![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zou me verwonderen dat de lagekostmaatschappijen niet straf in het oog gehouden worden door de overheid, die belangen heeft in of bij de grote nationale maatschappijen.
Dat betekent niet dat de goedkope maatschappijen er de kantjes afrijden. Bijvoorbeeld bij het inroepen van overmacht, als excuus om de reizigers in de kou te laten staan. Voor dat laatste zou er ofwel een betere reglementering moeten komen; of zouden de full service maatschappijen betere publiciteit moeten maken omtrent hun betere service. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Dat betekent niet dat de goedkope maatschappijen er de kantjes niet afrijden. Het gebruik van de dubbele ontkenning is niet makkelijk ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 17 augustus 2012 om 11:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is warm voor iedereen hé. ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het moet inderdaad toegegeven worden dat het veiligheidsrapport van Ryanair "spotless" is....Met mijn slecht karakter vermoed ik wel dat dit eigenlijk(hout vasthouden) voor alle EU-geregistreerde maatschappijen zo is op hun intra-Europese vluchten de laatste jaren....
![]() Mogelijk hebben de vliegtuigbouwers iets goeds gedaan de laatste 20 jaar en is de luchtverkeersleiding en de onderhoudsinfrastruktuur immens meegegroeid met het luchtverkeer... In deze draad heb ik genoeg argumenten zien aandragen om Ryanair nog het voordeel van de twijfel te geven omtrent dat brandstofgedoe. Hopelijk lezen we er later meer van... Laatst gewijzigd door kelt : 17 augustus 2012 om 16:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het luchtverkeer is de enige verkeerstak waar men alle infra, materiaal, vervoermiddel, onderhoud, procedures, opleiding enz... zodanig probeert te optimaliseren wetende dat de mens altijd fouten maakt.
~~~~~~~~~~~~~~~ En niet dikwijls omgekeerd zoals op de openbare weg die soms alles behalve vergevingsgezind is (bomen palen enz...) en de navenante rijopleiding... ![]() vb, enkel wegdek: http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...in-wegdek.aspx ![]() Zweden, UK, Nederland enz.. weten het wel: http://en.wikipedia.org/wiki/Vision_Zero vb NL: Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 17 augustus 2012 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Gister in Lanzarote weer een Ryan-air noodlanding wegens brandstoftekort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() bon eerst en vooral ben ik alles behalve een FR (ryanair) fan.
GEEN enkele maatschappij neemt meer brandstof mee dan nodig. Onze procedure bij UA en vroeger sabena is alsvolgt: -OCC maakt een estimated trip en block fuel - Flight crew bekijkt flightplans, het weer en nodige obstakels (vb staking in een diversion luchthaven) en bepaalt aan de hand daarvan de final block fuel - Om te vermijden dat crew gemakkelijkheidshalve altijd meer dan nodig zou meenemen moet de crew dit verantwoorden. de meeste ryanair piloten zijn trouwens contractors waardoor die premie kan doordrukken op de kilo's reserve brandstof die ze willen meenemen En voor de rest noem ik ze allerminst veilig! paar maand geleden raakte een FR toestel een AA toestel die de atlantische oceaan moest overvliegen en door die botsing schade opliep. aan boord bij AA had men niks gemerkt en de ryanair crew vond hun schade te beperkt om te stoppen en vond het al helemaal niet nodig de collega's van AA over de botsing in te lichten |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
maar of ryanair bij machte is veiligheidsprocedures op de luchthavens te omzeilen en af te zwakken? is ryanair bij machte om zelf de hoeveelheid brandstof te bepalen of zijn het de luchthavenautoriteiten die dit vastleggen en controleren? heeft ryanair invloed op de luchtverkeersleiding en het grondpersoneel? ik denk van niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
het grote probleem met de situatie in madrid was dat er ryanair vluchten geland zijn met minder dan dit minimum en dat men door zo weinig reserve mee te nemen alle ander vluchten in gevaar brengt aangezien ryanair rapper prioriteit vraagt en de rest dus nog langer moet wachten om te landen. om je een idee van de crew te geven hier in charleroi, piloten zijn zelfstandig (contractors) en 90% van de cabin crew, de hostessen dus zijn oost europese meisjes die zo'n 800 euro per maand verdienen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() Dat spelleke gaat blijven duren tot er eens een keer een uit de lucht valt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vlieg er niet mee omdat ze u in de middle of nowhere afzette en ge nadien nog een hoop geld kwijt zijt om aan uw bestemming te komen. (kan vandaag verandert zijn maar vlieg max 1/j) ik kan me moeilijk voorstellen dat in Frankfurt de piloot gewoon een aantal liters bestelt zoals gij en ik aan het tankstation. ik heb eerder het gevoel dat grondploegen/regie de hoeveelheid bepalen (bestemming) + veiligheid in de gaten houden. grondploegen zijn normaal gezien geen eigendom van ryanair |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
procedure in FRA, BRU, LHR of welke luchthaven dan ook is hetzelfde. de handler word betaald door de airline he en om eens verder te gaan op Citaat:
btw regie? handling word betaald per rotatie en per service -checkin -boarding -loading -loadcontrol -cleaning -pushback -deicing -catering -gpu etc etc je mag rekenen in brussel voor een gemiddelde vlucht type 737 op 1200 euro per rotatie. voor een 777 of A330 is dat alweer een pak meer Laatst gewijzigd door Doa : 5 september 2012 om 16:45. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Welke officiële statements heb jij waarin staat dat er minder aan boord was? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook FR heeft trouwens toegegeven dat er vluchten met minder dan het minimum geland zijn in ZAZ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() er was trouwens een langeafstandvlucht van LAN die hierdoor in nog meer problemen kwam
Laatst gewijzigd door Doa : 5 september 2012 om 18:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |