![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We weten sinds de relativiteitstheorieën van Einstein dat het licht de ruimtekromming rond de zon/planeten volgt, dus de stelling "licht volgt een rechte baan" is niet houdbaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijpt u het? Of mijn grootmoeder slim was? Kan ik een vraag vinden om daarop te antwoorden? Vindt u dat mensen zonder hoge schoolopleiding maar met heel veel levenservaring soms over een even grote wijsheid kunnen beschikken als een Plato of Socrates?
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie heeft er zoals ik gevoelens van sympathie en medeleven voor Xanthippe?
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het iets in de aard van, "als ik haar tot vrouw neem, wat gaat mij dat kosten ?" geweest kunnen zijn ? Edit : Of zou het "als ik haar tot vrouw neem, wat gaat mij dat opbrengen ?" geweest zijn ?
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 29 augustus 2012 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk je niet dat iedereen die Paul Lebeau's 'Xanthippe' las, gevoelens van sympathie koestert voor een vrouw die haar leven sleet met een betweterige, pedofiele lelijkaard?
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U hebt dus ook sympathie voor de Xanthippe van Lebeau? (Om toch maar een vraag te stellen ![]()
![]() |
![]() |
#51 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De echte filosofen hebben hun wijsheid waarschijnlijk ook levenservaring moeten opdoen. Denkt u ook niet dat teveel scholing soms net nadelig is als voorbereiding op het echte leven?
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() De vraag mag zeker gesteld worden"hoeveel mensen op menselijk, moreel, en gevoelsgebied door langdurige scholing en hoge opleiding platgeslagen worden?" Zouden dat er niet meer dan de helft kunnen zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou hij echt ne keer hebben kunnen antwoorden zonder vraag ?
![]() |
#55 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Valse hoop: de Staaf vergeet bijna niks... ![]() Citaat:
Haar vent was meer geïnteresseerd om schandknapen in zijn bed te krijgen dan in zijn lekkere madam. Voorts liep hij meer te discussiëren, en te bekvechten dan zich met zijn huishouden bezig te houden of te werken. En alsof dat allemaal niet genoeg was, schopte hij tegen zoveel zere schenen dat hij ter dood werd veroordeeld, en hij wilde uit principe niet eens vluchten, hoewel zijn vrienden een ontsnapping hadden voorbereid. Ik heb bijna al zijn teksten (geredigeerd door zijn vrienden en Plato) ooit gelezen, en er staat een hoop bullshit in. Ik begrijp niet waarom ze er zo een groot denker en filosoof willen van maken, maar dat vind ik nog bij redelijk veel van die piegems. Xanthippe zal het met die griezel dus zeker niet onder de markt gehad hebben, en de positie van de doorsneevrouw was al niet echt benijdenswaardig. Waar het negatieve beeld van haar vandaan komt als furieuze feeks en heftige helleveeg en razende ros, weet ik niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Hoeveel schandknapen heeft Socrates gehad? Weigerde hij niet de verleidingspogingen van Alcibiades?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zou hij dat niet speciaal gedaan hebben om Plato te plezieren?
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#59 |
Banneling
|
![]() Waarom verkettert de Paus de goddelozen?
Is dat nu echt nodig in een Kerstboodschap? Laatst gewijzigd door eno2 : 26 december 2012 om 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |