![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Nee hoor, ik weet dat U gealigneerd bent. Lekker ! (aliño) mmm.... Laatst gewijzigd door zonbron : 3 september 2012 om 21:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weinig reacties.
Dat is OK. Ikzelf kom ook niet zo regelmatig naar dit subforum. Desalniettemin is de breuk tussen "gealigneerd" en "niet-gealigneerd" en alsook de breuk tussen "globalistisch" en "nationalistisch" steeds duidelijker. Het voorstel van @Kallikles blijft dan ook "steeds meer actueel". Graag enige inbreng... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Je kan de wereld in honderden dualiteiten onderverdelen lijkt me. (Gealigneerd - niet gealigneerd, geallieerd - niet geallieerd, progressief - conservatief, links - rechts, nationalistisch - internationalistisch, religieus - niet religieus, evolutionistisch - creationistisch, materialistisch - spiritualistisch, ... ) Rechtlijnigheid en consequent zijn, lijken illusie uit een ver verleden. Er zijn geen twee mensen meer te vinden die op alle vlakken op één lijn staan buiten misschien bij enkele obscure zeer extremistische groepjes. Het is een illusie de wereld te kunnen vatten in een totaalbeeld daar onze beeldvorming een scheppende kracht in zich draagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik blijf toch voorstander van het voorstel. Maar het moet beter uitgewerkt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu het onderdeel 'Internationaal' reeds (opnieuw) gesatureerd is met bepaalde belangengroepen is dit voorstel opnieuw UITERST zeer actueel en NOODZAKELIJK. Geef ook deze mensen een kans AUB... of is dat dan niet gewenst of wordt dat als een 'futility' beschouwd ?
Een voorbeeldje : Video - CQ: Global Business Videos: China Vs. India Ik dacht dat ik met deze nogmaals een beleefde opinie geef die dit forum toch in acht zou moeten nemen als het zich opeerlijk (eerlijk & oprecht) voelt. Mvg, ZB |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Subforum "Niet-gealigneerd"
Kunnen we nu de BRICS-bank welke de wereldbank en zelfs het IMF zal omzeilen een subforum aangaande hebben? Of moeten de wereldwijde initiatieven nog duidelijker worden? Deze subforum zal komen, sowieso... Het is nog een enkel een kwestie van deze de juiste naam te geven. Realiteit, laat duidelijk niet op zich wachten... De nieuwe multipolaire wereld is reeds hier, zoals door sommigen hier voorspeld. Waar wachten we op? Een duidelijke definitie van deze? Medeforummers, help mee... edit : of zijn we hier allemaal zoals de Heer @Eno2 ? Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 09:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 29 maart 2013 om 11:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk verdienen belangrijke nieuwe machtsblokken en dus ook zaken zoals de niet-gealigneerde beweging en BRICS na verloop van tijd een onderdeel. U zal dat nog wel opmerken.
Dat U de creatie van een nieuw onderdeel ivm deze nieuwe wereldse ontwikkelingen vanwege Uw duidelijke voorkeur voor het door westerse onderwerpen gedomineerde onderdeel Internationaal waar deze onderwerpen een beetje 'verzuipen' afkeurt is naast de kwestie beste @eno2 of zwanst U hier gewoonweg een beetje? Natuurlijk kunnen deze zaken nog steeds terecht in Internnationaal geplaatst worden, maar zeer waarschijnlijk zal spoedig de dag komen dat deze onderwerpen een groter aandeel zullen vormen in Internationaal en dan, zal U er waarschijnlijk zelf om vragen. Voor mij is het geen punt hoor, dit maar een voorstel, that's all. Laatst gewijzigd door zonbron : 29 maart 2013 om 23:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() Subforum nieuwe breuklijnen dan ?
Dat zou interessant kunnen zijn : een subforum waarin nieuwe breuklijnen in kaart worden gebracht. De huidige opdeling mag zeker in vraag worden gesteld. Dode delen verwijderen ? Laatst gewijzigd door Knipp : 19 april 2013 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Minister-President
|
![]() Ok, maar hoe is dat relevant mbt het creëren van een subforum? Ik betwist niet dat die breuklijn bestaat. Wat voor topics zouden dan bv thuishoren bij 'Niet-gealigneerd' ipv bij 'Internationaal'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echter, er bestaat een specifiek "links denken" dat specifieke discussies vereist. Hetzelfde lijkt velen relevant voor het niet-gealigneerde denken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |