Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2012, 11:14   #41
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Wel simpel uitgedrukt, als we iets wetenschappelijk bekijken hoeven we enkel te kijken naar 1+1=2.

Dus is "mens + islam = vrede" ?

Mohammed, de profeet zelf overviel karavanen wat deze stelling dan ook volledig lijkt te ondergraven

Citaat:
Op zijn sterfbed gaf Mohammed volgens zijn biografen[14] drie instructies: alle heidenen van het Arabisch Schiereiland te verwijderen, buitenlandse delegaties geschenken te geven en te respecteren zoals hij gewoon was geweest, en nog iets wat verteller Ibn Abbas achterwege liet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_islam

Is de geschiedenis van Islamitische landen vredevol? Eerder het omgekeerde lijkt mij (ik kijk niet naar de theorie, maar naar de praktisering van de Islam door de Islamitische landen. In theorie kan ik ook alles "bewijzen", de praktijk is wat telt en wat het wishful thinking van de werkelijkheid onderscheid.)

De Islam heeft de grootste continentale oorlogen op zijn naam staan, Islam = een politiek religieus systeem & macht. Endus Islam = Oorlog (maar niet alleen oorlog)

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 21 juli 2012 om 11:24.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 11:32   #42
beestenboel
Burger

Standaard

Volgens mij is Islam dringend aan rebranding toe: iSlam
beestenboel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 11:40   #43
Zenit
Banneling

Standaard

Hoeveel christenen gaan er vandaag weer vermoord worden door de volgelingen van de religie van de vrede?
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 11:42   #44
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Hoeveel christenen gaan er vandaag weer vermoord worden door de volgelingen van de religie van de vrede?
Hoeveel mensen zijn er in de wereld ooit vermoord door het Christendom ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 11:44   #45
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Hoeveel mensen zijn er in de wereld ooit vermoord door het Christendom ?
Jij spreekt in de voltooid verleden tijd, Zenit in de tegenwoordige. Merk jij ook de kleine nuance?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 11:45   #46
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jij spreekt in de voltooid verleden tijd, Zenit in de tegenwoordige. Merk jij ook de kleine nuance?
De tegenwoordige tijd is de voltooid verleden tijd van de toekomst.

Dus binnen een paar jaar zijn die ook voltooid verleden tijd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 11:48   #47
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De tegenwoordige tijd is de voltooid verleden tijd van de toekomst.

Dus binnen een paar jaar zijn die ook voltooid verleden tijd.
Dat moet je dan maar bewijzen, wat dan weer niet kan omdat je de toekomst niet kent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 11:59   #48
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Iets in mij zegt dat je geen enkele moslim als vriend hebt of goed kent.
Een paar moslim mannen ken ik wel vaag maar geen vrouwen. Is het dan allemaal ok omdat we iemand kennen die een toffe peer is?

Veranderd jou zicht op de islam omdat je een atheïst als vriend hebt?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 12:05   #49
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Lol - voor een keer geef ik geen enkle argument.

Ik zeg wel dat andere religioten niet beter zijn en dat ongelovigen, ketters etc ook nie per se beter zijn. Maar die laatste twee, zij beweren ten minste niet zo puur en zacht als moedersmelk te zijn - de religioten wel.
Islam is zo veel religie als het communisme, nazisme of fascisme...
De islam is duidelijk een ideologie...een levensopdracht...daarom ook de sharia...
Dat de islam kwasi identiek is aan het nazisme is een vaststelling die zelfs niet meer door de sossenmedia kunnen worden tegengehouden...ondertussen blijft dat gif maar doorsijpelen in ons maatschappelijk weefsel....

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 juli 2012 om 12:06.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 12:22   #50
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Islam is zo veel religie als het communisme, nazisme of fascisme...
De islam is duidelijk een ideologie...een levensopdracht...daarom ook de sharia...
Dat de islam kwasi identiek is aan het nazisme is een vaststelling die zelfs niet meer door de sossenmedia kunnen worden tegengehouden...ondertussen blijft dat gif maar doorsijpelen in ons maatschappelijk weefsel....
Nu al een Godwin, sig.
Oud 21 juli 2012, 12:28   #51
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Nu al een Godwin, sig.
Als u denkt met een regeltje de meest evidente en aperte vaststellingen te verbieden dan moet u zich wenden tot de regimepers en de VRT...die hebben dat "aveuglisme" tot kunst verheven...hier op dit forum mag men zeggen wat iedereen ziet en weet...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 21 juli 2012 om 12:29.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 14:15   #52
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als u denkt met een regeltje de meest evidente en aperte vaststellingen te verbieden dan moet u zich wenden tot de regimepers en de VRT...die hebben dat "aveuglisme" tot kunst verheven...hier op dit forum mag men zeggen wat iedereen ziet en weet...
Mee akkoord maar het fnuikt direct de discussie, de nazis waren trouwens geen moslims maar eerder katholieken en atheïsten. En de kerk, communisme, kapitalisme en specifiek de VS kun je ook even makkelijk omschrijven als nazistisch. Het verleden heeft ons geleerd dat een discussie stopt interessant te zijn als de nazi vergelijking valt, dat is de harde wet van Godwin.
Oud 21 juli 2012, 17:33   #53
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Mee akkoord maar het fnuikt direct de discussie, de nazis waren trouwens geen moslims maar eerder katholieken en atheïsten. En de kerk, communisme, kapitalisme en specifiek de VS kun je ook even makkelijk omschrijven als nazistisch. Het verleden heeft ons geleerd dat een discussie stopt interessant te zijn als de nazi vergelijking valt, dat is de harde wet van Godwin.
Het grote probleem is hier dat ik mij niet onderwerp aan de regels van een derde om mij (zie hierboven) te verbieden verbanden en vaststellingen te maken.
Mijn goede raad: Berg Godwin maar rappekes op en maak uw eigen vaststellingen, verbanden, gevolgtrekkingen, definities en logica.
Oud 21 juli 2012, 20:25   #54
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Uiteraard is islam vrede. Waarom open je daar een draad over in het hoekje 'binnenland'?
Niet mee eens. Islam is een religie. Die religie kan al dan niet vrede hoog in haar vaandel dragen, maar dat maakt nog niet dat ze vrede is.

Ik ben het wel met je eens dat dit topic hier absoluut niet thuis hoort.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 20:27   #55
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Religioten - hoe moet men ze behandelen?
Door ze gerust te laten zolang ze hun religie niet proberen door een ander zijn strot te jagen (en het uit de staat te houden). Van mij mag iedereen geloven wat ze willen, het is hun tijd die ze ermee verspillen, zolang ze maar niet van mij verwachten dat ik rekening ga houden met hun gevoelens of overtuigingen. Ik verwacht namelijk ook niet van hen om dat met de mijne te doen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 21 juli 2012, 20:30   #56
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Door ze gerust te laten zolang ze hun religie niet proberen door een ander zijn strot te jagen (en het uit de staat te houden). Van mij mag iedereen geloven wat ze willen, het is hun tijd die ze ermee verspillen, zolang ze maar niet van mij verwachten dat ik rekening ga houden met hun gevoelens of overtuigingen. Ik verwacht namelijk ook niet van hen om dat met de mijne te doen.
Jij wilt niet dat mensen rekening houden met jou gevoelens?

Ben jij de rambo van de emoties of zo?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 20:33   #57
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Jij wilt niet dat mensen rekening houden met jou gevoelens?

Ben jij de rambo van de emoties of zo?
Niet verwachten is niet hetzelfde als niet willen.
Oud 21 juli 2012, 20:40   #58
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet verwachten is niet hetzelfde als niet willen.
Je bent toch geen slaaf van mensen, je mag best verwachten dat mensen rekening houden met je gevoelens hoor.

Zeker als je die mensen vrij goed kent.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 02:06   #59
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Je kent de moslims via Ter Zake of via de gazet?
Ik kan uiteraard enkel voor mezelf spreken - maar ik heb enkele jaren in Islamitische landen gewoon, heb moslim vrienden gehad en heb alle moslimlanden behoudens Saoedi, Kuweit en Libie bezocht - minstens nog eens een jaar, misschien twee dus. En religioten zijn religioten quoi - ze doen alsof ze toelrant zijn tot ze een meerderheid hebben en dan moet iedereeen - quelle surprise! - de dictaten van hun godsienst naleven.

En Creed: Good luck with those bible thumping bigots daar bij u - alsof die niet even erg zijn.
Oud 22 juli 2012, 02:10   #60
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ze zullen zich gedragen tot ze hun wil kunnen opleggen - lijkt me niet de beste plan - poltiek correct maar dat is ook alles.

Nu, ik geef toe dat ik geen beter idee heb - behalve ze constant onder vuur nemen - of Islamieten of Christenen of de idiots die in Scientology geloven betreft - zodat men er bewust van wordt wat dat soort ideeen echt inhouden...

Edit: Een goede voorbeeld is hoe ons linkse 'tolerante' forummoslima direkt afkomt met religiotische nonsens afkomt die 'uw soort mensen' - en ok ze doelde op een andere forumlid, maar mij zal ze ook in gedachte gehad hebben - gestraft zullen worden als de tijd rijp is. Vragen stellen, of zelfs een vleugje provocatie en de maskers vallen af...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 22 juli 2012 om 02:17.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be