Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2012, 00:18   #41
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Allee, heb je zulke zaken nooit zelf gedaan als je jong was ? Ruiten inslagen, brand stichten, op mensen schieten om ze schrik aan te jagen...Dat zijn jonge gasten, hé...
2
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 00:29   #42
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
DOE ER DAN BEGOT IETS AAN IN PLAATS VAN TE ZANIKEN! Het verantwpoordelijke beleid doet er niets aan, zelfs niet met de massalr sponsoring van elders (Vlaanderen en Europa)
Wat kan het Waals Gewest daar dan wel aan doen, aan die werkloosheid?

En zelfs als het Waals Gewest er iets aan kon doen, wat hebben de Walen die niet tevreden zijn met het beleid van de lokale regering daar dan mee te maken?
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 00:39   #43
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Charleroi kent een zeer hoge werkloosheidsgraad en werkloosheid is met criminaliteit gecorreleerd. De criminelen in Charleroi zijn niet crimineel als oorzaak van hun Franstaligheid of zoiets.
Gij werkt niet bij de Charleroise vuilkar, zeker ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 00:49   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voil�*. Nu doe jij het ook weer. Dat is net hetzelfde soort praat als die van 'echte racisten'.

Charleroi kent een zeer hoge werkloosheidsgraad en werkloosheid is met criminaliteit gecorreleerd. De criminelen in Charleroi zijn niet crimineel als oorzaak van hun Franstaligheid of zoiets.
Wat is de oorzaak dan wel van hun crimineel zijn?
Oud 11 augustus 2012, 01:07   #45
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wat is de oorzaak dan wel van hun crimineel zijn?
Je kan daar geen zinnige uitspraak over doen. Je kan enkel correlaties vaststellen, en niet toevallig is het weer op een plaats waar veel werkloosheid is.
Oud 11 augustus 2012, 01:10   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je kan daar geen zinnige uitspraak over doen. Je kan enkel correlaties vaststellen, en niet toevallig is het weer op een plaats waar veel werkloosheid is.
Je beseft zelf dat uw uitspraak:

De criminelen in Charleroi zijn niet crimineel als oorzaak van hun Franstaligheid of zoiets.

Dus nergens op slaat?
Oud 11 augustus 2012, 01:11   #47
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je ziet dat met de "luchtdrukskes" van tegenwoordig ratten en konijnen op 100 meter worden afgeschoten en zelfs volautomatisch vuren bestaat, dan denk ik wel dat een zijruitje van een wagen er gemakkelijk aan gaat op een vijftigtal meters.
Die dingen zijn illegaal zonder vergunning.

Om een 5-grams genoeg KE mee te geven om een konijn te doden op 100 meter... Da's nogal wat hoor.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 01:16   #48
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je beseft zelf dat uw uitspraak:

De criminelen in Charleroi zijn niet crimineel als oorzaak van hun Franstaligheid of zoiets.

Dus nergens op slaat?
Die zin is helemaal correct. De taal die iemand spreekt, kan op zich nooit een oorzaak van criminaliteit zijn.

Maar het is niet omdat ik weet wat de oorzaak niet is dat ik ga beweren dat ik weet wat de oorzaak wel is. Ik kan enkel ideeën geven, door de belangrijkste correlatie met dergelijke feiten aan te geven, zijnde werkloosheid.
Oud 11 augustus 2012, 01:19   #49
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zin is helemaal correct. De taal die iemand spreekt, kan op zich nooit een oorzaak van criminaliteit zijn.

Maar het is niet omdat ik weet wat de oorzaak niet is dat ik ga beweren dat ik weet wat de oorzaak wel is. Ik kan enkel ideeën geven, door de belangrijkste correlatie met dergelijke feiten aan te geven, zijnde werkloosheid.
De uitspraak "Franstaligen zijn crimineler" of "Franstaligen zijn werklozer" impliceert nergens een causatie van taal naar eigenschap, maar kan niettemin waar zijn.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 01:31   #50
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarom kan taal geen factor zijn in het al dan niet crimineel zijn van een persoon?

Zoiets wordt toch op zich niet beslist door één enkel feit zoals bijvoorbeeld de taal? Er zijn toch wel verschillende factoren die er samen voor zorgen dat je crimineel wordt? Waar je geboren wordt en bij wie, in welke cultuur heeft daar toch veel mee te maken, hoe kan je dan taal uitsluiten als factor in het gegeven?
Oud 11 augustus 2012, 08:25   #51
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Lees het verhaal nog eens van voormalig straathoekwerker Peter Calluy.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/kn...0115218585.htm
Ik knip er een stukje uit:

Citaat:
In een intimiderende mail schreef Touhafi: 'Islaah staat sterker dan ooit met een achterban die groter is dan je je ooit kan voorstellen, en we zijn klaar voor ieder positief of negatief engagement van wie dan ook.'

Uiteindelijk ging schepen van Financiën Anita Ceulemans eens kijken in jeugdhuis Den Dijk. Calluy: 'Ze werd ter plekke voor "vuile hoer" uitgescholden. Men heeft het jeugdhuis gesloten op basis van het reële feit dat ze de huur niet meer konden betalen.'
De laatste zin vind ik interessant: als mohammedaans gedrag blootgesteld wordt aan marktmechanismen, moeten mohammedanen zich afvragen wat de economische weerslag van hun gedrag is; anders worden ze "weggeconcurreerd". Uitkeringen afschaffen en de hele sociale betuttelingssector opdoeken zou niet alles oplossen, maar toch al veel.
Oud 11 augustus 2012, 08:54   #52
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Charleroi kent een zeer hoge werkloosheidsgraad en werkloosheid is met criminaliteit gecorreleerd.
Inderdaad, eenmaal je een strafregister hebt, liggen de jobs niet meer voor het rapen.
Oud 11 augustus 2012, 10:11   #53
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, de tactiek 'zwartmaken, een hele groep stigmatiseren en vervolgens oproepen deze mensen te discrimineren' is typisch racistisch.
Dit is nonsens. Woorden hebben een betekenis. Dit is niet de betekenis van het woord "racisme".

Jij vertoont al dit gedrag jegens pakweg de N-VA, dat maakt jou nog geen racist.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 11:17   #54
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Ik heb nog eens gekeken, waar zie jij racisme?
Tsja, Robinus associëert vuilnis en vuilnisophalers met allochtonen, dus kunnen we misschien toch van enig racisme in zijn discours gewagen?
Oud 11 augustus 2012, 11:20   #55
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan enkel ideeën geven, door de belangrijkste correlatie met dergelijke feiten aan te geven, zijnde werkloosheid.
Kan je eens een cijfer met bron geven waaruit blijkt dat een significant groot deel van de werklozen ook crimineel is?
Oud 11 augustus 2012, 11:54   #56
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je nu eens leest waar de draad over gaat volgens de draadopstarter:

"Maar 't blijft al eender: wat zit daar allemaal bijeen in Brussel en in die Franstalige steden ?
Daarover gaat de draad."

Als dat er niet vingerdik opligt dat men de Franstaligen wilt zwartmaken -want wat heeft Brussel nu weer met een Waalse gemeente te maken- dan weet ik het ook niet meer...
Veeg het schuim van je lippen, ga een vaccinatie halen tegen rabiës, zet in je brein alles even terug op een rijtje en begrijp:

uw dienaar,de draadopstarter, bekritiseert geen ras, geen taalgemeenschap, maar wel een politieke toestand.
De slachtoffers van die politieke wantoestanden zijn in eerste plaats de gewone mensen van Charleroi, de mannen van de vuilkar en de inwoners van de sociale appartementen die met de schrik voor een brand zitten.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 13:38   #57
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Veeg het schuim van je lippen, ga een vaccinatie halen tegen rabiës, zet in je brein alles even terug op een rijtje en begrijp:

uw dienaar,de draadopstarter, bekritiseert geen ras, geen taalgemeenschap, maar wel een politieke toestand.
De slachtoffers van die politieke wantoestanden zijn in eerste plaats de gewone mensen van Charleroi, de mannen van de vuilkar en de inwoners van de sociale appartementen die met de schrik voor een brand zitten.

.
Dat zou niet eens kunnen, rassen bestaan niet als ik het goed begrijp.
Oud 11 augustus 2012, 16:24   #58
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voil�*. Nu doe jij het ook weer. Dat is net hetzelfde soort praat als die van 'echte racisten'.

Vermits de PS weinig of niets tegen werkloosheid doet, is de correlatie snel gemaakt. Dit strookt ook met hun andere - vaak frauduleuze - praktijken.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 16:24   #59
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vermits de PS weinig of niets tegen werkloosheid doet, is de correlatie snel gemaakt. Dit strookt ook met hun andere - vaak frauduleuze - praktijken.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2012, 16:29   #60
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kan het Waals Gewest daar dan wel aan doen, aan die werkloosheid?
Allé gij de communist, moet toch denken dat ze daar alles aan kunnen doen. Uw geloofwaardigheid - ongeloofelijk maar waar, wie had het mogelijk geacht? - daalt verder.

Citaat:
En zelfs als het Waals Gewest er iets aan kon doen, wat hebben de Walen die niet tevreden zijn met het beleid van de lokale regering daar dan mee te maken?
Ik weet dat gij als Castroist tegen verkiezingen zijt, maar we hebben die hier. En de Walen zijn dus verantwoordelijk voor de losers waarop zij stemmen - zeker de PS, grootste partij (ok maffia is misschien een beter woord) van Kwalenland.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be