan is het iets te laat.
En jij, beste belastingbetaler, zal hiervoor betalen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2012, 00:02   #56
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Toch niet al te snel laten opereren zou ik geneigd zijn te zeggen. Want wie weet verandert dat jongetje nog van gedacht, met het groter worden, en als z'n pietje er dan al af is, dan staat hij daar zonder...
Zeer nauwlettend nagaan in hoeverre de wensen der ouders in dit alles meespelen...Sommige kinderen zouden gelijk wat doen om hun ouders te plezieren. En dat is soms helemaal onbewust.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2012, 00:03   #57
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Toch niet al te snel laten opereren zou ik geneigd zijn te zeggen. Want wie weet verandert dat jongetje nog van gedacht, met het groter worden, en als z'n pietje er dan al af is, dan staat hij daar zonder...
Zeer nauwlettend nagaan in hoeverre de wensen der ouders in dit alles meespelen...Sommige kinderen zouden gelijk wat doen om hun ouders te plezieren. En dat is soms helemaal onbewust.
Ik denk niet dat dit iets te maken heeft met ouders plezieren, hoor.
Oud 8 juli 2012, 08:25   #58
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Die ouders nemen de verkeerde beslissing.

Ik beklaag dit kind: Senna. Senna blijft voorlopig een penis hebben ipv een vagina. Over hormonen zullen we maar zwijgen, die zijn niet zo zichtbaar.
Zij Senna (hij Senne) zal op tijd en stond de ouders hierop afrekenen. En dan is het iets te laat.
En jij, beste belastingbetaler, zal hiervoor betalen.
Ik neig intussen meer naar de optie 'wachten tot het kind geslachtsrijp is'
Je kan immers maar ten volle beslissen over je geslachtskeuze als je ook effectief en ten volle weet wat de mogelijkheden zijn.
Als jongetje ken je niet alle faciliteiten die een man heeft (buiten rechtopstaand plassen)
Een keuze als kind kan onmogelijk geïnformeerd zijn.
Oud 8 juli 2012, 12:27   #59
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Nemen de ouders hier de juiste beslissing:
Ja! Sanne is eindelijk gelukkig. Dit kan een fase zijn of permanent, dat zal de toekomst uitwijzen, maar in ieder geval is een gelukkig kind beter dan een ongelukkig.

Hoe ga je daar als ouder mee om:
Dat moet je de ouders vragen, op dit forum ga je enkel Raf enerzijds en Paulus anderzijds krijgen die bij hoog en laag zweren dat zij de absolute waarheid in pacht hebben voor alle mensen.

Wat is de volgende stap:
Dat is eveneens niet aan dit forum om te beslissen, enkel aan Sanne zelf op haar 18e verjaardag. Transseksualiteit is een heel zware operatie, daar ga je niet lichtzinnig over (als in, op een forum bepalen wat Sanne moet doen).

Wie weet slaat de pendulum terug en spreken we binnen enkele jaren opnieuw over Senne, en wie weet loopt er binnen anderhalf decennium een extra vrouw op aarde. Misschien houdt ze het bij functionele crossdressing of slechts hormonale kuren.

Wat ik maar wil zeggen is, dit is een heel complex verhaal, waarop de meeste forummers een zeer enggeestige visie zullen geven. Laat dit aan de betreffende familie zodat ze gelukkig kunnen zijn. Het enige dat wij kunnen en mogen doen is een tolerante en open houding hebben om het hen zo makkelijk mogelijk te maken. De meeste problemen in deze situaties zijn immers door haat en discriminatie, niet door genderdysforie zelf.
Idd de juist beslissing, Sanne is een echt meisje, maar haar lichaam heeft zich niet goed ontwikkeld hierin. Er is een afwijking in de fysieke ontwikkeling waardoor er een mansfiguur groeit terwijl het een vrouw moet zijn.
(Citaat uit....)
Hoe ontstaat het?
Normaal gesproken wordt bij de bevruchting bepaald of iemand een jongen of een meisje wordt. Dit gebeurt op het moment dat de geslachtschromosomen van vader en moeder samensmelten. Samensmelting van twee X chromosomen betekent dat de vrucht zich tot een meisje ontwikkelt en samensmelting van een X en een Y chromosoom betekent dat de vrucht zich tot een jongetje ontwikkelt. Die chromosomen zorgen voor de uiterlijke kenmerken (fenotype), die natuurlijk verschillen bij jongens en meisjes. Ook zorgen deze chromosomen voor de verschillende ontwikkeling van mannelijke en vrouwelijke hersenen.
De hersenen ontwikkelen zich dus bij jongens en meisjes verschillend. Dit gebeurt onder invloed van hormonen in het lichaam tijdens de kritieke periode in de ontwikkeling van de hersenen. Als de vrucht zich tot een jongetje ontwikkelt (XY) produceert het lichaam mannelijke geslachtshormonen, die zorgen voor de ontwikkeling van mannelijke hersenen. Een meisje (XX) produceert vrouwelijke geslachtshormonen, waardoor de hersenen vrouwelijk worden. De hersenen passen dus bij het geslacht. Helaas zijn hersenen zijn heel gevoelig voor veranderingen in hormoonconcentraties tijdens de kritieke periode van de ontwikkeling. Niet alleen de hormonen in het lichaam van de foetus, maar ook die daarbuiten (van de moeder) hebben invloed op de hersenen. Als de hormoonconcentraties in die periode veranderen, kan het dus gebeuren dat de hersenen zich abnormaal ontwikkelen. Een te hoge concentratie mannelijke geslachtshormonen in de baarmoeder of het bloed van de moeder kan er dus voor zorgen dat hersenen zich ontwikkelen tot mannelijke hersenen, ook al is het genotype en fenotype van de foetus vrouwelijk. Vrouwelijke hersenen bij een mannelijke foetus is ook mogelijk.
http://www.scholieren.com/werkstukken/28907

Trouwens de rest vh werkstuk is ook interessant.
Oud 9 juli 2012, 09:04   #60
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Idd de juist beslissing, Sanne is een echt meisje, maar haar lichaam heeft zich niet goed ontwikkeld hierin. Er is een afwijking in de fysieke ontwikkeling waardoor er een mansfiguur groeit terwijl het een vrouw moet zijn.
(Citaat uit....)
Hoe ontstaat het?
Normaal gesproken wordt bij de bevruchting bepaald of iemand een jongen of een meisje wordt. Dit gebeurt op het moment dat de geslachtschromosomen van vader en moeder samensmelten. Samensmelting van twee X chromosomen betekent dat de vrucht zich tot een meisje ontwikkelt en samensmelting van een X en een Y chromosoom betekent dat de vrucht zich tot een jongetje ontwikkelt. Die chromosomen zorgen voor de uiterlijke kenmerken (fenotype), die natuurlijk verschillen bij jongens en meisjes. Ook zorgen deze chromosomen voor de verschillende ontwikkeling van mannelijke en vrouwelijke hersenen.
De hersenen ontwikkelen zich dus bij jongens en meisjes verschillend. Dit gebeurt onder invloed van hormonen in het lichaam tijdens de kritieke periode in de ontwikkeling van de hersenen. Als de vrucht zich tot een jongetje ontwikkelt (XY) produceert het lichaam mannelijke geslachtshormonen, die zorgen voor de ontwikkeling van mannelijke hersenen. Een meisje (XX) produceert vrouwelijke geslachtshormonen, waardoor de hersenen vrouwelijk worden. De hersenen passen dus bij het geslacht. Helaas zijn hersenen zijn heel gevoelig voor veranderingen in hormoonconcentraties tijdens de kritieke periode van de ontwikkeling. Niet alleen de hormonen in het lichaam van de foetus, maar ook die daarbuiten (van de moeder) hebben invloed op de hersenen. Als de hormoonconcentraties in die periode veranderen, kan het dus gebeuren dat de hersenen zich abnormaal ontwikkelen. Een te hoge concentratie mannelijke geslachtshormonen in de baarmoeder of het bloed van de moeder kan er dus voor zorgen dat hersenen zich ontwikkelen tot mannelijke hersenen, ook al is het genotype en fenotype van de foetus vrouwelijk. Vrouwelijke hersenen bij een mannelijke foetus is ook mogelijk.
http://www.scholieren.com/werkstukken/28907

Trouwens de rest vh werkstuk is ook interessant.
Scholieren zou ik met moeite een bron noemen, maar gelukkig is dit artikel wel gedocumenteerd.

In ieder geval denk ik dat we als mens ver genoeg technologisch ontwikkeld zijn om de foutjes van evolutie op te vangen. Iedereen verdient volgens onze sociale moraal een goed leven, inclusief zij die zich heel slecht voelen in hun lichaam. Hen helpen is in mijn ogen een absolute plicht van de maatschappij. Hen een enkele behandeling opleggen is echter een fout die religies vaak maken, beter is een aantal opties aanrijken en samen zoeken wat het beste kan.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be