Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 september 2012, 15:47   #41
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Tsjecho-Slowakije is nooit echt een stabiele staat geweest, een beetje zoals België.

Bij de splitsing was Tjechië het rijkere deel, Slovakije het economisch minst ontwikkelde.

Vandaag heeft Slovakije een stuk ingehaald, voor een deel omdat het geen keuze had. Het stond er alleen voor, zonder Tjechië. Hun toegang tot de Eurozone hielp uiteraard ook een handje.

Naar mijn mening kan Wallonië zich beter ontwikkelen wanneer het van de Vlaamse infuus wordt losgekoppeld. Vandaag worden de Vlaamse miljarden gebruikt om de mensen er een normaal levensstandaard te geven, maar de Waalse relanceplannen alla Marshall van 2000, 2005, 2007 en 2009 hielpen Wallonië geen stap vooruit op economisch vlak.

Een eigen land zonder de jaarlijkse Vlaamse miljarden zal hen verplichten om het efficiënter aan te pakken.
Veel economen stellen dat Slovakije er beter van af was zonder de euro, maar wel in een muntunie met Tsjechië. De EU heeft veel geld gepompt in Slovakije om het mee te krijgen met de euro. De paradox is nu dat er transfers van Slovakije naar Griekenland gaan. Ondanks het feit dat de welvaart en het sociaal vangnet in Griekenland er pakken beter zijn. Zelfs nu.

De relanceplannen van Wallonië hebben wel effect gehad, evenals al het geld dat de EU in Slovakije heeft gepompt. Maar in het lange na niet genoeg om er bijdragende regio's van te maken.

Dat alles nu zo geweldig is met Tsjechië is een mening die niet iedereen deelt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 15:52   #42
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Slovakije is de armzaligste regio van de eurozone. Als je daar zo vol van bent, België houdt je niet tegen om naar ginds te verkassen.
U heeft blijkbaar schrik dat Franstalig België een gelijkaardig lot beschoren zal zijn. Natuurlijk weet ook iedereen dat Slowakije erop vooruitgegaan is sinds de onafhankelijkheid en dit ondanks de Eurocrisis: de werklooosheid is er gezakt Van 20% in 2001 tot 13,5% van de beroepsbevolking. Sinds de onafhankelijkheid trekt het land ook meer investeringen aan.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 15:55   #43
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Tsjecho-Slowakije is nooit echt een stabiele staat geweest, een beetje zoals België.

Bij de splitsing was Tjechië het rijkere deel, Slovakije het economisch minst ontwikkelde.

Vandaag heeft Slovakije een stuk ingehaald, voor een deel omdat het geen keuze had. Het stond er alleen voor, zonder Tjechië. Hun toegang tot de Eurozone hielp uiteraard ook een handje.

Naar mijn mening kan Wallonië zich beter ontwikkelen wanneer het van de Vlaamse infuus wordt losgekoppeld. Vandaag worden de Vlaamse miljarden gebruikt om de mensen er een normaal levensstandaard te geven, maar de Waalse relanceplannen alla Marshall van 2000, 2005, 2007 en 2009 hielpen Wallonië geen stap vooruit op economisch vlak.

Een eigen land zonder de jaarlijkse Vlaamse miljarden zal hen verplichten om het efficiënter aan te pakken.
Luc Van Steenkiste vertelde het tegendeel over het onderdeel competentiepolen van het Marshall plan deze ochtend.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 6 september 2012 om 15:56.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 16:07   #44
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
U heeft blijkbaar schrik dat Franstalig België een gelijkaardig lot beschoren zal zijn. Natuurlijk weet ook iedereen dat Slowakije erop vooruitgegaan is sinds de onafhankelijkheid en dit ondanks de Eurocrisis: de werklooosheid is er gezakt Van 20% in 2001 tot 13,5% van de beroepsbevolking. Sinds de onafhankelijkheid trekt het land ook meer investeringen aan.
In December 2008 was de werkloosheidsgraad nog 8.70% in Slovakije. Europa en de EIB hebben sinds de val van het ijzeren gordijn enorme sommen in Slovakije gepompt om het een sociaaleconomisch systeem te laten uitbouwen uit de assen van de planeconomie van tijdens de koude oorlog.

Velen zijn van mening dat Slovakije beter niet tot de euro was toegetreden.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 6 september 2012, 16:24   #45
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

@de brabander: Ik ben het volkomen met uw analyse eens nl dat nva separatisten zijn, allez, voor een deel toch. Ik ben er namelijk 1 van. Ik kom van het VB, ben voor volledige Vlaamse onafhankelijkheid, maar door het ondemocratische cordon ingevoerd door de traditio's en linkiewinkies(en vooral uit eigenbehoud) ben ik dus overgegaan naar nva. Dus voor alle duidelijkheid, niet uit onvrede met het VB maar om via nva te verkrijgen wat ik wil nl als vrienden uit elkaar gaan, voor mijn part resulterend in koninkrijk WallonBrux en republiek Vlaanderen. Zeer goede analyse Brabander. En dat weten ze beneden de taalgrens ook maar al te goed, en zeker na de laatste peiling uitgevoerd door La Libre Belgique.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 16:31   #46
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
In December 2008 was de werkloosheidsgraad nog 8.70% in Slovakije. Europa en de EIB hebben sinds de val van het ijzeren gordijn enorme sommen in Slovakije gepompt om het een sociaaleconomisch systeem te laten uitbouwen uit de assen van de planeconomie van tijdens de koude oorlog.

Velen zijn van mening dat Slovakije beter niet tot de euro was toegetreden.
Vergelijk even de overheidsschuld van de EU-landen in 2011.

http://www.marx.be/Prime/NL/images/m...uben/Graf3.gif
Bron: Berekeningen op basis van het databestand AMECO: http://ec.europa.eu/economy_finance/...99f26533524e7f.

Slowakije staat er veel beter voor dan België dat juist onder de PIGS-landen bengelt.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 16:39   #47
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@de brabander: Ik ben het volkomen met uw analyse eens nl dat nva separatisten zijn, allez, voor een deel toch. Ik ben er namelijk 1 van. Ik kom van het VB, ben voor volledige Vlaamse onafhankelijkheid, maar door het ondemocratische cordon ingevoerd door de traditio's en linkiewinkies(en vooral uit eigenbehoud) ben ik dus overgegaan naar nva. Dus voor alle duidelijkheid, niet uit onvrede met het VB maar om via nva te verkrijgen wat ik wil nl als vrienden uit elkaar gaan, voor mijn part resulterend in koninkrijk WallonBrux en republiek Vlaanderen. Zeer goede analyse Brabander. En dat weten ze beneden de taalgrens ook maar al te goed, en zeker na de laatste peiling uitgevoerd door La Libre Belgique.
Nee.

Ik begrijp niet goed waarom je Brussel zomaar wil weggeven?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 16:45   #48
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Da's de nagel op de kop !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 16:46   #49
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

@Xenophon: ik begrijp je teleurstelling wat Brussel betreft, en ik weet het, als rasechte vlaming zou ik hier niet zo over mogen denken, Brussel is nog altijd een Vlaamse stad. Maar wat zegt de realiteit, Vlamingen hebben in Brussel nauwelijks nog een politieke vertegenwoordiging, Brussel is een criminele stad waar de migratie niet meer bij te houden is, handen vol geld kost, en uiteindelijk zijn we er als Vlaming niet meer welkom. Dus beter dat zootje afstoten, hoge muren er rond, grensposten naar Vlaanderen toe, kwestie van het uitschot daar intramuros te houden. En natuurlijk, en nu komt het, geldkraan volledig dicht, het hierdoor vrijgekomen geld investeren in Vlaanderen, je zult eens zien wat je allemaal met dit geld voor Vlaanderen kunt doen. Ja, beste Xenophon, dat is het mij allemaal waard om van het Waals-Arabische juk voor eens en voor altijd verlost te zijn.
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 16:50   #50
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Nee.

Ik begrijp niet goed waarom je Brussel zomaar wil weggeven?
Hij k�*n Brussel niet weggeven...

Oud 6 september 2012, 16:54   #51
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bron: Berekeningen op basis van het databestand AMECO: http://ec.europa.eu/economy_finance/...99f26533524e7f.

Slowakije staat er veel beter voor dan België dat juist onder de PIGS-landen bengelt.
Inderdaad: als je die 2 zaken bekijkt dan moet je geen Nobelprijs ekonomie hebben om onmiddellijk te zien dat Slovakije DUIDELIJK er beter voorstaat dan dit apeland !!!

Oud 6 september 2012, 16:54   #52
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@Xenophon: ik begrijp je teleurstelling wat Brussel betreft, en ik weet het, als rasechte vlaming zou ik hier niet zo over mogen denken, Brussel is nog altijd een Vlaamse stad. Maar wat zegt de realiteit, Vlamingen hebben in Brussel nauwelijks nog een politieke vertegenwoordiging, Brussel is een criminele stad waar de migratie niet meer bij te houden is, handen vol geld kost, en uiteindelijk zijn we er als Vlaming niet meer welkom. Dus beter dat zootje afstoten, hoge muren er rond, grensposten naar Vlaanderen toe, kwestie van het uitschot daar intramuros te houden. En natuurlijk, en nu komt het, geldkraan volledig dicht, het hierdoor vrijgekomen geld investeren in Vlaanderen, je zult eens zien wat je allemaal met dit geld voor Vlaanderen kunt doen. Ja, beste Xenophon, dat is het mij allemaal waard om van het Waals-Arabische juk voor eens en voor altijd verlost te zijn.
Dat is geen reden om het zomaar weg te geven, en voor het te kopen hebben de Walen geen geld. Temeer omdat ze nog lange tijd herstelbetalingen zullen moeten doen aan Vlaanderen.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 16:58   #53
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is geen reden om het zomaar weg te geven, en voor het te kopen hebben de Walen geen geld. Temeer omdat ze nog lange tijd herstelbetalingen zullen moeten doen aan Vlaanderen.
Daarenboven: Brussel zónder Vlaams geld is na 18 maanden bankroet.

Oud 6 september 2012, 17:08   #54
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Natuurlijk zijn het separatisten, dat lijkt me duidelijk. Als er geen democratische oplossing kan komen binnen België dan moet er maar gesplitst worden, een logische redenering.

10% separatisten in België wil wel zeggen dat 25% van de vlamingen separatist is, dat is al veel indrukwekkender. Als de Walen zo blijven verder doen zal dit vlug 50% worden, de regering van na 2014 zal beslissend zijn.
Het zijn separatisten, ze durven het alleen niet hardop zeggen.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 17:09   #55
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Daarenboven: Brussel zónder Vlaams geld is na 18 maanden bankroet.

Zouden ze niet meer geld binnen krijgen als de forenzende Vlamingen hun belasting ook in Brussel moeten betalen?
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 september 2012, 17:12   #56
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet wat netto schuldgraad betreft. Dit is inclusief het vermogen van de bedrijven en gezinnen.

Oud 6 september 2012, 17:16   #57
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet wat netto schuldgraad betreft. Dit is inclusief het vermogen van de bedrijven en gezinnen.
Jezuïetenpraat.
Ben je al eens naar Slovakije geweest ?

Oud 6 september 2012, 17:17   #58
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Jezuïetenpraat.
Ben je al eens naar Slovakije geweest ?

Ja.

Oud 6 september 2012, 17:18   #59
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja.
Et alors ???

Oud 6 september 2012, 17:31   #60
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
... Wat in Tsjechoslowakije kon (eenzijdige soevereiniteitsverklaringen, het land ontbinden zonder het volk te raadplegen,...) kan in België niet omdat de andere landen van de EU dat nooit zullen aanvaarden.
Wat zullen 'de andere landen van de EU' volgens u doen als "Vlaanderen" - bij monde van zijn op 'democratische' wijze verkozen Parlement en door de in dat Parlement in coalitie gaande meerderheidspartijen gevormde Regering - tóch doorzet, zich 'soeverein' verklaart en met de Waalse en Brusselse Regeringen/meerderheidspartijen onderhandelingen over een "Belgische Confederatie" opstart?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be