Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Moet de Nieuwe Rechts N-VA uit coalities geweerd worden ?
JA 18 28,57%
NEEN 45 71,43%
Aantal stemmers: 63. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2012, 20:48   #41
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
zeveraar... racisten met een voorkeur voor fascisme veranderen niet van vandaag op morgen. Wie daar wel van uit gaat zal wel naïëf zijn. Ik geloof niet dat jij naïef bent... slechte wil dus. Die 40 overstappers hebben een nieuw jasje om maar zijn wel nog steeds dezelfde mensen hé. We zagen het ook gebeuren op dit forum... ondertussen al heel wat veranderingen gezien maar wat blijkt het ranzige VB discours zie je meer en meer opduiken bij de aanhangers van de N-VA. En nee dat is niet per ongeluk... blijf jij het zonlicht maar ontkennen.
Het is niet omdat je voor een strenge regeling voor immigratie bent dat je een racist bent. Er kunnen evengoed racisten zitten bij politici die voor een soepele migratie zijn. Het kan hun doel zijn om de gewone man weer een horige te maken naar het oude model. Hun doel kan eruit bestaan de sociale zekerheid en het rechtssysteem om zeep te helpen door zoveel mogelijk migranten toe te laten. In Amerika voerde men ook slaven in om goedkope werkkrachten te hebben. Racisme kan men dus niet toeschrijven aan politici uit één bepaalde partij. Indien je dit gaat ontkennen dan ben jij degene die fascistisch denkt (VB'ers zijn allemaal hetzelfde)
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 20:51   #42
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het cordon heeft wel gewerkt natuurlijk, het VB is aan het imploderen.
Niet door het cordon.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 20:53   #43
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeveraar... racisten met een voorkeur voor fascisme veranderen niet van vandaag op morgen.
Nee, want mensen veranderen niet. pfff

Citaat:
Wie daar wel van uit gaat zal wel naïëf zijn.
Ja, want mensen kunnen niet bijleren of hun eigen fouten inzien.
Een dief blijft een dief, een junk blijft een junk, een ongelovige blijft dat en een gelovige blijft een gelovige. Mensen zijn voor altijd gedoemd om te blijven wat ze zijn.

Van naif gesproken.

Citaat:
Ik geloof niet dat jij naïef bent...
Ge 'gelooft' dat - ge durft dus zelfs niet stellen dat ge het denkt... hoe laf...

Citaat:
slechte wil dus.
Geen comentaar waard...

Citaat:
Die 40 overstappers hebben een nieuw jasje om maar zijn wel nog steeds dezelfde mensen hé.
Zelfs als dat waar is... Et Alors? 40 op 34000...

Citaat:
We zagen het ook gebeuren op dit forum...
Ah, nu zien we waar het u om gaat...

Citaat:
ondertussen al heel wat veranderingen gezien maar wat blijkt het ranzige VB discours zie je meer en meer opduiken bij de aanhangers van de N-VA. En nee dat is niet per ongeluk... blijf jij het zonlicht maar ontkennen.
Nee, het zijn de verdedigers van het parasitisme Belge die nog steeds dezelfde discours hanteren, en ja hier en daar een VB-racist (=/= alle VBers hoor).

En ik ben nooit een VBer geweest, en mijn afkering voor die partij is altijd consistent en consequent geweest. En vrij weinigen op deze forum die me als gematigde zouden bestempelen.

Uw beweringen slagen dus op niks...
Oud 16 juli 2012, 20:56   #44
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Mandatarissen van het VB kun je bezwaarlijk democraten noemen.
Ah? En waarom niet?
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 20:57   #45
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Is het 70 punten moreel fout? Waarom? Volgens welke moraal?
²
Oud 16 juli 2012, 20:58   #46
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De media is er vol van.
N-VA is een het ver-rechtsen.
Een hele benden ex VB'ers komen op hun kieslijsten.

Moeten ze waar mogelijk uit coalities geweerd worden ?
Graag vermelding van een racistisch programmapunt van de NV-A ?

Ik als buitenlander begrijp deze discussie niet zo goed.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 20:58   #47
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Salva, een kleine tip: gebruik i.p.v. het gallicisme "naïef" het Nederlandse "lichtgelovig".
Niet negatief bedoeld hé !!!

Geen probleem - kritiek is altijd nuttig - maar ik maak graag gebruik van alle talen die ik kan om mijn punt over te brengen; of het nu 'one man, one vote', fingerspitzengefuehl of flammouche betreft... ik ben geen taalpurist, integendeel. Nu ik besef wel dat dat zijn voordelen en nadelen heeft, maar bon, zo ben ik...
Oud 16 juli 2012, 21:00   #48
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zeveraar... racisten met een voorkeur voor fascisme veranderen niet van vandaag op morgen. Wie daar wel van uit gaat zal wel naïëf zijn. Ik geloof niet dat jij naïef bent... slechte wil dus. Die 40 overstappers hebben een nieuw jasje om maar zijn wel nog steeds dezelfde mensen hé. We zagen het ook gebeuren op dit forum... ondertussen al heel wat veranderingen gezien maar wat blijkt het ranzige VB discours zie je meer en meer opduiken bij de aanhangers van de N-VA. En nee dat is niet per ongeluk... blijf jij het zonlicht maar ontkennen.
Dat "ranzige VB discours" bedoel je dan onderstaande ?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20120709_005

Maggie De Block is van welke partij ook alweer ..........
Juist ja dezelfde partij als Patrick Dewael die zich vandaag nogmaals flink belachelijk heeft gemaakt ! (Met alle respect voor zijn grootvader)

Patrick ziet de bui al hangen, waar is de tijd dat de VLD een grote volkspartij ging zijn, het paniekvoetbal is begonnen.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 16 juli 2012 om 21:01.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 21:00   #49
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
En waar haal jij het vandaan te beweren dat die VB'ers een voorkeur voor fascisme hebben? Het ontstellende gebrek daaraan is sinds jaar en dag net één van de zwakke punten van het VB!

Bovendien is uw racisme-stempel ook slechts een gegeven gebaseerd op officiële rechtspraak warabij geen discussie mogelijk kan zijn over wat racisme precies is.
Oud 16 juli 2012, 21:02   #50
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

In België is zeggen dat ge eerst diegenen die hier al zijn aan het werk wil zetten ,alvorens er nieuwe te importeren, al racistisch.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 21:05   #51
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht

Ik als Vlaming wel - het is de zoveelste regimepoging om de enige partij die Vlaamse emancipatie kan realiseren te beschadigen met goedkope leugens en bullshit. We zijn dat hier ook al langer gewoon hoor.

De soldaten die iets durfde zeggen over het feit dat hun officieren niet instaat waren hun bevelen effectief mee te delen aan hun ondergeschikten tijden WOI - zij werden afgeschilderd als lafaards of sympathisanten met dder Kaiser.

In WOII werden diegenen die de Duitse bezetting niet veel erger of anders vonden dan die van de franstaligen helemaal anders behandeld dan die franstaligen die collaboreerde - bij ons was het een bewijs van hoe slecht Vlamingen zijn, bij hun waren het een ziekelijke minderheid.

Belgie is altijd twee maten en twee gewichten geweest - anders krijgen ze het cirkel niet rond... dat is nu nog zo...
Oud 16 juli 2012, 21:07   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben daar geen voorstander van.
Maar nu "bekennen" ze wel héél erg kleur.
En hoeveel mensen van andere partijen zijn er overgestapt? Of is dat dan weer irrelevant?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 21:08   #53
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
In België is zeggen dat ge eerst diegenen die hier al zijn aan het werk wil zetten ,alvorens er nieuwe te importeren, al racistisch.
Je moet degenen die hier al zijn toch de kans kunnen geven om niets te doen?
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 21:08   #54
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Het is niet omdat je voor een strenge regeling voor immigratie bent dat je een racist bent. Er kunnen evengoed racisten zitten bij politici die voor een soepele migratie zijn. Het kan hun doel zijn om de gewone man weer een horige te maken naar het oude model. Hun doel kan eruit bestaan de sociale zekerheid en het rechtssysteem om zeep te helpen door zoveel mogelijk migranten toe te laten. In Amerika voerde men ook slaven in om goedkope werkkrachten te hebben. Racisme kan men dus niet toeschrijven aan politici uit één bepaalde partij. Indien je dit gaat ontkennen dan ben jij degene die fascistisch denkt (VB'ers zijn allemaal hetzelfde)
En daar zit nu net het probleem. We kunnen dat in dit geval wel... vandaar ook het cordon sanitair. Iedereen weet dat ook... het komt voldoende aan bod; het werd voldoende uitgelegd. Het VB IS openlijk racistisch. Achteraf afkomen met uw zever gaat dus niet op. Type "we wisten er niet van"... je weet wel. Aanpappen met de fascos en achteraf doen alsof je van niks wist.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 21:08   #55
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De media is er vol van.
N-VA is een het ver-rechtsen.
Een hele benden ex VB'ers komen op hun kieslijsten.

Moeten ze waar mogelijk uit coalities geweerd worden ?
Op welke manier is de N-VA dan verrechtst? Welke programmapunten zijn er aangepast?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 16 juli 2012, 21:08   #56
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar? Toon dat aan en maak dat hard, man.

En geef eens een "democratisch" argument voor het extrapoleren van die zever naar heel de N-VA.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 16 juli 2012 om 21:10.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 21:09   #57
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er komen in een deelstaatje als vlaanderen 40 racisten bij in een partij die sowieso al een twijfelachtig allooi heeft.
Gaan er 40 sossen naar de VLD?
Oud 16 juli 2012, 21:11   #58
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Je moet degenen die hier al zijn toch de kans kunnen geven om niets te doen?
Da's waar , nu begrijp ik waarom datgene wat ik stelde wel degelijk racistisch is .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2012, 21:13   #59
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Idd... Morel is het type-voorbeeld... hoewel ik haar - als mens of politica - niet echt moest hebben.

Maar ge steld me toch erg teleur met uw avatar

Waar blijven de sexy-rokende-vrouw fotos?
Een sexy man mag eens niet of wat? Ik probeer hier altijd maar iedereen te plezieren en dan is het nog niet goed.

Oud 16 juli 2012, 21:13   #60
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Het idee alleen al van zoiets ondemocratisch als een cordon doet mij walgen.
Als linkie winkie al altijd tegen het cordon geweest en ook altijd openlijk verkondigd.
Iedereen heeft de kans en het recht voor of tegen te kiezen.
Standpunten voor of tegen kan men beter beargumenteren als ze openlijk geuit worden en is niet meer dan democratisch.
Ik persoonlijk vind N-VA veel gevaarlijker voor de democratie dan het VB.
VB standpunten zijn rechtlijnig, die van N-VA zijn als een balletje op een schotel, die rolt ook alle richtingen uit,naargelang je de schotel houd.
Je weet nooit op voorhand waar je met zulke jassendraaiers zult eindigen.

Laatst gewijzigd door subocaj : 16 juli 2012 om 21:14.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be