Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2004, 15:10   #41
Agitator
Schepen

Agitator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Agitator

P.S.: Indien u me zou kennen, zou u zeker weten dat ik allesbehalve een sukkelaar ben, laat staan een "poser"... 8)
je lijkt me eerder het "looser" type
Je lijkt me eerder het type dat moet leren spellen, loser... 8)
Agitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 15:16   #42
Agitator
Schepen

Standaard

Citaat:

P.S.: U weet niet tegen wie u het hebt, dus moeit u zich maar niet...
Oud 14 juli 2004, 15:19   #43
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld

dat is idd verzet, maar dan wel op de meest inefficiente manier...
Nee integendeel wat ze nu doen breng amper op. Ze verliezen veel steun van het buitenland en ze maken israel minder geneigd om een palestijnse staat te maken.

De enige voor wie dat het goed is zijn die terroristische groeperingen zelf, die nu practisch de macht hebben in gaza en de west bank en zo over hun gebied dictator kunnen spelen.

Citaat:
Jij mag mij (met mijn zeer domme belgische legerdienstopleiding in een bepaald bataljon )eens uitleggen hoe je een merkava tank uitschakelt...
staat trouwens gerangschikt als een van de beste ter wereld.
Het is de palestijnen als verschillende keren gelukt hoor. De laatste keer hadden ze een hoop explosieven begraven onder de weg en opgeblazen toen die tank erover reed.

Zoals je ongetwijfeld weet zijn tanks vanonder en van boven nu eenmaal kwetsbaar.

Palestinians blow up Israel's hi-tech tank

TEL AVIV, March 14: A crack Israeli Merkava battle tank was destroyed for the second time in a month by Palestinians in an attack in Gaza Strip on Thursday. Three of its crew were killed, the Israeli army said in a statement.

Two other crew members of the tank which was guarding the road between Netzarim and the Karni crossing point between the eastern Gaza Strip and Israel were wounded in the bomb blast, the statement added.

The attack was claimed by the Popular Front for the Liberation of Palestine (PFLP) and dealt a new blow to the army, following a similar incident exactly a month ago in the same area.

Citaat:
"de sympathie voor Palestina is aan het wegvallen in de wereld " fijn ! en zwart is tegenwoordig niet zwart maar wit met roze bollekes
Ja, dit toont weeral aan hoe weinig je er van weet.

Laat me je eens iets zeggen, denk je echt dat het arafat uitmaakt dat er in belgie 500 man betoogd? Nee dus he. Wat maakt hem wel uit is geld en de geld steun die hij kreeg van arabische zijde (vooral van landen zoals koeweit en saudi arabie) is opgedroogt nu omdat arafat (de onnozelaar dis hij is) saddam steunde in de golfoorlog . Gevolg de miljoenen $ die arafat kreeg weg en de west bank en gaza in een crisis.

Wat zien we nog meer de laatste tijd : europe (de laatste grote steun gever) die meer en meer begint in te zien dat de steun die het geeft aan de palestijnen veelal misbruikt word en dis langzaam de steun aan het veranderen of opzeggen is.

Dus ja de steun valt weg .

ja, ik ben gebrainwasht hoor even "slim" een tank onklaar maken...
saving private ryan filmpjes teveel bekeken ? de volgende stap : een aanvalshelicopter onklaar maken met een exploderende pijl ?
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 15:23   #44
k9

Standaard

Citaat:
Citaat:

En jij moet je dan leren posten?

Mij niet moeien? Dan wete JIJ duidelijk niet tegen wie je het hebt .

Oh en waar is de tekst van je mooie vriendin gebleven? Was het zo'n onzin dat je het niet kon laten staan?
Oud 14 juli 2004, 15:24   #45
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
maar dat zit wel een logica achter, zoals die van de Hamas en die schijnt hier ook al gepromoot te worden.
De logcia is macht, dankzij het aanvallen van burgers heeft hamas nu controle over gaza .

En je sommige zijn zo goed gelovig dat ze overal intrappen blijkbaar.
Oud 14 juli 2004, 15:36   #46
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Wat natuurlijk opvalt is dat die Defence for Children international en hun Palestijnse Al-Aksa afdeling weeral niets zeggen, de ene niet over de in koele bloede opzettelijk vermoorde Israelische kinderen en babies en de andere niets over de Hamas en andere "verzetsorganisaties" die kindersoldaten opleiden en gebruiken. Het zal weer iets zijn van de VN die daardoor haar geloofwaardigheid, zoals met de Rwanda en Sbrenica genocide" nog eens opnieuw eer aandoet.

Maar is niets mis mee, de eerste zijn maar joodse kinderen en babies en de andere worden opgeleid om joden te doden. Geen vuiltje aan de lucht dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Wat wel duidelijk is met de palestijnse kinderen is dat ze reeds vanaf 10 jaar opgeleid worden om kamikaze te worden om aan het 70-maagden programma van Hamas te voldoen. Wat ze met die maagden gaan uitsteken, Allah knows what:
http://www.sky.com/skynews/article/0...154917,00.html

Citaat:
GAZA'S KILLING SCHOOL
Children as young as 10 are being recruited to fight for the Palestinian cause.

Sky News has gained access to a young people's camp in Gaza, where the only lesson taught is how to kill Israelis.

Sky's Middle East Correspondent Emma Hurd said the camp, at an undisclosed location, had been set up to drill children in the ways of war.

The recruits, some of whom are dwarfed by their AK-47 assault rifles, are taught how to carry out ambushes.

They are also made to do an obstacle course, crawling under barbed wire and leaping through hoops of fire while their instructors fire live bullets overhead.

Hurd witnessed one training session in which a militant, dressed as a Jewish settler complete with yarmulke skull cap, was ambushed in his car.Gunmen pulled the "settler" from his vehicle and Hurd was told if this had been real he would have been killed.

She spoke to two 10-year-old recruits.

One of them, Mustafa, said he wanted to shoot down Israeli aircraft and blow up tanks.

The camp is run by a group called the Popular Resistance Committee, which said the next generation of Palestinians needed to know how to fight the Israeli "occupation".

The boys even "graduate" at the end of their training, receiving a certificate from the camp commander.
Als men dan ook nog zulke uitspraken doet zoals
Citaat:
Le but de l'invasion fut défini par le Secrétaire général de la Ligue arabe du temps, Azzam Pacha, en ces termes :

« Cette guerre sera une guerre d'extermination et de massacre. On en parlera comme des massacres mongols et des Croisades ». BBC, 15 mai 1948.
en dan gaan ze zagen dat er wat collateral dammage is aan hun zijde en over dode palestijntjes gaan praten die door hun eigen mensen als soldatenvlees worden opgeofferd. Daar is niet mis mee? Natuurlijk niet als er maar joden kunnen gedood worden en wij zulle het "verzet" noemen.
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 15:36   #47
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

wat de merkava's betreft..

knap van die kerels ! zonder geleide raket een tank onklaar maken is een fijn staaltje van warrior spirit ... mijn respect 8)

maar dergelijke tactiek veronderstelt dus : dat je weet dat je doelwit op plek zal komen,je de explosieven op die plek begraven hebt, dat jij daar dan ook bent (uiteraard) en voldoende explosieven en detonatiemateriaal. afstand bediend of trigger

dat is enkel mogelijk is een pre gepland scenario... als tanks de opdracht krijgen ergens binnen te vallen , kan dat zeer snel gaan en heb je de tijd voor al die zaken dus NIET

als ik dan alleen zou beschikken over lichte wapens zou ik ook het gevecht niet aangaan , retreat and live another day to fight elsewhere...

Als ik een palestijn zou zijn , zou ik betogingen die sympathie uitdrukken fijn vinden maar zou ik meer gediend zijn van daadwerkelijke diplomatieke en financiële steun... lijkt me volkomen logisch !

wat de steun betreft die de Usa geeft, kunnen ze idd nog wat leren.

Het is ook omdat palestina aanhang verliest in de wereld dat men europa beschuldigt van anti zionisme, de Belgische staat pro palestijns verwijt te zijn etc zekers
nee, je hoort het overal , zoals Meyer(holocaust survivor) reeds zegde : wat de israelis de palestijnen aandoen is datgene wat de nazi's met ons deden

maar uiteindelijk zal dat niet blijven duren....
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 15:41   #48
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

---
Pascal L. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 15:42   #49
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
wat de israelis de palestijnen aandoen is datgene wat de nazi's met ons deden

Bedoelt u (en die Meyer) daarmee dat (1) er nooit een holocaust was zoals in het officiele verhaal of dat (2) de Israeli's, zoals vroeger de Duitsers met de Joden hebben gedaan, nu de Palestijnen vergassen en in ovens steken ?
Oud 14 juli 2004, 15:46   #50
bruut geweld
Minister-President

Standaard

ventje, ge weet blijkbaar geeneens wie Meyer is dus ....
en dan nog die kinderlijke veronderstellingen PFF
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 14 juli 2004, 15:48   #51
k9

Standaard

Citaat:
maar dergelijke tactiek veronderstelt dus : dat je weet dat je doelwit op plek zal komen,je de explosieven op die plek begraven hebt, dat jij daar dan ook bent (uiteraard) en voldoende explosieven en detonatiemateriaal. afstand bediend of trigger
Zoiets kan ik zelf maken .

VOor de rest: gaza en west bank zijn niet enorm he je hebt gewoonweg niet veel plaatsen waar een tank kan binnenrijden. Dat het al meerdere keren gelukt is op korte tijd toont aan dat het perfect mogelijk is. Laat staan minder bepantserde voertuigen zoals APC's of soldaten .

Het is mogelijk maar de meeste zijn te laf om het te doen en verkiezen iemand te brainwashen die een explosieven gordel te geven en hen richting israel te sturen.

Citaat:
dat is enkel mogelijk is een pre gepland scenario... als tanks de opdracht krijgen ergens binnen te vallen , kan dat zeer snel gaan en heb je de tijd voor al die zaken dus NIET

Denk je dat die van hamas een job overdag hebben en in hun vrije tijd wat terrorist spelen?

Citaat:
als ik dan alleen zou beschikken over lichte wapens zou ik ook het gevecht niet aangaan , retreat and live another day to fight elsewhere...
Dat denken de palestijnen dus niet, zij denken "ik kan wat gaan schieten naar joodse burgers" en jij steunt hen daarbij.

Citaat:
Als ik een palestijn zou zijn , zou ik betogingen die sympathie uitdrukken fijn vinden maar zou ik meer gediend zijn van daadwerkelijke diplomatieke en financiële steun... lijkt me volkomen logisch !
En die diplomatieke en financiële steun is aan het wegvallen. Waarom denk je dat arafat naar oslo gegaan is?

Met het wegvallen van iraq en surie (voor een groot deel) krijgen de palestijnen nog amper iets van de arabische kant, het overgrote deel komt van de EU en daar neemt de steun ook snel af .

Citaat:
Het is ook omdat palestina aanhang verliest in de wereld dat men europa beschuldigt van anti zionisme, de Belgische staat pro palestijns verwijt te zijn etc zekers
Pro palestijns? Nog nooit van gehoord, anti-smetisch is omdat ze sharon aanklagen natuurlijk slimmeke.

Citaat:
nee, je hoort het overal , zoals Meyer(holocaust survivor) reeds zegde : wat de israelis de palestijnen aandoen is datgene wat de nazi's met ons deden
En dat is onzin, moest sharon willen dan was de west bank en gaza binnen enkele weken gezuiverd van palestijnen. Dat kunnen de israelies al 40 jaar en toch hebben ze het nog nooit gedaan. Absoluut geen vergelijking met wat de nazi's de joden aandeden dus.

Citaat:
maar uiteindelijk zal dat niet blijven duren....
Nee eens de muur klaar is zullen de palestijnen practisch geen aanslagen meer kunnen doen, ze zullen enkel onderling kunnen vechten, over enkele jaren kunnen we misschien eens proberen spreken met de overwinnaar.
Oud 14 juli 2004, 15:50   #52
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pascal L.
Citaat:

Bedoelt u (en die Meyer) daarmee dat (1) er nooit een holocaust was zoals in het officiele verhaal of dat (2) de Israeli's, zoals vroeger de Duitsers met de Joden hebben gedaan, nu de Palestijnen vergassen en in ovens steken ?
Misschien krijg je nog een antwoord met "de joden hebben wat zever meegemaakt".
Oud 14 juli 2004, 15:51   #53
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Pff, simpel ventje, grote statements maken maar als iemand dan echt vragen begint te stellen dan staat ge daar met uw broek vol stront ...
Oud 14 juli 2004, 16:05   #54
bruut geweld
Minister-President

Standaard

het is mogelijk
maar weinig toepasbaar...en het slagveld (want dat is het) is nu eenmaal een dynamisch en snel evoluerende scenario. en je veronderstelt toch niet dat jij op voorhand weet dat voertuig X daar zal zijn op moment Y ? occasioneel wel en dan kan dat dus. bovendien veronderstel je toch geeneens dat je merkava'saltijd braaf "de weg" zullen volgen

wat de financiele steun betreft, moeten de Palestijnen idd alles doen om die te verzekeren. Hoe ze ze krijgen, laat me eerlijk gezegd volkomen koud...

idd met een grote militaire operatie zou men ineens de hele regio etnisch kunnen zuiveren....ze doen het echter liever geleidelijk aan.
Toen ze een goed jaar geleden echt militair een dorp binnentrokken, was de wereldwijde verontwaardiging toch net iets te sterk..

Als die muur daar staat, zullen ze wel wat veiliger zijn, dat betwijfel ik niet. stel voor dat ze hem bouwen op de grenzen van 67, maar ja, dan kunnen ze geen land pikken he

Maar dat bedoel ik niet;
de haat die de israeli's hebben gezaaid bij de palestijnen is ruimschoots voldoende dat de kleinkinderen van de huidige palestijnse kinderen israel nog intens zullen haten.
er is geen leger in de regio dat Israel aankan, en zelfs al zou er één zijn, de grote vriend USA is er nog en heeft hen ook nog "the big one" cadeau gedaan...
Maar ik heb het over aanslagen in het hart van israel , met een ABC wapen, lange smalle strook, dichte bevolkingscentra, drie tot vier locaties uitkizen , optimale spreiding en windrichting en israel is bye bye...

Dat zou een hollywoodfilm kunnen zijn, 8)
maar als er vandaag de dag reeds palestijenen zijn die hun leven willen geven door zichzelf op te blazen,waarom zouden er binnen de 10 a 50 jaar geen dergelijke aanslag kunnen gebeuren...dan is het niet zozeer een mogelijk maar een te verwachten scenario...
nee, op lange termijn ziet het er niet goed uit Israel...
Oud 14 juli 2004, 16:05   #55
Agitator
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

En jij moet je dan leren posten?
Probeer eens een Nederlandse volzin te produceren. Misschien lukt het je wel... 8)
Oud 14 juli 2004, 16:06   #56
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Pff, simpel ventje, grote statements maken maar als iemand dan echt vragen begint te stellen dan staat ge daar met uw broek vol stront ...
impressive
kinderlijk dus....
Oud 14 juli 2004, 16:11   #57
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:
Verwonderd?
Oud 14 juli 2004, 16:11   #58
Pascal L.
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Komt er nog wat van groot bakkes/klein hartje, eeuh sorry, "bruut geweld" ... die vraag kunt ge p'cies niet beantwoorden ...
nu begint ge misschien te snappen waarom ik zeg dat zo goed als alles wat gij zegt fout is ...
Oud 14 juli 2004, 16:15   #59
tabufferkwa
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Citaat:

Komt er nog wat van groot bakkes/klein hartje, eeuh sorry, "bruut geweld" ... die vraag kunt ge p'cies niet beantwoorden ...
nu begint ge misschien te snappen waarom ik zeg dat zo goed als alles wat gij zegt fout is ...
denk dat je nog een paar paginas over Merkavas zult krijgen. Dat speelgoed hadden ze hier niet
Oud 14 juli 2004, 16:20   #60
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

zeg zijt gij nog een snotventje of zo ?
ZOEK OP WIE MEYER is he...

ik ga u echt niet alles uitleggen he
t'is weer kleutertijd precies uw kinderlijke opmerkingen zijn wel amusant hoor
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be