Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2004, 15:44   #41
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Als je kinderen plots rastas laten groeien, op sandalen lopen, drugs gebruiken en naar Blokbuster-braspartijen gaan moét je ze zelfs slagen
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 15:50   #42
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door H. Guderian
Uiteraard moet een kind een pak slaag kunnen krijgen als het na verwittigingen nog steeds niet luistert. Daar is niks verkeerd aan. Dat neemt niet weg dat een kind bont en blauw slaan uiteraard uit den boze is. Een gematigd-autoritaire opvoeding is veel beter dan die linkse vrije opvoeding waar enkel onhandelbare kinderen uit voortkomen die denken dat ze overal hun wensen, willetjes en grilletjes kunnen verwezenlijkt zien.
Gematigd autoritair kan ook zonder slagen. Wat kinderen van het begin af aan moeten leren is respect.

Ik heb zelf nooit een klop gekregen van mijn ouders, en toch vond ik mijn vader streng. Als militair gaf hij ons een soort 'soldatenopvoeding'.
Je mag niet redeneren dat omdat de manier van werken bij je thuis ook in andere situaties / contexten zal werken. Niet alle kinderen zijn hetzelfde.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 16:01   #43
nou nou
Europees Commissaris

nou nou's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader

Je mag niet redeneren dat omdat de manier van werken bij je thuis ook in andere situaties / contexten zal werken. Niet alle kinderen zijn hetzelfde.
Da's waar. Sommigen verdienen veel meer klop.
nou nou is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 17:29   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb maar 1 keer een mep gehad in mijn leven van mijn vader. En die was verdiend. Dus een welgemikte mep maakt van iemand geen mishandelaar, of van de jongere geen getraumatiseerde.Wel een beter mens.

Ik ga dus niet zeggen dat het niet mag. maar bont en blauw meppen.Da's ook niet de oplossing. Slaan is volgens mij de laatste correctiemethode.

Maar hoe ga je tegenwoordig nog een kind straffen?
"Ga naar je slaapkamer" denkt de kleine "cool, dat was ik toch al van plan, maar wat ga ik doen, mijn collectie JC Van DAMME DVD's bekijken, Playstation spelen, PC opstarten en chatten, of gewoon SMS'en?"
"Je mag niet gaan spelen met je vrienden dit weekend" "tja, dan spreek ik ze wel via de GSM of de computer".

Zoals al vermeld in dit topic. Zelfs op school is het bijna niet meer te doen om discipline te handhaven. Huiswerk is teveel van het goeie, straftaken maken thuis , dan krijg je boze ouders over de vloer, en nablijven om de straftaken op school te maken, weerom hetzelfde.

Dus is mijn vraag "hoe straf je een kleine, en deel het onder in leeftijdscategorieën"?
Oud 6 juli 2004, 17:32   #45
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Persoonlijk ben ik tegen elke vorm van geweld, maar kinderen meppen zou zeker bij wet moeten verboden worden.
Het kan niet dat als een volwassene een andere volwassene een dreun verkoopt dat hij voor de rechter moet verschijnen, maar thuis naar hartelust en ongestraft zijn of haar kinderen mag afmotten.
.
Vraag eens aan de vrouwenafranselaar Rob Klop of hij dit in een wetsontwerp wil gieten. Het zal zijn geloofwaardigheid zeker ten goede komen
Oud 6 juli 2004, 17:35   #46
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Mag ik er effe op wijzen dat "slagen" niet hetzelfde is als "slaan"?
Ik zou liever mijne kleine laten slagen dan laten slaan, hoor!

En wie dit niet begrijpt verdient een ferm pak ...
Oud 6 juli 2004, 17:35   #47
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Persoonlijk ben ik tegen elke vorm van geweld, maar kinderen meppen zou zeker bij wet moeten verboden worden.
Het kan niet dat als een volwassene een andere volwassene een dreun verkoopt dat hij voor de rechter moet verschijnen, maar thuis naar hartelust en ongestraft zijn of haar kinderen mag afmotten.
.
Vraag eens aan de vrouwenafranselaar Rob Klop of hij dit in een wetsontwerp wil gieten. Het zal zijn geloofwaardigheid zeker ten goede komen
Moet er dan een uitzonderingsregel voorzien worden voor kinderen met een bus traangas die een straatverbod negeren?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 17:38   #48
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

Moet er dan een uitzonderingsregel voorzien worden voor kinderen met een bus traangas die een straatverbod negeren?
Ok, verander het dan maar in: "Alleen Blokkers mogen hun vrouwen en kinderen afranselen." Dat strookt beter met hun Eigen Volk Eerst demagogie.
Oud 6 juli 2004, 17:41   #49
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ok, verander het dan maar in: "Alleen Blokkers mogen hun vrouwen en kinderen afranselen." Dat strookt beter met hun Eigen Volk Eerst demagogie.
Dat strookt eerder beter met uw verwrongen waanbeelden.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2004, 17:45   #50
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Dat strookt eerder beter met uw verwrongen waanbeelden.
Gewoon de krant lezen is al genoeg.
Oud 6 juli 2004, 17:51   #51
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:

Dit verscheen in Elsevier (dagelijks bericht)

Billenkoek

Britten mogen hun kinderen slaan. Onzin, er zijn betere straffen dan een mep

Door Liesbeth Wytzes
Mogen kinderen nu wel of niet worden geslagen? Het houdt veel ouders bezig. Volgens deskundigen wordt in Nederland een op de vijf kinderen herhaaldelijk geslagen. In Zweden, Duitsland, Denemarken en Noorwegen is het slaan van kinderen bij wet verboden, en ook in Nederland gaan stemmen op om dat te doen. Minister Piet Hein Donner van Justitie (CDA) vindt dat duidelijk moet zijn wat ouders wel en niet mogen. Wat hem betreft horen lijfstraffen daar niet bij.

Daar denken ze in Engeland heel anders over. Kenmerkte dat land zich al door hardhandig optreden tegen kinderen (lees de boeken van Dickens maar), inmiddels mogen ouders nog steeds slaan, al is het een 'zacht tikje' geworden. Als er maar geen zichtbare schade of psychisch trauma ontstaat. Alsof dat laatste meteen duidelijk is. Het slaan helemaal verbieden, gaat de Britten kennelijk te ver: daar hechten ze erg aan de pedagogische tik.

Kinderen kunnen hun ouders het bloed onder de nagels vandaan treiteren. Maar het getuigt niet bepaald van zelfbeheersing en volwassenheid om je geduld zo te verliezen dat je een mep geeft.
Er zijn heel veel andere straffen denkbaar die misschien wel een beter resultaat geven en tot minder ouderlijke wroeging leiden. Want kinderen, hoe vervelend ook, zijn klein en afhankelijk. Die sla je dus niet.
Hoe kan men dat verbieden als men het kind wil opvoeden , trouwens beeld je in zou je 4 a 5 kinderen hebben zonder dat je meppen verdeelt dan zou je wel in een chaotisch situatie leven een zou "normale leven" onmogelijk zijn!!
stel je voor dat een regering haar burgers niet straft een veroordeelt ? wat zou je krijgen ? ik denk dat regeren op zo'n situatie onmogelijk zouden zijn een zal dat ook als "zwak politiek" beschouwd worden !!!
Oud 6 juli 2004, 18:09   #52
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

En jij klopt er natuurlijk flink op los, ze klaarstomen voor de geweldcultuur.
Oud 6 juli 2004, 18:20   #53
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

http://maddox.xmission.com/beat.html
Oud 6 juli 2004, 18:43   #54
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

TomB, die kende ik al. Niet dat die kompleet van de pot gerukte kwispel iets met mij te maken heeft. Toch hebben zijn teksten ergens iets waarvan je denkt. "overdreven, maar toch"

Nu is mijn vraag nog steeds. "wat mag dan wel, en in welke omstandigheden?"
Oud 6 juli 2004, 18:48   #55
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Maddox for president
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 00:47   #56
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
.
Dat ik het niet eens ben met de reactie van Rob heb ik al 1000 keer gezegd, hoe dikwijls moet ik het herhalen? Zal ik het misschien even op CD zetten, dan kan je het steeds opnieuw afspelen.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 00:50   #57
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 00:59   #58
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Citaat:

Dit verscheen in Elsevier (dagelijks bericht)

Billenkoek

Britten mogen hun kinderen slaan. Onzin, er zijn betere straffen dan een mep

Door Liesbeth Wytzes
Mogen kinderen nu wel of niet worden geslagen? Het houdt veel ouders bezig. Volgens deskundigen wordt in Nederland een op de vijf kinderen herhaaldelijk geslagen. In Zweden, Duitsland, Denemarken en Noorwegen is het slaan van kinderen bij wet verboden, en ook in Nederland gaan stemmen op om dat te doen. Minister Piet Hein Donner van Justitie (CDA) vindt dat duidelijk moet zijn wat ouders wel en niet mogen. Wat hem betreft horen lijfstraffen daar niet bij.

Daar denken ze in Engeland heel anders over. Kenmerkte dat land zich al door hardhandig optreden tegen kinderen (lees de boeken van Dickens maar), inmiddels mogen ouders nog steeds slaan, al is het een 'zacht tikje' geworden. Als er maar geen zichtbare schade of psychisch trauma ontstaat. Alsof dat laatste meteen duidelijk is. Het slaan helemaal verbieden, gaat de Britten kennelijk te ver: daar hechten ze erg aan de pedagogische tik.

Kinderen kunnen hun ouders het bloed onder de nagels vandaan treiteren. Maar het getuigt niet bepaald van zelfbeheersing en volwassenheid om je geduld zo te verliezen dat je een mep geeft.
Er zijn heel veel andere straffen denkbaar die misschien wel een beter resultaat geven en tot minder ouderlijke wroeging leiden. Want kinderen, hoe vervelend ook, zijn klein en afhankelijk. Die sla je dus niet.
Hoe kan men dat verbieden als men het kind wil opvoeden , trouwens beeld je in zou je 4 a 5 kinderen hebben zonder dat je meppen verdeelt dan zou je wel in een chaotisch situatie leven een zou "normale leven" onmogelijk zijn!!
stel je voor dat een regering haar burgers niet straft een veroordeelt ? wat zou je krijgen ? ik denk dat regeren op zo'n situatie onmogelijk zouden zijn een zal dat ook als "zwak politiek" beschouwd worden !!!
Bij ons thuis waren we met vier kinderen. Drie jongens en één meisje (ikke dus) en nee, wij hebben nooit fysieke straf gekregen. Mijn ouders hebben steeds uitgelegd waarom iets niet kon of mocht, en als we dan toch nog 'ambetant' deden, dan werden we genegeerd tot het over was. Later was het al een zware straf dat ons weekgeld werd ingetrokken, en nog later uitgangsverbod.
Bij onze kinderen hebben we ook nooit fysiek geweld toegepast. Ik vind trouwens dat de machtverhoudingen wel enigszins ongelijk liggen ook. Hoe kan een volwassen iemand nu een kind slaan? Dat snap ik niet.

Als burgers gestraft worden, mogen ze ook niet gemarteld worden, hé!
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 01:35   #59
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

tiss tiss DAAROM dat blokkers hun vrouwen niet kunnen houden !

en als ze haar niet aflappen, kunnen ze nog altijd proberen haar hondje te wurgen....
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2004, 05:11   #60
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door homer
moogt ge op uw vrouw slaan?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:

tiss tiss DAAROM dat blokkers hun vrouwen niet kunnen houden !

en als ze haar niet aflappen, kunnen ze nog altijd proberen haar hondje te wurgen....
Verdraagzaam links toont wederom haar intellectuele capaciteiten met het verzieken van een topic die voor de verandering eens niets met het Blok te maken had. In het bijzonder Piano, die duidelijk niets maar dan ook niets te zeggen heeft als hij zijn gerafeld kaftje vergeelde knipseltjes niet kan bovenhalen. Triest hoor. Maar geen nood, hij is waarschijnlijk al naarstig onderzoek aan het verrichten naar de frequentie waarmee de nazi's hun kinderen sloegen.

En dan maar hypocriet wat staan klagen dat alle topic over hetzelfde gaan en dat de Blokkers het binnenland forum verpesten.
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be