Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Zou Turkije mogen toetreden als er een garantie komt dat de Turken in Turkije blijven?
Ja 15 24,59%
Nee 46 75,41%
Aantal stemmers: 61. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 18:22   #41
awromele
Banneling

awromele's schermafbeelding

Standaard

Van mij mogen ze, natuurlijk.
Ik kan wel nog niet stemmen.
awromele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 19:43   #42
JusticeLover
Banneling

JusticeLover's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door awromele
Van mij mogen ze, natuurlijk.
Ik kan wel nog niet stemmen.
Ocharme, migrantenstemrecht is toch goedgekeurd
JusticeLover is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 20:54   #43
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick6502
Vooral niet als je ze niet fundeert.
Onnozelaar:

Citaat:
Citaat:
De vrouw van de Turkse premier komt met een hoofddoek naar het olympisch stadion in Athene de Europeanen provoceren, terwijl Ruslana in zwart leren minirok het Europees parlement bezoekt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door linkiewinkie die de onnozelaar uithangt

Dus een hoofddoek dragen in provoceren? Dus Ruslana is een toonbeeld van de Europese cultuur? Laat me niet lachen!
De Arabische cultuur is een achterlijke cultuur die zondigt tegen de bedoeling van de Schepping. De Europese cultuur viert daarentegen de Schepping in haar volle glorie.

Daarom dat de Arabische cultuur zijn leden niets dan achterlijkheid gebracht heeft en dat de Arabieren vol jalouzie kijken naar de Europese cultuur en de Europeanen vol verachting op de achterlijke Arabische cultuur neerkijken.

Op een hoop strontsmoelen hier die houden van Arabische achterlijkheid na. Soort zoekt soort.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Wreker on 06-10-2005 at 21:55
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Onnozelaar:

Citaat:
Citaat:
De vrouw van de Turkse premier komt met een hoofddoek naar het olympisch stadion in Athene de Europeanen provoceren, terwijl Ruslana in zwart leren minirok het Europees parlement bezoekt.
Citaat:

Dus een hoofddoek dragen in provoceren? Dus Ruslana is een toonbeeld van de Europese cultuur? Laat me niet lachen!
De Arabische cultuur is een achterlijke cultuur die zondigt tegen de bedoeling van de Schepping. De Europese cultuur viert daarentegen de Schepping in haar volle glorie.

Daarom dat de Arabische cultuur zijn leden niets dan achterlijkheid gebracht heeft en dat de Arabieren vol jalouzie kijken naar de Europese cultuur en de Europeanen vol verachting op de achterlijke Arabische cultuur neerkijken.

Op een hoop strontsmoelen hier die houden van Arabische achterlijkheid na. Soort zoekt soort.[/size]

[size=1]After edit by Wreker on 06-10-2005 at 21:55
Reason:

Citaat:
Onnozelaar:

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Op een hoop strontsmoelen hier die houden van Arabische achterlijkheid. Soort zoekt soort.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Onnozelaar:

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Op een hop strontsmoelen hier die houden van Arabische achterlijkheid. Soort zoekt soort.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Wreker : 6 oktober 2005 om 20:55.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 20:56   #44
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Door wie? Door het Volk?
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 20:59   #45
awromele
Banneling

awromele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EL TURCO
Ik denk dat ik maar eens klacht ga neerleggen tegen dit forumke.
awromele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 22:39   #46
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Dus de Europese cultuur is een 'joods-christelijke-humanistische cultuur'.
Op de duur kan je zodanig veel termen voor 'cultuur' zetten tot je inderdaad tot een Europese 'identiteit' komt, ja.
Mijn beste, u maakt zich belachelijk. Deze drie termen zijn de hoekstenen van onze cultuur. Ze zijn bovendien niet af te bakenen in territoria, maar vloeien door elkaar. Het is deze combinatie die de identiteit bepaalt.

De islam heeft op zichzelf altijd al een compacte eenheid gevormd, wat vrij logisch is door de islamitische rijken die ontstonden na Mohammed. Dat die cultureel hoogstaander waren dan onze Europese cultuur heeft die, samen met onze intolerantie, twee entiteiten verhinderd te versmelten. Zo werd de islamitische voorgeschiedenis van Spanje weggevaagd door de Reconquista en is elk spoor van de Ottomanen in Griekenland uitgewist na hun onafhankelijkheid. De twee bleken niet compatibel te zijn...

Citaat:
Alleen moet je dan wel consequent en volledig zijn als je die toer opgaat. De Europese cultuur is een 'joods-christelijke-islamitische-humanistische cultuur', aangezien er nu al - zonder Turkije als lid! - meer islamieten dan Belgen in de E.U. leven.
Dat is een zeer recente evolutie, mijn beste, dat weet u toch ook? De islam is hier echter niet geworteld. Op basis van pakweg 3 generaties kun je je moeilijk erfgenaam noemen van de Europese cultuur. U pleit voor oppervlakkigheid, voor een artificiële samenleving. Echt doordacht kun je dat niet noemen, eerder naïef.

Citaat:
Het Nederlands behoort dus tot dezelfde taalfamilie als het Hongaars?
U maakt de uitzondering tot regel. Ik dacht even dat u met het Baskisch ging afkomen.

Hongarije is wel een geografisch Europees land, heeft wel joods-christelijk-humanistische roots, heeft een gezamelijke geschiedenis met tal van andere Europese staten, zoals uiteraard Oostenrijk, maar ook Slowakije, Kroatië (nog geen EU lid),... Eens te meer blijft u op de oppervlakte.

Kortom, ik nodig u uit voor een 2e poging tot repliek.
Oud 7 oktober 2005, 19:29   #47
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard belgen die naar moslim-landen emigreren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Verschiet niet , dat dit misschien opgekeerd zou kunnen worden...
Immigratie van Belgen naar Turkije ?
Een tijdje geleden vroeg ik aan een marrokaanse kollega wat voor stappen ik moest doen om de marrokaanse nationaliteit te verkrijgen.Verbaasd vroeg hij me waar dat goed zou voor zijn!?ik zei, ja, om ook 2 paspoorten te hebben, in 2 landen een huis en een vrouw te hebben, en later in "mijn" eigen land op pensioen te kunnen gaan, en daar goedkoop te kunnen leven, en dan van tijd in belgië eens m'n familie te bezoeken, in de zomer, als het niet te koud is.Dat zijn allemaal dingen die hij aan mij verteld heeft dat hij doet, en wil doen, zodat ik het interressanter vind om ook maar marrokaan te worden, én tegelijkertijd belg.Maar hij vond het niet plezant, dacht dat ik met z'n voeten aan het spelen was..."Marrokaan word ge geboren" zei hij bitsig"en blijft ge tot ge sterft.Zelfs als ge belg, hollander , duitser of gelijk wat word.Maar omgedraait?...daar weet ik niks van".Ik ook niet, en om Turk te worden ook niet, maar mischien is het daar ook wel beter voor ons.Als we geld hebben natuurlijk, want anders kunnen we direkt terug naar belgië vertrekken!In die landen zult ge als belg, als europeaan, waarschijnlijk weinig financiële hulp krijgen...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2005, 19:42   #48
carlgustaaf
Banneling

Standaard Europa en Turkije, dat is twee...

Citaat:
Europese cultuur? Wat is dat dan? Is er dan een 'cultuur' die alle tegenwoordige lidstaten verenigd en waar Turkije toevallig niet bij zou passen?
Uitleg graag.
Turkije is een eeuwenoude konkurrent van Europa, is musulmaans, en is straatarm.Een veel te dure grap voor het nieuwbakken Europa.EN het is gewoon NIET europeaans, geografisch gezien dan .Vier goede redens om ze buiten de Europese Unie te houden.Wat niet uitsluit om handelspartners te zijn, zoals reeds het geval is.
Oud 7 oktober 2005, 23:20   #49
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
1) Turkije is gedeeltelijk Europees en in ieder geval één van de bakermatten van de europese beschaving;
2) Turkije is een seculier land;
3) Als er zoveel turken in Europa wonen dan is het goed het land zélf erbij te betrekken;
4) Turkije moderniseert in een rap tempo;
5) Turkije is al onze partner in de NATO. Ze mogen wel voor ons vechten maar niet met ons wonen?;
6) Turkije wordt al jarenlang aan het lijntje gehouden en van alles beloofd. Komen we onze beloften na of verbreken we ze?;
7) Turkije w�*l graag europees zijn. Het alternatief is aansluiting zoeken met de andere buren. Wilt u dit?;
8) Als alleen het tegenargument is dat Turkije nét niet meer in Europa ligt, dan is dat een non-argument en verander je zo nodig de naam.
Amper een dag nadat de onderhandelingen begonnen zijn, is Erdogan de EU al aan het provoceren, Turkije zal geen schepen en vliegtuigen van Cyprus meer toelaten op zijn grondgebied.. Dit zou normaal al genoeg moeten zijn om de onderhandelingen onmiddelijk op te schorten..
Qua beloftes, wij worden ook al jaren aan het lijntje gehouden door de regering dus so what?
Oud 8 oktober 2005, 10:08   #50
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Er is een soortgelijke wet ingevoerd om imigratiegolven uit Polen te voorkomen. De landen die pas toegetreden zijn mogen de komende 7 jaar niet in Nederland werken. Een soortgelijke wet kan ook voor Turkije ingevoerd worden.
Dit heeft niets met "immigratiegolven" te maken, wel het probleem van de oneerlijke concurrentie. Nu mag een Poolse burger probleemloos in een ander EU-land gaan wonen. Het vrije verkeer van personen is gewaarborgd, wat evenwel iets anders is dan het vrije verkeer van diensten (juist dat beoogd te maatregelen alsnog terug te dringen).
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 10:22   #51
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Turkije is gedeeltelijk Europees en in ieder geval één van de bakermatten van de europese beschaving;
Dat meen je toch niet?! Turkije is helemaal niet de bakermat van de Europese beschaving. Uit het Turkse volk komt onze Europese beschaving geenszins. Het volk dat op die plaats heeft geleefd voor de Turkse inval, waren heidens en later christelijk. Niet islamitisch. Dat gebied was Klein-Azië. Niet Turkije, een naam die dan wel gedeeltelijk op hetzelfde gebied mag slaan maar zeker niet staat voor dezelfde culturele werkelijkheid.

Turkije heeft inderdaad een streepje Europees grondgebied. Spanje heeft echter ook een streepje Afrikaans grondgebied. Is Spanje dan volgens u ook een Afrikaans land? Natuurlijk niet. Net zo min is Turkije een Europees land.[edit]
[size=1]After edit by Jan van den Berghe on 08-10-2005 at 11:23
Reason:

Citaat:
Dat meen je toch niet?! Turkije is helemaal niet de bakermat van de Europese beschaving. Uit het Turkse volk komt onze Europese beschaving geenszins. Het volk dat op die plaats heeft geleefd voor de Turkse inval, waren heidens en later christelijk. Niet islamitisch. Dat gebied was Klein-Azië. Niet Turkije, een naam die dan wel gedeeltelijk op hetzelfde gebied mag slaan maar zeker niet staat voor dezelfde culturele werkelijkheid.

Turkije heeft inderdaad een streepje Europees grondgebied. Spanje heeft echter ook een streepje Afrikaans grondgebied. Is Spanje dan volgens u ook een Afrikaans land? Natuurlijk niet. Net zo min is Turkije een Europees land.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Dat meen je toch niet?! Turkije is helemaal niet de bakermat van de Europese bevolking. Uit het Turkse volk komt onze Europese beschaving geenszins. Het volk dat op die plaats heeft geleefd voor de Turkse inval, waren heidens en later christelijk. Niet islamitisch. Dat gebied was Klein-Azië. Niet Turkije, een naam die dan wel gedeeltelijk op hetzelfde gebied mag slaan maar zeker niet staat voor dezelfde culturele werkelijkheid.

Turkije heeft inderdaad een streepje Europees grondgebied. Spanje heeft echter ook een streepje Afrikaans grondgebied. Is Spanje dan volgens u ook een Afrikaans land? Natuurlijk niet. Net zo min is Turkije een Europees land.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Jan van den Berghe : 8 oktober 2005 om 10:23.
Oud 8 oktober 2005, 10:28   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2) Turkije is een seculier land;
Turkije is geen seculier land zoals de Europese landen dat zijn. In de Europese landen is er een scheiding tussen Kerk en Staat waarbij ieder zich binnen de eigen grenzen houdt. In Turkije is dat niet het geval: daar heeft men een ministerie van godsdienst dat een directe controle uitoefent op de islamitische structuren in het land alsook de christelijke kerken. Imams worden bijvoorbeeld opgeleid aan door de staat ingerichte, bestuurde en gecontroleerde scholen. De Turkse staat geeft prekenboeken uit die de imams MOETEN volgen. Alle beslissingen die de structuren van de islam betreft moeten worden voorgelegd en goedgekeurd door de overheid vooraleer ze in werking kunnen treden. In Turkije hebben we dus geen scheiding, maar een overheid die zich daadwerkelijk bemoeit met het interne leven van de religieuze gemeenschappen. Dit is totaal onbekend in de Europese landen.

Dit geldt trouwens ook voor de christelijke kerken: voor de orthodoxe Kerk bijvoorbeeld is het aan de Turkse staat een lijst op te stellen van mogelijke kandidaten voor het patriarchaatschap op te nemen. De orthodoxe synode van Constantinopel mag er vervolgens een kandidaat uit kiezen, en die beslissing moet vervolgens door de Turkse overheid worden bekrachtigd. Priesters kunnen pas aangesteld worden nadat ze daartoe de toelating hebben ontvangen van de staat. De orthodoxe Kerk mag geen onderwijs opstarten tenzij ze daar voorafgaandelijk toestemming voor heeft gekregen van de Turkse overheid. Allemaal zaken waar men in de Europese landen een volledig vrijheid in heeft.
Oud 8 oktober 2005, 10:30   #53
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
3) Als er zoveel turken in Europa wonen dan is het goed het land zélf erbij te betrekken;
Dit lijkt me een totaal van de pot gerukt "argument". Er wonen ook veel Marokkanen in de Europese landen: gaan we dan Marokko dan ook bij de EU betrekken? Er wonen ook veel joden in onze landen. Moet Israël dan ook bij de EU? Er wonen veel Chinezen in West-Europa... Tijd dat we China uitnodigen om lid te worden van de EU???
Oud 8 oktober 2005, 10:31   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
4) Turkije moderniseert in een rap tempo;
Alweer van de pot gerukt... China moderniseert ook in een rap tempo. Thailand ook (met heel goede resultaten trouwens). Tijd om China en Thailand op de Europese thee te vragen?
Oud 8 oktober 2005, 10:32   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
5) Turkije is al onze partner in de NATO. Ze mogen wel voor ons vechten maar niet met ons wonen?;
Ook de VS is onze partner in de NAVO. De VS bij de EU dan maar? Je argumentatie lijkt me echt niet samenhangend.
Oud 8 oktober 2005, 10:33   #56
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
6) Turkije wordt al jarenlang aan het lijntje gehouden en van alles beloofd. Komen we onze beloften na of verbreken we ze?;
Turkije werd slechts beloofd dat er onhandelingen kwamen. Niets meer. Er werd geenszins beloofd dat Turkije het lidmaatschap "hoe dan ook" zou toegeworpen krijgen.

Die "onze" slaat trouwens niet op wat de Europese bevolking wil, maar wel wat een aantal eurocraten hebben vooropgesteld.
Oud 8 oktober 2005, 10:35   #57
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
7) Turkije w�*l graag europees zijn. Het alternatief is aansluiting zoeken met de andere buren. Wilt u dit?;
Indien u dat beweert, dan kent u de Turken maar bijzonder weinig. Turkije aansluiten bij de omringende Arabische landen? Turken en Arabieren gaan niet samen. Het zijn tot op heden gezworen erfvijanden.
Oud 8 oktober 2005, 18:54   #58
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Over bakermatten van onze cultuur gesproken: de germaanse en keltische cultuur hebben eveneens een grote invloed gehad op de evolutie van de Europese cultuur in onze streken. Het gebruik van Kerstbomen of Paasbomen, de 'Paashaas', zelfs het gebruik van broeken (de Romeinen vonden het een verachtelijk idee om broeken te dragen, er waren zelfs verboden op het dragen van broeken in enkele Romeinse steden), Sinterklaas, ... hebben allen hun grondslag in de vroegere Germaanse cultuur van onze streken. Ze werden uiteraard vervangen door een Christelijk alternatief, maar de ware oorsprong van onze gebruiken ligt hier en niet in het Midden-Oosten.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2005, 18:58   #59
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland
Over bakermatten van onze cultuur gesproken: de germaanse en keltische cultuur hebben eveneens een grote invloed gehad op de evolutie van de Europese cultuur in onze streken. Het gebruik van Kerstbomen of Paasbomen, de 'Paashaas', zelfs het gebruik van broeken (de Romeinen vonden het een verachtelijk idee om broeken te dragen, er waren zelfs verboden op het dragen van broeken in enkele Romeinse steden), Sinterklaas, ... hebben allen hun grondslag in de vroegere Germaanse cultuur van onze streken. Ze werden uiteraard vervangen door een Christelijk alternatief, maar de ware oorsprong van onze gebruiken ligt hier en niet in het Midden-Oosten.
Natuurlijk is onze cultuur een geheel dat zich in de loop van de afgelopen eeuwen heeft gevormd: het is een organisch gegroeid geheel dat bestaat uit elementen uit de Germaanse, Romeinse/Romaanse, Griekse en Semitische wereld. Vergeten we trouwens niet dat veel zaken die zogezegd van de oude Grieken komen eigenlijk hun oorsprong in Egypte vinden. De Grieken maakten een synthese van wat reeds bestond in Egypte en werkten het vervolgens verder uit.
Oud 10 oktober 2005, 08:19   #60
carlgustaaf
Banneling

Standaard de wortels van onze kultuur

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland
De christelijke missionarrissen hebben gewoon al onze feesten overgenomen en ze een andere naam gegeven, onze antieke goden hebben ze in ofwel heiligen ofwel duivelse wezens veranderd, en op alle plaatsen waar onze voorouders zich verzamelden voor met hun goden in kontakt te treden, zijn kappellen en kerken gebouwd.Het christendom, oorspronkelijk een afvallige joodse sekte, is een import-godsdienst die nooit niks als last voor het volk met zich meegebracht heeft.En nu we eindelijk vrijgevochten zijn van de nefaste invloed van dit religie (gedeeltelijk tenminste) komt er zijn kleine broertje ( de islam) hier last verkopen!We zouden wel gek zijn om dit te anvaarden!Weg ermee.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be