Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2012, 21:13   #41
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Er is geen enkele wens bij de Duitstalige gemeenschap om aan te sluiten bij Duitsland.
Het zal me eigenlijk worst wezen of de Duitstalige gemeenschap een wens heeft om al of niet aan te sluiten bij Duitsland.

Ik heb er wel een probleem mee dat die de vertegenwoordigers van 80.000 (zoiets als de bevolking van een stad als Kortrijk)
Duitstaligen in "Belgie" een belangenconflict kunnen inroepen wat betreft BHV.
Dat ze nu een aanvaring hebben met het franstalig imperialisme......, dat ze het zelf oplossen.

Jij als "superbelg" moet natuurlijk die "Duitstaligen" verdedigen, a ja, anders valt het ganse betoog van de BUB op zijn gat.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 21:46   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is eigenlijk het standpunt van de N-VA en het Vlaams Belang in casu de politieke vraag naar meer autonomie voor de Duitstalige gemeenschap ?
Wat denkt u?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 21:54   #43
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele wens bij de Duitstalige gemeenschap om aan te sluiten bij Duitsland.
Nog niet.

Maar de FRs dachten 170 jaar lang dat hun misbruiken een dergelijke impuls naar Vlaamse Onafhankelijkheid ook niet te weeg zou brengen. Ze krijgen ondertussen ongelijk.

De FRs denken blijkbaar dat indien men een mens pusht, omkoopt, misbruikt, intimideert etc etc dat dat tot in het eeuwigheid haalbaar blijft.

Net zoals de huisnegerpartijen, wacht hen een koude douche.
Oud 31 juli 2012, 21:56   #44
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wat denkt u?
Het is intellectueel oneerlijk om een papegaai zijn gedachte te vragen lol
Oud 31 juli 2012, 21:58   #45
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
We hebben indertijd de Oostkantons botweg afgepakt van de Duitsers op een ogenblik dat die zich in een uiterst zwakke positie bevonden en het vernederende en oerdomme Verdrag van Versailles van 28 juni 1919 door de strot werden geramd. Oerdom omdat de herstelbetalingen en de gebiedsafstand die werden opgelegd dusdanig zwaar waren dat uiteindelijk de Nazi's er wel bij vaarden en uitgerekend door dat Verdrag enorm aan macht en invloed konden winnen.
Ik verheug mij ten zeerste in die Duits-Waalse herrie. Nog een stapje dichter bij de ontbinding van deze bananenstaat. Laat de Duitsers van het gebied Eupen-Sankt Vith gerust terug bij Duitsland gevoegd worden. En Vlaanderen een confederatie aangaan met Nederland. Brussel-Bruxelles wordt een Europese stadsstaat met de huidige 19 baronieën. En de Walen moeten zelf maar beslissen wat ze willen: une petite Belgique of rattachement aux mamelles de la mère-patrie La France.
Zoals al hoger gezegd in deze draad:
- of de Duitstalige broeders (kuch, seder het belangenconflict) naar Duitsland willen, is nog af te wachten. Jij hebt weet van iets verifieerbaar? Jij gaat een link geven.

- of er meer flaminganten van tien procent onder hen begerig zijn om een confederatie aan te gaan met de Hollanders, is nog af te wachten. Jij hebt weet van iets verifieerbaar? Jij gaat een link geven.

- of zowel de Brusselaars als "Europa zelf" begerig is, of wettelijk bevoegd, of politiek/socio/economisch in staat is om een stadstaat te worden, is nog af te wachten. Jij hebt weet van iets verifieerbaar? Jij gaat een link geven.

Zal ik iets voorspellen? Niks de kloten met jouw geflirt met niet één Nederlander die ook iets begrijpt van het "grote project". Leef verder in de jaren voor 1830. Dat je ondertussen iets van een nuttige idioot bent voor de Vlaamse Beweging: zeer goed. Maar voor de rest: dream on.
Dream on, zowel in het Belang als in de NVA.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 juli 2012 om 21:58.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 21:58   #46
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Nog niet.

Maar de FRs dachten 170 jaar lang dat hun misbruiken een dergelijke impuls naar Vlaamse Onafhankelijkheid ook niet te weeg zou brengen. Ze krijgen ondertussen ongelijk.

De FRs denken blijkbaar dat indien men een mens pusht, omkoopt, misbruikt, intimideert etc etc dat dat tot in het eeuwigheid haalbaar blijft.

Net zoals de huisnegerpartijen, wacht hen een koude douche.
Er zijn weinig redenen waarom de Duitstaligen hun geweer van schouder zouden veranderen en richting Duitsland kijken. In Duits verband worden ze weer een onbelangrijke uithoek, terwijl ze nu op een hoog niveau heel wat in de pap te brokkelen hebben. Die macht zullen ze niet graag inruilen.
Oud 31 juli 2012, 22:12   #47
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er zijn weinig redenen waarom de Duitstaligen hun geweer van schouder zouden veranderen en richting Duitsland kijken. In Duits verband worden ze weer een onbelangrijke uithoek, terwijl ze nu op een hoog niveau heel wat in de pap te brokkelen hebben. Die macht zullen ze niet graag inruilen.
Dat geweer van schouder veranderen vergelijking vind ik erover. Maar uw punt begrijp ik wel - ze zijn een vis in een vijver met drie of vijf of zo andere vissen.

Maar als men telkens de negervisje moet spelen, is een anonimiteit - met gelijke rechten - in de Bundesrepublik plots aantrekkelijk hoor. Natuurlijk willen ze liever iemand in BE zijn dan niemand in DE. Maar de FRs zijn niet van zinnes om het daarbij te laten - zij hebben een Imperialistische mindset. Tov de Vlaming, tov de Duitstalige... Het is zo erg in hun pscyche gepompt dat het haast genetisch lijkt. Belgie is van ons, en Vlamingen of Duitstaligen die voor zichzelf durven opkomen, dat zijn dieven, verkrachters van onze rechten.

Wie dat niet beseft, dat de FRs, en in ieder geval hun politieke vertegenwoordigers zo denken, is gedoemd om te falen - zie sp.a, O-VLD, CD&V...
Oud 31 juli 2012, 22:25   #48
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Het zal me eigenlijk worst wezen of de Duitstalige gemeenschap een wens heeft om al of niet aan te sluiten bij Duitsland.

Ik heb er wel een probleem mee dat die de vertegenwoordigers van 80.000 (zoiets als de bevolking van een stad als Kortrijk)
Duitstaligen in "Belgie" een belangenconflict kunnen inroepen wat betreft BHV.
Dat ze nu een aanvaring hebben met het franstalig imperialisme......, dat ze het zelf oplossen.

Jij als "superbelg" moet natuurlijk die "Duitstaligen" verdedigen, a ja, anders valt het ganse betoog van de BUB op zijn gat.
Niet dat ik me met "superbelg" aangesproken voel. Als jou en anderen hier in dit topic bezig hoor heeft de Duitstalige gemeenschap er goed aan gedaan uit eigenbelang om een belangenconflict in te roepen bij de stemming van BHV.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 22:26   #49
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat denkt u?
In alle eerlijkheid; ik ken het standpunt van N-VA en het Vlaams Belang inzake niet.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 31 juli 2012 om 22:26.
Oud 31 juli 2012, 22:29   #50
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat geweer van schouder veranderen vergelijking vind ik erover. Maar uw punt begrijp ik wel - ze zijn een vis in een vijver met drie of vijf of zo andere vissen.

Maar als men telkens de negervisje moet spelen, is een anonimiteit - met gelijke rechten - in de Bundesrepublik plots aantrekkelijk hoor. Natuurlijk willen ze liever iemand in BE zijn dan niemand in DE. Maar de FRs zijn niet van zinnes om het daarbij te laten - zij hebben een Imperialistische mindset. Tov de Vlaming, tov de Duitstalige... Het is zo erg in hun pscyche gepompt dat het haast genetisch lijkt. Belgie is van ons, en Vlamingen of Duitstaligen die voor zichzelf durven opkomen, dat zijn dieven, verkrachters van onze rechten.

Wie dat niet beseft, dat de FRs, en in ieder geval hun politieke vertegenwoordigers zo denken, is gedoemd om te falen - zie sp.a, O-VLD, CD&V...
Kan je één Duitstalige Belg vinden die de aansluiting bij Duitsland aantrekkelijk vindt ?

Oud 31 juli 2012, 22:32   #51
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is intellectueel oneerlijk om een papegaai zijn gedachte te vragen lol
Wat bedoel jij hiermee ?

Oud 31 juli 2012, 22:35   #52
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat deze draad ging over hoe de Franstaligen de Duitstaligen ook bedankt hebben voor bewezen diensten en hen nu met hun pietje rondsleuren en vragen of dat het niet te hard pijn doet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 31 juli 2012 om 22:35.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 22:39   #53
Illuminatus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Weer eentje die in het zak gezet is! Dat is zijn dank voor de alarmbel die hij luidde! Hij zal ze wel stilaan leren kennen, de Franco's: gewoonweg onbetrouwbaar!
Er hat es nicht gewusst.....
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 22:45   #54
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is eigenlijk het standpunt van de N-VA en het Vlaams Belang in casu de politieke vraag naar meer autonomie voor de Duitstalige gemeenschap ?
Mijn standpunt is van de Oostkantons en het groothertogdom Lux. aan Duitsland te geven zodat ze gevrijwaard zijn voor verdere verfransing. De meest utopische, maar de meest ideale oplossing.

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 31 juli 2012 om 22:45.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2012, 23:16   #55
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je één Duitstalige Belg vinden die de aansluiting bij Duitsland aantrekkelijk vindt ?
Ja, in Grenz-Echo stonden er indertijd een paar lezersbrieven van mensen die het wel zien zitten om weer Duitser te worden. Alleen is dat nog steeds een heel kleine minderheid.
Oud 31 juli 2012, 23:32   #56
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, in Grenz-Echo stonden er indertijd een paar lezersbrieven van mensen die het wel zien zitten om weer Duitser te worden. Alleen is dat nog steeds een heel kleine minderheid.
Ik dacht dat die van het Kanton Sankt-Vith naar het groot-Hertogdom willen en dat die van Eupen-Malmedy belangstelling hadden voor Duitsland. De Franssprekenden, vroeger een zeer kleine minderheid maar aangegroeid sedert 1945, zijn de enige echte Belgen.

Lambertz heeft duidelijk een 'belangenconflict'. Welk belang weegt het zwaarst : zijn PS-kleur of zijn Duitstalige kiezers ?
Oud 31 juli 2012, 23:40   #57
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Niet dat ik me met "superbelg" aangesproken voel.
Nee, dat is waar 'super' -zelfs als voorzetsel, dat is niet uw ding.

Citaat:
Als jou en anderen hier in dit topic bezig hoor heeft de Duitstalige gemeenschap er goed aan gedaan uit eigenbelang om een belangenconflict in te roepen bij de stemming van BHV.
Lol - de logica der wanhopigen...
Oud 31 juli 2012, 23:44   #58
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Er hat es nicht gewusst.....
Desluminautus - hoezo? Ja, hij had moeten weten dat de racistische en cultuurimperialistische franstaligen stank voor dank gingen geven dat wel. Maar Hem of andere duitstaligen - zeker Belgische - lieren aan de Shoah/Holocaust is gewoon degoutant...
Oud 31 juli 2012, 23:48   #59
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In alle eerlijkheid; ik ken het standpunt van N-VA en het Vlaams Belang inzake niet.
Jan vroeg uw mening - maar blijkbaar kunt ge enkel een mening vormen als ge diegenen waarmee u het niet eens bent ermee kunt bekampen.

Zwak.
Oud 31 juli 2012, 23:50   #60
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mits een fiscale amnestie-regeling vanwege de Duitsers kan dat wel eens vlug een meerderheid worden
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be