Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2012, 00:04   #41
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eeeeuh, 't is al lang geleden, maar ik ben nog niet seniel, en toen ik op school zat (een dertig jaar geleden) liepen veel Marokkaanse moeders (ik zat in Vorst) met een serieuze hoofddoek op hunne kop hoor...
Gij zit het allochtonen-probleem voortdurend te minimaliseren. Maar dat pakt niet meer. Het valt teveel op.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 00:07   #42
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
in Antwerpen kan ik me dat zeker niet herinneren. dertig jaar geleden.... amper allochtonen in het straatbeeld.
Klopt. Ik dacht toen nog dat het probleem zich tot enige wijken in Brussel en sommige Waalse steden zou beperken. Maar dat was enkel het begin van het offensief.
Nu zitten ze overal. Hun aanwezigheid groeit als een kanker.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 08:47   #43
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in Antwerpen kan ik me dat zeker niet herinneren. dertig jaar geleden.... amper allochtonen in het straatbeeld.
Klopt, er waren natuurlijk vreemdelingen. Maar vrouwen met hoofddoeken? In die tijd nooit gezien. Ja, in de winter een muts tegen de kou, en soms iemand met een hoed of hier en daar een madam met een sjaaltje. Maar moslims-sluiers? Nooit gezien!
Allochtonen was een onbekend woord.
Joden waren er genoeg in het Antwerpse straatbeeld maar die hoorden erbij.
Ik herinner me Indiase vrouwen gezien te hebben - en bewonderd - wegens hun mooie sari's en hun sierlijkheid - die sari's hadden absoluut geen verhullende functie, integendeel.
En gezien het een havenstad is, liepen er in Antwerpen vreemde zeemannen, logisch.
En dan waren er de "gastarbeiders" die al af en toe hinderlijk waren, vooral omdat zij absoluut geen idee hadden hoe om te gaan met het uitgangsleven - vandaar natuurlijk de vele bordjes "Interdit aux Nord-Africains", maar ik en de meesten dachten toen nog dat die mensen ofwel na een zekere tijd weer naar huis zouden keren ofwel zich leren aanpassen aan de normen van dit land. Ijdele hoop ...
Oud 2 september 2012, 08:53   #44
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Volledig mee eens

De burger heeft het recht te weten dat moordenaars als Hans van Temsche, de moordenaars van Priscilla; of die gay-bashers in Aalst in geen immigranten waren.
Inderdaad. Van Temsche, Van Gheluwe, Dutroux ... de identiteit van al die autochtone misdadigers wordt niet verhuld, integendeel. Met naam, toenaam en duidelijke foto worden zij door alle media vermeld, al zijn zij dan schandvlekken voor België.
Maar een allochtoon die een misdaad begaat, wordt verheimelijkt, beschermd, zijn naam hooguit vermeld als initiaal, zijn foto onherkenbaar gemaakt ... dit alles in de naam van multiculturaliteit die haar uiterste best doet de indruk te geven dat ze monoculturalistisch is als er misdaden gepleegd worden door vreemdelingen.
Oud 2 september 2012, 09:33   #45
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Gij zit het allochtonen-probleem voortdurend te minimaliseren. Maar dat pakt niet meer. Het valt teveel op.
Tjû zeg! En jij hebt dat zo onmiddellijk gezien, zo!?
Oud 2 september 2012, 09:36   #46
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allahtonen, bedoel je?
Want ik vermoed dat de straten vol zaten met Polen, Congolezen (om geen "Negers" te zeggen), Italianen, Spanjaarden, en daartussen een paar Turken en Marokkanen?

Of was Brussel toen zo uitzonderlijk?
Oud 2 september 2012, 09:37   #47
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Inderdaad. Van Temsche, Van Gheluwe, Dutroux ... de identiteit van al die autochtone misdadigers wordt niet verhuld, integendeel. Met naam, toenaam en duidelijke foto worden zij door alle media vermeld, al zijn zij dan schandvlekken voor België.
Maar een allochtoon die een misdaad begaat, wordt verheimelijkt, beschermd, zijn naam hooguit vermeld als initiaal, zijn foto onherkenbaar gemaakt ... dit alles in de naam van multiculturaliteit die haar uiterste best doet de indruk te geven dat ze monoculturalistisch is als er misdaden gepleegd worden door vreemdelingen.
Je hebt gelijk. Niemand kent Kapplan, Bamouhammad, Benallal, Bouhouche, Ait-Oud of nog Iasir...
Oud 2 september 2012, 09:41   #48
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tjû zeg! En jij hebt dat zo onmiddellijk gezien, zo!?
Zo onmiddellijk zal niemand dat gezien hebben. Anders was het nooit zo ver kunnen komen. Maar dat er een probleem was dat groter en groter werd, zodat het nu haast onherstelbaar is, dat weet ondertussen toch wel iedereen. Of toch iedereen die feiten onder ogen durft te zien!
Oud 2 september 2012, 09:51   #49
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Zo onmiddellijk zal niemand dat gezien hebben. Anders was het nooit zo ver kunnen komen. Maar dat er een probleem was dat groter en groter werd, zodat het nu haast onherstelbaar is, dat weet ondertussen toch wel iedereen. Of toch iedereen die feiten onder ogen durft te zien!
Er is een verschil tussen een probleem erkennen, en de échte oorzaken ervan te onderzoeken om ze op te lossen, en een probleem uitvergroten om een bepaalde agenda in te vullen en "oplossingen" voor andere problemen te proberen op te dringen. En daarbij zeg ik ook dat het probleem waarschijnlijk nooit opgelost zal geraken.

Een citaat: "De ce qui précède il résulte donc que la criminalité est dans une de ses plus mauvaises phases. Supprimer toutes ses causes, — rien ne serait d'ailleurs plus difficile que d'en donner une énumération complète, il suffit d'en connaître les principales, — ce serait vouloir renouveler le monde du jour au lendemain, puisqu'elles sont liées �* ceux des problèmes économiques, sociaux et moraux qui bouleversent l'époque contemporaine."

En van dezelfde auteur: "De ces chiffres ressort avant tout» la prédominance absolue de la criminalité violente et homicide des jeunes gens de seize �* vingt ans. Une autre tendance qu'on remarque chez les jeunes malfaiteurs est celle qui les pousse �* commettre des incendies. Cette précocité criminelle est plus visible encore en matière de vol ; c'est l�*, on le sait, un penchant qui est un des premiers �* se manifester ; il est d'ailleurs commun �* tous les âges, mais va s'affaiblissant �* mesure que le délinquant vieillit. "

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 2 september 2012 om 09:52.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 09:52   #50
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allahtonen, bedoel je?
Want ik vermoed dat de straten vol zaten met Polen, Congolezen (om geen "Negers" te zeggen), Italianen, Spanjaarden, en daartussen een paar Turken en Marokkanen?

Of was Brussel toen zo uitzonderlijk?
Negers in ieder geval niet of amper. Beetje italiaan, beetje spanjaard. Beetje noord afrikanen. De moeite niet om over te klappen, toen heette dat nog "plezant".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 10:32   #51
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt gelijk. Niemand kent Kapplan, Bamouhammad, Benallal, Bouhouche, Ait-Oud of nog Iasir...
My point exactly.
Oud 2 september 2012, 12:10   #52
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beter nog, zelfs n�* de veroordeling wordt hun achternaam in initialen gezet en krijgen ze een balkje voor de ogen.... Adam G. is daar zo'n prachtig voorbeeld van!

alhoewel, wie herinnert zich dan weer zijn kompaan "marius O." die gratis naar een internationale voetbalwedstrijd van Anderlecht mocht? blijkbaar lekker terug in polen (hallelujah) en al dapper terug aan de slag in het criminele circuit. Ook nu mogen we de sukkelaar zijn achternaam niet weten, noch de foto herkennen:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-gerecht.dhtml

Werd Adam G. trouwens al teruggestuurd? Dat was toch de afspraak met Polen neem ik aan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 2 september 2012 om 12:10.
Oud 2 september 2012, 12:19   #53
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
beter nog, zelfs n�* de veroordeling wordt hun achternaam in initialen gezet en krijgen ze een balkje voor de ogen.... Adam G. is daar zo'n prachtig voorbeeld van!
Bedoel je die twee jongeren van "Marokkaanse afkomst"?
BTW: ook de Blanc-Bleu Belgen mogen niet met naam en foto in de pers komen indien zij minderjarig zijn, dat weet je toch?

Genre:
"buurjongen A. B. (16) en een 12-jarige jongen uit de wijk waar Priscilla woonde."
Of misschien is het zo dat, gezien hun achtergrond niet gemeld wordt, het om allochtonen gaat; zelfs de initialen van de 12-jarige worden niet gegeven, het zal dan ook niet alleen om een Marokkaanse jongen gaan, maar zeker en vast ook om een salafist die trainingskampen in Afghanistan heeft gevolgd!

Citaat:
Werd Adam G. trouwens al teruggestuurd? Dat was toch de afspraak met Polen neem ik aan?
Diene zit al lang in Polen, hoor...
(neen, niet in Marokko, neen)
Oud 2 september 2012, 12:30   #54
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je die twee jongeren van "Marokkaanse afkomst"?
BTW: ook de Blanc-Bleu Belgen mogen niet met naam en foto in de pers komen indien zij minderjarig zijn, dat weet je toch?
ja dat weet ik en dat is terecht. Maar blijkbaar blijven die boefjes dus minderjarig zo te zien.

Citaat:
Diene zit al lang in Polen, hoor...
(neen, niet in Marokko, neen)
het waren inderdaad blonde Finnen. Wat een racistische beschrijving gaven ze toch door te vermelden dat ze er als (donkerharige) noordafrikanen uitzagen. Polen zien er toch altijd uit als marokkanen hé.

Oud 2 september 2012, 12:40   #55
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ja dat weet ik en dat is terecht. Maar blijkbaar blijven die boefjes dus minderjarig zo te zien.
Wacht, ik zal u helpen: Adam Giza. Zo goed?
(Marius O. weet ik niet, eerlijk gezegd - hij werd dan ook gevolgd door de jeugdrechter, wat een andere situatie is)

Citaat:
het waren inderdaad blonde Finnen. Wat een racistische beschrijving gaven ze toch door te vermelden dat ze er als (donkerharige) noordafrikanen uitzagen. Polen zien er toch altijd uit als marokkanen hé.
Heb ik ergens het woord racisme laten vallen?
Men heeft gewoon naar het stereotiep gekeken : criminaliteit + mensen met donker haar = Noord-Afrikanen. En nu was men verkeerd, en stond men met zijn mond vol tanden.

Zoals het nu knarst dat men de oorsprong van die jongeren in de zaak Priscilla niet meedeelt, terwijl het blijkbaar om "autochtonen" gaat. Waren het allochtonen (wat nog mogelijk is, hé) geweest, zou P.be te klein geweest zijn.
Oud 2 september 2012, 13:17   #56
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Strikt crimino-historisch gezien zijn de problemen, zeker in de steden, sinds de Industriële revolutie al altijd door "jongeren" veroorzaakt, hoor...
Dit is echt een dooddoener van jewelste.
Natuurlijk zijn er altijd jongeren geweest die teveel dronken, op brommers de buurt onveilig maakten, met mekaar in groep al eens op de vuist gingen.

Maar dat vormde geen ernstig maatschappelijk probleem of onveiligheidsgevoel in wijken, agressie keerde zich niet tegen burgers, tegen busschauffeurs, recratieparken werden niet tot oorlogsgebied herschapen en vrouwen werden niet om de haveklap met seksuele agressie geconfronteerd.

Ik vind het weerzinwekkend dat u met dit argument die problemen minimaliseert, mogelijk behoort u tot die groep van middenklasse die zelf buiten schot blijft van de problemen die nu door sommige groepen jongeren het openbare leven steeds meer verzieken.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:27   #57
Charlie don't Surf
Banneling

Standaard

Citaat:

alhoewel, wie herinnert zich dan weer zijn kompaan "marius O." die gratis naar een internationale voetbalwedstrijd van Anderlecht mocht? blijkbaar lekker terug in polen (hallelujah) en al dapper terug aan de slag in het criminele circuit. Ook nu mogen we de sukkelaar zijn achternaam niet weten, noch de foto herkennen:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...-gerecht.dhtml

Citaat:
Adam Giza werd tot 20 jaar cel veroordeeld en zit zijn straf in Polen uit.
Gelieve je eigen bronnen te lezen Cynara , vermijdt topics als deze , http://forum.politics.be/showthread.php?t=175749

Laatst gewijzigd door Charlie don't Surf : 2 september 2012 om 13:31.
Charlie don't Surf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2012, 13:37   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb ik ergens het woord racisme laten vallen?
Men heeft gewoon naar het stereotiep gekeken : criminaliteit + mensen met donker haar = Noord-Afrikanen. En nu was men verkeerd, en stond men met zijn mond vol tanden.
en ik maar denken dat ze voortgingen op de camerabeelden waarbij duidelijk bleek dat het over twee noormannen met gehoornde helmen ging

Oud 2 september 2012, 13:40   #59
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Charlie don't Surf Bekijk bericht
Gelieve je eigen bronnen te lezen Cynara , vermijdt topics als deze , http://forum.politics.be/showthread.php?t=175749
dat er verondersteld wordt dat hij die straf in polen ging uitzitten is iets anders dan de straf effektief in polen uitzitten lieverd:

http://www.hln.be/hln/nl/1273/MP3-mo...an-Polen.dhtml

ha is het dan eindelijk toch gelukt:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...e-zitten.dhtml

Laatst gewijzigd door circe : 2 september 2012 om 13:42.
Oud 2 september 2012, 13:55   #60
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is echt een dooddoener van jewelste.
Natuurlijk zijn er altijd jongeren geweest die teveel dronken, op brommers de buurt onveilig maakten, met mekaar in groep al eens op de vuist gingen.

Maar dat vormde geen ernstig maatschappelijk probleem of onveiligheidsgevoel in wijken, agressie keerde zich niet tegen burgers, tegen busschauffeurs, recratieparken werden niet tot oorlogsgebied herschapen en vrouwen werden niet om de haveklap met seksuele agressie geconfronteerd.

Ik vind het weerzinwekkend dat u met dit argument die problemen minimaliseert, mogelijk behoort u tot die groep van middenklasse die zelf buiten schot blijft van de problemen die nu door sommige groepen jongeren het openbare leven steeds meer verzieken.
(fout)

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 2 september 2012 om 14:01.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be