![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, daar gaat het mij in deze niet om. Ik ben de eerste die voor een verlaging van belastingdruk op een heleboel takken van het privaat ondernemen zou pleiten. Ik ben de eerste die pleit voor een radicale herstructurering van het onderwijs, overigens. Ik ben de laatste die tevreden is met de huidige structuren en het huidig onderwijspersoneel (ik heb hier al eerder zaken over geschreven). Waar ik wel ziek van word, is van die afgunstige gastjes voor wie het echt enkel gaat om het geld en de vakantiedagen. Het kan hen niet schelen hoe het onderwijs is georganiseerd, en werkelijke hervormingen laten hen koud. Meer zelfs, het gaat sommigen zelfs niet om een verlaging van het geld dat naar onderwijs vloeit. Dat vind ik al walgelijk maar het kan erger. Het gaat hier namelijk om ventjes die vinden dat "die leerkrachten moeten godverdomme evenveel op school aanwezig zijn als ik". Zo van: als mijn oogst mislukt, ga ik die van de buurman verpesten. Ook opvallend dat dit soort draadjes na warme dagen ontstaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is gemakkelijker gevraagd dan gedaan.
Er loopt een scheidingslijn tussen de verschillende psychologische types van mensen die diezelfde mensen meer verdeelt dan welke andere scheiding dan ook. We hebben het dan over het verschil tussen de extraverte gevoelsmatige mensen en de introverte abstracte denkers. De eerste richten zich buitenwaarts op het object terwijl de tweede zich inwaarts orienteren op het subject. We hebben het dan over het verschil tussen Tertulianus en Origenes, Plato en Aristoteles. Het verschil tussen diegenen die het werkelijke lichaam en bloed van Christus ervaren in de hostie en diegenen die dit dogma onverbiddelijk afwijzen vanuit hun wezen en overtuiging. Bijvoorbeeld al de verschillende stromingen in de kerk zijn gebaseerd op dit gegeven, denk aan de Nestoriaanse stroming die in geen geval Maria als moeder Gods zag, meer enkel als moeder van Christus. We hebben daar altijd weer het verschil tussen aanvaarden en afwijzen van dogma's. Het verschil tussen introvert en extravert is te aangrijpend om zonder consequenties te zijn in o.a. de scholen.
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie de wereld in modellen die ik in mijn hoofd maak, abstracta die nadien alles bepalen van hoe de wereld voor mij is (denk ook aan het tunnelen dat ik eerder bij je beschreef). Maar ik ben mij heel goed bewust van dit feit (sommigen zijn dit niet, denk aan AdrianHealey, hij zit al jarenlang vast in eenzelfde model dat hij echt als werkelijkheid ziet), van het feit dat the map is not the territory (dit laatste was voor mij -de- ontdekking in mijn denkgeschiedenis, eentje die veel heeft geopend). En ik kan ook tot een beperkte graad ervaren wat dat is, het ervaren van je spreekwoordelijk Lichaam van Christus, maar dit vereist bij mij heel nauwbepaalde condities, voor zo'n ervaring. Hoe zie je overigens, nu wij over deze dingen bezig zijn, je visie over extra-/introvertie in relatie met de kaste-analyses? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Ambtenaren en vrije beroepen (ambtenarenberoepen die vrij zijn om de sociale zekerheid, de staat, op te lichten zoals apothekers, dokters, tandartsen, advocaten, ...) verdienen het ineen geslagen te worden. Luilakprofiteurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is gewoon een feit en dat wil helemaal niet zeggen dat ik vind dat een leerkracht niets moet doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Europees Commissaris
|
![]() Men zou bijvoorbeeld de lonen van het onderwijzend personeel kunnen bevriezen in tijden van crisis om te besparen en om het ontsporende loonverschil met de privé in toom te houden. Leerkrachten zelf zullen dan eerder gemotiveerd in het onderwijs stappen omdat het een roeping is eerder dan louter om financiële redenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ken niemand die voor het geld in het onderwijs stapt. De kleuterleidster van mijn dochter komt bij mijn buren kuisen, om u maar een beeld te schetsen... Laatst gewijzigd door Another Jack : 25 juli 2012 om 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ziet, de die heeft tijd om in het zwart bij te klussen! In den privé kan men dat nie
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Goede leerkrachten zijn hun gewicht in goud waard. Meer heb ik hierover niet te zeggen.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Minister
|
![]() Voor Bachelors/Masters (wat een verschrikkelijke termen toch) vind ik dit normale lonen hoor. Ik verdien na 6 jaar werkervaring hetzelfde + auto van de firma als de Bachelors. Ik heb enkel een kandidatuur opleiding Burgerlijk Ingenieur (gelijk gesteld met Bachelor). En ik wil eigenlijk meer gaan verdienen (en kan dit ook). Zie dus niet in wat het probleem is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Het feit dat ongeveer de helft van de leerkrachten er binnen de 5 jaar de brui aan geeft en jankend naar den privé loopt, zal van pure weelde zijn wellicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#59 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die introvert zijn, redden zich prima alleen. Zijn niet sociaal afhangelijk van andere (tot op zekere hoogte, natuurlijk). Enz Introverte mensen zijn vaak ook meer weloverwogen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iedereen kan de SLO volgen en leerkracht worden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |