Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2004, 22:41   #41
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Goed, volg dan geen cursus, wat houdt u tegen uw handen uit uw mouwen te steken en op uw eigen te beginnen als handelaar?
Komaan Tomb, dat is al te gemakkelijk, als ik die vriendin dan als vb neem, zij is ongeschoold, heeft steeds jobs gehad als arbeidster, van rouwkransen maken tot in een plastiekfabriek.
Onlangs heeft ze gesolliciteerd bij de plaatselijke Lidl maar is afgewezen omdat ze niet geslaagd is voor de rekentest (dat is blijkbaar een rotatiejob, ze moest ook aan de kassa kunnen zitten en ze heeft het moeilijk met tellen).
Wat kan zo iemand dan nog doen op die leeftijd, jobkes als schabbenvuller daar nemen ze een jonger iemand voor aan een minimumloon, ook daar krijgt ze geen kans.
Handelaar als je niet kan tellen? Geen facturen kunt opmaken.
En toch is het geen dom iemand, alleen kan zij bepaalde dingen gewoon niet aan.
En zonder al dat, start je niks zonder beginnerskapitaal, zelfs niet in de dienstensector. Zoals ik al eerder zei, zolang het niet goed loopt, en dat heeft tijd nodig, waarvan ga je dan leven?
Zij wilde bv als huisschilder starten, maar zonder vervoer, zonder materialen (borstels, ladder, ev. stelling, terpentine, white-spirit, toch nodige materialen) dus zonder startkapitaal voor deze zaken en geld om de eerste periode te overbruggen : begin je niets.
Als ik morgen de lotto win zal ik het wel financieren hoor, zo goed zijn we wel bevriend, maar tot op heden vallen die balletjes altijd net verkeerd

Ik bewonder jouw ondernemingszin en wat jij bereikt hebt, while starting from scratch, maar niet iedereen is daar toe in staat.
Moest dat zo zijn, er zouden geen werklozen zijn hee.
Er bestaan ook beschutte werkplaatsen hé.

P.S. Voltaire was een Fransman en kende geen jota Engels.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 23:08   #42
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Goed, volg dan geen cursus, wat houdt u tegen uw handen uit uw mouwen te steken en op uw eigen te beginnen als handelaar?
Moest het zo ver komen dat ik ooit op straat kom te staan, zal ik zeker niet twijfelen om op zelfstandige basis te beginnen. Ik zou het echter nooit in België doen. Er is een Zuid-Amerikaans "republiekje" waar nog een hele markt openligt. Binnenkort ga ik er voor de 6de maal naar toe om nog enkele contacten te leggen (it's a dirty job, but someone's got to do it... ).
rainman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 23:28   #43
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:

Komaan Tomb, dat is al te gemakkelijk, als ik die vriendin dan als vb neem, zij is ongeschoold, heeft steeds jobs gehad als arbeidster, van rouwkransen maken tot in een plastiekfabriek.
Onlangs heeft ze gesolliciteerd bij de plaatselijke Lidl maar is afgewezen omdat ze niet geslaagd is voor de rekentest (dat is blijkbaar een rotatiejob, ze moest ook aan de kassa kunnen zitten en ze heeft het moeilijk met tellen).
Wat kan zo iemand dan nog doen op die leeftijd, jobkes als schabbenvuller daar nemen ze een jonger iemand voor aan een minimumloon, ook daar krijgt ze geen kans.
Handelaar als je niet kan tellen? Geen facturen kunt opmaken.
En toch is het geen dom iemand, alleen kan zij bepaalde dingen gewoon niet aan.
En zonder al dat, start je niks zonder beginnerskapitaal, zelfs niet in de dienstensector. Zoals ik al eerder zei, zolang het niet goed loopt, en dat heeft tijd nodig, waarvan ga je dan leven?
Zij wilde bv als huisschilder starten, maar zonder vervoer, zonder materialen (borstels, ladder, ev. stelling, terpentine, white-spirit, toch nodige materialen) dus zonder startkapitaal voor deze zaken en geld om de eerste periode te overbruggen : begin je niets.
Als ik morgen de lotto win zal ik het wel financieren hoor, zo goed zijn we wel bevriend, maar tot op heden vallen die balletjes altijd net verkeerd

Ik bewonder jouw ondernemingszin en wat jij bereikt hebt, while starting from scratch, maar niet iedereen is daar toe in staat.
Moest dat zo zijn, er zouden geen werklozen zijn hee.

't Is niet omdat jij in een een begrensd vakje rondloopt dat je iedereen in vakjes moet stoppen.
Er is een hemelsbreed verschil tussen niet goed kunnen tellen, omwille van dyscalculie (ooit al van gehoord) en in een beschutte werkplaats thuishoren.
Jij mag hopen dat je een tiende van haar doorzettingsvermogen bezit, een kwart van haar persoonlijkheid en een derde van haar menselijk inzicht.
Zelfs dan zou je nog een prachtig mens zijn.

Alles is goed om maar te kunnen sneren hee Dorus, je bent echt een zielig mannetje.

En speciaal voor jou, heb ik mijn onderschrift veranderd ~ 't deed me nl aan jou denken.
Oud 9 juli 2004, 23:32   #44
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Als we maar kunnen schelden. Hun summa ratio!
Oud 9 juli 2004, 23:44   #45
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is niet omdat jij in een een begrensd vakje rondloopt dat je iedereen in vakjes moet stoppen.
Er is een hemelsbreed verschil tussen niet goed kunnen tellen, omwille van dyscalculie (ooit al van gehoord) en in een beschutte werkplaats thuishoren.
Jij mag hopen dat je een tiende van haar doorzettingsvermogen bezit, een kwart van haar persoonlijkheid en een derde van haar menselijk inzicht.

Alles is goed om maar te kunnen sneren hee Dorus, je bent echt een zielig mannetje.

En speciaal voor jou, heb ik mijn onderschrift veranderd ~ 't deed me nl aan jou denken.
Pas eens op je woorden, meid.
Ik ga het hier op dit forum maar één keer zeggen. Ik ben bijna 70, heb 2 universitaire titels, die ik beide gehaald heb terwijl ik fulltime werkte en al een gezin had. Ik heb een zaak opgericht, ze 25 jaar geleid en uitgebouwd tot de grootste in haar niche in Europa.
Ik heb een gloeiende hekel aan profiteurs, aan die navelstaarderij, dat zelfbeklag, die egotripperij die bij velen een levenshouding schijnt te zijn.
Ik heb een hekel aan lieden die altijd wel van de uitzondering een regel trachten te maken. Lieden die in naam van 'iemand die ze kennen' immer bewijzen weten aan te dragen hoe slecht de wereld wel is.

De laatste zin van de roman 'De soldaat Johan' van Filip de Pillecyn is:
En hij lei den wapenrok af en toog aan de arbeid.

Dat al die misèrekraaiers eens aan de arbeid togen!

Pigé?
Oud 9 juli 2004, 23:56   #46
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik ga het hier op dit forum maar één keer zeggen. Ik ben bijna 70, heb 2 universitaire titels, die ik beide gehaald heb terwijl ik fulltime werkte en al een gezin had. Ik heb een zaak opgericht, ze 25 jaar geleid en uitgebouwd tot de grootste in haar niche in Europa.
Ik heb een gloeiende hekel aan profiteurs, aan die navelstaarderij, dat zelfbeklag, die egotripperij die bij velen een levenshouding schijnt te zijn.
Ik heb een hekel aan lieden die altijd wel van de uitzondering een regel trachten te maken. Lieden die in naam van 'iemand die ze kennen' immer bewijzen weten aan te dragen hoe slecht de wereld wel is.

Pigé?
En ik heb een hekel aan iemand die zichzelf zo geweldig vindt en iedereen die een beetje afwijkt van zijn hooggelegde lat en norm als inferieur beschouwt.
Ik heb eveneens een hekel aan mensen die door een totaal gebrek aan empathie hun ogen sluiten voor de problemen van een ander.
Ik heb nog een grotere hekel aan mensen die anderen verwijten wat ze zelf niet doen.

Ik heb absoluut niet het idee dat de wereld zo slecht is, de vlaams blokstemmers hebben daar immers het patent op.
En ja ik ken mensen met problemen en weet dat die reëel zijn, ik heb eigenlijk medelijden met mensen die zo wereldvreemd zijn en zo naief dat ze denken dat alles rozegeur en maneschijn is.

Ik hoop voor u dat u nooit iets tegenkomt, de schok zou te groot zijn.
Oud 9 juli 2004, 23:57   #47
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Wat hier in de hele discussie opvalt is hoe weinig medelijden of medegevoel men heeft met diegenen die op latere leeftijd zonder werk vielen. Vooral door de schreeuwende 'sociaal voelende' medemensen.

Het is zo dat ons sociaal zekerheidssyteem één van de beste ter wereld is.
Het werd ontworpen voor intern gebruik na de Tweede Wereldoorlog voor mensen die om de één of andere buiten de boot vielen.
Jammer genoeg zijn er een heel deel mensen die denken dat leven van de 'steun' meekomt als geboorterecht, en dat zij vanaf ze de schoolbanken verlaten, recht hebben op een uitkering die even hoog is als van een laaggeschoolde arbeider. Steuntrekkers verwachten van alle anderen de solidariteit om te betalen en om begrip op te brengen voor hun situatie en verder te zorgen voor het recht dat zij menen te hebben op een auto, eigen woning, vakantie, computer enz... De overheid werkt dit in de hand, onder druk van de vakbonden, daardoor onstaat er een soort systeem waarbij 60% slaven werken voor 40 % consumenten.
Ondertussen wil men de sociale zekerheid niet splitsen, terwijl men weet dat Wallonië er niet beter van wordt, maar dat de transferten naar Wallonië (volgens KBC 5,34 miljard) enkel in vervangingsinkomens en overheidsbedrijven wordt gepompt. (45 % werkt in overheidsdienst.)

Dat er mensen zijn die echt geen werk kunnen vinden, zoals hierboven al werd aangehaald, voornamelijk vanwege hun leeftijd moeten gesteund worden. Daar dient het syteem voor. Alhoewel het meestal niet vanwege hun leeftijd is, maar vaak door de hoge lonen die werkgevers moeten betalen, waardoor ze liever jongere en goedkopere arbeidskrachten in dienst nemen. De vakbonden hebben in de loop der jaren teveel uit het onderste van de kan gehaald en dit vaak ten nadele van de werknemers op latere leeftijd.
Jonge mensen kunnen altijd wel iets vinden, maar vaak ontbreekt de wil. Sommigen vinden dat zij het recht hebben om niet te werken.
Voor mijn part hebben ze dat! Maar dan mogen ze niet verwachten dat de gemeenschap verder blijft betalen voor een keuze die ze zelf hebben gemaakt.
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2004, 23:58   #48
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Pigé?
En ik heb een hekel aan iemand die zichzelf zo geweldig vindt en iedereen die een beetje afwijkt van zijn hooggelegde lat en norm als inferieur beschouwt.
Ik heb eveneens een hekel aan mensen die door een totaal gebrek aan empathie hun ogen sluiten voor de problemen van een ander.
Ik heb nog een grotere hekel aan mensen die anderen verwijten wat ze zelf niet doen.

Ik heb absoluut niet het idee dat de wereld zo slecht is, de vlaams blokstemmers hebben daar immers het patent op.
En ja ik ken mensen met problemen en weet dat die reëel zijn, ik heb eigenlijk medelijden met mensen die zo wereldvreemd zijn en zo naief dat ze denken dat alles rozegeur en maneschijn is.

Ik hoop voor u dat u nooit iets tegenkomt, de schok zou te groot zijn.
Wat ik niet vermeldde: ik doe al 10 jaar vrijwilligers werk voor verpauperde en vereenzaamde bejaarden in Antwerpen-Noord.
Luxe-linksen als jij hebben mij geen lessen te spellen. Wel in tegendeel!
Oud 10 juli 2004, 00:10   #49
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Het is duidelijk dat een ernstig debat met mensen zoals Oriani onmogelijk is. De arrogantie en het kleineren van andere forumdeelnemers is niet alleen storend, maar vooral ergerlijk vanwege de domheid die ervan uitgaat. Inplaats van argumenten te onderbouwen worden andere meningen die ze niet wil aanvaarden gewoon omschreven als Blokkertjes-praat. (Wat dat ook mag zijn! )

Elke keer wanneer je denkt, daar heeft ze nu eens een punt, maakt ze het zelf kapot door haar hatelijkheden.
Oud 10 juli 2004, 00:18   #50
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Het is duidelijk dat een ernstig debat met mensen zoals Oriani onmogelijk is. De arrogantie en het kleineren van andere forumdeelnemers is niet alleen storend, maar vooral ergerlijk vanwege de domheid die ervan uitgaat. Inplaats van argumenten te onderbouwen worden andere meningen die ze niet wil aanvaarden gewoon omschreven als Blokkertjes-praat. (Wat dat ook mag zijn! )

Elke keer wanneer je denkt, daar heeft ze nu eens een punt, maakt ze het zelf kapot door haar hatelijkheden.
8) Oriana, word hier algemeen beschouwd, als één der betere forummers. Nooit aan gedacht, dat het probleem bij jou zou kunnen liggen ?? 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 00:42   #51
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Citaat:

8) Oriana, word hier algemeen beschouwd, als één der betere forummers. Nooit aan gedacht, dat het probleem bij jou zou kunnen liggen ?? 8)
héhé bedankt, en mijn PB-Inbox stroomt vol met soortgelijke leuke reacties - hoe een 'uncalled for" persoonlijke aanval een mens uiteindelijk kan opkrikken hee
Oud 10 juli 2004, 00:46   #52
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als het debat met iemand anders is, eugh...nee!
Oud 10 juli 2004, 00:47   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

héhé bedankt, en mijn PB-Inbox stroomt vol met soortgelijke leuke reacties - hoe een 'uncalled for" persoonlijke aanval een mens uiteindelijk kan opkrikken hee
8) de waarheid, heeft zo zijn rechten 8)
Oud 10 juli 2004, 00:51   #54
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Elkaar wat schouderklopjes geven is natuurlijk ook een manier om niet te moeten reageren op wat hierboven staat.

Of misschien is het te moeilijk?
Oud 10 juli 2004, 00:53   #55
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Elkaar wat schouderklopjes geven is natuurlijk ook een manier om niet te moeten reageren op wat hierboven staat.

8) Hoe zielig is het eigenlijk, dat het VB zijn mandatarissen, zoals "vicky" moet inzetten op fora . Niks beters te doen ???? 8)
Oud 10 juli 2004, 01:09   #56
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
En hoe wilt u dat reageer op zo'n persoonlijke, totaal ongepaste, compleet ver gezochte opmerking?
Reageer ik geargumenteerd dan krijg ik daar one-liners op.
Als ik die weerleg dan volgen er hatelijkheden.
Reageer ik daarop in dezelfde trend, kwestie van een gelijke conversatietoon te zoeken, dan krijg ik verwijten die nergens op slaan.

Weet u, ik zal reageren op het niveau dat waarschijnlijk het meest toepasselijk is :
Al wat ge zegt, dat zijt ge zelf
Oud 10 juli 2004, 01:39   #57
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

8) Hoe zielig is het eigenlijk, dat het VB zijn mandatarissen, zoals "vicky" moet inzetten op fora . Niks beters te doen ???? 8)
Nee, op dit uur niet meer. En nogmaals, ik ben geen mandataris.
Oud 10 juli 2004, 01:41   #58
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En hoe wilt u dat reageer op zo'n persoonlijke, totaal ongepaste, compleet ver gezochte opmerking?
Reageer ik daarop in dezelfde trend, kwestie van een gelijke conversatietoon te zoeken, dan krijg ik verwijten die nergens op slaan.

Weet u, ik zal reageren op het niveau dat waarschijnlijk het meest toepasselijk is :

Ik zie in deze reactie geen enkele aanval, maar zoals reeds gezegd, viel het een beetje weg tussen de 'ambras' die je had met een andere forummer.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=585309#585309
Oud 10 juli 2004, 01:56   #59
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zie in deze reactie geen enkele aanval, maar zoals reeds gezegd, viel het een beetje weg tussen de 'ambras' die je had met een andere forummer.

http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=585309#585309
Oh u bedoelt mijn reactie op dorus' post :
Citaat:
Die zonodig een vriendin van mij die aan dyscalculie lijdt maar meteen naar een beschutte werkplaats verwees en dan totaal out of the blue weer eens iets denigrerends moet opmerken over mijn onderschrift. (alsof dat dat zo inhoudelijk was?)
Ik was daar al geruime tijd aan het posten met andere forummers op een inhoudelijke en constructieve manier en opeens kwam daar Dorus' reactie op, zomaar out of the blue, zonder eerder aan die discussie deelgenomen te hebben, heel inhoudelijk hee, vindt u niet? ik zal ze nog eens posten voor u :
Citaat:
Zijn daaropvolgende post was weer persoonlijk en ik heb gereageerd met exact dezelfde zinsbouw.
En plots voelde u zich geroepen om u daar eveneens, in te mengen en 't volgende te zeggen :
Citaat:
Maar ik zoek ambras, en ik ben hatelijk
Oud 10 juli 2004, 10:21   #60
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dat links wederzijds geslijm dient om t moreel hoog te houden in moeilijke tijden, vicky
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be