Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2012, 09:46   #41
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
België maakt dat voor ons uit hoor. Waarom zou ge harder werken voor minder geld? Is er echt een goede reden om in België te werken?
Iedereen die in België werkt heeft zo zijn eigen redenen, zeker?

Wat stoort u eigenlijk?
Dat niet iedereen zoals u denkt?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:47   #42
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Mijn ouders hebben gisteren ook nog eens bevestigd: "wij doen alles op en laten niks achter. Wij hadden vroeger ook niks en hebben voor alles gewerkt en gevn nu uit waarvoor we gewerkt hebben."
Een onverlaat zou kunnen zeggen dat ze alleen maar zoveel hebben, omdat hun generatie jaren boven haar stand heeft geleefd en dan wijzen naar hoe de staatsschuld is gestegen in de afgelopen decennia.

Maar...

Ik werk nu ook. En de staatsschuld stijgt ook. Niet omdat ik boven mijn stand heb geleefd, maar omdat een select groepje bankiers, politici en ander gespuis massa's geld heeft laten verdampen. Zeepbellen heeft opgeblazen, daar massa's geld mee verdiend en dat geld... tja, waar is het eigenlijk allemaal naartoe?

Divide et impera; zo oud als de straat. Polariseren en zondebokken zoeken. En ondertussen staan er een paar aan de zijlijn smakelijk te lachen met onze collectieve domheid.

Laatst gewijzigd door Sammael : 26 juli 2012 om 09:48.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:49   #43
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Een onverlaat zou kunnen zeggen dat ze alleen maar zoveel hebben, omdat hun generatie jaren boven haar stand heeft geleefd en dan wijzen naar hoe de staatsschuld is gestegen in de afgelopen decennia.

Maar...

Ik werk nu ook. En de staatsschuld stijgt ook. Niet omdat ik boven mijn stand heb geleefd, maar omdat een select groepje bankiers, politici en ander gespuis massa's geld heeft laten verdampen. Zeepbellen heeft opgeblazen, daar massa's geld mee verdiend en dat geld... tja, waar is het eigenlijk allemaal naartoe?

Divide et impera; zo oud als de straat. Polariseren en zondebokken zoeken. En ondertussen staan er een paar aan de zijlijn smakelijk te lachen met onze collectieve domheid.
Dezelfde die er politiek garen uit zien te spinnen...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 26 juli 2012 om 09:49.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:53   #44
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht

Maar...

Hier.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:55   #45
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Jij kent maar één partij zeker? Dus jij stemt daar ook voor, want van de andere partijen weet je blijkbaar niets.
Leer jij jouw partij maar eerst kennen, maar dat is wel verdomd moeilijk geef ik toe.
Kort samengevat zijn ze, rechts liberaal, ultra rechts liberaal op sociaal gebied, verdomd confederaal op nationaal gebied en verantwoording schuw op alle gebieden, behalve als het gaat om het verdedigen van hun Europese Goldman Sachs vrienden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 09:59   #46
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Iedereen die in België werkt heeft zo zijn eigen redenen, zeker?

Wat stoort u eigenlijk?
Dat niet iedereen zoals u denkt?
Als u mijn bijdragen leest zou u merken dat ik expliciet vraag naar een goede reden. Dat u weigert een te geven en "ieder heeft zijn eigen redenen?" als vaag excuus aandraagt is een case in point.

Nee, niet iedereen denkt zoals mij. Dat stoort me hoegenaamd niet, maar ik geef een beargumenteerde tip geef en u hoont die weg. Zo is discussie onmogelijk.

Dus, wat zou uw reden zijn om in België te werken indien u 10 minuten over de grens meer nettoloon krijgt voor minder werk?

Laatst gewijzigd door Effect : 26 juli 2012 om 09:59.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 10:04   #47
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Wat zitten jullie hier toch te grienen als een troep oude wijven zeg...
De babyboom generatie is een bende van de lafste kloothommels die deze aardbodem ooit heeft gezien.
Al generaties lang geeft Vlaanderen elke jaar opneiuw en opnieuw en opnieuw het ganse NASA budget weggeschonken om een cliëntelistische subcultuur uit te bouwen die als doel heeft ons volk cultureel te "kaltstellen".

Als ons volk een hééééél klein beetje kloten aan zijn lijf had gehad dan hadden wij dat geld gegeven aan research en development ...daarbij zouden wij de know how van gans de wereld hebben kunnen aantrekken in plaats van ze nu af te stoten....

Neen...wij hebben gedaan waar wij uitmuntend in scoren...hard en gedisciplineerd werken en 's avonds samenkruipen om te weeklagen over het onrecht dat ons is aangedaan in de hoop dat niemand zou zien dat het onze eigen schuld is geweest. Het collectief met de vinger wijzen naar "iets" of "iemand" en de collectieve en georganiseerde "name calling" van diegene die daar, in volle consensus, de fout van draagt helpt natuurlijk ook een eind in onze progressieve laffigheidclubjes...

dommekloten...

Laatst gewijzigd door Fieseler : 26 juli 2012 om 10:07.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 10:06   #48
subocaj

Standaard

Citaat:
Als u mijn bijdragen leest zou u merken dat ik expliciet vraag naar een goede reden. Dat u weigert een te geven en "ieder heeft zijn eigen redenen?" als vaag excuus aandraagt is een case in point.

Nee, niet iedereen denkt zoals mij. Dat stoort me hoegenaamd niet, maar ik geef een beargumenteerde tip geef en u hoont die weg. Zo is discussie onmogelijk.

Dus, wat zou uw reden zijn om in België te werken indien u 10 minuten over de grens meer nettoloon krijgt voor minder werk?
Kun jij me dan de reden geven waarom er zoveel rijke Nederlanders hier in België wonen, op 5 minuten van hun oranje grens?
Oud 26 juli 2012, 10:08   #49
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik rij in ieder geval liever 170km/h dan dat ik tegen 120 per uur in de file sta
ik sta meestal stil in een file.
Oud 26 juli 2012, 10:10   #50
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Kun jij me dan de reden geven waarom er zoveel rijke Nederlanders hier in België wonen, op 5 minuten van hun oranje grens?
wonen is niet werken eh jacobus
Oud 26 juli 2012, 10:11   #51
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vermogensbelasting, drugs kweken, zwart geld wit wassen, werkloosheidsuitkering, onderwijs, goedkope wonen, mooie grote tuinen.....

Hoeveel redenen moet je hebben?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 10:15   #52
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als ons volk een hééééél klein beetje kloten aan zijn lijf had gehad dan hadden wij dat geld gegeven aan research en development ...daarbij zouden wij de know how van gans de wereld hebben kunnen aantrekken in plaats van ze nu af te stoten....
Met de Vlaamse mentaliteit van broekschijters? http://forum.politics.be/showthread.php?t=173804
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 10:18   #53
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Groot licht Californië trok ook overal uit Amerika brain en drain aan. Nu is het de meest failliete staat van de VS ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 10:19   #54
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanwege de hartverwarmende Vlamingen natuurlijk (en ook vanwege de vermogensbelasting)
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 10:28   #55
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer jij jouw partij maar eerst kennen, maar dat is wel verdomd moeilijk geef ik toe.
Kort samengevat zijn ze, rechts liberaal, ultra rechts liberaal op sociaal gebied, verdomd confederaal op nationaal gebied en verantwoording schuw op alle gebieden, behalve als het gaat om het verdedigen van hun Europese Goldman Sachs vrienden.
En welke partij mag dat dan wel zijn? De PVDA? Ah neen, dat zijn overjaarse hippies of luie rijkeluiskinderen die over hun universitaire studies 15 jaar doen en zich ondertussen bezighouden met blowen, elkaar de hemel te beloven en overal waar ze hun zin niet krijgen vernielingen aan te brengen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 10:31   #56
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Op een andere draad heb ik reeds gezegd dat een partij zoals N-VA, die jongeren tegen ouderen opzet nog erger is dan de ergste racistische partij.
De netto-ontvangers (uitkeringstrekkers, ambtenaren, ...) hebben schrik dat N-Va aan de macht komt.
Echter, het zal niet de N-VA zijn die een einde maakt aan hun luilekkerleventje, daar hebben de traditionele partijen voor gezorgd (102% staatsschuld, onder Di Rupo op 7 maanden gestegen met 22 miljard Euro.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 10:35   #57
demonen
Banneling

Standaard

Steeds meer gepensioneerden verlaten België.
Met 1.000 Euro pensioen / maand kan je in pakweg Thailand veel meer doen dan in dit armtierig landje. Dus minder inkomsten (btw, accijnzen, gemeentetax, etc) voor dit armtierig landje. Maw het sociale zekerheidsstelsel zal zowiezo in elkaar stuiken!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2012, 10:43   #58
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
wonen is niet werken eh jacobus
Ik zie dat Pajoske mijn werk heeft afgepakt, zal maar bij de RVA gaan klagen dat hij mijn werk heeft afgepakt.
Oud 26 juli 2012, 10:45   #59
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De netto-ontvangers (uitkeringstrekkers, ambtenaren, ...) hebben schrik dat N-Va aan de macht komt.
Echter, het zal niet de N-VA zijn die een einde maakt aan hun luilekkerleventje, daar hebben de traditionele partijen voor gezorgd (102% staatsschuld, onder Di Rupo op 7 maanden gestegen met 22 miljard Euro.
Ja jong, banken redden kost nu eenmaal meer dan ze failliet laten gaan.
Oud 26 juli 2012, 10:52   #60
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Ik zie dat Pajoske mijn werk heeft afgepakt, zal maar bij de RVA gaan klagen dat hij mijn werk heeft afgepakt.
pajoske komt uit de limburg, ge moet daar eigenlijk gewoon medelijden mee hebben

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 26 juli 2012 om 10:53.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be