Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2012, 13:48   #41
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Verwacht u op zulk een volstrekt idiote vraag werkelijk een antwoord?
Als oudere heb je zoiezo meer kans om te sterven dus in een rusthuis moet men steeds waakzaam zijn. Alcohol is dus uit den boze. Moest het zoals in de pers naar voor kwam 2 flessen geweest zijn had het voor mij ook bij een waarschuwing kunnen blijven. Maar zoals men hier al eerder aangehaald heeft en ik uit persoonlijke bron vernomen heb was het meer dan dat anders zou de vakbond ook niet toegestemd hebben met het ontslag.

Dus als je een onnozele vergelijking maakt met spoed mag ik ook een onnozele vraag stellen.

Je gaat hier nog steeds om met mensen. Het is niet omdat ze ouder zijn dat ze minder oppas verdienen.

Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 4 augustus 2012 om 13:50.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 14:34   #42
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waarom begin je er dan een discussie over, als jouw mening bij voorbaat de enige juiste is? Misschien kan je eens overwegen een blog te starten, waar niemand je onnozele prietpraat kan tegenspreken.

En nee, het gaat je helemaal niet om de alcohol. Dat blijkt overduidelijk uit je topictitel. Het gaat jou er enkel en alleen om om nog maar eens je gal te spuwen over de vakbonden.
Ik reageer enkel omdat "iemand" dergelijk wangedrag durft verdedigen. Dat dit weer eens de vakbonden zijn is typerend, maar zoals u weet heb ik niet op het oorspronkelijke krantenartikel gereageerd waarin vermeld werd dat ze ontslagen zijn. Dat was immers doodnormaal.

Citaat:
Zoals meerdere mensen hier trouwens al aanhaalden, is het helemaal niet zo abnormaal dat er op de werkvloer eens een glaasje gedronken wordt. Dat lijkt me zelfs bevorderlijk voor het groepsgevoel en de samenhorigheid. Het mag natuurlijk niet uit de hand lopen, maar twee flesjes cava met zes personen zou ik niet meteen omschrijven als een "dronken feest", laat staan "uit de hand gelopen".
Het is ten zeerste abnormaal. Drinken tijdens de uren is het domste dat ge kunt doen. Dat gij dergelijke werkethiek mist is duidelijk, gelukkig weet ik wel wat kan en mag op de werkvloer. Ik zal nooit in een dergelijk belachelijk artikel vermeld worden, en ik heb dan ook geen vakbond nodig om mij te verdedigen wanneer ik terecht ontslagen word Good luck wanneer gij aan de beurt zijt, met uw ingesteldheid is het vroeger dan later prijs.

Laatst gewijzigd door Effect : 4 augustus 2012 om 14:34.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 09:31   #43
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Good luck wanneer gij aan de beurt zijt, met uw ingesteldheid is het vroeger dan later prijs.
Zeer twijfelachtig. Raf is niet alleen "benoemd" leraar, maar is ook nog een uitgesproken lid van een beschermde groep.
Oud 5 augustus 2012, 10:08   #44
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Die mensen waren zich van geen kwaad bewust lijkt het me, en verdienen een tweede kans.

Soms gebruikt de werkgever alcohol om van mensen af te geraken, zoals dat voorval dat ik me herinner waar de werkgever de toegang tot alcoholol vergemakkelijkte om daarna te kunnen ontslaan op een goedkopere wijze.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:11   #45
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Zeer twijfelachtig. Raf is niet alleen "benoemd" leraar, maar is ook nog een uitgesproken lid van een beschermde groep.
Euhm... Ik ben geen leraar hoor...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 11:30   #46
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge zijt wel lid van een beschermde groep? Homo's lijken me in ieder geval nog steeds eerder een achtervolgde groep te zijn.

Je hebt altijd mensen die anderen zonder bewijzen beschuldigen van voorrechten om zelf voorrechten te pogen bekomen natuurlijk.

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2012, 22:01   #47
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Die mensen waren zich van geen kwaad bewust lijkt het me, en verdienen een tweede kans.

Soms gebruikt de werkgever alcohol om van mensen af te geraken, zoals dat voorval dat ik me herinner waar de werkgever de toegang tot alcoholol vergemakkelijkte om daarna te kunnen ontslaan op een goedkopere wijze.
De vakbonden hebben zich niet voor niks teruggetrokken,....
Oud 5 augustus 2012, 22:39   #48
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oeps, dan heb ik het verkeerd begrepen. Dan bent U blijkbaar een ander type ambtenaar.
Oud 5 augustus 2012, 22:40   #49
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge zijt wel lid van een beschermde groep? Homo's lijken me in ieder geval nog steeds eerder een achtervolgde groep te zijn.

Je hebt altijd mensen die anderen zonder bewijzen beschuldigen van voorrechten om zelf voorrechten te pogen bekomen natuurlijk.
In België is de strafmaat ivm misdaden tegenover homo's aangepast. Dus ja, ergens is er wel een voordeeltje om bij de homo-groep ingedeeld te worden.
Oud 6 augustus 2012, 18:21   #50
Dazi Martina
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is ten zeerste abnormaal. Drinken tijdens de uren is het domste dat ge kunt doen. Dat gij dergelijke werkethiek mist is duidelijk, gelukkig weet ik wel wat kan en mag op de werkvloer. Ik zal nooit in een dergelijk belachelijk artikel vermeld worden, en ik heb dan ook geen vakbond nodig om mij te verdedigen wanneer ik terecht ontslagen word Good luck wanneer gij aan de beurt zijt, met uw ingesteldheid is het vroeger dan later prijs.
Hoeveel cokesnuivende managers en bedrijfsleiders lopen er wel niet rond???. Ook buitengooien dan???
Dazi Martina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 02:18   #51
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk dat hij doelt op het feit dat ik statutair ambtenaar ben.

Van statutaire ambtenaren wordt door sommigen nogal eens verkeerdelijk aangenomen dat ze niet kunnen worden ontslagen...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 9 augustus 2012, 02:20   #52
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België is de strafmaat ivm misdaden tegenover homo's aangepast. Dus ja, ergens is er wel een voordeeltje om bij de homo-groep ingedeeld te worden.
Fijn! W�*t een voordeel: de wetenschap dat iemand die mij halfdood slaat mogelijks strenger bestraft zou kunnen worden dan wanneer hij een hetero halfdood slaat...

Citaat:
Oud 9 augustus 2012, 07:16   #53
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fijn! W�*t een voordeel: de wetenschap dat iemand die mij halfdood slaat mogelijks strenger bestraft zou kunnen worden dan wanneer hij een hetero halfdood slaat...
U hebt gelijk, het gaat homohaters niet meer of minder ontmoedigen. Met de politiek correcte houding van Justitie maakt het toch letterlijk geen reet uit.

Waarom zou een crimineel harder bestraft moeten worden omdat zijn slachtoffer bepaalde sexuele voorkeuren heeft?

Een crimineel zou bestraft moeten worden omdat die een bepaalde misdaad heeft gepleegd... En dat niet mals. We zitten al met een overbevolkte maatschappij, en zoals Joe Haldeman in de "forever war" al heeft aangegeven, we zouden beter sex tussen gelijkgeslachtigen moeten aanmoedigen. Dat is een vrij efficiënte geboortebeperkingsmethode.
Oud 9 augustus 2012, 07:16   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk dat hij doelt op het feit dat ik statutair ambtenaar ben.

Van statutaire ambtenaren wordt door sommigen nogal eens verkeerdelijk aangenomen dat ze niet kunnen worden ontslagen...
Wat moet een statutair ambtenaar "misdoen" om ontslagen worden?

De verkeerde partijkaart hebben misschien?
Oud 15 augustus 2012, 10:45   #55
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet een statutair ambtenaar "misdoen" om ontslagen worden?

De verkeerde partijkaart hebben misschien?
Zijn werk niet (goed) doen, bijvoorbeeld. Twee negatieve evaluaties volstaan om een statutaire ambtenaar te ontslaan. Ambtenaren hebben geen partijkaarten; ze zijn politiek neutraal.

Citaat:
Oud 15 augustus 2012, 10:56   #56
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zijn werk niet (goed) doen, bijvoorbeeld. Twee negatieve evaluaties volstaan om een statutaire ambtenaar te ontslaan. Ambtenaren hebben geen partijkaarten; ze zijn politiek neutraal.
Maar dan staat de vakbond er als de kippen bij, wordt er gestaakt etc etc. Ik ken ambtenaren die de boel jarenlang belazerd hebben, maar gewoon niet ontslagen kunnen worden door hele deze onzin.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 10:59   #57
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dan staat de vakbond er als de kippen bij, wordt er gestaakt etc etc.
Dikke zever. Als de procedure correct gevolgd werd, heeft de vakbond bij negatieve evaluaties niks te protocollen.

Citaat:
Ik ken ambtenaren die de boel jarenlang belazerd hebben, maar gewoon niet ontslagen kunnen worden door hele deze onzin.
En ik ken er die binnen de kortste keren ontslagen werden.

Uit de link in uw handtekening: http://rationalwiki.org/wiki/Anecdote

Citaat:
Oud 15 augustus 2012, 11:33   #58
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dikke zever. Als de procedure correct gevolgd werd, heeft de vakbond bij negatieve evaluaties niks te protocollen.

En ik ken er die binnen de kortste keren ontslagen werden.

Uit de link in uw handtekening: http://rationalwiki.org/wiki/Anecdote
Of zoals een vakbond bij ons, het was de enige kandidaat in ons team. Hij heeft het gebruikt om uiteindelijk geen klop meer uit te moeten steken.
Oud 15 augustus 2012, 16:06   #59
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.standaard.be/artikel/deta...20730_00240908

Zulke dingen gebeuren NOOIT tijdens de werkuren. Als wij alcohol krijgen van klanten, vervalt dat keer op keer. Wij hebben hier bier staan dat 4 jaar over tijd is. Dit jaar met kerstmis heb ik een veiling gehouden om al die wijn en dat bier het kantoor uit te krijgen omdat het zonde zou zijn weer een ronde drank slecht te laten worden.

Een enkele keer is ermee gelachen toen een collega een fles wijn opentrekte tijdens de vergadering, hij had echter thee gemaakt en in die fles gebotteld. Uiteraard wordt er al eens gedronken tijdens een bedrijfsuitje of op café maar NOOIT tijdens de werkuren.
Ik heb jaren lang dagelijks gedronken op de werkvloer. Ik was toen 19 jaar, en had een job als verhuizer, mijn eerste pint dat was rond 10 uur. Tegen dat we gedaan hadden, rond 17 uur, had ik gemiddeld rond de tien pinten binnen. De baas gaf het voorbeeld trouwens. Van tien pinten op een (werk)dag kan je onmogelijk dronken zijn.
Soms werd er meer gedronken, als één van de collega's zijn verjaardag had bvb. Toen gingen we soms zat naar huis.
Goede ouwe tijd, vandaag zouden ze daar een drama over maken, en afgedaan worden als alcoholieker. Belachelijk.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 16:12   #60
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Alsof de patroons en hun voetenlikkers geen alcohol durven drinken tijdens de uren.

Verder 'no comments' over deze domme media stunt.
Mag de politie eigenlijk bier drinken tijdens de werkuren ? Want ik heb er toch al een paar meegemaakt met een serieuze alcohol-adem...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be