![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
Banneling
|
En dan zo'n discussie met KAHRAMAN Yücel omdat hij iets doms zei.
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Banneling
|
Of zo.
|
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb die zinnen gelezen zonder de context maar het valt me toch op dat het Genesis verhaal overgenomen wordt zij het vervormd. Dat wist ik niet. Ik begrijp wel dat na 622 de schriftopstellers van de koran dik rekening dienden te houden met de meer oudere christenleer die in volle expansie was. |
|
|
|
|
|
|
#46 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het verschil is dat in Genesis de vrouw, Eva, met alle zonden van Israël wordt beladen, terwijl deze foutieve menselijke interpretatie in de Koran gecorrigeerd wordt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En tja, wat is de betekenis van een profeet toen en een profeet nu? Persoonlijk heb ik niet veel vertrouwen in wat de mens bedenkt. Als ik je goed begrijp leef je eerder volgens je familietraditie en niet zoeer volgens het boek. En in die familietraditie zitten islamelementen. Klopt dat? Te vergelijken met een Vlaamse familie die nog wel kerstmis viert (stalletje en kerstboom) en voor de kinderen paaseitjes verstopt maar de kinderen niet meer laat dopen en/of niet meer naar de kerk gaat? Ik ken mensen die niet meer naar de kerk gaan maar dan wel de eerste communie en plechtige communie nog doen voor de kinderen. In één familie de ene wel en de andere helemaal niet. Grootouders kunnen dus kleinkinderen hebben die gedoopt zijn en kleinkinderen die niet gedoopt zijn. Ze kunnen een kind hebben dat voor de kerk verkiest te trouwen en een kind dat dit niet doet. |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Banneling
|
Ik zal daar extra aandacht aan schenken wanneer ik begin te lezen. Dank je voor de tip.
|
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar we denken niet aan vrouwen in't algemeen. Langs de andere kant, alle abramistische godsdiensten zijn zwaar ziek in dat bed.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 27 augustus 2012 om 16:37. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Het gaat om een vrouw die geboetseerd wordt uit een rib en vervolgens een conversatie voert met een slang. Ik denk dat we gerust kunnen stellen dat elke interpretatie in deze versie van het ontstaan van het menselijk leven foutief is.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#52 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward.
|
|
|
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
Minister-President
|
Ik zie de man geen pijn lijden bij geboortes.
|
|
|
#55 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#56 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar, dat klopt niet, hoezo kunnen mannen niet meelijden met hun vrouw die baart, mee pijn voelen?
|
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Minister
|
|
|
|
|
|
|
#58 | |
|
Banneling
|
Citaat:
'Je zwangerschap maak ik tot een zware last zwoegen zul je als je baart je zult je man begeren en hij zal over je heersen En wat de man als straf krijgt, is eigenlijk ook een straf voor de vrouw, want de meeste vrouwen op deze planeet moeten zowel het veld bewerken als baren. En nu ik efkens aan het lezen ben... belachelijk gewoon een God die het alsmaar heeft over het bewerken van de aarde... geen spoor van een nomadisch leven dat het grootste deel van de menselijkheid beslaat. Hup, direct het sedentaire. Ha ja, want als je het land bewerkt, kan je geen walkabout ondernemen. De Koran ga ik ook lezen. Dus spring niet meteen op je hoog paard. |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Banneling
|
|
|