Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2012, 16:12   #41
Восход-1
Banneling

Standaard

Ik kan mij geen enkele forummer of ex-forummer met die stijl inbeelden.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 16:14   #42
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
mARXMANNETJE GAF TOE DAT HIJ op hetzelfde hackerforum zat Als Ray Bingo.
Hackerforum?

FunnyJunk is geen hackerforum, maar zo'n website om grappige plaatjes en filmpjes op te plaatsen. Veelal gestolen materiaal.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 4 augustus 2012 om 16:14.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 16:15   #43
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Wat gedachten en observaties over de ban van Marxmannetje, de spamaanvallen en het clubje gebannen complotteerders.

Ten eerste kan ik me niet echt indenken dat het Marxmannetje zelf geweest is. Wat ik wel mogelijk acht, is dat het account van Marxmannetje, of erger nog, zijn computer, op één of andere manier gehackt is, en dat één of andere onverlaat vervolgens via die gehackte computer, en dus het bijhorend IP-adres, is gaan klieren door het hele forum onder te spammen.

Ten tweede is/zijn degene(n) die al die ellenlange spamposts maakte(n) volgens mij niet dezelfde figuren als o.a. Henri2 en Christelle plus nog wat andere voor de gelegenheid aangemaakte scheld- en trolaccounts. De laatste(n) hebben m.i. gewoon misbruik gemaakt van de verwarring en consternatie die de eerste(n) eerder al veroorzaakt hadden.

Ten derde is er de afgelopen tijd een aantal verdachte linkjes op het forum geplaatst. Zo van die linkjes waarvan ik denk dat ze gebruikt worden om aan informatie over de gebruikers van dit forum te komen. En dan bedoel ik niet alleen 'lege' linkjes, maar ook linkjes naar bijvoorbeeld één of andere site waar men een soort 'grafitti'-boodschapje kon achterlaten.

Ten vierde zag ik hier ergens genoemd worden dat 'Henkerd' samen met die spamkoningen geband werd, en inderdaad, 'Henkerd' is volgens mij één van de vele accounts van Wisord die nog/weer op dit forum aanwezig waren en zijn.

Ten vijfde heb ik destijds screenshots gezien van dat complotteerdersforum van wisord, filosoof, artisjok, alboreto, en anderen, waarin gezegd werd dat ze van plan waren om desnoods dit forum kapot te maken (of woorden van gelijke strekking), o.a. door hele secties vol te spammen. Er werden daar tevens tips gegeven over IP-adressen, dubbelaccounts, niet direct linken, en meer van dat soort zaken.
Persoonlijk acht ik dat gebannen clubje (plus degenen die er ook aan deelnamen/-nemen die niet gebannen zijn) rancuneus genoeg om dit forum schade te willen berokkenen omdat zij hun zin niet kregen, maar of dat in dit geval zo zou kunnen zijn, weet ik niet. Onmogelijk acht ik het niet in elk geval. Verre van zelfs.

Kortom, ik denk dat de gebannen trol- en scheldaccounts zoals Henri2 en Christelle losstaan van de rest van de opgenoemde zaken, maar dat die andere dingen geheel of gedeeltelijk wel eens met elkaar te maken zouden kunnen hebben.

En tenslotte lijkt het me eigenlijk niet eens nodig om een topic te openen om de reputatie van dat clubje meer dan terecht gebannen ex-forumleden wat op te poetsen. Of ze nu wel of niet met de recente gebeurtenissen te maken hebben, doet er niet eens toe. Wat ze toen uitgespookt hebben, is m.i. meer dan ernstig genoeg om nooit meer amnestie te kunnen krijgen.
Oud 4 augustus 2012, 16:20   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hetgeen de spammer onder de nick Christelle uithaalde was ronduit degoutant, en is totaal niet de stijl van een Filosoof en co.

Bovendien heeft dezelfde spammer (daar ga ik toch van uit aangezien het allemaal in enkele dagen tijd gebeurde en het forum daar anders nooit last van heeft) onder de nick Henri de zoveelste expliciet Henri1 en zijn liefde voor België door de mangel gehaald, met smeerlapperij omtrent Henri's privéleven en dergelijke meer.
Ook daar zouden Filosoof noch één van de andere gebanden zich ooit toe verlagen.
Ik wil zeker niet beweren dat zij hierachter zitten. We weten het simpelweg niet. Maar de idee dat Filo zich nooit tot zoiets zou verlagen, lijkt mij naief. Op een andere site, intussen al lange tijd geleden, heb ik heb een dubbelnick weten aanmaken om zichzelf in discussies te kunnen gelijk geven (Tegendradigaard, een forummer die jammer genoeg verdwenen is, had daar in het verleden ook al van getuigd). En ook de achterbakse manier waarop hij meewerkte om dit forum te nekken leert ons dat hij er niet voor terugdeinst om wel tot een heel erg laag niveau te zakken.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 16:55   #45
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Wat gedachten en observaties over de ban van Marxmannetje, de spamaanvallen en het clubje gebannen complotteerders.

Ten eerste kan ik me niet echt indenken dat het Marxmannetje zelf geweest is. Wat ik wel mogelijk acht, is dat het account van Marxmannetje, of erger nog, zijn computer, op één of andere manier gehackt is, en dat één of andere onverlaat vervolgens via die gehackte computer, en dus het bijhorend IP-adres, is gaan klieren door het hele forum onder te spammen.

Ten tweede is/zijn degene(n) die al die ellenlange spamposts maakte(n) volgens mij niet dezelfde figuren als o.a. Henri2 en Christelle plus nog wat andere voor de gelegenheid aangemaakte scheld- en trolaccounts. De laatste(n) hebben m.i. gewoon misbruik gemaakt van de verwarring en consternatie die de eerste(n) eerder al veroorzaakt hadden.

Ten derde is er de afgelopen tijd een aantal verdachte linkjes op het forum geplaatst. Zo van die linkjes waarvan ik denk dat ze gebruikt worden om aan informatie over de gebruikers van dit forum te komen. En dan bedoel ik niet alleen 'lege' linkjes, maar ook linkjes naar bijvoorbeeld één of andere site waar men een soort 'grafitti'-boodschapje kon achterlaten.

Ten vierde zag ik hier ergens genoemd worden dat 'Henkerd' samen met die spamkoningen geband werd, en inderdaad, 'Henkerd' is volgens mij één van de vele accounts van Wisord die nog/weer op dit forum aanwezig waren en zijn.

Ten vijfde heb ik destijds screenshots gezien van dat complotteerdersforum van wisord, filosoof, artisjok, alboreto, en anderen, waarin gezegd werd dat ze van plan waren om desnoods dit forum kapot te maken (of woorden van gelijke strekking), o.a. door hele secties vol te spammen. Er werden daar tevens tips gegeven over IP-adressen, dubbelaccounts, niet direct linken, en meer van dat soort zaken.
Persoonlijk acht ik dat gebannen clubje (plus degenen die er ook aan deelnamen/-nemen die niet gebannen zijn) rancuneus genoeg om dit forum schade te willen berokkenen omdat zij hun zin niet kregen, maar of dat in dit geval zo zou kunnen zijn, weet ik niet. Onmogelijk acht ik het niet in elk geval. Verre van zelfs.

Kortom, ik denk dat de gebannen trol- en scheldaccounts zoals Henri2 en Christelle losstaan van de rest van de opgenoemde zaken, maar dat die andere dingen geheel of gedeeltelijk wel eens met elkaar te maken zouden kunnen hebben.

En tenslotte lijkt het me eigenlijk niet eens nodig om een topic te openen om de reputatie van dat clubje meer dan terecht gebannen ex-forumleden wat op te poetsen. Of ze nu wel of niet met de recente gebeurtenissen te maken hebben, doet er niet eens toe. Wat ze toen uitgespookt hebben, is m.i. meer dan ernstig genoeg om nooit meer amnestie te kunnen krijgen.
Dat die Christelle-account hier op krek hetzelfde moment als op een Nederlands politiek forum opduikt, waar ze ook op hetzelfde moment met een Ray Bingo probleem te maken krijgen, lijkt me dan wel heel erg toevallig.

Wat je oppert over Marxmannetje, lijkt me heel erg waarschijnlijk, zeker aangezien dezelfde spammer ook op hetzelfde moment op het Nederlands forum toesloeg. Dat was écht zo geen mongool.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 16:58   #46
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
De voorbije weken lag het forum meermaals onder vuur. Dat de dader geen onbekende is van dit forum, zal wel voor iedereen duidelijk zijn. Ik heb mijn vermoedens over wie er achter deze aanvallen zit, maar ik begrijp dat de moderatie wat dat betreft niet graag in haar kaarten laat kijken... Ik vraag dus - voor alle duidelijkheid - niet aan de moderatie wie de schuldige is.

De aanvaller doet zijn uiterste best om te laten uitschijnen dat de bannelingen van het Bash-the-fascists-forum-débäcle erachter zitten. Sommige topictitels bevatten letterlijk de mededeling dat Filosoof aan een wraakactie begonnen was; andere topics werden opgestart met letterlijke kopieën van oude topics van Artisjok... Het lijkt erop alsof de spammer ervoor wil zorgen dat een mogelijke amnestie voor deze bannelingen voor eeuwig en drie dagen uitgesloten wordt.

Door een aantal tegenstanders van de BTF-bannelingen wordt gretig ingegaan op de insinuaties. Zij laten geen gelegenheid voorbijgaan om de verdachtmakingen nog eens extra in de verf te zetten. De bannelingen in kwestie kunnen zich daar uiteraard niet tegen verweren...

Ik onderneem daarom een poging om aan deze insinuaties een einde te maken. Kan de moderatie hier bevestigen dat het niet Artisjok, Filosoof en Alboreto zijn die achter deze recente aanvallen zitten?

Bedankt,

Raf.
Raf. Met alle begrip, maar dit zijn vijgen na pasen. Daarbij, wat maakt het uit ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:30   #47
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Dat die Christelle-account hier op krek hetzelfde moment als op een Nederlands politiek forum opduikt, waar ze ook op hetzelfde moment met een Ray Bingo probleem te maken krijgen, lijkt me dan wel heel erg toevallig.

Wat je oppert over Marxmannetje, lijkt me heel erg waarschijnlijk, zeker aangezien dezelfde spammer ook op hetzelfde moment op het Nederlands forum toesloeg. Dat was écht zo geen mongool.
Die Christelle en Henri2-accounts gaven er blijk van bekend te zijn met het reilen en zeilen op dit forum, van zaken die je alleen kunt weten als je een tijd op een forum rondhangt en er veel leest.

Ook de replieken die Christelle en Henri2 gaven, waren, hoewel bijzonder irritant, vaak ook wel behoorlijk spitsvondig. Dat zou ook al een aanwijzing kunnen zijn. Diezelfde spitsvondigheid, dat ad rem reageren, deed bijvoorbeeld in weinig tot helemaal niets denken aan de stijl van ook maar iemand van het gebannen clubje complotteerders van artisjok, wisord, alboreto en filosoof. Die laatsten zijn daar eenvoudigweg niet toe in staat, die zijn nooit ad rem geweest.
Oud 4 augustus 2012, 17:39   #48
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Die Christelle en Henri2-accounts gaven er blijk van bekend te zijn met het reilen en zeilen op dit forum, van zaken die je alleen kunt weten als je een tijd op een forum rondhangt en er veel leest.

Ook de replieken die Christelle en Henri2 gaven, waren, hoewel bijzonder irritant, vaak ook wel behoorlijk spitsvondig. Dat zou ook al een aanwijzing kunnen zijn. Diezelfde spitsvondigheid, dat ad rem reageren, deed bijvoorbeeld in weinig tot helemaal niets denken aan de stijl van ook maar iemand van het gebannen clubje complotteerders van artisjok, wisord, alboreto en filosoof. Die laatsten zijn daar eenvoudigweg niet toe in staat, die zijn nooit ad rem geweest.
Ik noteer je bewondering voor een stelletje spammende vuilspuiters
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 17:41   #49
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Raf. Met alle begrip, maar dit zijn vijgen na pasen. Daarbij, wat maakt het uit ?
Hij speculeert op een amnestie op termijn, zoals jij er ook al een durfde vragen een maand na de feiten
Oud 4 augustus 2012, 17:45   #50
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Hackerforum?
OK gestolen junk forum dan

Ray Ban doet zich wel voor als een hacker en beide, Mm incluis en zijn broertje, zijn spammers
Oud 4 augustus 2012, 18:33   #51
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zeikstraal hoeft niet meer te reïncarneren, hij zit hier al terug, minstens X 2.
Citaat:
Kasumi is geen vrouw.

Zeikstraal aka Oblique aka Munglik aka Xing Ho aka fascistische anarchist aka de mol E.
Ik?

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 18:43   #52
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nogmaals, dat Marxmannetje een alter ego zou zijn van die spammer, kan ik écht niet geloven.
Hoewel ik van het moment dat ie hier toekwam al dacht dat ie geen newbee was, maar de één of andere dubbelnick, is hij altij vrij evenwichtig geweest in zijn posts, niet extreem links, niet extreem rechts, eerder genuanceerd centrum.
De meeste voor het leven gebanden die hier weer proberen binnen te raken, zijn ofwel extreem linkse, ofwel extreem rechtse scheldkanonnen.
Marxmannetje was dat overduidelijk niet. Ik zie ook niet in waarom ie na bijna anderhalf jaar afwachten plots zoiets zou beginnen doen, gewoon omdat er zoals iemand hier beweerde enkele van zijn dubbelnicks zouden zijn verwijderd.
Helemaal niet akkoord.
Waarom denk je dat Marsmanneke werd verbannen? Niet voor niets hoor. De moderatie weet heus wel wat zij doet. Hetgene jij hier nu plaatst is een grote klacht tegen de moderatie; je geeft hier zo te kennen dat zij niet deugen.
Ikzelf ben er ook van geschrokken toen ik zag dat het Marsmanneke was, maar het duurde niet lang, en kort erna zag ik dat het wel heel geloofwaardig was wat de moderatie deed.

Je bewering dat mega-super-trollen alleen maar extreem-linksen of extreem-rechtsen zouden zijn klopt ook helemaal niet. Het heeft eigenlijk niets met extremisme te maken. Enkel met de persoonlijkheid van de persoon in kwestie.

Op je vraag waarom Marsmanneke anderhalf jaar zou wachten vooraleer te beginnen spam-stalken is ook makkelijk te beantwoorden. Waarom zou een persoon direct beginnen met spammen? Of het moet van meet af aan de bedoeling zijn. Die super-trollen zijn zich maar zo beginnen te gedragen door tal van omstandigheden. Iemand die voorheen heel leuk en interessant leek, kan zich plots ontbolsteren tot een irritante etter, omdat hij zich uitgesloten voelt bijvoorbeeld. Zo is het gebeurd met Marxmannetje, die door zijn verbanning zich uitgesloten voelde en reageerde op de gekende manier (met de trol-account: 2 x Henri2, en nog enkele andere). Dus eigenlijk wraak op het forum. Waarom dan zijn trol-account Ray Bingo, die leidde tot de verbanning van Marmanneke? Volgens mij wilde hij gewoon amuseren, experimenteren, weet ik veel. Mensen zijn vaak héél wat meer dan voor wat zij zich uitgeven via hun account.
Oud 4 augustus 2012, 18:46   #53
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:

Bolleke Wol is een agressieve dubbelnick van Pelgrim

die op mijn negeerlijst staat.
Een agressief bolleke wol? Dat kan toch niet?
Hij komt me eerder héél zacht over.
Oud 4 augustus 2012, 18:50   #54
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

And nothing is written in the book, reality is made by you
And every lie that you pursue, eventually turns true
And I was told that your eyes would shine, a light up into space
And infinity would then consume this ordinary place

You know nothing, you know nothing at all
How could you know, you'll never know anything at all
You'll never know, you'll never know anything at all

I saw you standing in the fire, beneath a crimson moon
The ocean whispered on the sore, and echoed in the ruins
Inside your body is a clear blue light, and time was made from this
Your shadows swallow everything it feels. You punish us with bliss

Swans
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 18:52   #55
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:

Volgens mij was die Christelle helemaal NIET Henri2.

Het is me echt een raadsel wie Chrsitelle is.
Oud 4 augustus 2012, 18:54   #56
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
And nothing is written in the book, reality is made by you
And every lie that you pursue, eventually turns true
And I was told that your eyes would shine, a light up into space
And infinity would then consume this ordinary place

I saw you standing in the fire, beneath a crimson moon
The ocean whispered on the sore, and echoed in the ruins
Inside your body is a clear blue light, and time was made from this
Your shadows swallow everything it feels. You punish us with bliss

Swans
Oud 4 augustus 2012, 19:04   #57
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Toch niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 19:23   #58
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Volgens mij was die Christelle helemaal NIET Henri2.

Het is me echt een raadsel wie Chrsitelle is.
Trolaccount Henri2 niet verwarren met de bekende forumbelgicist Henri1 he?

En Christelle was wel degelijk dezelfde als Henri2.
Oud 4 augustus 2012, 19:25   #59
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij speculeert op een amnestie op termijn, zoals jij er ook al een durfde vragen een maand na de feiten
Juist ja. Dat had ik ook wel begrepen. De reden waarom ik dit bestempel als vijgen na pasen is dat wie van zich wilt laten horen, dit steeds kan, desondanks. Wie gebannen wordt, een klein beetje geduld uitoefent, terugkeert en niet wordt verklikt, doet hier gewoon verder.
Vergeet niet dat gebannen worden ook als vernedering kan worden aangevoeld. Op de knietjes vallen voor amnestie zit er niet in. Neen, terugkomen met een andere nick, en met andere bedoelingen ...
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2012, 19:48   #60
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trolaccount Henri2 niet verwarren met de bekende forumbelgicist Henri1 he?
is er een verschil?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be