![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat in elke geval kan tellen!
Maar inderdaad, Polle legde weliswaar de eed af op 21 juli 1831 en dat is hetgeen herdacht wordt, maar die cirkusvertoning is uiteraard van geen tel. Belangrijker is natuurlijk de Luiks-Franse militaire putsch van van 1830 en dat bedoelde ik weldegelijk met dramatische en rampzalige feiten. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 21 juli 2012 om 16:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar neen, gij,....
...gewoon een korte, krachtige militaire putsch, naar aloude Belgische traditie...(1790, 1830.) ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Banneling
|
![]() 80% separatist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#46 |
Minister-President
|
![]() 54 % unionist.
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() 63% unionist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Test is echt belachelijk. Lijkt wel gemaakt door een 14-jarige die met Flash leert werken. Het is van hetzelfde niveau als het VRT Nieuws zo'n drietal jaar geleden 'welke politicus zou je graag willen deleten?'
Laatst gewijzigd door Weyland : 24 juli 2012 om 11:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Volksliederen aanleren heeft ergens wel een waarde, of die zo opvoedkundig is weet ik niet, maar ze brengen het volk dichter bij elkaar, zorgen voor een gemeenschappelijke liefde voor het vaderland.
Ze leren kinderen dat hun (voor-)ouders hebben gestreden voor hun land en daarom ook offers hebben gebracht. Op zich is dat geen oneervolle houding om aan uw nageslacht of komende generaties te leren. Laatst gewijzigd door perzie : 24 juli 2012 om 11:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Minister-President
|
![]() De "Vlaemsche Leeuw" is inderdaad belachelijk. Wie zingt er nu in 21ste eeuw over een middeleeuwse caféruzie?
![]()
![]() |
#52 |
Minister-President
|
![]() Ik heb de test niet gedaan (puur tijdverlies). Ik ben altijd al 100% unitarist geweest en zal dat altijd blijven. Flaminganten zijn dat vreemd genoeg ook, ook al weten ze het zelf niet.
![]()
![]() |
#53 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=168047
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat volkliederen echter de mensen vandaag de dag korter bij mekaar brengen, dat gelooft u toch zelf niet. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 juli 2012 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Europees Commissaris
|
![]() 52% separatist. Kijk eens aan, ik ga de clowns van de BUB nog gelijk moeten geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij belachelijke test.
65% unionist.