Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 september 2012, 15:47   #41
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Wat bedoel je met "omdat het te gortig leek"? Checkt gij uw madameke haar saccoche dan?
Op een keer vroeg ik aan haar: "bie, waar is de zwart doosje?" In haar sjakosj blijkbaar. Na meer dan een minuut wroemelen had ik dat dus nog niet gevonden! En aldus... ik moet erbij zeggen dat we dan nog niet lang samenwoonden.

Citaat:
Dat was vroeger bij onze ouders ook zo: saccochen en portemonees zijn persoonlijk. Privé.
Het was geen privacy zaak eigenlijk. Ik mocht er gewoon iets uitpakken. Anders (en nu zeker niet meer ) kijk ik daar nooit in. Wij kijken eigenlijk nooit naar de andere zijn emails, brieven (behalve als ze vrijwillig overhandigd worden), portemonnees e.d.
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 15:50   #42
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Taak 13: het badkamerkastje

Iedereen (behalve als je zelf gebouwd hebt misschien, maar dan nog) heeft wel zo´n rommelkastje in de badkamer. Vol met gerief dat niemand ooit nog zal gebruiken, kapotte speldjes, uitgedroogde pottekes, een verlopen medicijn of twee,... Vandaag zwier je er eens alles uit. Ge zult zien: heel wat gerief minder in dat kastje en je zal in het vervolg alles sneller terugvinden.
Oud 13 september 2012, 16:09   #43
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twigmuntus Bekijk bericht
Taak 13: het badkamerkastje

Iedereen (behalve als je zelf gebouwd hebt misschien, maar dan nog) heeft wel zo´n rommelkastje in de badkamer. Vol met gerief dat niemand ooit nog zal gebruiken, kapotte speldjes, uitgedroogde pottekes, een verlopen medicijn of twee,... Vandaag zwier je er eens alles uit. Ge zult zien: heel wat gerief minder in dat kastje en je zal in het vervolg alles sneller terugvinden.
Ik heb zo'n 2 rommelschuifjes in mijn badkamer. Ook vol met haarspeldjes, haarclips, toiletzakjes van toen mijn kinderen vroeger op kamp gingen....
Ik moet dat dringend eens leegmaken. Daar liggen ook nog brokken zeep in, oude tandenborstels, tandpasta vanover 10jaar enz. "Zucht" MAAR ik beloof mezelf (dankzij jou) dat ik er werk van ga maken.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2012, 16:23   #44
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Graag gedaan!

De wereld zou morgen een betere plek om te leven zijn mocht iedereen vandaag dat badkamerkastje eindelijk eens uitkuisen!

Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 13 september 2012 om 16:24.
Oud 14 september 2012, 17:55   #45
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Taak 14: auto stofzuigen

Hier hoeft niet veel uitleg bij hé. Dat is al veel te lang geleden me dunkt!
Oud 14 september 2012, 18:48   #46
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Taak 14: auto stofzuigen

Hier hoeft niet veel uitleg bij hé. Dat is al veel te lang geleden me dunkt!
Da's de taak van mijne man. Auto kuisen, auto stofzuigen....daar moei ik mij niet mee.
Oud 15 september 2012, 16:47   #47
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Taak 15: poets je (microgolf)oven

Nog zo´n ding dat al te vaak vergeten wordt. Gedroogde etensresten aan de kanten, daar krijg ik het van. Blinken moet het misschien niet, maar die gekoekte restjes, die moeten raus.

Zelf ga ik straks mijn microgolfoventje eens deftig schoonmaken zie.
Oud 15 september 2012, 16:52   #48
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Taak 15: poets je (microgolf)oven

Nog zo´n ding dat al te vaak vergeten wordt. Gedroogde etensresten aan de kanten, daar krijg ik het van. Blinken moet het misschien niet, maar die gekoekte restjes, die moeten raus.

Zelf ga ik straks mijn microgolfoventje eens deftig schoonmaken zie.
Tip: zet een kommetje water met 2 citroenschijfjes in uwe microgolf. Met azijn kan ook. Zet de MG op de hoogste stand gedurende 2 minuten. Hierna veeg je gewoon de binnenkant schoon met keukenrol. Door de damp zijn alle etensrestjes/saus losgekomen. Gewoon eens over wrijven en uwe MG blinkt als nieuw. + : door de citroenschijfjes ruikt hij heerlijk fris. Ik doe dat zo'n 2 keer per week want kost geen enkele moeite!
Oud 15 september 2012, 17:14   #49
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Awel, ik ga dat straks doen zie! Bedankt.

ps: Kan ik die citroenschijfjes daarna nog opeten?
Oud 15 september 2012, 18:37   #50
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Awel, ik ga dat straks doen zie! Bedankt.

ps: Kan ik die citroenschijfjes daarna nog opeten?
Wel uw MG op hoogste stand zetten zodat water kookt. Wat dat opeten betreft: geen idee eigenlijk.
Oud 15 september 2012, 18:54   #51
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Taak 15 bis : (als dat mag van Twigmuntus)

Poets uw koper.
Iedereen heeft wel een koperen beeldje, schoteltje, kandelaar....staan. Koop geen dure koperpoets maar wrijf uw koper in met ketchup. Gewoon met keukenrol ofzo. Laat 5 minuutjes intrekken. Opblinken met propere doek en klaar.
Oud 15 september 2012, 18:55   #52
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Poets uw koper.
Iedereen heeft wel een koperen beeldje, schoteltje, kandelaar....staan. Koop geen dure koperpoets maar wrijf uw koper in met ketchup. Gewoon met keukenrol ofzo. Laat 5 minuutjes intrekken. Opblinken met propere doek en klaar.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2012, 19:01   #53
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Probeer maar Munglik.
Er wordt ons opgedrongen om 85 verschillende en meestal dure produkten te kopen. Terwijl huis-en keukenmiddeltjes even goed werken ( ook properder voor het milieu).
Oud 15 september 2012, 19:08   #54
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Citaat:

Poets uw koper.
Jij mag dat zeker

Jama jama, ik word ongemakkelijk van ketchup. Ik krijg daar braakneigingen van. Gelukkig heb ik hier niet direct iets koper denk ik.
Oud 15 september 2012, 19:13   #55
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Als je dan toch een saus moet kiezen, neem je maar best ketchup. Schijnt redelijk gezond te zijn.
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2012, 17:10   #56
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Taak 16: Brandblusapparaat

Thuis en in de auto, me dunkt. Nog nie vervallen? Weet je hoe het te gebruiken? Weten je familieleden dat ook?

Nuttige link: http://www.brandblusapparaten.info/
Oud 16 september 2012, 17:57   #57
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Welke saus oep de fritjes menier ?
Doe mij moar koperpoets ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2012, 18:17   #58
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Taak 17: café

Ga deze week eens op café, zomaar. Dit is vnl. gericht aan die mensen die anders (haast) nooit op café gaan. Sommigen komen echt te weinig buiten. Het kan tegenvallen, maar met een goede ingesteldheid kan er niet veel mislopen. Zet je aan de toog, bestel een pintjen, kijk wij er allemaal is, waar ze over praten. Sta eens stil bij de sociale functie van het café.

Voor de ervaren cafégangers een alternatief: stap eens binnen in een café waar je nog nooit bent binnen geweest.

Zelf: Ik mis de cafés die ik frequenteerde in mijn jeugd. Na een verre verhuis nooit meer ergens een goed gevoel gekregen Vrijdag ga ik nog eens een poging wagen, ergens waar ik nog niet ben geweest.
Oud 18 september 2012, 19:14   #59
Twigmuntus
Burgemeester

Standaard

Taak 18: Huisdieren

Hebben die beestjes eens niks nodig? Moet dat hok(je) niet eens uitgemest worden? Indien er een probleem is, misschien eens naar de dierenarts gaan voor het serieus wordt? Kortom: besteed eens aandacht aan je huisdieren. Er is vast iets wat je in het vervolg beter kunt doen. Nagels knippen, wandelen, wassen,... Mijn hart breekt altijd een beetje als ik verwaarloosde huisdieren zie.

Zelf heb ik 2 cavia´s. Ik heb vandaag hun nagels eens geknipt. Was al veel te lang geleden
Oud 18 september 2012, 21:18   #60
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Taak 18: Huisdieren

Hebben die beestjes eens niks nodig? Moet dat hok(je) niet eens uitgemest worden? Indien er een probleem is, misschien eens naar de dierenarts gaan voor het serieus wordt? Kortom: besteed eens aandacht aan je huisdieren. Er is vast iets wat je in het vervolg beter kunt doen. Nagels knippen, wandelen, wassen,... Mijn hart breekt altijd een beetje als ik verwaarloosde huisdieren zie.

Zelf heb ik 2 cavia´s. Ik heb vandaag hun nagels eens geknipt. Was al veel te lang geleden
Ik vind dit een hele goeie tip. Eigenlijk de beste totnogtoe. Net omdat het om dieren, om levende wezens gaat.
Zelf heb ik een kat. Het beestje maakt al ruim 12jaar deel uit van mijn gezin. Voor mij is dat een volwaardig gezinslid. Bij de minste twijfel van ziekte ga ik met m'n lieverdje naar de dierenarts. Ik zorg er ook voor dat hij (is een kater) met alle inentingen in orde is. Ik kan niet begrijpen dat mensen hun huisdier verwaarlozen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be