![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je opmerking is terecht trouwens. Ik heb een grootvader die begint te dementeren. Dat valt mijn oma heel zwaar. Die vrouw is naar hier ge-emigreerd, heeft moeite met de taal, en staat nu ineens in voor vele zaken terwijl ze daar voor alleen verantwoordelijk was voor het mee opvoeden vd kinderen en het huishouden. Maar moeilijk gaat ook. Kan ik gaan helpen dan doe ik dat, als ik niet kan gaat een nonkel, tante of zus. Maar de vrouw heeft elke dag wel iemand waar ze wat steun aan heeft. Het hangt af van de opvoeding die je genoten hebt en ook zoals iemand hier terecht stelde van het feit hoe deze mensen je behandelen.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 5 augustus 2012 om 04:14. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad. Het is een gebod dat gebaseerd is op eenvoudige menselijkheid.
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kwestie is dat men dit moeilijk zonder emoties kan bespreken. Zowel voor- als tegenstanders laten zich hier leiden door hun gevoelens, en ik vermoed dat de tegenstanders (degenen die niets meer met hun ouders te maken willen hebben) veel emotioneler zijn dan de anderen. Daar is hoogstwaarschijnlijk bij hen iets misgelopen in de verstandhouding. Eigenlijk hebben zulke mensen therapie nodig. Allebei de kanten. Maar daar waar alles zo ongeveer normaal verlopen is - en nu zult u toch echt moeten toegeven dat dat in de meeste gezinnen zo is - daar is het maar vanzelfsprekend dat kinderen zich hun ouders aantrekken. Dat zou geen verplichting mogen zijn, dat is gewone menselijke logica.
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand kan verlangen dat een jong meisje (en waarom trouwens een meisje, moeten jongens niets?) haar leven opoffert en er niets voor in ruil krijgt!
![]() |
![]() |
#46 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
de vraag is welke plichten je tov je ouders hebt enkel en alleen omdat ze je op deze planeet gezet hebben. ik blijf erbij dat je vanaf je 18e geen enkele verplichting tov hen hebt, maar dat werktr in 2 richtingen. dat die ouders in hun voortplantingsdrang uiteindelijk hoofdzakelijk gedreven worden door lust en de instinctieve wens om hun genen voort te zetten moet uiteraard mee in rekening gebracht worden. Citaat:
je kunt perfect met je ouders overeenkomen en toch van mening zijn dat je vanaf je 18e geen enkele verplichtingh tov hen hebt en dat werkt wederzijds. uiteraard help je mekaar en zie je mekaar nog maar dat is dan binnen wederzijds opgelegde grenzen en gebaseerd op vrijwilligheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het gaat btw niet over mezelf maar zoals er hier reeds een voorbeeld naar voor is gekomen => misbruik, mishandeling,... Wil jij echt je leven opdraaien voor dat type mensen? Laat staan dat men je verplicht. Die verplichting is net wat me dwars zit. Je geeft de ouders een knuppel om als laatste nog eens een slag te kunnen uitdelen naar hun kinderen toe. Dus voor of tegenstander die wet is niet goed. Je moet juist naar de negatieve reacties hier omtrent luisteren. Degene die dit goed vinden doen wat er in die wet zou staan toch al. Als deze wet er doorkomt in België dan ben ik ook voor de versoepeling van de euthanasiewet (cru gezegd) Ik hoop enkel dat dat niet het opzet is. Laatst gewijzigd door alfa16vjtd : 5 augustus 2012 om 21:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ze wordt ook niet gedwongen, maar ginder staan veel (armere) mensen te springen voor zo'n werk. Laatst gewijzigd door perzie : 6 augustus 2012 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Als je er als ouders in slaagt je kinderen zo egoïstisch op te voeden dat ze geen 4 uur per maand bij je willen zijn op je oude dag, was je sowieso al niet capabel om ouder te zijn. Moet je achteraf ook niet janken dat ze niet langs komen. Veel van die ouderen nu waren inderdaad ziek aan de autoriteitsziekte waarbij stemvolume voor gezag kwam. Gevolg was dat kinderen luisterden en deden wat hun was opgedragen, maar ook juist dat. Door die gebrekkige opvoeding (NB: ondersteund door allerhande geloof, oderwijs, ...) kan men nu tot de constatatie komen dat men prachtige economische werktuigen heeft grootgebracht die goed luisteren en ambitieus voor zichzelf zijn, maar weinig mensen.
Zelfde met afgestoten kinderen, etc... |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Dit is de reden waarom mensen vroeger veel kinderen kregen, of dat men één dochter niet uithuwde, zodat zij later als verpleegster kon dienen. De tijden zijn echter veranderd. Families waarbij men als normaal de ouders verzorgt, in huis neemt of dagelijks bezoekt in de aanleunwoning of tehuis hoeven nergens toe verplicht te worden. Ik maak mij zorgen om de gevallen van mensen die altijd alleen leefden, en dat ook zo willen in hun oude dag, maar dement raken. Niemand die het weet, niemand die voor hen opkomt, maar de managers die bepalen dat zo een een persoon nutteloos is geworden. Oude flikkers en potten die geen kinderen hebben, bv?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nogmaals : waarom gaat het in dit verband enkel over meisjes? Eigenlijk wil ik deze discussie hier niet voeren, ze is niet direct gerelateerd aan het onderwerp. Mogelijk om er eens een nieuw draadje over te openen?
![]() |
![]() |
#52 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat niet iedereen het zo goed heeft als wij, dat meisjes in Marokko maar huishoudster moeten worden om eten en kleding te hebben, je zou hen minstens een loon mogen geven! Hoelang woont je grootmoeder hier trouwens al? Ik kan me voorstellen dat dit voor haar moeizaam verloopt,ineens alles zelf moeten regelen, en ik vind het ook normaal dat je je ouders helpt maar dat hoeft niet te betekenen dat je ze in huis moet nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgens mijn Marokkaanse buurvrouw is het de plicht van de oudste zoon om de zorg voor de ouders thuis te coördineren. Het is de plicht van de ouders om op z'n minst in voldoende ruimte te voorzien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
op latere leeftijd alert zijn dat je hulp zoekt als je merkt dat je in de buurt van die ondergrens komt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Banneling
|
![]() Waarom zijn wij een samenleving met arbeidsverdeling, met een taakverdeling. Moeten wij onszelf in alles zelfstandig voorzien? Waarom. Ook demente mensen hebben recht van bestaan. Ook de gehandicapten hebben recht op leven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot welke prijs moet men een handjevol zieken met dure medicijnen in leven houden? http://www.nursing.nl/collega-s/webl...weesmedicijnen Veel mensen drinken medicijnen, zij het voor suiker, hoge bloeddruk, etalage benen, hart klachten. Stel dat zulks opeens niet meer kan, of dat je hele inkomen op zal gaan aan deze levensreddende medicijnen. Er is wel altijd wel geld voor bommen om regiemwisselingen in stabiele landen te forceren. Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 7 augustus 2012 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |