Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juli 2004, 14:31   #41
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Uw uitleg heeft me blijkbaar niet overtuigd.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 14:32   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Als u uw gelijk niet haalt, verwijt u ons een gebrek aan intelligentie. Dat is toch wel al te gemakkelijk, niet?
Minstens even gemakkelijk als de vergelijking tussen Flaminganten en mieren.

Citaat:
Blijft ook dat 11 juli 1302 niet het symbool kan zijn van het huidig Nederlandstalig België. Blijkbaar is geen enkele Vlaams-nationalist in staat een andere datum voor te stellen. Gebrek aan inspiratie?
Blijkbaar heeft slechts een handvol mierenneukers een probleem met die datum. Get over it.

Citaat:
Een tip: neem 30 april, Hollandse prinsjesdag. (als dat geen belediging is voor de Hollanders, uiteraard).
Schuift u de Belgische nationale feestdag dan op naar 14 juli? Als dat voor de Fransen geen belediging is, uiteraard.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 14:36   #43
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw uitleg heeft me blijkbaar niet overtuigd.
Hahaha. Anders had ik echt niet verwacht. Uitleg is het echter niet, wel feiten. Indien u natuurlijk elementen heeft die het tegendeel bewijzen (o.a. uw bewering dat Leopold Conscience er toe aanzette De Leeuw van Vlaanderen te schrijven), doe dat maar gerust. Ik stel echter vast dat u zich eraan niet waagt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 14:38   #44
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als u uw gelijk niet haalt, verwijt u ons een gebrek aan intelligentie. Dat is toch wel al te gemakkelijk, niet?

Blijft ook dat 11 juli 1302 niet het symbool kan zijn van het huidig Nederlandstalig België.
Hans, je bent echt vermoeiend. Elk jaar opnieuw begin je te ZAGEN over 11 juli. En elke keer opnieuw moet ik dan uitleggen dat 11 juli een SYMBOLISCHE datum is.

Citaat:
Blijkbaar is geen enkele Vlaams-nationalist in staat een andere datum voor te stellen. Gebrek aan inspiratie?
Wat mij betreft mogen ze de datum nemen dat de eerste Vlaamse regering (raad) werd gevormd.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2004, 14:39   #45
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Aan het aantal kiezers te merken zou ik eerder het unionisme als miereneuken zien.
Oud 10 juli 2004, 14:39   #46
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Ik stel u gerust, Jan. Uw uitleg was niet geheel nutteloos. Ze heeft er mij namelijk verder van overtuigd dat de eerste Vlaams-nationalisten België als een groot geschenk zagen omdat ze verdraaid goed wisten dat "Vlaanderen" zonder België niet kon overleven.
Oud 10 juli 2004, 14:42   #47
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik stel u gerust, Jan. Uw uitleg was niet geheel nutteloos. Ze heeft er mij namelijk verder van overtuigd dat de eerste Vlaams-nationalisten België als een groot geschenk zagen omdat ze verdraaid goed wisten dat "Vlaanderen" zonder België niet kon overleven.
En uit welk gedeelte van mijn uitleg mag dat dan wel blijken? Het is trouwens niet de eerste keer dat u met die uitleg komt aandraven: misschien moet u nu eens concreet aantonen waar en hoe dat wel in mijn uitleg vervat zit.

Er is trouwens een verschil tussen België uiteindelijk aanvaarden en het als "een groot geschenk" beschouwen. Een Jan Frans Willems bijvoorbeeld, toch de vader van de Vlaamse Beweging, was een overtuigd orangist. Toen duidelijk werd dat een hereniging en herstel niet meer tot de mogelijkheden behoorde, aanvaardde hij België. Nooit stond hij evenwel te springen voor België. Alweer een verschil dat u ontgaat. Maar goed, ik zie met spanning uw verdere uitleg tegemoet.
Oud 10 juli 2004, 14:46   #48
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Uitleg? Ik hoef u niets uit te leggen. Ik wens u voor morgen een goede feestdag, ook al weet ik niet waarom u feest...

Ik ga nu mijn belastingaangifte invullen om de transfers naar het Vlaams Gewest te kunnen betalen.
Oud 10 juli 2004, 14:50   #49
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uitleg? Ik hoef u niets uit te leggen.
En eens te meer schreeuwt de Opperbubbel eens op dit forum en verlaat vervolgens het strijdtoneel... wel goed wetend dat hij eigenlijk het onderstip heeft gedolven. Zijn voetvolk mag nu de door hem aangerichte schade en warboel proberen schoon te maken. Zo gaat het immers elke keer.

Inderdaad, Hans I de Grote hoeft niets uit te leggen: voor zo'n doorluchtige, alleswetende leider buigen we slechts nederig het hoofd.
Oud 10 juli 2004, 16:34   #50
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ook al weet ik niet waarom u feest...
Geeft niet hoor, Hansel.
Zolang er alleen al 1.2 miljoen Vlaams-nationalisten zijn die het heel goed weten hebben we geen hinder van jouw welbewuste onwetendheid.

Citaat:
Ik ga nu mijn belastingaangifte invullen om de transfers naar het Vlaams Gewest te kunnen betalen.
En ik die dacht dat de transfers van Vlaanderen richting Wallonië én Bruxelles gingen.
Maar hou je gerust aan je fabeltjesachtige, Belzieke geloof vast.
Straks probeer je er ons nog van te overtuigen dat de totale royale famille de Bruxelles, samen met Hans1 van de Cauter, zijn belastingaangiftes invult om de transfers naar het Vlaamse gewest de Belgique te mogen betalen.
Oud 10 juli 2004, 23:14   #51
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Allez, gelukkige feestdag, toch. Moge uw bloedige middeleeuwse en irrelevante veldslag u toch een beetje gelukkig maken in het reeds 174-jarige België !
Oud 11 juli 2004, 07:52   #52
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, gelukkige feestdag, toch. Moge uw bloedige middeleeuwse en irrelevante veldslag u toch een beetje gelukkig maken in het reeds 174-jarige België !
Hans I de Grote probeert weer te provoceren... en waaruit eens te meer blijkt dat de Opperbubbel niets afweet van de geschiedenis.
Oud 11 juli 2004, 19:20   #53
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Dat mag u dan wel eens verklaren.
Oud 11 juli 2004, 19:41   #54
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat mag u dan wel eens verklaren.
Graag en zelfs met veel plezier.

Irrelevante veldslag? Lees dan maar eens mijn vierde, en door u nooit becommentarieerde, repliek op uw leugentekst:

http://forum.politics.be/viewtopic.p...c&start=15

Merkwaardig trouwens dat de geschiedkundige waarop menig belgicist toch zo fier is en er graag naar verwijst, 1302 wel een relevante en belangrijke veldslag vond... Wanneer publiceert u uw "Histoire générale de la Belgique", o doorluchtige Hans?
Oud 11 juli 2004, 19:44   #55
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Hans heeft, zoals we gezien hebben op een kieslijst, nochthans een historicus in de rangen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2004, 20:52   #56
Breinsmurf
Burger

Stuur een bericht via Instant Messenger naar Breinsmurf
Standaard

Citaat:
Vergeet niet de Polen een bedankbriefje te sturen. Als zij niet tegelijkertijd met een opstand waren begonnen, hadden de Russen de boel komen opkuisen in Brussel en was er van België geen sprake geweest.
Oud 11 juli 2004, 20:54   #57
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Wat zegt mij dat die historicus waarnaar Jan verwijst betrouwbaar is?

Wat zegt hij trouwens in een notedop? Dat de slag belangrijk was voor België? Dat dacht Leopold I ook toen hij de slag liet herdenken voor de glorie van België.
Oud 12 juli 2004, 18:45   #58
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zegt mij dat die historicus waarnaar Jan verwijst betrouwbaar is?

Wat zegt hij trouwens in een notedop? Dat de slag belangrijk was voor België? Dat dacht Leopold I ook toen hij de slag liet herdenken voor de glorie van België.
HOE DURFT GE! Gij, Hans I de Groote durft te zeggen dat de slag die Leopold I herdacht een "bloedige middeleeuwse veldslag" was? Wordt de BUB republikeins, plant Hans Van de Cauter eeen staatsgreep?
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juli 2004, 22:32   #59
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Is dat alles wat u nog kan uitkramen? Zo'n onnozeliteiten...
Oud 12 juli 2004, 22:51   #60
Cyperken
Provinciaal Gedeputeerde

Cyperken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat alles wat u nog kan uitkramen? Zo'n onnozeliteiten...
Iemand die de geschiedenis in twijfel trekt gaat anderen uitmaken van 'onnozeliteiten'?
Cyperken is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be