Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2004, 14:53   #41
EXTREEM
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Het PROENISME ,is een geloof die de mens in het heden gelukkig maakt,niet zo als die goden van het verleden.Dat waren sadisten,hun profeten waren gek of pedofielen.Men is nu het woord van onze god PROESNI aan het schrijven.En geloof mij het word een goed boek,beter of de KORAN,die een fabeltje is
EXTREEM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 15:00   #42
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN

PollyCorrect's schermafbeelding

Standaard

EXTREEM, word je nu ook een extreme Proenist? Zie trouwens onder Religies en andere levensovertuigingen een thread die ik daarover begonnen ben! Je mag er gerust posten over je ervaringen als New Born Proenist.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 21:32   #43
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door lincoln
Dus de vader een de zoon een de heilige geest zijn tegelijk één god , Hoe kan nu drie één zijn , Als je jan piet een bert samen brengt dan blijven het drie niet één een beetje logisch toch he !
Citaat:
Kijk hier, een vreemdeling die onze godsdienst komt besmeuren en onze God komt lasteren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Een waneer bent u een gelovige , Je gaat zelfs niet meer naar de kerk een je beweert dat je voorouders apen waren een dat er geen god bestaat !!
Ik wil er maar op wijzen dat jij je schijnheilig gedraagt als je zoals 99% van de moslims kritiek hebt op wat Hirsi Ali met de islam heeft gedaan. Jij doet namelijk iets identieks met het christendom. En dan nog wel in het huis van je gastheer. Hebben ze jullie in Marokko dan helemaal geen manieren geleerd, dat jullie in het huis van de gastheer de Goden van de gastheer beledigen?

Misschien moeten we hier voor moslims maar eens moslimwetten gaan toepassen. Dus : voor godslastering van de christelijke en heidense Goden: de *KNIP*.

Laatst gewijzigd door Peter Johan : 6 december 2004 om 16:36. Reden: Oproep tot geweld
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 22:00   #44
Jeshua
Schepen

Standaard love

Hallo beste lincoln, ik bid voor de moslims.

Ja, de zoon is een mens en tegelijk een God. Of op zijn minst Zijn zoon.
Mijn vraag aan U is God te definieren-waarom kan de almachtige zich niet als mens tonen? In tegenstelling tot Allah, die in gelukzaligheid zittend zichzelf de meest vergevingsgezinde durft te noemen (ik vind het ook niet moeilijk om te vergeven als ik toch niet het slachtoffer ben en altijd in een roes van ongetwijfeld de meest pure gelukzaligheid zit) en de meest rechtvaardige (niet moelijk om niet te zondigen in een staat zonder verleiding, echt simpel om vanaf daar te veroordelen tot eeuwige hel)
gaat Onze God naar beneden, zijn liefde tonend door zichzelf te vernederen om ons te redden en te verhogen. Zelf te lijden, zodat wij niet hoeven te lijden.
Zelf slachtoffer wordend van onze zondes en dan kunnen zeggen 'Vader vergeef het hen'. DAT is pas vergeving.
De Vader is God. Jezus is de Zoon van God en ik houd me erbuiten in hoeverre ze '1' zijn. Wel weet ik dat Johannes 5 , vers 23 zegt:wie de zoon niet eert, eert ook de Vader niet die hem gezonden heeft.
NEE Hij bewijst juist zijn goddelijkheid door Zijn almacht op te geven uit naam van goedheid en LIEFDE! Hij bewijst zijn goddelijkheid door te LIJDEN voor ons, door zoveel van zijn wereld te houden dat hij zichzelf verloochtent om die wereld te redden. Door zichzelf niet te redden, maar, petrus gebruikte hetzelfde argument als u en jezus zei:ga weg achter mij satan , want je bent niet bedacht op de dingen Gods maar der mensen. Zo vervuld hij GODS plan en gaat niet als een lafhartige wegvluchten van ellende.
Heeft U weleens de bijbel gelezen eigenlijk meneer? Misschien zou U eens vooral het evangelie moeten lezen. Zonder moslimvooroordelen, er niet meteen vanuit gaan dat uw boek het ware is, zegt uw boek zelf niet :je gelooft slechts wat je voorvaderen geloven. Als ik de duivel was, zou dat een ideale zin zijn voor mijn eigen boek ja. Zo kan ik in mijn dienaren het gevoel opwekken dat anderen dom bezig zijn en zijzelf slim, terwijl ze mooi zelf de dommeriken zijn die gewoon anderen beschuldigen volgens hun boek wat ze zelf zijn. Jezus noemt zichzelf iid niet God, behalve Ik en de Vader zijn een. Wel zegt hij dat zijn vader hem die heerlijkheid geeft, om leven te geven, en de verering die hij ontvangt. Ja, op het kruis heeft de Vader hem verlaten.

Gegroet en Gods Zegen lincoln

Citaat:
Dus de zoon is een mens een tegelijk een god ?! Een diezelfde mens is een zoon een tegelijk een vader een daarop nog een god , Een u beweert dat hij gekruisigd is , Zou hij een god zijn dan zou hij zijn eigen vel redden bij de kruising ! De koran vertelt ons dat Jezus s.a.s een gewoon mens was die de boodschap van god aankondigde aan de mens zo dat de mens de enige god zal aanbidden niet meer een niet minder !!!

P.S: Ik heb nergens in de bijbel gelezen dat Jezus zich zelf tot god geroepen heeft ! Zelfs is er een text bij de kruising die vertelt dat jezus zei; ELIA ELIA LIMMA CHABAKTANI, In het arabisch; ilahi ilahi limmadha taraktani , Taraktani een chabaktani is een semitische woord voor het werkwoord "verlaten" , Waarom vroeg jezus om hulp een zei ; mijn god mijn god waarom verliet u mee ? Als hij god zou geweest zijn dan zou hij niet om hulp vragen !!
Jeshua is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 22:39   #45
MVB
Banneling

Standaard

ammai steekt dat nooit tegen al die tekstjes(miereneukerij) ivm God & Allah en hoe het zou moeten zijn.

En als puntje bij paaltje komt zijn Moslims allemaal hypocrieten.
Arrafat was een homo (dood aan aids) die in het zoooo slechte westen niets anders dan hotelketens, bedrijven, enz... had en miljarden euro's. En het is hier zo slecht dat heel z'n familie hier als koningenen leefden terwijl hij z'n eigen volk uitmelkte en die waren dan nog zo dom om als hysterische beesten op z'n kist te jumpen. Islam t'is gewoonweg one big sick joke.
Nog zo'n leukerd ayatollah khomeinieke die kinderen voor z'n tank's liet lopen om zo door een mijnveld te geraken. Gaf voordien aan ieder kind een sleutelke en zei dat is "het sleuteltje" naar het paradijs, zeg veel over die mensen vind ik.
Maar geloof me de familie's van die leiders(lees dictators) en Mulahs hebben een goed leven. Ooit zal er wel een tijd komen wanneer ze volledig ontwikkeld zullen zijn, en de mensen zullen zeggen -> weet ge wa Bin Laden gaat gij een beetje zelf in dat Hotel met een dynamietgordelke aan als ge denkt dat da echt nodig is .

Wat ik ook een leuk vb van ironie vind, waarom willen Moslim's toch altijd extreem rechtse wagen's zoals mercedes en bmw .Mja zelf hebben ze geen constructeurs omdat ze het natuurlijk te druk hebben met hun islam, dat zou natuurlijk een wel te verstane reden zijn.

groetjes
MVB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 22:43   #46
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeshua
Hallo beste lincoln, ik bid voor de moslims.

Ja, de zoon is een mens en tegelijk een God. Of op zijn minst Zijn zoon.
Mijn vraag aan U is God te definieren-waarom kan de almachtige zich niet als mens tonen? In tegenstelling tot Allah, die in gelukzaligheid zittend zichzelf de meest vergevingsgezinde durft te noemen (ik vind het ook niet moeilijk om te vergeven als ik toch niet het slachtoffer ben en altijd in een roes van ongetwijfeld de meest pure gelukzaligheid zit) en de meest rechtvaardige (niet moelijk om niet te zondigen in een staat zonder verleiding, echt simpel om vanaf daar te veroordelen tot eeuwige hel)
gaat Onze God naar beneden, zijn liefde tonend door zichzelf te vernederen om ons te redden en te verhogen. Zelf te lijden, zodat wij niet hoeven te lijden.
Zelf slachtoffer wordend van onze zondes en dan kunnen zeggen 'Vader vergeef het hen'. DAT is pas vergeving.
De Vader is God. Jezus is de Zoon van God en ik houd me erbuiten in hoeverre ze '1' zijn. Wel weet ik dat Johannes 5 , vers 23 zegt:wie de zoon niet eert, eert ook de Vader niet die hem gezonden heeft.
NEE Hij bewijst juist zijn goddelijkheid door Zijn almacht op te geven uit naam van goedheid en LIEFDE! Hij bewijst zijn goddelijkheid door te LIJDEN voor ons, door zoveel van zijn wereld te houden dat hij zichzelf verloochtent om die wereld te redden. Door zichzelf niet te redden, maar, petrus gebruikte hetzelfde argument als u en jezus zei:ga weg achter mij satan , want je bent niet bedacht op de dingen Gods maar der mensen. Zo vervuld hij GODS plan en gaat niet als een lafhartige wegvluchten van ellende.
Heeft U weleens de bijbel gelezen eigenlijk meneer? Misschien zou U eens vooral het evangelie moeten lezen. Zonder moslimvooroordelen, er niet meteen vanuit gaan dat uw boek het ware is, zegt uw boek zelf niet :je gelooft slechts wat je voorvaderen geloven. Als ik de duivel was, zou dat een ideale zin zijn voor mijn eigen boek ja. Zo kan ik in mijn dienaren het gevoel opwekken dat anderen dom bezig zijn en zijzelf slim, terwijl ze mooi zelf de dommeriken zijn die gewoon anderen beschuldigen volgens hun boek wat ze zelf zijn. Jezus noemt zichzelf iid niet God, behalve Ik en de Vader zijn een. Wel zegt hij dat zijn vader hem die heerlijkheid geeft, om leven te geven, en de verering die hij ontvangt. Ja, op het kruis heeft de Vader hem verlaten.

Gegroet en Gods Zegen lincoln
Ik heb veel respect voor christelijke gelovigen , Het is jammer dat in deze tijd veel van de huidige bijbel verloren is gegaan !

P.S: Ik ben zelf opgevoed in een streng katholieke school m.a.w de bijbel was bijna een dagelijks recept dat we kregen voor ons neus !!!

Laatst gewijzigd door Lincoln : 5 december 2004 om 22:44.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 22:51   #47
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker

Ik wil er maar op wijzen dat jij je schijnheilig gedraagt als je zoals 99% van de moslims kritiek hebt op wat Hirsi Ali met de islam heeft gedaan. Jij doet namelijk iets identieks met het christendom. En dan nog wel in het huis van je gastheer. Hebben ze jullie in Marokko dan helemaal geen manieren geleerd, dat jullie in het huis van de gastheer de Goden van de gastheer beledigen?

Misschien moeten we hier voor moslims maar eens moslimwetten gaan toepassen. Dus : voor godslastering van de christelijke en heidense Goden: de doodstraf.
Ik zeg wel dat kritiek op een respectabel manier mag worden geuit ! De manier waarop hirsi ali zich uit is gewoon een weg naar meer frustraties , provocatie een histeria !

P.S: Mijn gastheer weet wel dat ik een brave ben Een hoeft uw tussen komst niet !!
Oud 5 december 2004, 22:59   #48
Jeshua
Schepen

Standaard

In dat geval hoop ik echt dat je terugkomt naar Christus kruis lincoln.
Het is jammer dat je je laat verleiden door de rede. het intellectueel bepalen wat waarheid is zal altijd tegen God ingaan (zo zegt God zelf in een visioen).
Mag ik je iets vragen? Aangezien wij beiden wel weten dat God hoort,
of wij beiden bidden naar de allerhoogste, dus niet naar allah, noch naar christus, noch naar de vader, maar aan de ware God, ervan uitgaand dat we niet weten welke het is, of Hij ons via een droom , liefst deze nacht nog, wil laten weten welke religie van hem is. Het kan het verschil uitmaken tussen eeuwig leven of eeuwige dood.
Oud 5 december 2004, 22:59   #49
Jeshua
Schepen

Standaard

(er zijn trouwens op die manier al meer mensen tot Christus gekomen)
Oud 5 december 2004, 23:07   #50
MVB
Banneling

Standaard

Ik moet toch toegeven&bewonderen dat jullie "moslim's" er toch in geslaagd zijn wereldwijd het leven onaangenaam te maken.

Neemt men het vliegtuig en t'is al prijs.
Je gaat op vakantie naar vb Indonesië en de mensen daar zijn geterroriseerd.
Je komt terug thuis van reis en t'is hier ook al een boel zever.

pffffff

En jammer genoeg is dit nog maar het topje v/d ijsberg.
Oud 5 december 2004, 23:14   #51
Lincoln

Standaard

Citaat:
Het is jammer dat je je laat verleiden door de rede. het intellectueel bepalen wat waarheid is zal altijd tegen God ingaan (zo zegt God zelf in een visioen).
Mag ik je iets vragen? Aangezien wij beiden wel weten dat God hoort,
of wij beiden bidden naar de allerhoogste, dus niet naar allah, noch naar christus, noch naar de vader, maar aan de ware God, ervan uitgaand dat we niet weten welke het is, of Hij ons via een droom , liefst deze nacht nog, wil laten weten welke religie van hem is. Het kan het verschil uitmaken tussen eeuwig leven of eeuwige dood.
Dan moet je gaan bidden een smeken "O mijn schepper een de schepper van al het schepsel leidt mij tot de ware leer een de leer die je blij zal maken als ik die volg" Maar dan moet je van je afspraak houden , Als je dat niet doet dan ben je vervloekt !
Oud 5 december 2004, 23:27   #52
MVB
Banneling

Standaard

[quote=Jeshua]In dat geval hoop ik echt dat je terugkomt naar Christus kruis lincoln.

Ammai das straf, de rede zou slecht zijn!!! Dus het volgen van logica en je gezond verstand is slecht.
Maar je mag je wel laten leiden door een "visioen" van een of andere god.

Dat is nu eens een mooi voorbeeld, van al die moslim's met hun blind geloof.
Die kunnen niet meer rationeel denken en objectief zijn, vandaar dat jullie
een groot gevaar vormen voor de maatschappij.

ps : Hassan is fundamentalist!! Hij kan moeilijk die pedo profeet tegenpraten he.
Oud 5 december 2004, 23:32   #53
Lincoln

Standaard

[quote=MVB]
Citaat:

Ammai das straf, de rede zou slecht zijn!!! Dus het volgen van logica en je gezond verstand is slecht.

ps : Hassan is fundamentalist!! Hij kan moeilijk die pedo profeet tegenpraten he.
Da parachutteke is dat jou avatar ? pas maar op dat je parachutje nie scheurt een met je kont tegen de grond plakt !
Oud 5 december 2004, 23:41   #54
MVB
Banneling

Standaard

Stop deze kwakzalverij en volg een basiscursus psychologie en ge zult al veel wijzer worden, maar sommige godsdiensten zijn daar net ENORM bang van.
Nadien kunt ge nog andermans visioenen volgen, maar ik zou dit toch niet teveel in het publiek zeggen. T'zou kunnen zijn dat ge snel in zo'n bekussend kamertje terecht komt .
Oud 5 december 2004, 23:46   #55
MVB
Banneling

Standaard

Citaat:
Da parachutteke is dat jou avatar ? pas maar op dat je parachutje nie scheurt een met je kont tegen de grond plakt !
awel da zou dan de wil van allah zijn zeker .
Oud 5 december 2004, 23:49   #56
Lincoln

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MVB
awel da zou dan de wil van allah zijn zeker .
Oud 6 december 2004, 08:49   #57
Jeshua
Schepen

Standaard

Citaat:
Dan moet je gaan bidden een smeken "O mijn schepper een de schepper van al het schepsel leidt mij tot de ware leer een de leer die je blij zal maken als ik die volg" Maar dan moet je van je afspraak houden , Als je dat niet doet dan ben je vervloekt !
zeker doe ik. ik heb trouwens pas nog gelezen dat er na de dood van Mohammed een wijde groep vrouwlijke afvalligen was omdat ze nog nooit een blije gelovige in de islam hadden gezien.
Oud 6 december 2004, 08:50   #58
Jeshua
Schepen

Standaard

[quote=MVB]
Citaat:

de fout die heir gemaakt eword is te denken dat mensenlijk verstand gezond is. wij zitten vol fouten. Ja, dat heet geloof en vertrouwen in de waarheid.
God is betrouwbaar. Niet vertrouwen is angst, 1 der laagste emoties die er is.
Oud 6 december 2004, 09:20   #59
VlaamseBelg
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MVB
Stop deze kwakzalverij en volg een basiscursus psychologie en ge zult al veel wijzer worden, maar sommige godsdiensten zijn daar net ENORM bang van.
Nadien kunt ge nog andermans visioenen volgen, maar ik zou dit toch niet teveel in het publiek zeggen. T'zou kunnen zijn dat ge snel in zo'n bekussend kamertje terecht komt .
Ik denk, Wreker, dat iedereen je alias doorheeft, en dan ben jijzelf dus deze nonsens vanuit zo'n kamertje aan 't tikken.
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2004, 19:14   #60
MVB
Banneling

Standaard

wreker!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be